2Vandaag ontmoette een Turkse vrouw die tevergeefs hulp zocht omdat ze jarenlang door haar man werd mishandeld........
Zodirekt een reportage in 2 Vandaag. (18:15-18:45) herhaling vannacht 00.15 - 00.40
En maar ontkennnen dat het gebeurd, en niet optreden tegen imams die zeggen dat je je vrouw mag slaan
80% !!!!!!!!!!!!!!!!!
[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 02-07-2002 17:22]
quote:haha, dat werkt zelden, zelfverdediging.
Op dinsdag 02 juli 2002 17:25 schreef extreme het volgende:
tijd voor een cursusje zelfverdediging voor turkse en marokkaanse vrouwen dus...
quote:Zet er ook ff bij wat het percentage van andere bevolkingsgroepen is, kunnen we een beetje gaan vergelijken.
Op dinsdag 02 juli 2002 17:20 schreef R@b het volgende:
80% !!!!!!!!!!!!!!!!!
Weet je nog? Toen ik je vertelde over hoe opvallend het is dat juist hoog opgeleide autochtone vrouwen vaak slachtoffer van huiselijk geweld zijn?
pim had gelijk....het is een achtergesteld volk, dat valt niet te ontkennen
quote:Link naar topic of evt. bron hier plaatsen?
Op dinsdag 02 juli 2002 17:36 schreef motown het volgende:
Je valt in de herhaling, r@b... Hebben we dit gesprek niet reeds heel recentelijk eerder al gevoerd?Weet je nog? Toen ik je vertelde over hoe opvallend het is dat juist hoog opgeleide autochtone vrouwen vaak slachtoffer van huiselijk geweld zijn?
Ook komt het vaak voor dat de politie hier niet echt tegen optreedt, als een vrouw wel het lef heeft aangifte te doen. De politie doet het vaak af als een cultureel iets, waar ze niet tussen kunnen komen.
Ik denk dat voorlichting voor die vrouwen van belang is. Dat ze duidelijk gemaakt wordt dat ze dat niet hoeven te pikken.
Verder vind ik dat de politie huiselijk geweld beter moet aanpakken. Veel vrouwen trekken hun aanklacht in en blijven toch bij die man. De politie weet dat en overreedt de vrouwen vaak om geen aanklacht in te dienen. (omdat ze denken dat die vrouwen toch weer terug gaan naar die man)
In veel gevallen zijn de vrouwen echter veel te bang om aangifte te doen, of hun man te verlaten. En als de politie dan ook nog niks onderneemt tegen die man, dan blijf je in een vicieuze cirkel zitten.
(Geldt overigens evengoed voor autochtone vrouwen)
quote:Wie ontkent dat dan?
En maar ontkennnen dat het gebeurd
quote:
Naar schatting wordt 80% van de Marokkaanse en Turkse vrouwen thuis geslagen of erger nog mishandeld. Huiselijk geweld tegen vrouwen zit al eeuwen geworteld in de taal en het dagelijks leven.2Vandaag ontmoette een Turkse vrouw die tevergeefs hulp zocht omdat ze jarenlang door haar man werd mishandeld........
Zodirekt een reportage in 2 Vandaag. (18:15-18:45) herhaling vannacht 00.15 - 00.40
En maar ontkennnen dat het gebeurd, en niet optreden tegen imams die zeggen dat je je vrouw mag slaan
80% !!!!!!!!!!!!!!!!!
Rot straal gauw op met je onzin.
quote:jah hulde was ik vergeten Goed zo R@b
Op dinsdag 02 juli 2002 18:10 schreef Heerlijkheid het volgende:
Een grote pluim voor R@B, die vaak de indruk wekt tegen alles te zijn wat maar enigzins met de Islam te maken heeft, maar hier zeer sterk opkomt voor Marokkaanse en Turkse vrouwen! Hulde!
quote:De islam keurt het slaan van vrouwen schijnbaar goed. R@b en vele andere zijn het daar niet mee eens, dus alsnog tegen de islam.
Een grote pluim voor R@B, die vaak de indruk wekt tegen alles te zijn wat maar enigzins met de Islam te maken heeft, maar hier zeer sterk opkomt voor Marokkaanse en Turkse vrouwen! Hulde!
Ik geloof ook niet dat er veel Fokkers voor het slaan van vrouwen zijn, ongeacht wat de afkomst van de vrouw is. Slaan is altijd fout.
quote:En wie deed die voorspelling?
Op dinsdag 02 juli 2002 18:24 schreef Heerlijkheid het volgende:
"Niemand weet het zeker maar naar schatting 80%..."
quote:De cultureel antropoloog die niet naar de cijfers wil kijken.
Op dinsdag 02 juli 2002 18:28 schreef extremeknul het volgende:[..]
En wie deed die voorspelling?
quote:Politiekcorrect Nederland weigerde dat jaren te doen. En van de meeste allochtone mannen valt ook niet veel te verwachten op dit terrein.
Uit de reportage: Turkse en Marokkaanse jongens worden vanaf hun 4e opgevoed met de gedachte dat ze meisjes/vrouwen mogen slaan. Wat een verrijking voor onze cultuur.
Schokkende reportage.
[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 02-07-2002 18:33]
quote:Leven de multiculturele samenleving, volgens links moesten we andere culturen in de onze opnemen. Moet ik mijn vriendin nu ook gaan slaan?
Op dinsdag 02 juli 2002 18:33 schreef R@b het volgende:
Wat een verrijking voor onze cultuur.
quote:En?
Op dinsdag 02 juli 2002 18:33 schreef schatje het volgende:
Twee Vandaag wordt gezamelijk verzorgd door de EO en Tros!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |