quote:Op donderdag 15 september 2011 16:44 schreef Dimens het volgende:
Laatst was ik aan het wandelen met mijn vriendin in de bergen, tot plots de grond onder de voeten van mijn vriendin weg zakte en ze bijna het afgrond inviel. Gelukkig kon ik haar nog net beetpakken voor ze verdween in de diepte, toen zei ik de woorden: "Ik heb je, lief".
Geen zorgen, mijn vriendin maakt het nu goed.
Ik draag een ring, maar heb jou nooit getrouwdquote:Op donderdag 15 september 2011 17:03 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Ik heb je lief, zoals je ziet. Maar ergens klopt er hier iets niet.
Van het tweede gaat iets bezitterigs uit ja.. Hoewel, zo zou je de eerste zin ook kunnen opvatten.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:21 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb je lief komt bij mij voor ik hou van jou
Ik had ooit eens iets met een Duitse, ze sprak ook best heel goed Nederlands. En die zei het toen ook eens tegen mij. Mooi momentjequote:Op donderdag 15 september 2011 20:57 schreef Spirit82 het volgende:
In Duitsland kennen ze "Ich had dich gern", dat zit ook tussen ik mag je graag en houden van in. Raar eigenlijk dat er in nederland niet echt een woord voor isIn het Engels nog lastiger... daar is het meteen love
Maar "ik heb je lief" klinkt wel heel erg 1920 overigens...Ik denk dat ik mijn vriend keihard zou uitlachen als ie dat zou zeggen
Wordt hier in mijn dialect niet gebruikt.. het ik heb je lief weer welquote:Op donderdag 15 september 2011 19:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Van het tweede gaat iets bezitterigs uit ja.. Hoewel, zo zou je de eerste zin ook kunnen opvatten.![]()
'Ik geef om je' klinkt nog het meest vriendelijk
Geven omquote:Op vrijdag 16 september 2011 11:34 schreef Cue_ het volgende:
Ik vind het meer klinken als "ik geef om je" Zo'n nét niet genoeg voor een relatie idee.
Ik vind het meer een Belgische vorm van 'geven om'quote:Op vrijdag 16 september 2011 11:41 schreef ondeugend het volgende:
Geven om
Liefhebben
Houden van
Ik vind het wel degelijk een overtreffende trap.
Sorry Silenus..als Paul de Leeuw dat vindt, dan zal ik mijn mening even veranderenquote:Op vrijdag 16 september 2011 11:44 schreef Silenus het volgende:
"Ik heb je lief, mijn hele leven, het is veel meer dan houden van."
Volgens Paul de Leeuw is het dus wel echt meer dan houden van, Cue.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |