Het is vrijdagavond omstreeks kwart voor twee in de avond/nacht. Ik loop vanaf coffeeshop Bob Marley op de nieuwe Binnenweg richting huis. Ik loop op de Mathenesserlaan en kruis de 's Gravendijkwal. Op het moment dat ik de hoek om wil lopen komt er een gozer op me af afgelopen.
Hij droeg een mouwloos zwart shirt, zat onder de tattoos tot aan z'n oor toe. Keek zeer aggressief uit z'n ogen (zou me niks verbazen als ie doorgesnoven was) en vroeg me: "Hebbie een sigaret voor me?' Ik had niks bij me dus antwoorde ik nee. Op dat moment komt er ook zo'n negerin aangelopen. 'Heb je echt geen sigaret' Weer antwoorde ik nee en wilde doorlopen.
Toen kwam er neger met een cappuchon op aangefietst (op de stoep, like wtf) waarop die tattoo gozer begint te roepen 'IS DIT HEM? NOU IS DIT HEM? JA DIT IS HEM' en hij slaat die negroïde persoon zo van z'n fiets. Ik was inmiddels een aantal meter verderop gaan staan om het hele schouwspel te bekijken met een stel Marokkanen die daar stonden.
Wat er toen gebeurde had ik totaal niet aan zien komen. Tattooguy pakte er een mes bij en begon op die neger in te steken. 'Hij djoeked 'm. HIJ DJOEKT 'M VRIEND' zeiden die Mocro's. Die negerin stond er tussen 'Niet doen, niet doen' x 100 maar dat had weinig nut. Tattooguy haalde een paar keer flink uit en aan het geschreeuw van die neger waren ze stuk voor stuk raak. Ik heb het niet geteld, maar ik gok zeker dat er 8/9/10 keer flink uitgehaald is.
Toen kwam die tattoegozert weer richting ons gelopen en ik besloot maar eens snel richting huis te gaan, de eerste de beste zijstraat in gelopen en gauw naar huis gegaan. Later toen ik bij de 1e Middellandsestraat aankwam zag ik een paar popo's voorbij komen met zwaailichten.
Hoe het afgelopen is, geen idee. Misschien is ie verder gegaan met steken. Ik had genoeg gezien iig. Zo'n situatie geeft een vreemd naar gevoel :|
Tot nu maar 1 P2000 melding kunnen vinden van het hele incident.
Het enige wat ik me af blijf vragen... als ik 'm een sigaret had gegeven was ie misschien een beetje gekalmeerd en was het niet gebeurd. Maarja, ik had niks bij me, dus dat is compleet irrelevant lol

Maar 1 ding weet ik wel. Ik ga gauw verhuizen uit deze grafstad. Had ik veel eerder moeten doen.