En dan - ja, een noob-vraag - neem ik aan dat ik niet van de tagged size uit moet gaan, maar van de echte maten?quote:Op zaterdag 24 september 2011 17:31 schreef M1stral het volgende:
[..]
One wash gewoon je eigen maten nemen, bij raw TTS of -1, afhankelijk van hoe je de fit wilt hebben en hoeveel discomfort je aan kan. Tight weave is a bitch.
Overigens word er voor de 0701 niet aangeraden true te gaan, eerder 1 up. Het topblock en de thigh area is nogal... Krap.
Ja..zulke aanboden zie je niet vaak..quote:Op zaterdag 24 september 2011 22:16 schreef BigSmurf het volgende:
Van de 0201 is nog een maat 31 te koop. Dat is volgens http://blueingreensoho.co(...)virtuemart&Itemid=62 hier dus een 33 waist, dat is precies m'n TTS, zo'n 42-43 cm. Doen of niet?
Couldn't resist!quote:Your Order #xxxxxxxx has been processed and is expected to ship out on Monday, Sep 26 by United States Postal Service 5-10 Day Airmail. The estimated arrival time is between Saturday, Oct 01 and Thursday, Oct 06 (assuming there are no delays clearing customs).
Your order details are listed below.
ITEM DESCRIPTION
MOMOTARO JEANS
Momotaro Jeans Slightly Tapered 15.7oz Trim & Slim Straight in Raw/Unwashed (Size 31)
MOMO-MJ3 $218.00
Nicequote:Op zaterdag 24 september 2011 22:45 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Couldn't resist!
M1stral will be proud.![]()
De 901 is volgens mij wijder dan de 201... Maar dan meer in de zin dat de 901 een volwaardige straight is, zonder taper dus als in tegenstelling tot de 201 die wel een kleine taper heeft.quote:Op zaterdag 24 september 2011 19:44 schreef BigSmurf het volgende:
Goed bezig, je had nog niet genoeg denim, dus dat scheelt.
M1stral, welke van de momo's is het normaalst straight? De 0201 of de 0901?
EDIT: En My Nudies ligt eruit?![]()
Over het algemeen gaat men uit van de gemeten waardes. Nu loopt Momotaro vrij dicht op de tag overigens, maar er zijn voldoende merken die dat niet doen.quote:Op zaterdag 24 september 2011 21:45 schreef Analoog het volgende:
[..]
En dan - ja, een noob-vraag - neem ik aan dat ik niet van de tagged size uit moet gaan, maar van de echte maten?
En de raw versie, de 4e, is dezelfde fit na soaken als de one-wash? Als de one-wash uitverkocht is, is dat misschien een optie..
Jammer dat ik iig moet wachten tot maandag met bestellen..
Heh, goed te horen dat je eens een "echte" broek gekocht hebt. Ga je geen spijt van krijgenquote:Op zaterdag 24 september 2011 22:45 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Couldn't resist!
M1stral will be proud.![]()
Nog even en dan kunnen we deze topicreeks omdopen in Momotaro Jeans...quote:
Heb nu al een 201 besteld, dus te laat haha.quote:Op zaterdag 24 september 2011 23:03 schreef M1stral het volgende:
De 901 is volgens mij wijder dan de 201... Maar dan meer in de zin dat de 901 een volwaardige straight is, zonder taper dus als in tegenstelling tot de 201 die wel een kleine taper heeft.
[..]
Heh, goed te horen dat je eens een "echte" broek gekocht hebt. Ga je geen spijt van krijgen
Wij zijn ook benieuwdquote:Op zaterdag 24 september 2011 23:15 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Heb nu al een 201 besteld, dus te laat haha.
Maar ben echt heel benieuwd, hopen dat ik goed gesized heb, maar denk het wel.
Oh, of ze het goed vindt of niet, die broek moet en zal de badkuip in, ben gewoon benieuwd naar de reactie.quote:Op zaterdag 24 september 2011 23:25 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Wij zijn ook benieuwdPersoonlijk zou ik eerder voor 201 en 701 gaan dan een 901
Dus je hebt een goeie keuze gemaakt
Je kan ook een emmer gebruiken als je ma het niet goed vindt
Anders ff de badkuip mooi schoonmaken er na
We gaan het zien, ga hem sowieso soaken, dus hoop dat het dan in ieder geval niet heel erg is qua bleed, m'n ALD's bleeden totaal niet namelijk en dat vond ik wel chill voor m'n schoenen.quote:Op zaterdag 24 september 2011 23:26 schreef M1stral het volgende:
Ik had begrepen van Don dat ze aardig bleeden, maar ik zie het zelf niet zo erg eerlijk gezegd. Moet wel zeggen dat de mijne dan ook nog niet echt één druppel water gezien heeft (zoals bijvoorbeeld na een regenbui). Maar het is wel zo dat ze wat afgeven, dat zowiezo. Mijn witte Chucks beginnen wel al wat blauwig te worden, daar waar de cuff op de schoen valt.
De 201 die ik dus wel gesoakt had, heb ik eigenlijk niet zo op gelet. Maar ik verwacht dat dat in mindere mate zal zijn.
Volgens mij staat die 0705sp er wel bij, is dat niet de eerste?quote:Op zaterdag 24 september 2011 23:03 schreef M1stral het volgende:
[..]
Over het algemeen gaat men uit van de gemeten waardes. Nu loopt Momotaro vrij dicht op de tag overigens, maar er zijn voldoende merken die dat niet doen.
Stel je waist is 80 cm omtrek en je kan kiezen uit een maatje 30 en 31 (fictief), waarbij de ene 80 cm precies meet en de andere 82.5. Dan zou je dus beiden kunnen nemen. De 80 cm waist krimpt een inch en loopt vervolgens ook weer een inch uit. Eigenlijk gebeurt er dus niet zoveel... Echter moet je wel duidelijk inlezen over fabrics. Tight weaves zoals Momotaro zijn een bitch om te stretchen, andere merken lopen gemakkelijk 2 inch uit (denk aan sommige Samurai's). APC laat ik even buiten beeld omdat die sanforized zijn.
Overigens de 701 is niet leverbaar in one wash. Het model dat het dichtst bij komt is de 0705SP. Silhouette komt vrijwel overeen, maar is onderdeel van de GTB-lijn en staat dus niet in het rijtje op Revolve.
[..]
Ja is nr 1quote:Op zondag 25 september 2011 14:02 schreef Analoog het volgende:
[..]
Volgens mij staat die 0705sp er wel bij, is dat niet de eerste?
Ik heb net even m'n 'ijkbroek', een Nudie AJ 28x32 die ongeveer fit als een Grim Tim, gemeten op de BiG-manier. Hij heeft een waist van 30,3". Dan kom ik bij die Momo dus uit op een maat 30?!
Die Big John is Weird Guy fit toch? Die broek is zowiezo al heel anders gesneden dan de 0701. Plus dat die 2 sizes groter dan tag lopen en sanforized zijn...quote:Op zondag 25 september 2011 14:44 schreef leppeh het volgende:
Ai, die 0701 alleen nog in 29! Voor mensen die interesse hebben, let er op dat 'ie zoals Mistral al zegt aan de bovenkant erg klein is. Waar ik in m'n Big John een 29 heb gehaald die na het stretchen zelfs ruim zit, kon ik me met heel veel moeite in een 31 persen met deze broek. Eeuwig zonde dat er geen maatje 32 meer is...
Huh?quote:
Bedankt voor je info! Ik weet dat ik sowieso nog wel heel wat te leren heb over dry denim, maar ik neem aan dat het sowieso wel 'geschikt' is voor wat ik zoek?quote:Op zondag 25 september 2011 15:24 schreef M1stral het volgende:
[..]
Overigens @ Analoog:
Ja, de 0705SP staat inderdaad op Revolve: Let er wel op dat dit dus niet alleen one wash is, maar ook een andere lijn van Momotaro, de zogenaamde GTB (Going To Battle) label. In principe is het denimmateriaal hetzelfde, maar de constructie is iets anders. Dan praat ik vooral over de thread dikte... Dat zou voor de aanschaf niets uit moeten maken. Maar als je into Momotaro bent is het wel een verschil dat je moet weten.
Overigens heb ik de 0705SP zelf niet, maar wel een fit die daar gelijk aan is (De G007 is gebaseerd op de 0705SP, ook one wash, maar dan Copper Label) Je kan je exacte maat nemen, als je de measurements hebt van de tagsizes. Let wel dat ze de eerste dagen echt strak zitten, maar met een beetje stretch snel comfortabel worden.
Mbt momotaro ben jij de Mr. Miyagi van de groep.quote:
Waar wordt de tagged size dan op gebaseerd qua waist? Op een bepaald punt boven de crotch ofzo?quote:
Broeken twill van N&F fade echt mooi.Qua inseam zit je ook wel goed. Nu móet je wel van een legopening van 19 cm houdenquote:Op zondag 25 september 2011 16:04 schreef DutchErrorist het volgende:
Even een vraagje, ik heb een N&F op het oog. Zijn dit goed zittende broeken? Oh en zou hij mij passen...
Ik heb nu dus een Levi's STF 32-38, maar ik heb een riem nodig omdat hij anders afzakt en de onderkant is 1 keer omgeslagen. De N&F die ik op het oog heb is deze:
http://www.tenuedenimes.c(...)roken-twill-selvage/
Maat 31, zou dat een beetje zitten (ik ben 2 meter en 75 kilo)...
Alvast bedankt
Enige waarop deze verschilt met BIG is dat bij BIG de waist parallel aan elkaar ligt terwijl je meetquote:Op zondag 25 september 2011 16:32 schreef M1stral het volgende:
@ Smurf:
http://www.nordicdenimhou(...)id=fit_guide#vintage
Check deze chart. NDH is officieel Momotaro retailer voor Europa en een gedeelte van Azie. Naar mijn mening komt deze chart overeen met de sizing van Momotaro.
In dat geval heb ik vrijwel zeker goed gesized.quote:Op zondag 25 september 2011 16:32 schreef M1stral het volgende:
@ Smurf:
http://www.nordicdenimhou(...)id=fit_guide#vintage
Check deze chart. NDH is officieel Momotaro retailer voor Europa en een gedeelte van Azie. Naar mijn mening komt deze chart overeen met de sizing van Momotaro.
[Edit: Beiden jeans (0201/0701) lopen dus groter dan tagsize. In mijn optiek komt het dichterbij dat Momotaro uitiendelijk shrinkt naar tagsize. Maargoed, dat buiten beeld gelaten. Sizing advies veranderd dus niet. Uiteinelijk is de 0201 makkelijker om TTS te gaan dan de 0701, puur gebaseerd op de fit (wijder topblock en dijen vs. smal topblock en dijen)]
Hij bedoelt het Momotaro tabblad.quote:Op zondag 25 september 2011 16:53 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Enige waarop deze verschilt met BIG is dat bij BIG de waist parallel aan elkaar ligt terwijl je meet
Zonde.quote:Op zondag 25 september 2011 17:17 schreef Analoog het volgende:
Wilde 'm net gaan bestellen, is 'ie weg.. Te lang gewacht helaas..
Kan je wel zeggen ja.. Misschien die 0701 nog een optie? 29 Zal dan TTS zijn, maar ben bang dat hij te klein wordt na het soakenquote:
Wat zijn je stats? Ik draag de 0701 raw, dus zonder te soaken. En de fit bij mij is ontzettend goed, al zeg ik het zelf. Soaken doe ik voorlopig zowiezo niet, maar een 29 met soak zou zo goed als hetzelfde zitten bij mij.quote:Op zondag 25 september 2011 17:24 schreef Analoog het volgende:
[..]
Kan je wel zeggen ja.. Misschien die 0701 nog een optie? 29 Zal dan TTS zijn, maar ben bang dat hij te klein wordt na het soaken
Ik heb bij m'n AJ een thigh van 27 cm, ofwel 10,6 inch.quote:Op zondag 25 september 2011 17:53 schreef M1stral het volgende:
[..]
Wat zijn je stats? Ik draag de 0701 raw, dus zonder te soaken. En de fit bij mij is ontzettend goed, al zeg ik het zelf. Soaken doe ik voorlopig zowiezo niet, maar een 29 met soak zou zo goed als hetzelfde zitten bij mij.
Denk dat het belangrijkste toch je thigh measurements zijn.
De thigh is zoals ik en Bok al zeiden het belangrijkste punt. Deze moet gewoon fitten. Aangezien deze a: bijna niet krimpt en b: onmogelijk is om fatsoenlijk te stretchen. Met een beetje doorbijten kom je in de waist ook nog wel aan een inch stretch, maar ga er wel van uit dat het je moeite gaat kosten. Die halve inch zal dus geen probleem zijn.quote:Op zondag 25 september 2011 18:11 schreef Analoog het volgende:
[..]
Ik heb bij m'n AJ een thigh van 27 cm, ofwel 10,6 inch.
Sorry, hij is niet TTS, mn waist is bij die broek 30,3 inch, maar in principe zou het nog wel iets kleiner kunnen. Zou ik een halve inch kunnen gokken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |