abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102086030
Wat een leuke foto van je mannen DJMO!

Gefeliciteerd Esmee!
pi_102086315
Hoera esmee is 2 ! Gefeliciteerd stiemie, met je peutertje.....!

Wij zijn gister naar de open dag van de brandweer geweest, een megasucces! Lars heeft in alle voertuigen gezeten, zat achter het stuur al tulalula roepend.....!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 18 september 2011 @ 08:33:07 #103
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_102086322
Esmee van harte gefeliciteerd *O*
Make love, not war ☮
pi_102086356
gefeliciteerd esmee *O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zondag 18 september 2011 @ 08:44:54 #105
35189 Troel
scherp en bot
pi_102086389
Esmee (en Stiemie!) gefeliciteerd :)
Heerlijk vakantieverhaal trouwens BE :D

En die olifant, ik vind hem gaaf :Y Hier maakt Ruben vaak slangen en dan gaat Jochem ermee spelen en dan hoor je de hele tijd sssss, sssss :D
Net zoals een varken een gggggg heet (dat echte knorgeluid maakt hij dan). Gelukkig worden andere dieren wel gewoon bij naam genoemd :P

Hoe was de nacht gegaan van Roy Bar?

Tess inmiddels wat beter te pas?

En Senna :D Heerlijk :D

Broertjes O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator zondag 18 september 2011 @ 10:08:38 #106
5428 crew  miss_sly
pi_102087157
Karin, ik kan het me helemaal voorstellen dat Lars dat geweldig vond O+

Pfff, schaap is even met Senna fietsen en naar Artis. Kan ik even de kast inruimen en was opvouwen enzo. Maar jeetje, het is tegenwoordig altijd strijd om haar aangekleed te krijgen. Of het nou in pyjama is om te gaan slapen, of gewoon de kleren aan om iets leuks te gaan doen: het is altijd bal. Iemand tips om het beter/gemakkelijker te laten gaan? Ik heb al gevraagd of ze het zelf wil doen en dat wil ze dan wel, eventjes, en dan trekt ze de legging die ze zichzelf net aangetrokken heeft weer net zo hard uit. Het duurt werkelijk een half uur of langer voor ze een legging, rokje en shirt aan heeft. En ik word er erg ongeduldig van, en daar wordt zij nog opstandiger van, dus heel gezellig is het dan niet.

Het is dan ook neit alleen dat ze tegenwerkt, maar ook schopt ze me dan, ze loopt weg, draait zich alle kanten op en dan begint het weer van voor af aan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_102087492
Heel herkenbaar Miss.. Ik laat Mila in zulke buien tegenwoordig maar haar kleren zelf uitkiezen (geef haar twee opties en ze mag dan kiezen tussen die twee, niet meer). Dan voelt ze zich denk ik meer betrokken en meestal gaat het dan beter.. Niet altijd trouwens ;)
  Moderator zondag 18 september 2011 @ 10:57:44 #108
5428 crew  miss_sly
pi_102088074
Mee laten kiezen is een idee, hoewel ik niet het idee heb dat het gaat om wát ik haar aan wil doen, maar dát ik haar wil aankleden. Ik bedacht me net ook dat we het misschien op de grond moeten gaan doen, ipv op bed. Misschien vindt ze dat op de een of andere manier niet meer zo fijn, te babyachtig misschien? Ze mag ook een boekje lezen tijdens het aankleden, en dat werkt soms, maar vaak ook niet.
pi_102088319
Bij Mila ging het ook niet om wat ik haar aantrok, ze wilde gewoon ook zeggenschap hebben in het aankleden geloof ik. Geloof niet dat ik het zo goed kan uitleggen nu, maar goed, misschien heb je er iets aan :)
  Moderator zondag 18 september 2011 @ 11:09:51 #110
5428 crew  miss_sly
pi_102088383
Ik ga het in ieder geval meenemen :Y Hee, alles kan zomaar de gouden tip blijken te zijn. We kunnen helaas (of misschien maar goed ook!) niet in hun hoofdjes kijken, maar ze kunnen ons vaak ook nog niet uitleggen waarom ze iets wel of niet doen en vervelend zijn.
  zondag 18 september 2011 @ 11:16:34 #111
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_102088567
quote:
11s.gif Op vrijdag 16 september 2011 18:32 schreef Brighteyes het volgende:
Pffffffffffffffffff.... -O-

Ok, het zal vast wel een kwestie zijn van weer in het ritme komen na de vakantie enzo, maar mijn hemel... :X :X :X
Sasha is zo ongelofelijk brutaal en 'onhandelbaar'! :o -O- Luistert voor geen meter en geeft een flink grote mond als je hem vervolgens daarop wijst. :{ Continue Oscar uitlokken en plagen etc. etc.

En ik heb werkelijk geen flauw idee hoe ik er mee om moet gaan of hoe ik het aan moet pakken. Ik heb heel sterk het gevoel dat hij zo brutaal is om een reactie bij ons uit te lokken, maar er niet op reageren/het gedrag negeren voelt voor mij ook weer tegennatuurlijk want zulk brutaal gedrag bij zo'n kleintje vind ik absoluut niet kunnen.

Iemand tips?
Hem bezig houden met een spelletje of puzzel of zo'n doe-boek werkt wel, maar dat gaat ook niet 8 uur per dag.
Dit probleem heb ik ook gehad, en heb de wijkverpleegkundige om raad gevraagd.
Volgens haar was het een negatieve spiraal waar ik inzat, peuter doet iets verkeerd en ik reageer geirriteerd of boos en daardoor gaat peuter weer negatieve aandacht vragen.
De wvk dacht dat ik degene was die moest veranderen door minder geirriteerd te zijn en meer positieve aandacht te geven. Dus al beginnen om 's ochtend vrolijk beneden te komen en niet met een chagrijnig hoofd omdat je weer een pestdag tegemoet gaat. Bij vervelend gedrag peuter wegzetten op een stoel en even laten zitten en bij vertellen dat dat gedrag niet mag (dat kan ook zonder geirriteerd te klinken ) en weer terugzetten als hij er afklimt. Daarna niet meer over het voorval hebben en direct daarna positieve aandacht geven.

Hier was het direct over met dat vervelende gedrag de volgende dag. Ik merk ook als ik een keer een dag chagrijnig ben dat hij dan ook vervelend is.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is, misschien ligt het wel aan jouw gedrag en dat jij degene moet zijn die moet veranderen Dat klinkt wel heel gemeen he, maar zo bedoel ik het niet hoor :P

[ Bericht 4% gewijzigd door krijtlijk op 18-09-2011 11:24:32 ]
  zondag 18 september 2011 @ 11:20:18 #112
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_102088666
Ow miss die aankleed strijd lever ik hier al zeker een jaar. Roy houdt er niet van, huilen, draaien, weglopen, kleren op de grond gooien, knijpen.
Zijn hier gemiddeld een half uur bezig, als we het zouden toestaan.
Ik pak roy nu op schoot met 1 arm klemvast en met de andere kleed ik hem dan aan.bovenstukken, dan zet ik roy op de grond en probeer ik zou snel mogelijk luier en broek aan te trekken.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_102088782
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 10:29 schreef Raissa het volgende:
Heel herkenbaar Miss.. Ik laat Mila in zulke buien tegenwoordig maar haar kleren zelf uitkiezen (geef haar twee opties en ze mag dan kiezen tussen die twee, niet meer). Dan voelt ze zich denk ik meer betrokken en meestal gaat het dan beter.. Niet altijd trouwens ;)
hier ook, gecombineerd met de uitleg dat we na het aankleden ontbijten/ een koekje gaan eten, en dat als ze niet meewerkt allemaal veeeeeeeeeeeel langer duurt. plus dat ik gewoon wegloop als het echt te bont is. "ik kom wel terug als je wel meewerkt. roep maar als je er klaar voor bent"
  Moderator zondag 18 september 2011 @ 11:30:56 #114
5428 crew  miss_sly
pi_102088929
Hoe redelijk en vatbaar voor uitleg Senna ook kan zijn, dat is ze niet als het om aankleden gaat. En we gaan echt nergens heen hoor, als ik aan haar overlaat om aangekleed te worden. Niet naar het kdv, maar ook niet naar omi of Artis of wandelen, of fietsen. En ontbijten hebben we meestal al gedaan.
pi_102089171
Miss, verwacht je niet teveel van haar, omdat ze wel heel veel begrijpt en snapt en dat je ook met haar kan overleggen. Maar misschien is dit iets waar ze gewoon wel mee aan het peuterpuberen is...
Hier is het aankleden ook een soort vrij worstelen soms.

Ik weet het niet hoor, heb ook niet echt goede raad voor je. Je zou kunnen kijken of het scheelt als je samen kleding uitkiest. Verder weet ik niet zo goed, succes met je grote kleine meid :)
Fake it till you make it...
  Moderator zondag 18 september 2011 @ 11:52:02 #116
5428 crew  miss_sly
pi_102089535
Ik denk dat je gelijk hebt over het peuterpuberen, Nijna :Y Ik moet mijn eigen mindset een beetje bijstellen, denk ik. Als ik ook lees wat krijtlijk post (over iets anders, maar het gaat om het idee) stap ik misschien ook wel al met het verkeerde been het aankleden in. Of misschien moet schaap het maar eens wat vaker doen. Even zoeken dus naar de juiste manier ;)
pi_102089658
soms iets gewoon even aan de ander overlaten kan al de oplossing zijn hoor miss. dat is hier met tandenpoetsen. meestal doet sangdrax het tandenpoetsen bij selene en wordt dat een machtsstrijd. sangdrax was laatst zelfs wat gepikeerd toen ze er om aan het ruzieen waren en hij dreigde met "straks doet mama het hoor!" in de verwachting dat ik zou helpen met een houdgreep. maar toen kwam ik, vroeg om de borstel en een open mond, poetste rustigjes heur tandjes terwijl ze netjes bleef zitten en klaar :o :P
pi_102090642
Wat een heerlijke herkenning weer hier :) Fijn he alle peuters lijken op elkaar!
Jaël is ook een aankleed drama, Saartje moet altijd eerst en dan nog wil ze meestal niet. Dan laat ik haar al sokken en de luier zelf paken dat werkt al redelijk en als ze dan nog niet mee wil werken dan zeg ik dat Saar en ik dan wel naar beneden gaan en dat ze dan mag roepen als ze wel gewoon gaat aankleden, dan is het altijd heel snel jaja aankleden :) Want beneden is het leuk daar is speelgoed en de tv ;)
Ik heb wel eens de fout gemaakt haar in pyama mee naar beneden te nemen, dat uit zich in een dramaaaaaa, doen we dus niet meer.

Jaël is sinds deze week opeens heel erg van de duplo en huisjes bouwen zo zoet O+
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  Moderator zondag 18 september 2011 @ 12:34:33 #119
5428 crew  miss_sly
pi_102090888
Wij wonen gelijkvloers, dus dat werkt hier niet ;)
  zondag 18 september 2011 @ 13:23:44 #120
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_102092930
Ik lag net in bad even over je vraagstuk na te denken Miss en bedacht me ook dat misschien wel samen kleding uitzoeken zou kunnen helpen, of wat ik tegen Maarten ook zou zeggen, als je geen kleding aan wilt, dan blijf je in pyjama en kunnen we idd niet naar... (vul maar in).
Veel nieuws heb ik dus ook niet bedacht...

Het is hier echt zondag... Maarten zit te tekenen, tv te kijken en ondertussen een broodje te eten (dit trof ik aan toen ik net beneden kwam) :)
18-11-2008 Maarten Alexander
  zondag 18 september 2011 @ 19:18:11 #121
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_102107453
Hier meestal weinig problemen met aankleden: als we niet aangekleed zijn, kunnen we simpelweg niet naar beneden. ;)

Ik ben benieuwd hoe het dinsdag zal gaan, dan wil ik haar alvast in zwemkleding steken voor we weggaan naar het zwembad. Dat doe ik zelf ook altijd, dat scheelt in omkleedtijd. Nu ze zindelijk is, kan ik haar óók alvast zwemkleding aantrekken voor we weggaan. Ben benieuwd of ze het 'pikt'. :P

Ik merk zelf ook dat ik mijn gemoedstoestand op haar overbreng. Gelukkig ben ik meestal de rust zelve. Meestal dan... :')

[ Bericht 6% gewijzigd door GreatWhiteSilence op 18-09-2011 19:26:02 ]
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Moderator zondag 18 september 2011 @ 20:39:04 #122
5428 crew  miss_sly
pi_102112130
Schaap heeft vnamiddag geprobeerd haar aan te kleden, maar het drama was net zo groot, met dit verschil dat ze nu riep dat mama het moest doen :')
We proberen dus maar eens wat. Wel fijn dat er herkenning is; ben niet de enige met een kind dat een hekel heeft aan aankleden!

We kregen vanmiddag zomaar het compliment dat Senna een goed opgevoed kind is :S O+ Toch wel fijn om te horen. Ze gedroeg zich ook wel vrij aardig, en zeker toen ze telkens aan de vriendin waar we waren ging vragen of iets mocht: mag ik even in die kamer kijken? mag ik baby even vasthouden?
pi_102112672
Miss, misschien de regie over het aankleden bij haar laten? Haar zelf laten doen wat ze zelf kan, en haar vragen wat je voor haar kan doen? Dat je bijv vraagt: wat moet er eerst, en wat daarna, eerst ene arm, dan andere, en dat jij op haar aanwijzen bijvoorbeeld haar sokken aan doet? Dan heeft ze misschien een groter gevoel van 'zellefdoen'.
Geen idee of zoiets werkt hoor, maar ik kwam hier voorbij en het schoot me te binnen :)
  zondag 18 september 2011 @ 22:16:43 #124
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_102119885
Miss ik ben vanavond 20 minuten bezig geweest om een paar schoenen bij Roy aan te trekken....
Houtgreep was de enige oplossing.

Het verschil hier is dat je wel tegen Roy kan zeggen, Roy werk eens mee, dan is het sneller voorbij en kunnen we naar.... (vul zelf maar in)
Maar Roy snapt echt niet wat je bedoeld en gaat vrolijk verder met datgene wat hij doet. (voorover gaan hangen, draaien, gillen)
Dat maakt het hier nog even moeilijker.
Kan ook wel vragen wat wil je aantrekken, maar Roy trekt en gooit alles uit de kast.

Ik neem aan dat je dat wel aan Senna uit kunt leggen hoe en wat.
Je zou er ook een feestje van kunnen maken, beetje zingend en aanwijzend kleding aantrekken waarbij de actief mee kan doen.
Dit doe ik wel regelmatig bij Roy, ga ik zingen terwijl ik hem aankleed, dan is hij net wat meer afgeleid een lukt het net even wat sneller ;)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_102120385
Peuters, ze zijn zo leuk, maar dat eigen willetje he!

Lars heeft ook zo zijn eigen ideeen over hoe alles moet gaan, en als dat niet in mama's straatje past....berg je maar!
Dan ga je gewoon languit liggen op de grond en gil je alles bij elkaar. En iedereen moet er dan ook nog om lachen....
(alleen zo jammer dat hij het ook bijv weleens heeft als ik Meike naar school breng...dan wil hij daar blijven)

Hihi mijn spookje staat op de site van de plaatselijke huis-aan-huis-krant. En zijn zus ook.
Hier
foto 1 is Meike en foto 21 is Lars.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')