Nog niet, het komt wel weer (hopelijk), maar ik moet even mijn motivatie terugvinden.quote:
Gitaar spelenquote:Op dinsdag 8 november 2011 16:25 schreef Gewas het volgende:
Ik heb mijn gitaar er weer eens bij gepakt. Ben de liedjes van Cream en Eric Clapton aan het oefenen. Dat is wat ik de komende dagen ga doen!
Verbergen van psychische problemen lukt vaak ook niet. Mensen hebben het op de een of andere manier toch altijd in de gaten. John Lennon zong het al: One thing you can't hide, is when you're crippled inside.quote:Op dinsdag 8 november 2011 23:30 schreef afraid_tech het volgende:
[..]
Gitaar spelen![]()
Mensen beginnen het door te krijgen dat het eigenlijk wat minder gaatprobeer het meestal te verbergen.
Heb eigenlijk al lang geen visuele hallucinaties gehad, maar sinds een tijdje is het bijna weer hele dagen aanwezig, ook al zijn ze niet echt vriendelijk ofzo ik voel mij weer een stuk veiliger dan zonder de schimmen.
Best raar eigenlijk
Ik heb die film een tijdje geleden gezien, wel een mooie filmquote:Op donderdag 10 november 2011 07:20 schreef Gewas het volgende:
[..]
Verbergen van psychische problemen lukt vaak ook niet. Mensen hebben het op de een of andere manier toch altijd in de gaten. John Lennon zong het al: One thing you can't hide, is when you're crippled inside.
Gister een film gezien over een schizofrene, dakloze straatmuzikant die goed viool kon spelen. En hij had een obsessie met de muziek van Beethoven. Waar deed mij dat aan denken? Haha!
In die film herkende ik bijna alle stukken van Beethoven. Ik hoorde de Eroica symfonie voorbij komen, strijkkwartetten, vioolromances. Heel leuk om dat zo in een film te horen.quote:Op donderdag 10 november 2011 09:00 schreef Helgen het volgende:
[..]
Ik heb die film een tijdje geleden gezien, wel een mooie film![]()
Gisteren is mijn kat bij mijn moeder overleden. Daarna ben ik gaan denken dat het leven zo voorbij kan zijn. En dat ik goed voor mezelf moet zorgen. Dus vanaf nu ga ik proberen vol te houden om geen liters frisdrank meer per dag te drinken, om wél voor mezelf te koken en goed voor mezelf te zorgen qua lichaamsverzorging (wat ook niet altijd goed ging).
dit beaam ik, het enige verschil bij mij is dat het mij geen ene ruk meer kan schelen,quote:
Aangezien ik me al weken redelijk depressief voel kan het mij (blijkbaar) wel schelen. Of dat een goed teken of een slecht teken is... ik weet het niet.quote:Op zaterdag 12 november 2011 16:42 schreef afraid_tech het volgende:
[..]
dit beaam ik, het enige verschil bij mij is dat het mij geen ene ruk meer kan schelen,
wel goed dat je zo kan genieten van beethoven, muziek is de ultieme manier om alles even te vergeten
Je neemt je medicijnen nog wel?quote:Op zaterdag 12 november 2011 18:14 schreef afraid_tech het volgende:
ik weet niet of het naar is, kan het nog niet defineren, het lijkt of ze mij een boodschap willen brengen maar het is vaag, komt wel goed
Natuurlijk ken ik die.quote:Op zaterdag 12 november 2011 17:26 schreef afraid_tech het volgende:
ken je deze gewas? ook van meneer beethoven, ben helemaal weg van dit stuk
en op gitaar, ik kon hem bijna helemaal, maar toen was de motivatie weg
elke dag trouw, maar in deze periodes halen medicijnen bij mij weinig uit, helaas sluipt het er heel stiekem in, en het gekke het is over het algemeen alleen s'avonds. Ook wel overdag maar een stuk minder.quote:Op zaterdag 12 november 2011 18:17 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Je neemt je medicijnen nog wel?
kon niet missen natuurlijkquote:Op zaterdag 12 november 2011 18:44 schreef Gewas het volgende:
[..]
Natuurlijk ken ik die.Prachtig stuk muziek, al vind ik het derde deel nog iets mooier (wat vreugdevoller).
Heb je dit al aan je behandelaar verteld?quote:Op zaterdag 12 november 2011 19:26 schreef afraid_tech het volgende:
[..]
elke dag trouw, maar in deze periodes halen medicijnen bij mij weinig uit, helaas sluipt het er heel stiekem in, en het gekke het is over het algemeen alleen s'avonds. Ook wel overdag maar een stuk minder.
Ik ben het wel gewend het is bijna tien jaar zo, maar goed heb het gevoel dat het nu anders is, met dat boodschap gedoe :S
[..]
kon niet missen natuurlijk,
ben opzoek naar een duitse opera, maar kom er helaas niet op wat het ook al weer was :S
Misschien Wagner? Mozart?quote:Op zaterdag 12 november 2011 19:26 schreef afraid_tech het volgende:
[..]
elke dag trouw, maar in deze periodes halen medicijnen bij mij weinig uit, helaas sluipt het er heel stiekem in, en het gekke het is over het algemeen alleen s'avonds. Ook wel overdag maar een stuk minder.
Ik ben het wel gewend het is bijna tien jaar zo, maar goed heb het gevoel dat het nu anders is, met dat boodschap gedoe :S
[..]
kon niet missen natuurlijk,
ben opzoek naar een duitse opera, maar kom er helaas niet op wat het ook al weer was :S
De negatieve kenmerken kunnen ook bij andere dingen horen. Dus inderdaad naar de huisarts om je door te laten verwijzen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:33 schreef Gerben999 het volgende:
Ik voldoe aan alle negatieve kenmerken van schizofrenie. Ben ik nu schizofreen?
Absoluut. Het is alleen zo waardeloos dat veel mensen die geen ernstige psychische problemen hebben gehad, het vaak aanstellerij noemen.quote:Op vrijdag 18 november 2011 11:50 schreef Gewas het volgende:
Maar goed, ik wil het hier niet over zelfmoord hebben, maar eerder over de vraag of geestelijke pijn net zo erg kan zijn als lichamelijke pijn (wat denk ik de kern was van het artikel).
ik beaam dat, helaas moet ik mij zelf er te vaak op betrappen dat ik diezelfde fouten maak, wil ik niet maar het gebeurt automatisch. part of life denk ikquote:Op zaterdag 19 november 2011 17:39 schreef Gewas het volgende:
Ik zit zo een beetje op dit hele Fok!forum te lezen, en het is echt fascinerend waar mensen zich zoal druk om maken.
quote:Op zaterdag 19 november 2011 18:01 schreef afraid_tech het volgende:
[..]
ik beaam dat, helaas moet ik mij zelf er te vaak op betrappen dat ik diezelfde fouten maak, wil ik niet maar het gebeurt automatisch. part of life denk ik
Er is deze week in mijn leven meer gebeurt dan dat ik ooit heb meegemaakt... Lijkt me niet nodig om in details in te gaan, maar ik besef me meer dan ooit dat het leven tijdelijk is en dat je zoveel mogelijk moet genieten. Ben misschien verdrietig maar vooral verbaasd over wat er allemaal gebeurt. Hopelijk dat volgende week de rust een beetje terugkomt.quote:Op zaterdag 19 november 2011 20:51 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik verbaas me soms ook wel waar mensen een drama van kunnen maken.
Maar ik doe dat zelf ook.![]()
Er gaat zo veel mis, dat elk klein dingetje dat ook misgaat, meteen veel erger lijkt.
Er wordt hier sowieso niet heel veel gereageerd. Waarschijnlijk ook omdat er meerdere users met schizofrenie zijn die hier zowat nooit posten.quote:Op maandag 21 november 2011 15:00 schreef Gewas het volgende:
Waarom word er in dit topic redelijk weinig gereageerd? Iets verkeerd gezegd soms?
Hey Gro,quote:
Zou er een soort taboe omheen hangen om te vertellen dat je schizofrenie heb?quote:Op maandag 21 november 2011 17:51 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Er wordt hier sowieso niet heel veel gereageerd. Waarschijnlijk ook omdat er meerdere users met schizofrenie zijn die hier zowat nooit posten.
Vaak zijn het niet eens grapjes maar weten mensen niet beter.quote:Op woensdag 23 november 2011 17:12 schreef Gewas het volgende:
Zou er een soort taboe omheen hangen om te vertellen dat je schizofrenie heb?
Ik word trouwens een beetje moe van die grapjes over schizofrenie met 'meerdere persoonlijkheden'. Zelfs bekende mensen (wie dan ook, cabareties, comedianten) maken zich hier vaak schuldig aan. En grappig is het vaak niet eens.
Die angsten kunnen hardnekking zijn. Kan me nog herinneren dat ik er een paar jaar geleden bang voor was dat er ziektes zaten in het eten van de snackbar. Die angst heb ik nu gelukkig niet meer, maar dat soort dingen zijn wel vervelend.quote:Op donderdag 24 november 2011 11:50 schreef Madame_Paon het volgende:
Angsten als in dat ik ineens het idee heb dat iets vies is, terwijl dat niet zo is. En ik daar ook niet meer van af kan komen.
Of dat ik het idee heb dat er opeens iets op m'n brood zit ...
Ik heb daardoor laatst gewoon een boterham weggegooid ...
En nu besef ik opeens dat ik veel meer kon toen ik nog antipsychotica slikte.
Maar ik wil dat spul gewoon niet slikken. Al die bijwerkingen ...
Ik ben gediagnosticeerd met pdd - nos, een vorm van autisme. En volgens mij hebben autisme en schizofrenie op sommige punten best wel een bepaalde overlap met elkaar. Dus ik kan me voorstellen dat mensen die er niet zoveel van weten, maar wel denken het te begrijpen en zomaar lukraak iets zeggen. Ik zou me er in ieder geval niet teveel van aantrekken.quote:Op zaterdag 26 november 2011 07:32 schreef Gewas het volgende:
Gister hoorde ik dat familie van mij in het bijzijn van visite het over mij hebben gehad en gezamenlijk tot de conclusie zijn gekomen dat ik geen schizofrenie heb maar autisme. Prachtig toch, al die zelfverklaarde artsen, doktoren en psychologen. Zitten er op FOK! ook veel van.![]()
Ik begrijp dat iedereen nog slaapt. Moet ook gebeuren, slapen is belangrijk.
Hey Riddler86,quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:56 schreef Riddler86 het volgende:
[..]
Ik ben gediagnosticeerd met pdd - nos, een vorm van autisme. En volgens mij hebben autisme en schizofrenie op sommige punten best wel een bepaalde overlap met elkaar. Dus ik kan me voorstellen dat mensen die er niet zoveel van weten, maar wel denken het te begrijpen en zomaar lukraak iets zeggen. Ik zou me er in ieder geval niet teveel van aantrekken.
Ikzelf heb het idee dat er bij mij ook nog wel meer speelt dan alleen autisme. Heb afgelopen voorjaar en ongeveer 2 jaar geleden randpsychotische klachten gehad waarbij ik onder andere erg wantrouwig was en de wereld om me heen heel anders ervaarde dan normaal.
Merk dat ik de laatste weken ook weer aardig wantrouwig begin te worden. Heb veel stress meegemaakt. Vannacht daarnaast heel raar gedroomd en werd om een uur of 5 wakker en bleef iets van anderhalf uur wakker liggen, druk nadenkend en met een heel energiek gevoel ( op een onnatuurlijke manier ).
Maar goed, ik ga zo slapen, ben best moe.![]()
Welterusten!
Heyquote:Op zondag 27 november 2011 09:59 schreef Gewas het volgende:
[..]
Hey Riddler86,![]()
Ik heb ook weleens gehoord dat er overlappingen zijn met autisme en schizofrenie. Punt is dat ik best mensenschuw ben. Misschien dat ze het daarom denken...
Maar inderdaad, ik zal me er niet teveel van aantrekken.
Wantrouwen is echt vervelend. Komt ook vaak zonder reden (bij mij dan).
Jij gaat op het lijstje met vriendelijke mensen!quote:Op maandag 28 november 2011 23:58 schreef Riddler86 het volgende:
[..]
Hey
Oke. Dat wantrouwen is ooit ergens wel begonnen met een reden. Alleen dat is uiteindelijk zo disproportioneel uit de hand gelopen dat het niet zo heel veel meer daarmee te maken heeft. Ik merk nu ook dat ik om de zoveel tijd in die 'modus' raak. Zoals nu ook wel weer een beetje. Erg vervelend.
Ik wens je een fijne nacht toe.
quote:Op maandag 28 november 2011 16:01 schreef Gewas het volgende:
Ik heb vandaag een andere site ontdekt waar ik meteen al contact had met 10 mensen. Al die tijd op Fok! zitten verspillen...![]()
Is niet zo belangrijk wat andere mensen denken, is wel belangrijk om te kijken naar wat je wel hebt. Als je alleen maar kijkt aan wat niet haalbaar is dan word je nog ongelukkiger.quote:Op maandag 5 december 2011 15:52 schreef Madame_Paon het volgende:
En dan zijn er nog mensen die iedereen met een uitkering uitkeringstrekkers noemen.
Uitkeringstrekkers zijn van die aso's waar eigenlijk helemaal niks mis mee is, maar die gewoon te lui zijn om te werken.
En het is dat ik op een speciale woonvorm woon, want als ik zelf mijn avondeten zou moeten betalen, zou ik misschien 50 euro per maand overhouden voor mezelf.
En dan heb ik niet eens een rijbewijs of auto.
En dan wordt het zeker nóg minder ...
En ik heb vannacht weer aan mijn schriftelijke opleiding gewerkt. Drie kwartier volgehouden ... daarna kon ik me niet meer concentreren.
Een paar maanden geleden had ik het ook weer even geprobeerd. Ook toen heb ik het drie kwartier volgehouden. Daarna was ik gewoon veel te gestresst.
En dan te bedenken dat die opleiding op MBO niveau 3 is, terwijl ik eigenlijk een universitaire opleiding zou moeten kunnen doen ...
Hoeze niet dan? Waarom ben je woningen gaan bekijken voor begeleid wonen? voor jezelf of voor een instantie? En wat was er zo slecht aan dan?quote:Op maandag 5 december 2011 10:19 schreef Gewas het volgende:
Vorige week ben ik huizen gaan bezichtigen voor Begeleid Wonen. Ben best wel geschrokken. Daar zit echt helemaal geen toekomst in.
Kan er dan ook zo link om worden als dit kabinet nog meer op deze mensen wil bezuinigen.
Voor mezelf was ik er gaan kijken. Punt is dat die fijne psychologen mij een compleet verkeerd beeld hierover hebben gegeven. 35 Euro per week is wat je dus voor jezelf overhoud. Zoveel ben ik alleen al kwijt aan sigaretten (en nee, daar ga ik niet mee stoppen). Er waren nog veel meer dingen die mij niet bevielen, maar goed.quote:Op maandag 5 december 2011 17:26 schreef Retronix het volgende:
[..]
Hoeze niet dan? Waarom ben je woningen gaan bekijken voor begeleid wonen? voor jezelf of voor een instantie? En wat was er zo slecht aan dan?
Kun je wat specifieker zijn?
Zelfstandig wonen vinden hun bij mij ook niet zo'n goed idee. Maar ik word echt somber als ik over de toekomst nadenk. Kan er gewoon niks positiefs uithalen.quote:Op maandag 5 december 2011 18:01 schreef Gro het volgende:
Hey Demon_from_heaven, welkom!
Madame_Paon: doe je een opleiding bij de LOI of iets dergelijks?
Gewas: da's toevallig, ik ben ook aan het oriënteren naar 'beschermd wonen'. Zie het nog niet helemaal zitten, maar goed. Ik heb te grote problemen bij mijn ouders thuis. Dus ik heb niet zoveel keuze (zelfstandig wonen lukt ook niet).
Hoe is het verder met iedereen?
Fijne avond!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |