quote:Op woensdag 14 september 2011 01:44 schreef Kandijfijn het volgende:
Je liegt, je hebt niet gezocht ik vond het in 30 seconden
quote:Op woensdag 14 september 2011 01:44 schreef Kandijfijn het volgende:
Je liegt, je hebt niet gezocht ik vond het in 30 seconden
Dit dus, maar hangt af van het aantal uren lijkt me.quote:Op woensdag 14 september 2011 01:44 schreef Alfje het volgende:
Ik heb geen bron maar ik dacht dat een voorwaarde voor WW is dat je beschikbaar bent voor de arbeidsmarkt, als je studeert ben je dat duidelijk niet.
People in de ww die een eigen bedrijf starten, krijgen zowel ww als inkomen uit dat bedrijf. En dat mag dan wel?quote:Op woensdag 14 september 2011 08:18 schreef Wokkel het volgende:
Het zou toch niet mogen kunnen dat je stufi ontvangt én ww uitkering? Stufi wordt uitsluitend uitgekeerd bij fulltime studies, ergo ben je dus niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt.
Stopzetten dus.
- Voor een beperkte duur van 6 maandenquote:Op woensdag 14 september 2011 08:44 schreef Chinless het volgende:
[..]
People in de ww die een eigen bedrijf starten, krijgen zowel ww als inkomen uit dat bedrijf. En dat mag dan wel?
quote:Op woensdag 14 september 2011 08:50 schreef Wokkel het volgende:
[..]
- Voor een beperkte duur van 6 maanden
- Inkomsten worden voor 70% verrekend met de uitkering
Dus ja, dat mag wel. Het is ook een compleet andere situatie aangezien het tijdelijk is én er verrekening plaatsvindt.
De meeste full time-studenten werken gewoon naast hun studie.quote:Op woensdag 14 september 2011 08:18 schreef Wokkel het volgende:
Het zou toch niet mogen kunnen dat je stufi ontvangt én ww uitkering? Stufi wordt uitsluitend uitgekeerd bij fulltime studies, ergo ben je dus niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt.
Stopzetten dus.
Je kunt ook WW krijgen als je beschikbaar bent voor parttime werk. Je krijgt dan de WW voor het aantal uren per week dat je beschikbaar bent voor werk. Dus stel, je bent 24 uur beschikbaar; dan krijg je 24/40e van je fulltime WW.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:41 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Dat kan ook niet. Je krijgt alleen WW als je kunt werken. Als je stufi ontvangt kun je niet fulltime werken. De ene opleiding sluit de andere dus uit
Met even werken krijg je echt niet zomaar een WW-uitkering. Daar zijn wel een aantal voorwaarden voor. Verder is de WW iets waarvoor je verzekerd bent, dus zolang TS blijft solliciteren, ontvangt hij gewoon die uitkering (voor een bepaalde tijd.)quote:Op woensdag 14 september 2011 07:53 schreef BrandX het volgende:
sowieso zal minimaal je ww gekort worden met het het deel wat je aan stufi ontvangt.
Je hebt nu een zogenaamd dubbel inkomen van de staat.
Ik denk zelfs dat je je hele ww kwijt raakt, anders zou elke student naast zijn stufi ook een ww kunnen aanvragen (mits even gewerkt) en dat kan niet volgens mij.
Ik zou als ik jou was iig even heel goed informeren voordat je inderdaad met terugbetalingstoestanden zit, daar wordt je niet vrolijk van.
Maar hoe berekenen ze hoeveel uur je beschikbaar bent?quote:Op donderdag 15 september 2011 16:53 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Je kunt ook WW krijgen als je beschikbaar bent voor parttime werk. Je krijgt dan de WW voor het aantal uren per week dat je beschikbaar bent voor werk. Dus stel, je bent 24 uur beschikbaar; dan krijg je 24/40e van je fulltime WW.
het aantal uur per week wat je bij je vorige baan gewerkt hebt.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar hoe berekenen ze hoeveel uur je beschikbaar bent?
Hij wil geen slapende honden wakker maken............quote:Op woensdag 14 september 2011 06:55 schreef koekjesmonsterrr het volgende:
Wat is er mis met even een telefoontje plegen?
Dan moet je eerst minimaal 36 weken gewerkt hebben en daarna ontslagen worden. Dan krijg je wel 3 maanden WW met sollicitatieplicht. Tenzij je meer dan 3 jaar gewerkt heb.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:34 schreef kree het volgende:
Mocht iemand beweren dat het wel kan, dan ga ik ook WW aanvragen en daarbij lekker op school zitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |