Accounting, Auditing & Control.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:19 schreef Sam-x het volgende:
Wat doe je voor studie? Is het relevant om het te vermelden?
Ik help het evenwicht wel weer even wat te herstellenquote:
Wat voor cv dan wel?quote:Op woensdag 14 september 2011 16:24 schreef Renesite het volgende:
Het is dan ook niet aan te raden om een STANDAARD CV te nemen.
Voor elke functie een andere.quote:
Dat is sowieso voor iedereen die solliciteert een goed idee...quote:Op woensdag 14 september 2011 16:33 schreef Renesite het volgende:
[..]
Voor elke functie een andere.
Spits het toe naar behoefte.
Vrijwilligerswerk om je CV te pimpen.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:24 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik help het evenwicht wel weer even wat te herstellen
En inderdaad TS: vrijwilligerswerk. Dat is altijd wel te vinden en kost vaak maar weinig tijd waardoor het prima naast je studie zou kunnen.
Natuurlijk is ander werk beter, maar vrijwilligerswerk op je CV kunnen zetten is beter dan helemaal niks.quote:Op woensdag 14 september 2011 17:53 schreef JohnSpek het volgende:
[..]
Vrijwilligerswerk om je CV te pimpen.
Lijkt mij niet de goede insteek...
Bier zuipen en TV kijkenquote:Op woensdag 14 september 2011 18:16 schreef twaalf het volgende:
Zet er dan gewoon op wat je in plaats van werk in je eigen tijd hebt gedaan?
Kan dat wel op een cv?quote:Op woensdag 14 september 2011 18:16 schreef twaalf het volgende:
Zet er dan gewoon op wat je in plaats van werk in je eigen tijd hebt gedaan?
Dat kan. Ik zou dat heel netjes vinden.quote:Op woensdag 14 september 2011 18:34 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Kan dat wel op een cv?
Heeft iemand anders dat ook gedaan?
meen je dit nou....quote:Op woensdag 14 september 2011 18:35 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dat kan. Ik zou dat heel netjes vinden.
Als je niet gewerkt hebt maar andere activiteiten hebt gedaan kan je dat uiteraard opschrijven. Zolang het maar relevant isquote:
Ik verwacht dat mensen die vaak sollicitaties afhandelen hier zo doorheen zien.quote:Op woensdag 14 september 2011 18:19 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Maare, wat wel een idee is: zet er gewoon geen datum bijDan valt het ook niet zo op. Als ze ernaar vragen zeg je gewoon "Tot voor kort was ik werkzaam in de voedingsmiddelen branche alwaar ik de functie van Junior Store Manager had" (het woord manager kan, bij de C1000 supermarkt in Groningen is ook iedereen "manager" zag ik
) /offtopic
ah okej, zo klinkt het wat beter idd.quote:Op woensdag 14 september 2011 18:49 schreef Renesite het volgende:
[..]
Als je niet gewerkt hebt maar andere activiteiten hebt gedaan kan je dat uiteraard opschrijven. Zolang het maar relevant is
Wat had je verwacht: 'Ik heb bier gedronken en aan mijn kont gekrabtquote:Op woensdag 14 september 2011 19:19 schreef dude1986 het volgende:
[..]
ah okej, zo klinkt het wat beter idd.
Ik deed dat wel met mijn BHV diploma. Maar die moet ieder jaar verlengd worden. Schrap ik nu maarquote:Op woensdag 14 september 2011 19:36 schreef VanDeStraat het volgende:
Heb je EHBO diploma? schrijf het op.
nee heb ik niet.quote:Op woensdag 14 september 2011 19:36 schreef VanDeStraat het volgende:
Heb je EHBO diploma? schrijf het op.
Bedoel je met afstudeerproject Bachelor, Bachelorscriptie?quote:Op woensdag 14 september 2011 19:49 schreef Renesite het volgende:
Commissie?
Organiseren van zaken?
Interessante minoren?
Projecten?
Goede afstudeerproject bachelor?
Bedankt voor de tipquote:Op woensdag 14 september 2011 19:51 schreef Oidipous het volgende:
Wat dacht je van actief mee te doen met alle workshops en inhouse-dagen die je universiteit biedt? Dan kan jij jezelf misschien verkopen bij accountantskantoren.
Ja inderdaad, alsof een Master-diploma niet al genoeg isquote:Op woensdag 14 september 2011 19:52 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Klote man, niemand houdt rekening met de Jan Modaal-student en alles moet maar pretentieus zijn.
Ja toch, even serieus, welke student heeft er naast zijn studie en bijbaan nou allerlei nevenfuncties en commissietaken enzo? Dat zijn toch alleen van die autistische strevers? Ik ken ze niet hoor, in mijn omgevingquote:Op woensdag 14 september 2011 19:53 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Ja inderdaad, alsof een Master-diploma niet al genoeg is![]()
Zulke studenten doen meestal ook langer over hun opleiding dan studenten die dat niet doen.quote:Op woensdag 14 september 2011 19:54 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Ja toch, even serieus, welke student heeft er naast zijn studie en bijbaan nou allerlei nevenfuncties en commissietaken enzo? Dat zijn toch alleen van die autistische strevers? Ik ken ze niet hoor, in mijn omgeving.
ik heb geen stage gelopen en ben ook niet naar het buitenland gegaan. Saai he?quote:Op woensdag 14 september 2011 20:08 schreef Borizzz het volgende:
Nou je kunt toch ook de door jou gelopen stages noemen? Misschien heb je een tijd in het buitenland gezeten... dat doet het vaak wel goed.
Als je pas afgestudeerd bent is een leeg cv zo erg niet, dan focus je op wat je deed tijdens jouw studie.
Wat houdt zo'n capaciteitentest in? Ik ben wel benieuwdquote:Op woensdag 14 september 2011 20:14 schreef Oidipous het volgende:
Wat je bijvoorbeeld ook kan doen is stage lopen tijdens je master scriptie bij een accountantskantoor. De afstudeeropdracht behelst dan iets waar je werkgever iets aan heeft én kom je makkelijk binnen mocht het allemaal goed bevallen.
Tijdens sollicitaties bij accountantskantoren gaat het in eerste instantie er om dat je intellectueel het goede niveau hebt. Hiervoor moet je een capaciteitentest maken. Daarna gaan ze pas echt kijken waarom jij bij het bedrijf past. Dat gesprek is echt niet toegespitst op je CV, ze gaan eerder beoordelen of jij de sociale vaardigheden hebt om in een team te werken.![]()
Nee niet gedaan. Het heeft mij nooit aangesproken.quote:Op woensdag 14 september 2011 20:39 schreef marleenhoofd- het volgende:
Heb je geen commissiewerk gedaan of in een bestuur o.i.d. gezeten van een studie/studenten vereniging? Dat soort dingen heb ik er ook bijgezet.
Nietus, ik ken hier veel tegenvoorbeelden van en ben er zelf ook een. Verder niet echt relevant, maar toch. Oja, op een bedrijvenbeurs werd mij aangeraden mijn hobbys op mijn cv te zetten, ik vond het zelf ook raar, maar beide cv-checkpunten waar ik geweest ben, gaven dit als tip. Ook vonden ze dat ik mijn niet relevante bijbaantjes (zoals vakkenvullen) weg moest laten.quote:Op woensdag 14 september 2011 19:57 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Zulke studenten doen meestal ook langer over hun opleiding dan studenten die dat niet doen.
Jouw hobby's en interesses zeggen iets over jou als persoon. Bijbaantjes die je puur doet voor geld en niet relevant zijn voor de betreffende functie zeggen minder.quote:Op woensdag 14 september 2011 20:45 schreef marleenhoofd- het volgende:
[..]
Nietus, ik ken hier veel tegenvoorbeelden van en ben er zelf ook een. Verder niet echt relevant, maar toch. Oja, op een bedrijvenbeurs werd mij aangeraden mijn hobbys op mijn cv te zetten, ik vond het zelf ook raar, maar beide cv-checkpunten waar ik geweest ben, gaven dit als tip. Ook vonden ze dat ik mijn niet relevante bijbaantjes (zoals vakkenvullen) weg moest laten.
Ligt er natuurlijk ook aan in wat voor fase je zit. Als je net afgestudeerd bent dan zou ik er gewoon alles opzetten wat aantoont dat je aan het werk/aan de studie bent geweest, anders heeft de recruiter wellicht het idee dat je helemaal niet gewerkt hebt oid. Zodra je wat ervaring hebt zijn die baantjes bij de supermarkt of commissies bij studie-/studentenverenigingen niet zo relevant meer, nee.quote:Op woensdag 14 september 2011 20:45 schreef marleenhoofd- het volgende:
[..]
Nietus, ik ken hier veel tegenvoorbeelden van en ben er zelf ook een. Verder niet echt relevant, maar toch. Oja, op een bedrijvenbeurs werd mij aangeraden mijn hobbys op mijn cv te zetten, ik vond het zelf ook raar, maar beide cv-checkpunten waar ik geweest ben, gaven dit als tip. Ook vonden ze dat ik mijn niet relevante bijbaantjes (zoals vakkenvullen) weg moest laten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |