abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 september 2011 @ 18:59:00 #1
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_101790726

Hoe beoordeel je bronnen?
Vorige delen

Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - BBC Arabic - CBS News - CNN - Euronews - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Ma'an News - Sky News - Ynetnews

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zaterdag 10 september 2011 @ 19:15:14 #3
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_101791258
Wat betreft mijn vorige posts. Ik ben zeker niet tegen Israël, ik vind het schandelijk dat er zo'n haat tegen het land is. Maar de staat afschilderen als heilig boontje schiet bij mij gewoon in het verkeerde keelgat.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_101792273
ik weet niet waar jou informatie vandaan kom ?? maar waar staat dat de staat israel is een heiligboomtje ??

eny way , het is er lekker warm
  zaterdag 10 september 2011 @ 19:45:05 #5
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_101792386
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 19:42 schreef C_N het volgende:
ik weet niet waar jou informatie vandaan kom ?? maar waar staat dat de staat israel is een heiligboomtje ??

eny way , het is er lekker warm
Zo zie ik jou de boel afschilderen.
pi_101793491
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 19:45 schreef Redefine het volgende:

[..]

Zo zie ik jou de boel afschilderen.
zie je het toch niet goed
  zaterdag 10 september 2011 @ 21:47:25 #7
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_101797411
Soldaten op Egyptisch grond gebied vermoorden dmv luchtaanvallen en geen officiele excuses gekregen en dan nog afvragen waarom er na een maand na dit gebeuren de ambassade bestormd wordt. :')

Dat vermoorden is minder beschaafder dan een gebouw bestormen.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_101798269
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 21:47 schreef rakotto het volgende:
Soldaten op Egyptisch grond gebied vermoorden dmv luchtaanvallen en geen officiele excuses gekregen en dan nog afvragen waarom er na een maand na dit gebeuren de ambassade bestormd wordt. :')

Dat vermoorden is minder beschaafder dan een gebouw bestormen.
Ik vind het beschaafd dat ondanks het bestormen van de ambassade in Egypte Netanyahu zich toch aan het vredesaccoord houdt.
  zaterdag 10 september 2011 @ 22:14:53 #9
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_101798584
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 22:08 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik vind het beschaafd dat ondanks het bestormen van de ambassade in Egypte Netanyahu zich toch aan het vredesaccoord houdt.
Het breken van een vredesakkoord door een actie van een groep niet georganiseerde burgers, lijkt me nogal drastisch. Dus zo bijzonder is dat niet van Netanyahu.

Dat maakt nog niet dat die actie van die burgers is goed te praten natuurlijk. Dat was iig duidelijk onbeschaafd.
  zaterdag 10 september 2011 @ 22:31:16 #10
137562 rakotto
pi_101799289
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 22:08 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Uit ander topic:

Zich houden door Egyptisch grondgebied te treden en dan nog Egyptische soldaten te vermoorden?
pi_101799466
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 22:31 schreef rakotto het volgende:

[..]

Uit ander topic:

Zich houden door Egyptisch grondgebied te treden en dan nog Egyptische soldaten te vermoorden?
Geef ik hier ook nog een keer antwoord: zelfs na het bestormen van de ambassade in Egypte houdt Netanyahu zich aan het vredesaccoord met Egypte. Netjes.
  zaterdag 10 september 2011 @ 22:38:41 #12
137562 rakotto
pi_101799600
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 22:35 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Geef ik hier ook nog een keer antwoord: zelfs na het bestormen van de ambassade in Egypte houdt Netanyahu zich aan het vredesaccoord met Egypte. Netjes.
Ik zie niet waar hij zich aan de akkoord hield. Hij had het een maand geleden (tijdens de nieuwe regering dan) verbroken.
pi_101799691
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 22:38 schreef rakotto het volgende:

[..]

Ik zie niet waar hij zich aan de akkoord hield. Hij had het een maand geleden (tijdens de nieuwe regering dan) verbroken.
Zag het drie kwartier geleden bij Nieuwsuur.
pi_101799806
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 16:48 schreef C_N het volgende:

[..]

ja idd ,
zeker als de terroristen uit egypte en gazza kwamen en zich verschoolen bij het leger dat hun de gang liet gaan ,
ja sorry Israel doe dat juist niet , goed gehandeld jammer van de 6 doden maar ook jammer van de 9 doden israelishe burgers en de twee blijvende invalide israelish ;)

eigenlijk hadden wij de egyptishe kantoren in jerusalem moeten bestormen .
maar je ziet maar weer er is een groot verschil tussen deze barbaren en Israelishe burgers , :Y .
C_N, weet altijd meer dan de rest.... :')
Ben benieuwd hoe Israel zou reageren als het andersom zou zijn. Denk dat de wereld dan te klein zou zijn, de drones zouden heel Sinaï wegvagen.

Je hebt barbaren en je hebt nog een niveautje hoger, ook wel Israel genoemd. :W
  zaterdag 10 september 2011 @ 22:54:19 #15
137562 rakotto
pi_101800206
quote:
FYI Dr. Doaa Galal, the brother of Police Captain Ahmed Galal who was killed by the Israeli forces on the borders had a shelling testimony about her late martyr brother who talked before his death ,after his injury. Police captain Galal told his sister that the Israeli forces knew that they were attacking Egyptian police forces as there is coordination between them in securing the borders. Unlike what Israeli claimed Galal and his soldiers were wearing the black uniform of CSF not Egyptian army uniform, Galal told his sister that the Israeli counter point knew everyone by name and rank , he kept calling them on radio channels but they did not answer. Galal was shot in his head.

Our officers and soldiers were killed by forbidden ammunitions according to the official forensic report. They are not animals for God sake. I do not know why human rights watch and other international human organization do not include this in its reports , being a military does not make you less human.
The first position of late Galal was to protect the Israeli embassy by the way !!
If SCAF and Egyptian government took correct steps to restore the rights of these men as well as our dignity , all this would not happen in the first place.
Over the last 10 years Israel violated officially Camp David accords and killed not less 50 officer and solider on our borders , we were forced to be silent because of the Mubarak regime that used to bury them in secret and threat their families if they dared to speak up.
  zaterdag 10 september 2011 @ 23:35:39 #16
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_101801833
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 22:54 schreef rakotto het volgende:

[..]

Hij kan zoveel leugens verspreiden. Niemand kan dit bevestigen. EN er is geen "forbidden ammo". Alles mag. Alleen Napalm en Cluster Bommen zijn "verboden". Maar normale wapens schieten dat niet af ^^
AFCA
Qui audet adipiscitur
  zaterdag 10 september 2011 @ 23:42:08 #17
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_101802016
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 september 2011 23:35 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Hij kan zoveel leugens verspreiden. Niemand kan dit bevestigen. EN er is geen "forbidden ammo". Alles mag. Alleen Napalm en Cluster Bommen zijn "verboden". Maar normale wapens schieten dat niet af ^^
Er zijn zeker wel normale wapens die (in oorlog) verboden kogels afschieten. Zo zijn 'hollow points' etc. gewoon verboden. Dat wil niet zeggen dat die gebruikt zijn, maar de opmerking over verboden munitie hoeft dus niet incorrect te zijn, en ook niet dat het correct is.
  zaterdag 10 september 2011 @ 23:45:23 #18
137562 rakotto
pi_101802109
Het gaat mij niet zo zeer om de illegale wapens die MOGELIJK gebruikt zijn. Israel staat er bekend om die altijd te gebruiken. Het gaat mij meer om het gedeelte waar gezegd wordt dat er constant contact is met de Israelische troepen (Wat mij realistisch lijkt) en dat ze alsnog vermoord worden.
  zaterdag 10 september 2011 @ 23:45:41 #19
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_101802118
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 23:42 schreef Redefine het volgende:

[..]

Er zijn zeker wel normale wapens die (in oorlog) verboden kogels afschieten. Zo zijn 'hollow points' etc. gewoon verboden. Dat wil niet zeggen dat die gebruikt zijn, maar de opmerking over verboden munitie hoeft dus niet incorrect te zijn, en ook niet dat het correct is.
Hoezo zijn hollow points verboden? Amerikanen gebruiken Incendiary rounds en Armor piercing rounds in Iraq. Hollow points worden ook gewoon gebruikt door de Politie. Een normale 5.56 mm Nato breek in stukjes af in je lichaam. Is ook gewoon legaal.

Wel logisch lijkt mij, een AH-64 heeft een 30mm onboard canon, zoiets ripped je hele lichaam apart. Hetzelfde geldt voor LAV's.

[ Bericht 6% gewijzigd door Smoofie op 10-09-2011 23:55:12 ]
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_101802355
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 22:43 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

C_N, weet altijd meer dan de rest.... :')
Ben benieuwd hoe Israel zou reageren als het andersom zou zijn. Denk dat de wereld dan te klein zou zijn, de drones zouden heel Sinaï wegvagen.

Je hebt barbaren en je hebt nog een niveautje hoger, ook wel Israel genoemd. :W
Je hebt ruimdenkende mensen en je hebt idioten :W ..
Overigens: ik zou maar naar C_N luisteren wat betreft gegevens. Onze selectieve nieuwsmedia brengen allemaal verdraaid nieuws meestal. Je moet bij de bron kijken, en dat is dus naar C_N luisteren.
  zaterdag 10 september 2011 @ 23:56:04 #21
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_101802407
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 september 2011 23:45 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Hoezo zijn hollow points verboden? Amerikanen gebruiken Incendiary rounds en Armor piercing rounds in Iraq. Hollow points worden ook gewoon gebruikt door de Politie. Een normale 5.56 mm Nato breek in stukjes af in je lichaam. Is ook gewoon legaal.
Ze zijn in oudere verdragen verboden. Al kan ik niet vinden, of die nog steeds van kracht zijn. Overigens wil niet zeggen dat als Amerikanen het gebruiken het legaal is.

Er kan trouwens nog steeds wel een andere kogel daadwerkelijk verboden zijn. Maar helaas kan ik geen goede bron vinden over de huidige Law of War/Rules of Engagement die dit bevestigen of ontkrachten. Dus blijft dat giswerk.
  zaterdag 10 september 2011 @ 23:58:35 #22
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_101802475
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 23:56 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ze zijn in oudere verdragen verboden. Al kan ik niet vinden, of die nog steeds van kracht zijn. Overigens wil niet zeggen dat als Amerikanen het gebruiken het legaal is.

Er kan trouwens nog steeds wel een andere kogel daadwerkelijk verboden zijn. Maar helaas kan ik geen goede bron vinden over de huidige Law of War/Rules of Engagement die dit bevestigen of ontkrachten. Dus blijft dat giswerk.
In een conflict is niets verboden op het gebied van ammo. En als het wel verboden zou zijn, dan verbreken de USA, de EU, Japan, Zuid-korea en andere landen met westerse wapens de regels :P.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  zondag 11 september 2011 @ 00:02:32 #23
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_101802578
quote:
6s.gif Op zaterdag 10 september 2011 23:53 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Je hebt ruimdenkende mensen en je hebt idioten :W ..
Overigens: ik zou maar naar C_N luisteren wat betreft gegevens. Onze selectieve nieuwsmedia brengen allemaal verdraaid nieuws meestal. Je moet bij de bron kijken, en dat is dus naar C_N luisteren.
Zonder meer klopt dat er Nederlandse media zijn die negatieve berichtgeving over Israël verdraaid en ze zo in een kwader daglicht zetten. Echter is het gemiddelde van de Nederlandse media toch nog steeds op de hand van Israël. En daar zijn er bij die feiten verdraaien.

Verder vind ik C_N veel te gekleurd om zijn berichtgeving zo maar even als waar aan te nemen. Zelfde zou gelden voor een Palestijn die hier updates zou plaatsen en vervolgens volledig voor eigen parochie te spreken.

Overigens vind ik informatie uit eerste hand zoals die van C_N zeker interessant, omdat het van een andere kant komt. Ik neem al die informatie mee in mijn mening over de kwestie, evenals een flinke hoeveelheid films die ik voor mijn werk zie (films die vanuit beide kanten gemaakt zijn).

Alles bij elkaar kom je zo wel een beetje bij de vermoedelijke waarheid uit. Maar een user als C_N direct op zijn blauwe ogen geloven gaat mij veel te ver.
  zondag 11 september 2011 @ 00:04:18 #24
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_101802628
Trouwens, als het zo doorgaat is een conflict tussen Israël en de landen eromheen onvermijdelijk.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  zondag 11 september 2011 @ 00:04:42 #25
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_101802639
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 september 2011 23:58 schreef Smoofie het volgende:

[..]

In een conflict is niets verboden op het gebied van ammo. En als het wel verboden zou zijn, dan verbreken de USA, de EU, Japan, Zuid-korea en andere landen met westerse wapens de regels :P.
Ik denk dat elk land wel oorlogswetten overtreed. Dat wil dus helemaal niet zeggen dat iets niet verboden is.

En een conflict is geen vrijbrief voor het gebruik van wat je zelf maar wilt als partij. Er geldt nog steeds het oorlogsrecht. Niet voor niets worden mensen veroordeeld voor oorlogsmisdaden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')