abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 september 2011 @ 14:49:19 #76
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_102437899
Ja, het licht werkte niet mee en kreeg het ook niet goed gecorrigeerd in fotoshop.
Ik was eigenlijk niet van plan een foto te maken, maar juist toen ik die saus zo zag besloot ik toch maar camera te gaan pakken. Ha! En ja, dan is het te laat om de kruimels op te ruimen, want dan wordt het een smurrie met die saus.
Ik stuur ''m ook niet in naar foodgawker hoor. 't Is gewoon voor eigen archief. :P
pi_102437956
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 14:49 schreef RobinOok het volgende:
Ja, het licht werkte niet mee en kreeg het ook niet goed gecorrigeerd in fotoshop.
Ik was eigenlijk niet van plan een foto te maken, maar juist toen ik die saus zo zag besloot ik toch maar camera te gaan pakken. Ha! En ja, dan is het te laat om de kruimels op te ruimen, want dan wordt het een smurrie met die saus.
Ik stuur ''m ook niet in naar foodgawker hoor. 't Is gewoon voor eigen archief. :P
foodgawker heeft wel ergere inzendingen op elke willekeurige dag. maar die saus vink er een beetje ranzig op zitten zo, visueel gezien iig :P
pi_102462606
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 23:09 schreef celc1us het volgende:
[ afbeelding ]

Hoe ik mn broccoli soms maak. :P
Mja niet zo speciaal toch? :)
pi_102463391
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 23:09 schreef celc1us het volgende:
[ afbeelding ]

Hoe ik mn broccoli soms maak. :P
Wederom mooie foto :)
Je gerechten zijn alleen niet helemaal my cup of tea. 'Droge' kip (als in: zonder extra kruiden/sausje oid) + broccoli is wat te... kaal en minimalistisch voor mijn smaak. Heb je dat zelf niet?
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_102463426
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 14:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

foodgawker heeft wel ergere inzendingen op elke willekeurige dag. maar die saus vink er een beetje ranzig op zitten zo, visueel gezien iig :P
Ik vind die saus er juist jummie uitzien!
// wandelende paradox //
pi_102463491
Hehe klopt. Tis een soort dieet, hoog in eiwitten, laag in koolhydraten, sausjes etc helpen dan niet ;)
pi_102463783
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 23:39 schreef celc1us het volgende:
Hehe klopt. Tis een soort dieet, hoog in eiwitten, laag in koolhydraten, sausjes etc helpen dan niet ;)
Zoiets vermoedde ik al ja ;)
Maar dan nog, er zijn toch nog wel meer opties? De kip roerbakken met wat kruiden en/of specerijen (chili, knof, paprika, etc. etc.), of een sausje obv groenten (zoals tomatensaus), of kip in (curry)saus obv yoghurt/kwark... etc etc. Allemaal laag in koolhydraten toch?
// wandelende paradox //
pi_102526209

Ik ben dus niet zo goed met foto's maar het was wel heeel lekkerrrr! Teriyaki zalm :9
Baby darling doll face honey
pi_102527100
met noodles? ziet eruit als spaghetti.
verder lekker!!
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  vrijdag 30 september 2011 @ 18:55:42 #87
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_102557405
Misschien eigenlijk niet erg geschikt voor dit topic want het ziet er natuurlijk niet uit, haha, maar toch:

Rendang (<-klik voor recept)

Normaal hou ik 'm wat smeuïger, maar deze keer wilde ik het doen zoals het hoort, helemaal "drooggebakken". Ziet er nog smeriger uit dan normaal. _O-

Dit was vroeger mijn lievelingskostje, als ik op mijn verjaardag mocht kiezen wat we aten koos ik rendang.

[ Bericht 1% gewijzigd door RobinOok op 30-09-2011 20:40:24 ]
pi_102557857
Rendang is inderdaad super, een van mijn favoriete gerechten. Inderdaad niet erg fotogeniek.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_102557858
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 21:00 schreef FutureFairytale het volgende:
met noodles? ziet eruit als spaghetti.
verder lekker!!
Het waren eggs noodles ja :D.
pi_102557878
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 18:55 schreef RobinOok het volgende:
Misschien eigenlijk niet erg geschikt voor dit topic want het ziet er natuurlijk niet uit, haha, maar toch:

[ link | afbeelding ]
Rendang

Normaal hou ik 'm wat smeuïger, maar deze keer wilde ik het doen zoals het hoort, helemaal "drooggebakken". Ziet er nog smeriger uit dan normaal. _O-

Dit was vroeger mijn lievelingskostje, als ik op mijn verjaardag mocht kiezen wat we aten koos ik rendang.
Ohhh dat wil ik proberen, juist omdat het er niet zo smakelijk uit ziet maar jullie wel zeggen dat 't lekker is :D.
pi_102564773
Nog brak van week Londen, geen zin in puike bordopmaak of mooie foto's, maar toch:

Hartige cheesecake van ricotta en Stilton, gekaramelliseerde peren&hazelnootjes, veldsla met romige pecorino-dressing en (te dik gebakken, maar niettemin lekkere) lavash! :9

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 30-09-2011 22:24:58 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_102566383
Kwijlerdekwijl... Lekker minilot!
pi_102588149
"herfst" lasagne vandaag. Kruidige pompoen-tomaten saus met boerenkool-geitenkaas vulling en nog wat zooi. Echt belachelijk lekker :?

pi_102588186
oe recept?!
pi_102588896
Daar wil ik zeker ook wel een recept van!
  † In Memoriam † zaterdag 1 oktober 2011 @ 19:45:38 #96
91830 MaximusTG
pi_102589113
Klinkt interessant ja. Nu ben ik niet echt kapot van geitenkaas, ik vind het op de een of andere manier altijd naar kinderboerderij smaken. Dus hoe prominent is de geitenkaas?
pi_102603906
Geitenkaas overheerst niet echt ofzo, maar als je dat niet lekker vind gebruik je toch lekker iets anders? Roomkaas, ricotta, mascarpone of gewoon een lekkere geraspte kaas. Whatever floats your boat.

Pompoen-tomaten saus: 1 pompoen, fles tomatenprut, uitje, knoflook, gember, olijfen, gegrilde paprika. Op smaak brengen met kruiden naar keuze (ik had: curry, garam massala, komijn, kaneel, gerookte paprika, nootmuskaat, koriander (verse blaadjes), vissaus en balsamico) Gepureerd in keukenmachine.
Het wordt erg dik, dus ik zou wel aanbevelen om de saus wat te verdunnen. (ik heb een enorme kop gewone thee gebruikt, maar water werkt uiteraard ook)

Boerenkool mengsel: Pak diepvries boerenkool (goed uitknijpen, veel vocht), sjalotjes, champignons, pijnboompitjes (geroosterd) en geitenkaas. (champignons en sjalotjes van tevoren even gebakken)

Stapelen in een ovenschaal met tussen de laagjes in ook nog wat ham (ik had serrano).
40 min in de oven @ 200 graden.

Ik vond het echt heerlijk :P
pi_102629863
Recept lasagne staat genoteerd. Ik hou erg van geitenkaas en van pompoen, dus ik vind het vast lekker. Ik ga alleen de vissaus skippen, want dat lijkt me er niet zo jofel in.. :)

Verder, vandaag gemaakt, een zestal van deze:

Erin zit ragout met kip en een heleboel in witte wijn gestoofde paddestoelen. Oh, en sjalotten. Maar het gaat vooral om de KORST!
Ik heb voor het eerst zure room-korstdeeg gemaakt en ik moet zeggen: ge-ni-aal! Men neme 200 gram ijskoude roomboter, dit met 250 gram bloem en wat suiker en zout vlug tot fijne korrels snijden/wrijven, dan nog 125 ml zure room erbij. Samenknijpen tot bal en een half uur koelen voordat je het uitrolt..
Echt bizar lekker deeg: zacht, smaakvol, boterige, knapperige laagjes.. O+ Bovendien reuze makkelijk om mee te werken. Aanrader!
Let me see you stripped down to the bone
pi_102630979
Oeh, dat korstdeeg moet ik een keer proberen.
pi_102631918
Ja! Geweldig deeg is dat, ik doe het alleen altijd met water. Ga zure room ook eens proberen :9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')