abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101926545
Ik heb al overal op internet gezocht maar tevergeefs niks gevonden.
Ik heb een jaar gewerkt, heb toen een WW-uitkering aangevraagd en gekregen, deze loopt nog steeds. Maar ik ben vanaf deze maand ook weer een HBO opleiding gaan doen dus ik krijg per 21 september ook weer m'n eerste studiefinanciering.
Moet ik dan mijn WW-uitkering stop laten zetten? Of mag deze naast mijn studiefinanciering gewoon doorlopen zonder achteraf een boete te krijgen of terugbetaling?
pi_101926808
Je liegt, je hebt niet gezocht ik vond het in 30 seconden :')
pi_101926816
Ik heb geen bron maar ik dacht dat een voorwaarde voor WW is dat je beschikbaar bent voor de arbeidsmarkt, als je studeert ben je dat duidelijk niet.
pi_101927233
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 01:44 schreef Kandijfijn het volgende:
:D _O-
pi_101927827
Wat is er mis met even een telefoontje plegen?
pi_101927922
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 01:44 schreef Kandijfijn het volgende:
pi_101927934
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 01:44 schreef Alfje het volgende:
Ik heb geen bron maar ik dacht dat een voorwaarde voor WW is dat je beschikbaar bent voor de arbeidsmarkt, als je studeert ben je dat duidelijk niet.
Dit dus, maar hangt af van het aantal uren lijkt me. :)
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  Boks-Chick woensdag 14 september 2011 @ 07:53:03 #8
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_101928089
sowieso zal minimaal je ww gekort worden met het het deel wat je aan stufi ontvangt.
Je hebt nu een zogenaamd dubbel inkomen van de staat.
Ik denk zelfs dat je je hele ww kwijt raakt, anders zou elke student naast zijn stufi ook een ww kunnen aanvragen (mits even gewerkt) en dat kan niet volgens mij.

Ik zou als ik jou was iig even heel goed informeren voordat je inderdaad met terugbetalingstoestanden zit, daar wordt je niet vrolijk van.
lolwut
  woensdag 14 september 2011 @ 08:14:07 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101928253
Studiefinanciering zou sowieso niet in mindering worden gebracht op het WW-bedrag. Je hebt, als je aan de eisen voldoet, bij WW recht op een bepaald bedrag voor het aantal uren dat je niet meer werkt. Mocht dat onder een sociaal minimum blijven, heb je nog recht op aanvulling tot bijstandsniveau. Voor het laatste zou men wel kijken of er nog andere inkomsten zijn.

Omgekeerd telt de WW wel mee voor je maximale bijverdienen. Dus ik zou die rekensom maar even goed maken, voordat je studiefinanciering krijgt in dit jaar dat je achteraf moet terug betalen.

Of je voldoet aan de beschikbaarheidseis vraag ik me af. Dus of je WW kan doorlopen, is de vraag.
The love you take is equal to the love you make.
pi_101928305
Het zou toch niet mogen kunnen dat je stufi ontvangt én ww uitkering? Stufi wordt uitsluitend uitgekeerd bij fulltime studies, ergo ben je dus niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt.

Stopzetten dus.
pi_101928671
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 08:18 schreef Wokkel het volgende:
Het zou toch niet mogen kunnen dat je stufi ontvangt én ww uitkering? Stufi wordt uitsluitend uitgekeerd bij fulltime studies, ergo ben je dus niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt.

Stopzetten dus.
People in de ww die een eigen bedrijf starten, krijgen zowel ww als inkomen uit dat bedrijf. En dat mag dan wel?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_101928742
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2011 08:44 schreef Chinless het volgende:

[..]

People in de ww die een eigen bedrijf starten, krijgen zowel ww als inkomen uit dat bedrijf. En dat mag dan wel?
- Voor een beperkte duur van 6 maanden
- Inkomsten worden voor 70% verrekend met de uitkering

Dus ja, dat mag wel. Het is ook een compleet andere situatie aangezien het tijdelijk is én er verrekening plaatsvindt.
pi_101928781
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 08:50 schreef Wokkel het volgende:

[..]

- Voor een beperkte duur van 6 maanden
- Inkomsten worden voor 70% verrekend met de uitkering

Dus ja, dat mag wel. Het is ook een compleet andere situatie aangezien het tijdelijk is én er verrekening plaatsvindt.
pi_101947005
Bedankt.
Ik ga inderdaad morgen even ervoor bellen
pi_101959529
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 08:18 schreef Wokkel het volgende:

Stopzetten dus.
De meeste full time-studenten werken gewoon naast hun studie.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 15 september 2011 @ 16:41:29 #16
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_101980775
Dat kan ook niet. Je krijgt alleen WW als je kunt werken. Als je stufi ontvangt kun je niet fulltime werken. De ene opleiding sluit de andere dus uit
  donderdag 15 september 2011 @ 16:53:48 #17
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_101981200
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 16:41 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Dat kan ook niet. Je krijgt alleen WW als je kunt werken. Als je stufi ontvangt kun je niet fulltime werken. De ene opleiding sluit de andere dus uit
Je kunt ook WW krijgen als je beschikbaar bent voor parttime werk. Je krijgt dan de WW voor het aantal uren per week dat je beschikbaar bent voor werk. Dus stel, je bent 24 uur beschikbaar; dan krijg je 24/40e van je fulltime WW.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_101981844
http://www.judex.nl/recht(...)-en-bijverdienen.htm

Met Google kom je dus een eind. Je mag dus wel een WW-uitkering en studiefinanciering ontvangen, zolang de WW-uitkering niet te hoog is.
ROBODEMONS..................|:(
  † In Memoriam † donderdag 15 september 2011 @ 17:14:22 #19
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_101981904
Je mag WW ontvangen. Je komt pas in problemen als je boven de grens komt wat je mag bij verdienden. Dan kan je altijd vanaf dat moment je stufi stopzetten en het jaar erop weer in laten gaan.
pi_101982149
quote:
11s.gif Op woensdag 14 september 2011 07:53 schreef BrandX het volgende:
sowieso zal minimaal je ww gekort worden met het het deel wat je aan stufi ontvangt.
Je hebt nu een zogenaamd dubbel inkomen van de staat.
Ik denk zelfs dat je je hele ww kwijt raakt, anders zou elke student naast zijn stufi ook een ww kunnen aanvragen (mits even gewerkt) en dat kan niet volgens mij.

Ik zou als ik jou was iig even heel goed informeren voordat je inderdaad met terugbetalingstoestanden zit, daar wordt je niet vrolijk van.
Met even werken krijg je echt niet zomaar een WW-uitkering. Daar zijn wel een aantal voorwaarden voor. Verder is de WW iets waarvoor je verzekerd bent, dus zolang TS blijft solliciteren, ontvangt hij gewoon die uitkering (voor een bepaalde tijd.)
  donderdag 15 september 2011 @ 17:30:42 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101982482
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 16:53 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Je kunt ook WW krijgen als je beschikbaar bent voor parttime werk. Je krijgt dan de WW voor het aantal uren per week dat je beschikbaar bent voor werk. Dus stel, je bent 24 uur beschikbaar; dan krijg je 24/40e van je fulltime WW.
Maar hoe berekenen ze hoeveel uur je beschikbaar bent?
The love you take is equal to the love you make.
pi_101982547
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 17:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar hoe berekenen ze hoeveel uur je beschikbaar bent?
het aantal uur per week wat je bij je vorige baan gewerkt hebt.
pi_101982605
Wat is dit allemaal voor bullshit.
Natuurlijk krijg je die uitkering niet meer (zowel dan zou ik het lomp vinden)

Je kan werken of je kan op school zitten.
Als je geen werk meer hebt dan krijg je WW.

Als je nou met een studie begint stufi, dus dan kun je toch ook niet tegelijk cashen van je WW.

Mocht iemand beweren dat het wel kan, dan ga ik ook WW aanvragen en daarbij lekker op school zitten.
Zeg ik ook gelijk mijn parttime baan op.
Do what you love, love what you do!
pi_101982607
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2011 06:55 schreef koekjesmonsterrr het volgende:
Wat is er mis met even een telefoontje plegen?
Hij wil geen slapende honden wakker maken............
...
pi_101982728
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 17:34 schreef kree het volgende:
Mocht iemand beweren dat het wel kan, dan ga ik ook WW aanvragen en daarbij lekker op school zitten.
Dan moet je eerst minimaal 36 weken gewerkt hebben en daarna ontslagen worden. Dan krijg je wel 3 maanden WW met sollicitatieplicht. Tenzij je meer dan 3 jaar gewerkt heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')