abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101910043
quote:
RTL Nieuws bericht dat het kabinet er in het diepste geheim van uitgaat dat Griekenland failliet gaat. 'De vraag op het ministerie van Financiën is niet langer of maar op welke manier Griekenland failliet gaat.'

'Spanje en Italië moeten beslist in de euro blijven, anders is het leed niet te overzien.' Een faillissement buiten de euro is het meest gewenst.

Bij een faillissement zullen de Griekse banken de klap niet overleven. De handel valt dan ook stil. Nederlandse banken en pensioenfondsen zullen grote schade oplopen. De Nederlandse belastingbetaler gaat ook dokken. Of Griekenland binnen de euro blijft hangt van dat land af. Om de drachme weer in te voeren gaat voor Griekenland een dure zaak worden.
(ANP/Redactie)
Welke gevolgen heeft dit voor Nederland? Neem aan dat alle reeds geïnvesteerde (Europese) staatssteun dan als verloren beschouwd kan worden. -O-
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 13 september 2011 @ 19:54:46 #2
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_101910093
- edit -

[ Bericht 84% gewijzigd door Happel op 14-09-2011 07:28:14 ]
pi_101910140
quote:
Topman Rabobank: Griekenland gaat failliet

Griekenland gaat failliet, de vraag is alleen nog wanneer. Dat zei financieel directeur Bert Bruggink van Rabobank vandaag in een vraaggesprek.

Bruggink zei dat in Het Financieele Dagblad naar aanleiding van de sterke koersdalingen van bankaandelen gisteren. Beleggers maken zich steeds meer zorgen dat Griekenland in gebreke zal blijven bij het aflossen van zijn schulden. Ook zijn er zorgen dat kredietbeoordelaar Moody's de kredietwaardigheid van de grote Franse banken verlaagt.

Volgens Bruggink is er een nieuwe fase bereikt. 'De vraag of Griekenland failliet gaat, is nu voorbij. De vraag is alleen nog wanneer.' De financieel directeur zei verder dat 'politici de sleutel in handen hebben voor deze crisis'.

Rabobank-bestuursvoorzitter Piet Moerland zei vorige maand nog dat de leiders van de 17 landen in de eurozone daadkrachtiger moeten optreden om de Europese schuldencrisis te bestrijden. (ANP/ Redactie)
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)-gaat-failliet.dhtml
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_101910283
En nu Jan-Kees de Jager en Mark Rutte oppakken en wegens verduistering van 4,7 miljard euro aan Nederlands belastinggeld in de cel schoppen.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_101910553
Normaliter gaan bij een failissement van een bedrijf de schuldeisers allemaal als honden hun deel van het lijk proberen af te scheuren en in alle eenzaamheid proberen op te eten.

In het geval van een land zal het deels ook wel zo gaan, er zijn altijd opportunisten die het niets kan schelen dat 11 miljoen van hun buren ontzettend in de shit komen te zitten.

De laatste keer dat een Europees land (bijna) failliet ging, kregen we een 2e wereldoorlog. Ik heb geen idee of dat er nu ook in zit. Ik denk het niet, maar dat dachten de mensen toen ook.
  Donald Duck held dinsdag 13 september 2011 @ 20:09:59 #6
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_101910849
Europa gaat het sowieso voelen. Maar de Grieken zelf het hardst. Ze zullen oogsten wat ze hebben gezaaid. Dat land is door en door corrupt en lui.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_101910950
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 19:58 schreef Sicstus het volgende:
En nu Jan-Kees de Jager en Mark Rutte oppakken en wegens verduistering van 4,7 miljard euro aan Nederlands belastinggeld in de cel schoppen.
Dikke onzin. Diegenen die hier beweren dat ze dit vooraf al hadden zien aankomen sporen niet en overschatten zichzelf gruwelijk.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_101911049
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 20:12 schreef eight het volgende:

[..]

Dikke onzin. Diegenen die hier beweren dat ze dit vooraf al hadden zien aankomen sporen niet en overschatten zichzelf gruwelijk.
Elke imbeciel met een 6 op zijn/haar vmbo-diploma kon dit zien aankomen 8)7
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
pi_101911191
quote:

[..]

Iedereen had het toch echt zien aankomen dit. Zelfs een van die retards van Oh Oh Cherso heeft geroepen dat ze failliet gaan :X
Groetjes, Ezio.
pi_101911232
ik wil me geld wel terug ik betaal geen cent meer ana deze kabinet stelletje achterlijke!!!! iemand van oh oh cherso kon dit zelfs voorspellen!!!
pi_101911253
Godverdomme precies wat ik verwacht had, welke broodmongool was het ook alweer dat we gewoon door moeten lenen voor in Griekenland?

Lekker hee onlangs ook bekend dat de overheid meer geld over de balk smeet dan met de forse bezuinigingen die we nu al hebben.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_101911338
quote:

[..]

Want je moest wel een profeet zijn om dít aan te zien komen? _O-
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_101911501
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 20:04 schreef RetepV het volgende:
Normaliter gaan bij een failissement van een bedrijf de schuldeisers allemaal als honden hun deel van het lijk proberen af te scheuren en in alle eenzaamheid proberen op te eten.

In het geval van een land zal het deels ook wel zo gaan, er zijn altijd opportunisten die het niets kan schelen dat 11 miljoen van hun buren ontzettend in de shit komen te zitten.

De laatste keer dat een Europees land (bijna) failliet ging, kregen we een 2e wereldoorlog. Ik heb geen idee of dat er nu ook in zit. Ik denk het niet, maar dat dachten de mensen toen ook.
Neenee, want dankzij het verenigd Europa krijgen we nóóit meer oorlog! *O*
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_101911529
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 20:16 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Iedereen had het toch echt zien aankomen dit. Zelfs een van die retards van Oh Oh Cherso heeft geroepen dat ze failliet gaan :X
Die gasten van oh oh Cherso zouden een politieke partij moeten beginnen.
Met barbie als minister van financiën en jokertje als premier zou het helemaal goed komen!
Waarschijnlijk krijgen ze hier op fok 50% vd stemmen ;(
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_101911572
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 20:23 schreef eight het volgende:

[..]

Met barbie als minister van financiën en jokertje als premier zou het helemaal goed komen!
Ik zou eerder op hen stemmen inderdaad dan op de misdadigers in het huidige kabinet.
pi_101911629
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 20:19 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Want je moest wel een profeet zijn om dít aan te zien komen? _O-
Mensen die overal en altijd kritiek uiten krijgen vast wel een keer gelijk.
pi_101911664
quote:

[..]

:D
Henk en Ingrid zijn wel weer toe aan iets nieuws.
Groetjes, Ezio.
pi_101911775
Maar serieus: mensen als Nick Leeson en Jerome Kerviel, die bankmedewerkers die enorme sommen gelds op de beurs hebben verkwist, gaan toch ook toch ook de cel in? Als Jan-met-de-pet fraudeert wordt hij toch ook gestraft? Zelfs winkeldieven krijgen een (taak)straf. Waarom zouden dan mensen die zo'n enorm bedrag als 4,7 miljard euro willens en wetens laten verdwijnen, onbestraft blijven?
  dinsdag 13 september 2011 @ 20:29:35 #19
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_101911839
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 20:25 schreef eight het volgende:

[..]

Mensen die overal en altijd kritiek uiten krijgen vast wel een keer gelijk.
Dit soort opmerkingen noemen ze dooddoeners.

Je kan niet tegen je verlies.
Het was allang duidelijk dat het land niet anders kon dan failliet gaan.

Jij had dus, net als jan kees de reetridder, je kop in het zand.
Is jouw sterretje nu ook een gaatje ????

Sorry hoor, maar hier vraag jezelf om.
Laat dooddoeners nu eens weg en kom met andere inzichten.
Wel zo zuiver, toch meneer weet alles ?
pi_101911841
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 20:28 schreef Sicstus het volgende:
Maar serieus: mensen als Nick Leeson en Jerome Kerviel, die bankmedewerkers die enorme sommen gelds op de beurs hebben verkwist, gaan toch ook toch ook de cel in? Als Jan-met-de-pet fraudeert wordt hij toch ook gestraft? Zelfs winkeldieven krijgen een (taak)straf. Waarom zouden dan mensen die zo'n enorm bedrag als 4,7 miljard euro willens en wetens laten verdwijnen, onbestraft blijven?
trol alert
  dinsdag 13 september 2011 @ 20:29:47 #21
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_101911851
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 20:28 schreef Sicstus het volgende:
Omdat ze uit naam van alle Nederlanders handelen en zelf er toch totaal geen belang bij hebben 4,7 miljard te verspillen?
pi_101911982
quote:

[..]

En Tijgertje op Justitie Veiligheid. Het wordt tijd voor ervaringsdeskundigen aan het roer! *O*
pi_101912073
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 20:29 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Omdat ze uit naam van alle Nederlanders handelen en zelf er toch totaal geen belang bij hebben 4,7 miljard te verspillen?
Uit naam van alle Nederlanders? *proest* :D
Je tweede argument snijdt ook geen hout. De door mij genoemde beleggers Leeson en Kerviel deden het ook niet uit persoonlijk winstbejag, maar toch werden ze vervolgd. Als ik 1000 euro van jou steel en het vervolgens in de sloot gooi, vind je dat dan ook minder erg dan wanneer ik het voor mezelf zou houden?
  dinsdag 13 september 2011 @ 20:36:32 #24
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_101912141
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 20:35 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Uit naam van alle Nederlanders? *proest* :D
Je tweede argument snijdt ook geen hout. De door mij genoemde beleggers Leeson en Kerviel deden het ook niet uit persoonlijk winstbejag, maar toch werden ze vervolgd. Als ik 1000 euro van jou steel en het vervolgens in de sloot gooi, vind je dat dan ook minder erg dan wanneer ik het voor mezelf zou houden?
Je vergelijking snijdt geen hout. Het geld is niet van De Jager en Rutte, ze geven het alleen uit.
pi_101912260
Dit was al maanden duidelijk, daarvoor ook die vorige steunpaketten, dat was om tijd te rekken, vooral frankrijk heeft veel banken die een enorm kapitaal in Griekenland hebben zitten, daarom is sarkozy er ook zo mee bezig, maar Nederland heeft gelukkig niet veel geld daar zitten.

Griekenland faiiliet en eruit, dan zijn we daar ook vanaf, en die nieuwe president van de ECB moet ook bij voorbaat weg want dat is een italiaan, en de italianen zijn ook wanbetaler in Europa dus niet te vertrouwen op die post ( daarnaast zullen ze natuurlijk alleen voor hun eigen land preken ).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')