abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158140483
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 22:11 schreef Nileson het volgende:
Hoi allemaal,

Even een vraagje. In oktober dit jaar ben ik afgestudeerd van mn master hier in Nederland, loop nu en halfjaar stage bij een Private Equity partij en ben erachter gekomen dat ik de consultancy kant van het werk een stuk interessanter vindt dan de finance kant.

Heb de mogelijkheid gekregen om na de zomer 2 jaar in het buitenland te studeren aan een zeer vooraanstaande universiteit in het Verenigd Koninkrijk. Ben echter wel al 26 als ik klaar ben met die studie.

Denken jullie dat dat een probleem is voor een starterspositie bij MBB?
Ik zou niet weten waarom. Tenzij je bijvoorbeeld echt twee of drie jaar studievertraging hebt opgelopen zonder goede rede, maar dat lijkt me niet het geval
pi_158148692
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 22:34 schreef ulq het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom. Tenzij je bijvoorbeeld echt twee of drie jaar studievertraging hebt opgelopen zonder goede rede, maar dat lijkt me niet het geval
Nee dat is inderdaad niet het geval, in 4 jaar twee bachelors (economie/econometrie) summa cum laude afgerond, met summerschool LSE. Daarna master cum laude gehaald naast part-time board functie. Zou dit jaar al in the UK beginnen maar vanwege familieomstandigheden schoof alles een paar maanden op.

Maak me alleen erg zorgen over mijn leeftijd, zie veel mensen van 23-24 al starten (wel vaak bij minder prestigieuze organisaties, maar toch). Heb op linkedin wel gezien dat veel starters bij BCG/McK vaak ouder zijn en veel buitenlandervaring e.d. hebben dus misschien vanuit dat opzicht niet zo'n groot probleem.
Americans are apt to be unduly interested in discovering what average opinion believes average opinion to be.
pi_159875891
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:07 schreef Nileson het volgende:

[..]

Nee dat is inderdaad niet het geval, in 4 jaar twee bachelors (economie/econometrie) summa cum laude afgerond, met summerschool LSE. Daarna master cum laude gehaald naast part-time board functie. Zou dit jaar al in the UK beginnen maar vanwege familieomstandigheden schoof alles een paar maanden op.

Maak me alleen erg zorgen over mijn leeftijd, zie veel mensen van 23-24 al starten (wel vaak bij minder prestigieuze organisaties, maar toch). Heb op linkedin wel gezien dat veel starters bij BCG/McK vaak ouder zijn en veel buitenlandervaring e.d. hebben dus misschien vanuit dat opzicht niet zo'n groot probleem.
Leeftijd boeit niet heel veel. Ben 27 en heb op korte termijn gesprekken met alle top tier consultants en al gesprekken gehad met diverse IB's (GS, JPM, MS).
Het is belangrijk dat je naast je studie ook wat lol maakt. Je hoeft echt niet alles summa cum laude af te ronden; als je op een bepaald punt maar laat zien wat je in je mars hebt.
pi_159876670
Consultant kun je worden als je 10 jaar al succesvol gedaan hebt dat waarin je consultant wil worden.
pi_159955669
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 23:42 schreef Alcathous het volgende:
Consultant kun je worden als je 10 jaar al succesvol gedaan hebt dat waarin je consultant wil worden.
Mooie one-liner, maar gaat bij dit soort functies niet zo 1,2,3 op.
pi_159988067
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 23:21 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]

Leeftijd boeit niet heel veel. Ben 27 en heb op korte termijn gesprekken met alle top tier consultants en al gesprekken gehad met diverse IB's (GS, JPM, MS).
Het is belangrijk dat je naast je studie ook wat lol maakt. Je hoeft echt niet alles summa cum laude af te ronden; als je op een bepaald punt maar laat zien wat je in je mars hebt.
Heb je al werkervaring of ben je recentelijk afgestudeerd?
Play hard, go pro.
pi_159988915
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 12:08 schreef Aethereal het volgende:

[..]

Heb je al werkervaring of ben je recentelijk afgestudeerd?
Graduate.
pi_159992481
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 12:46 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]

Graduate.
Heb je studievertraging opgelopen of ben je pas later begonnen met studeren?
pi_160020019
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 01:32 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]

Mooie one-liner, maar gaat bij dit soort functies niet zo 1,2,3 op.
Je hebt gelijk. In de financiele wereld kan een yup zo het belastinggeld van gemeenten binnenhalen en verkwanselen. Hoef je alleen maar een grote bek voor te hebben.

Of men wil het plan dat men toch al heeft laten 'keuren' door een exterme partij en dan zeg je gewoon dat het een goed plan is, plus wat aanmerkingen op details zodat je geloofwaardig over komt.

Hoef je allemaal niets voor te kunnen. Wil je echt consultant worden dan moet je gewoon zelf al gedaan hebben dat waar je advies in geeft.
pi_160030084
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 15:34 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Heb je studievertraging opgelopen of ben je pas later begonnen met studeren?
Nauwelijks en nee.
pi_160032119
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:46 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]

Nauwelijks en nee.
Hoe kan het dan dat je pas op relatief late leeftijd bent afgestudeerd of ben je al een paar jaar geleden afgestudeerd?
pi_161084632
RSM is de faculteit die in het buitenland het best staat aangeschreven als je de investment banking-sector in wil maar ik ben meer geïnteresseerd in consulting op strategisch niveau oftewel bij MBB en aanverwanten.

In hoeverre is Bedrijfskunde daarvoor een geschikte opleiding en heeft de RSM in die sector net zo'n sterke naam als ze in de IB-sector hebben?

Zat eerst te denken aan het mr.drs.-programme van de EUR maar heb geen enkele Nederlandse rechtenstudent gezien die actief is binnen de consultingsector dus dat lijkt me niet verstandig.

Tips zullen geapprecieerd worden.
pi_164287219

[ Bericht 100% gewijzigd door Push. op 07-08-2016 01:28:43 ]
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_164290099
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 01:19 schreef Push. het volgende:

Wat stond daar? Herken je nog uit het IB-topic, wat doe je nu?
pi_164486977
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 22:24 schreef StringerB. het volgende:
RSM is de faculteit die in het buitenland het best staat aangeschreven als je de investment banking-sector in wil maar ik ben meer geïnteresseerd in consulting op strategisch niveau oftewel bij MBB en aanverwanten.

In hoeverre is Bedrijfskunde daarvoor een geschikte opleiding en heeft de RSM in die sector net zo'n sterke naam als ze in de IB-sector hebben?

Zat eerst te denken aan het mr.drs.-programme van de EUR maar heb geen enkele Nederlandse rechtenstudent gezien die actief is binnen de consultingsector dus dat lijkt me niet verstandig.

Tips zullen geapprecieerd worden.
Volgens mij kan je beter gewoon een technische/bèta studie gaan doen ipv bedrijfskunde.
pi_164487375
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 10:05 schreef ulq het volgende:

[..]

Volgens mij kan je beter gewoon een technische/bèta studie gaan doen ipv bedrijfskunde.
Of misschien niet al op de middelbare school besluiten dat je 'strategy consultant' wil worden als je later groot bent. :P
pi_164487546
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 10:38 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Of misschien niet al op de middelbare school besluiten dat je 'strategy consultant' wil worden als je later groot bent. :P
Haha klopt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_164519274
Ik heb een technische achtergrond en ben op dit moment bezig met mijn tweede jaar van een PhD-programma aan een Amerikaanse universiteit. Als alles volgens plan verloopt ben ik 28 wanneer ik klaar ben. De academische wereld heb ik ondertussen wel gezien, en daarom ben ik aan het kijken naar opties buiten de academische wereld.

In de eerste paar jaar zou ik graag werken aan projecten in verschillende industrieën. Zowel uit interesse en omdat ik denk dat je zo het meeste leert. Uiteindelijk zou ik me voornamelijk willen richten op gezondheidszorg in opkomende markten.

Is dat een ambitie die past bij een carriere als strategy consultant? In hoeverre verschillen de projecten tussen de verschillende firms, en tussen de offices van de firms? (New York vs Atlanta vs Amsterdam)

[ Bericht 0% gewijzigd door Little_Lion op 14-08-2016 14:10:19 ]
pi_164532826
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 14:04 schreef Little_Lion het volgende:
Ik heb een technische achtergrond en ben op dit moment bezig met mijn tweede jaar van een PhD-programma aan een Amerikaanse universiteit. Als alles volgens plan verloopt ben ik 28 wanneer ik klaar ben. De academische wereld heb ik ondertussen wel gezien, en daarom ben ik aan het kijken naar opties buiten de academische wereld.

In de eerste paar jaar zou ik graag werken aan projecten in verschillende industrieën. Zowel uit interesse en omdat ik denk dat je zo het meeste leert. Uiteindelijk zou ik me voornamelijk willen richten op gezondheidszorg in opkomende markten.

Is dat een ambitie die past bij een carriere als strategy consultant? In hoeverre verschillen de projecten tussen de verschillende firms, en tussen de offices van de firms? (New York vs Atlanta vs Amsterdam)
Is Gupta niet iets voor je.
pi_164534966
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2016 21:51 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Is Gupta niet iets voor je.
Jep! Dat staat zeker op mijn lijstje! Heb je er zelf ervaringen mee?
pi_164535952
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 22:38 schreef Little_Lion het volgende:

[..]

Jep! Dat staat zeker op mijn lijstje! Heb je er zelf ervaringen mee?
Niet echt. Iemand met wie ik vroeger regelmatig contact had werkt er, maar dat is een beetje verwaterd.
pi_165421061
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 14:04 schreef Little_Lion het volgende:

Hoe de projecten verschillen per office is afhankelijk van de consultant waarvoor je werkt en valt niet zo 1, 2, 3 te generaliseren. Als je op healthcare wilt richten is Clearview in Amerika ook interessant.

Ben je al aan het solliciteren?

Als er mensen vragen hebben laat het dan weten; ik heb ervaring met een van de grote drie (McK/Bain/BCG) in de EMEA regio en kan algemene vragen beantwoorden. Ga niet in op persoonlijke vragen in verband met privacy.
pi_165743714
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 01:50 schreef Maramba het volgende:

[..]

Hoe de projecten verschillen per office is afhankelijk van de consultant waarvoor je werkt en valt niet zo 1, 2, 3 te generaliseren. Als je op healthcare wilt richten is Clearview in Amerika ook interessant.

Ben je al aan het solliciteren?

Als er mensen vragen hebben laat het dan weten; ik heb ervaring met een van de grote drie (McK/Bain/BCG) in de EMEA regio en kan algemene vragen beantwoorden. Ga niet in op persoonlijke vragen in verband met privacy.
Hey ik heb wel een paar vragen. Ik ben nu bezig met mijn master en ik denk dat ik qua CV en niveau wel geschikt ben voor MBB maar hoe kom ik binnen? Welke stappen moet ik nu nemen (open sollicitatie, contact zoeken met een werknemer, stage?) om uiteindelijk bij 1 van de 3 binnen te komen?
pi_165744895
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 08:14 schreef ibrkadabra het volgende:

[..]

Hey ik heb wel een paar vragen. Ik ben nu bezig met mijn master en ik denk dat ik qua CV en niveau wel geschikt ben voor MBB maar hoe kom ik binnen? Welke stappen moet ik nu nemen (open sollicitatie, contact zoeken met een werknemer, stage?) om uiteindelijk bij 1 van de 3 binnen te komen?
Gewoon die inhouse-dingen toch? Expedition Strategy zou een goeie mogelijkheid zijn.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_165752435
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 08:14 schreef ibrkadabra het volgende:

[..]

Kan op allerlei manieren. Ze zijn altijd op zoek naar de juiste mensen. Alle drie de stappen die je noemt zijn een mogelijkheid, maar open sollicitatie, in-house dagen of business courses, of via een kennis die er werkt zijn het meest succesvol. Consultants zelf zitten niet altijd te wachten op random berichten omdat ze zelf druk zijn. Als je een connectie hebt, bijvoorbeeld via een gemeenschappelijke uni oid, dan kun je dit wel proberen.

Als je zeker weet dat je ergens een baan wilt kun je de stage beter overslaan; de screeningseisen voor gesprekken zijn hetzelfde. Als je een stage hebt gekregen hadden ze je anders een baan aangeboden. Als je nog zoekende bent kun je natuurlijk wel altijd een stage doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')