Dat ligt eraan. Ik ken wel meer gasten die nooit trainen en die ook 5 of beter zijn. Ligt er vooral aan waar je probleem ligt. Zijn je slagen technisch in orde? Ben je wat minder omdat je gewoon te weinig speelt? Heb je echt bepaalde zwakke punten? Als je service bijvoorbeeld echt niet goed genoeg is, of er schort technisch wat aan, dan is het heel moeilijk om dat zelf op te lossen door maar zoveel mogelijk te spelen.quote:Op vrijdag 16 september 2011 13:51 schreef Drassss het volgende:
Denken jullie dat zonder training het bijna niet mogelijk is om beter te worden dan een 5je?
Service is een lastige slag om zelf dermate te verbeteren zodat hij niet meer zwak is. Tenminste zo ervaar ik het. Wat voor ranking heb je nu? En misschien een belangrijkere vraag, boek je nog steeds progressie in je ranking?quote:Op vrijdag 16 september 2011 14:20 schreef Drassss het volgende:
Ik denk dat mijn grootste probleem de service is ( ben ook nog eens klein ). Technisch zit het volgens mij prima in orde. Conditie is goed en sta lang en best vaak op de baan.
Klopt ik ben ook steeds aan het experimenteren met die slag. Probleem wat ik ondervind is dat je tijdens wedstrijden uiteraard niet veel kan trainen op je service dus moet het op andere momenten. Dit gaat ook niet even vanzelf dus kost het je gewoon een maand of alleen al de slag lekker te slaanquote:Op vrijdag 16 september 2011 14:25 schreef TheArt het volgende:
[..]
Service is een lastige slag om zelf dermate te verbeteren zodat hij niet meer zwak is. Tenminste zo ervaar ik het. Wat voor ranking heb je nu? En misschien een belangrijkere vraag, boek je nog steeds progressie in je ranking?
Dat is natuurlijk een lastige vraag om te beantwoorden en het zal bij iedereen anders liggen. Maar aangezien je nog maar 4 jaar speelt en er elk jaar nog duidelijk progressie in zit en er ook nog duidelijk slagen zijn waar heel veel te verbeteren valt, dan zal die progressie nog wel even doorgaan. Het belangrijkste is om volgend jaar regelmatig je potjes te gaan winnen in de 6. Het verschil tussen de 6 en de 5 is gigantisch en dat zal je wel snel genoeg merken.quote:Op vrijdag 16 september 2011 14:28 schreef Drassss het volgende:
[..]
Klopt ik ben ook steeds aan het experimenteren met die slag. Probleem wat ik ondervind is dat je tijdens wedstrijden uiteraard niet veel kan trainen op je service dus moet het op andere momenten. Dit gaat ook niet even vanzelf dus kost het je gewoon een maand of alleen al de slag lekker te slaan
Ranking gewijs gaat het best aardig. Ik speel nu 4 jaar en stijg ieder seizoen wel 0,5/1 punt. Momenteel ben ik een 6.7/6.2, komt mede omdat ik iets meer dubbel dan single en vooral inschrijf in de 6 waardoor ik veel potten verlies![]()
Vraag is daarom, waar zal het ongeveer stoppen qua progressie? Uiteraard is een betere service al een begin om richting de 6,0 te gaan dus dat ga ik deze winter trainen, maar de kernvraag is "Is dit ongeveer je max?"
Zoals TheArt al zei ligt dat helemaal aan de persoon.quote:Op vrijdag 16 september 2011 13:51 schreef Drassss het volgende:
Denken jullie dat zonder training het bijna niet mogelijk is om beter te worden dan een 5je?
Backhand is ook lange tijd mijn zorgenkindje geweest, viel te vaak terug op de slice backhand, niet dat dat per definitie een slechte keuze is, maar echt veel dreiging kwam er niet uit. Ben gewoon mijn backhand gaan oefenen, met mijn forehand kan ik op heel veel niveaus mee.quote:Op vrijdag 16 september 2011 14:58 schreef Drassss het volgende:
Precies mijn punt. Het is dat ik nu aan aanklooien ben met mijn techniek, maar momenteel is het voor mij ook een groot raadsel waar mijn services precies heengaat. Oke links of rechts in het vak lukt nog wel, maar met een hele ruimte marge.
De kickservice ben ik deze zomer al gaan trainen. De techniek zit er redelijk in alleen zit er nog te weinig snelheid in, zodat hij toch te makkelijk weggetikt kan wordenHet is een begin en ik verwacht ook niet dat alles binnen een maand of 2 lukt. Over mijn backhand ben ik pas na 2.5 jaar echt tevreden
zegt genoeg...
nee was geen Vathorst.quote:Op vrijdag 16 september 2011 13:26 schreef DKkuis het volgende:
[..]
Was dat toevallig in Vathorst? Daar heeft iedereen het over iemand die opgegeven had omdat hij voor z'n plezier tennist en er geen plezier in had om met die wind te spelen?
Hoogland heb ik overwogen, maar ik doe het maar niet. Ik ga nu gewoon zorgen dat ik de komende winter goed train (2x per week) en dan laat ik de wedstrijden wel weer voor het nieuwjaar (beginnende bij een officieel dubbeltoernooi op onze club).quote:Op maandag 19 september 2011 11:52 schreef Daan2x256 het volgende:
Iemand die nog met toernooi in hooglanderveen (volgende week) en hoogland (over 3 weken) meedoet? Beide toernooien ten noorden van amersfoort.
Dat zijn mijn laatste toernooitjes van dit jaar.
Dan begint ook al gelijk de interne wintercompetitie.
Ja ik doe mee in Hooglanderveen als het goed is in de HD7 en GD7.quote:Op maandag 19 september 2011 11:52 schreef Daan2x256 het volgende:
Iemand die nog met toernooi in hooglanderveen (volgende week) en hoogland (over 3 weken) meedoet? Beide toernooien ten noorden van amersfoort.
Dat zijn mijn laatste toernooitjes van dit jaar.
Dan begint ook al gelijk de interne wintercompetitie.
Leuk!quote:Op maandag 19 september 2011 17:03 schreef DKkuis het volgende:
[..]
Ja ik doe mee in Hooglanderveen als het goed is in de HD7 en GD7.
Ik zie het altijd in november wel weer. Al moet ik zeggen, met een beetje mazzel wordt ik komend jaar van 7/7 nu naar 7/5 op mn pasje, dat is dan toch wel weer vet vind ik zelfquote:Op maandag 19 september 2011 17:21 schreef tja77 het volgende:
Mensen die veel waarde hechten aan rating
Mja, vind wel leuk om bij te houden. Maar weet ook wel dat het weinig zegt.quote:Op maandag 19 september 2011 17:21 schreef tja77 het volgende:
Nou goed dan, dan weten we het morgen.quote:We moeten nog even door de laatste controle van de bond, dus morgenavond zullen we de indeling definitief maken en alle wedstrijden doormailen.
Met vriendelijke groet,
Toernooicommissie T.V. Hooglanderveen
Ach dat is toch leuk? Dan hebben mensen iets om bij te houden en dat vinden ze spannendquote:Op maandag 19 september 2011 17:21 schreef tja77 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |