Voor plakplintjes ja, niet voor 10cm hoge houten plintenquote:Op zondag 11 september 2011 21:09 schreef kabelhaspel het volgende:
Heb je toch een speciaal soort schaar voor?
Hogere bedoel je?quote:Op zondag 11 september 2011 21:15 schreef TAX001 het volgende:
Een grotere verstekbak zoeken, ze zijn er! en anders cirkelzaag!
Met zo een hoek/graden meter aftekenen en zagen?quote:Op zondag 11 september 2011 23:04 schreef Markster het volgende:
[..]
Maar hoe krijg ik goed de juiste hoek, ik krijg dat niet voor elkaar.
Daarom ligt die klus er nog steeds, mijn vloer ligt er al 2 maanden inquote:Op maandag 12 september 2011 14:05 schreef koffielepel het volgende:
Met dergelijk hoge plinten heb je niet alleen te maken met hoeken die niet helemaal haaks zijn. Als één van de muren, of beide, iets naar achter of naar voren hangen dan moet je hiervoor ook compenseren. Anders sluit het onder netjes aan en boven niet.
Ik heb zelf onlangs plinten van 12cm geplaatst (zie mijn klustopic voor fotos) en zonder instelbare afkortzaag was dit niet gelukt.
Eerlijkheidshalve, bij mij zit hier en daar ook een kitrandje hoor. T is één lastig klusje dat ik onderschat heb.
Succes!
Ja maar hoe zorg ik voor de 45 graden hoek, daar gaat het omquote:Op maandag 12 september 2011 21:39 schreef Onverlaatje het volgende:
Een electrische handzaag zaagt ook netjes recht, als je het plintje in de werkbank klemt.
Ik zag dus zo een ding bij de gamma, maar die was tot 90mm, had ik dus net niets aan zeg maarquote:Op maandag 12 september 2011 22:10 schreef JurriaanK het volgende:
Koop een echte verstekbak, zoals een Ulmia 354. Ik zie ze nog wel eens op Marktplaats. Zo'n verstekbak zaagt tot 120 mm hoog.
[ afbeelding ]
De mijne schat ik op zo'n 15 kilo.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |