Is dat zo? Ik ging er eigenlijk vanuit dat dat wel bij de servicekosten hoort die ik betaal? Lekker naïef misschien weer. Wat heeft het jou gekost als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 9 september 2011 21:41 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Dat ding breek je er echt niet perongeluk af hoor. Is best wel sterk ijzerdraad.
Vorig jaar ook problemen met de stroom gehad, ook de netwerkbeheerder erbij gehad. Bleek de zegel ook verbroken, maar daar is toen niet moeilijk over gedaan. Hoofdzekering laten vervangen is overgens nog wel een duur grapje.
Nee. Die zegel verbreek je niet per ongeluk. Dus of hij zat er niet op toen je er kwam wonen (en dat zou ik als ik jou was gewoon stug volhouden, men kan van jou niet verwachten dat je kennis zover reikt) of je hebt hem er zelf afgehaald.quote:Op vrijdag 9 september 2011 21:35 schreef jjgroningen het volgende:
Het zou kunnen dat de vorige bewoner dit heeft gedaan, maar het kan ook zijn dat ik de paraplu of stofzuiger een keer iets te ruig in de meterkast heb terug gezet.
Ik zou helemaal niet bellen, dat kan altijd nog als je wat van hen hoort. Geen slapende honden wakker maken!quote:Natuurlijk gebeurt zoiets net in het weekend en kan ik maandagochtend pas de klantenservice bellen.
Zoals ik al zei: ik blijf uit de buurt van dat soort dingen en heb nooit gezien of er wel of geen zegel op zat. Conclusie: die zat er al niet op toen ik hier kwam wonen, en dat zal ik inderdaad altijd vol blijven houdenquote:Op vrijdag 9 september 2011 21:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee. Die zegel verbreek je niet per ongeluk. Dus of hij zat er niet op toen je er kwam wonen (en dat zou ik als ik jou was gewoon stug volhouden, men kan van jou niet verwachten dat je kennis zover reikt) of je hebt hem er zelf afgehaald.
[..]
Ik zou helemaal niet bellen, dat kan altijd nog als je wat van hen hoort. Geen slapende honden wakker maken!
NB: Ik zit bij Essent en die rekent 50,- all-in voor het vervangen van een hoofdzekering.
Ik las al ergens dat het avond- en weekendtarief voor een monteur heel hoog is en dat het op die manier wel ¤100,- of meer kan kosten. Ja daaaag. ¤30,- of iets valt nog een keer te doen.quote:Op vrijdag 9 september 2011 21:59 schreef nicknicknickname het volgende:
Heb ik ook gehad, gewoon even bellen met nuon? dat een installateur aanpassingen heeft gedaan aan de kast en er wordt tegen een kleine vergoeding weer een nieuwe zegel op gedaan. Kostte mij toen dacht ik 30 euro ofzo?
Een installateur heeft niets te zoeken in je hoofdzekeringenkast!quote:Op vrijdag 9 september 2011 21:59 schreef nicknicknickname het volgende:
Heb ik ook gehad, gewoon even bellen met nuon? dat een installateur aanpassingen heeft gedaan aan de kast en er wordt tegen een kleine vergoeding weer een nieuwe zegel op gedaan. Kostte mij toen dacht ik 30 euro ofzo?
Ik heb ff gekeken, 54 euro. Niet echt wereldschokkend, maar slechte timing en erg onverwachts voor een suffe zekering.quote:Op vrijdag 9 september 2011 21:44 schreef jjgroningen het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik ging er eigenlijk vanuit dat dat wel bij de servicekosten hoort die ik betaal? Lekker naïef misschien weer. Wat heeft het jou gekost als ik vragen mag?
Is er bij jou ook melding gemaakt van die verbroken zegel?
54 euro rekent Enexis dus. En nee dat factuur krijg je pas over een paar maand.quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:00 schreef jjgroningen het volgende:
[..]
Goed punt, misschien voorlopig maar niet bellen. Toen ik met de storingsdienst (Enexis doet het beheer hier) belde is mij niets verteld over eventuele kosten. Ook de monteur heeft daar niets over gezegd... Het lijkt me logisch dat het niets kost als daar niet over wordt gezegd, maar ik weet ook dat het in de echte wereld anders werkt, dus ik wacht wel af.
Ook niet als de complete kast vervangen wordt? Of de hoofdschakelaar? Dat moet hij maar onder spanning doen?quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Een installateur heeft niets te zoeken in je hoofdzekeringenkast!
Volgens enexis kunnen die ook je hoofdzekering vervangen. Dus dit klopt niet.quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Een installateur heeft niets te zoeken in je hoofdzekeringenkast!
Die hebben alleen geen officiele zegeltang en zegels met nummer, zoals ik het net begreep.quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:05 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Volgens enexis kunnen die ook je hoofdzekering vervangen. Dus dit klopt niet.
Niet je eigen installatie nee.quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:07 schreef jjgroningen het volgende:
[..]
Die hebben alleen geen officiele zegeltang en zegels met nummer, zoals ik het net begreep.
Ik lees trouwens in een stroom(haha)schema op de site van Enexis:
"Mogelijk is uw hoofdzekering
defect. Bel 0800 - 9009 voor
een Enexis-monteur.
Let op: Indien het defect zich
in uw eigen installatie bevindt,
zijn de gemaakte kosten van de
monteur voor uw rekening"
De hoofdzekering is niet mijn eigen installatie, toch? Hmmm, of toch wel...
Blijft belachelijk verder hoor, helemaal met je eens. Maar die rekening krijg je toch.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zijn toch ook installateurs met zegelbevoegdheid?quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:07 schreef jjgroningen het volgende:
[..]
Die hebben alleen geen officiele zegeltang en zegels met nummer, zoals ik het net begreep.
Leuk, kan ik weer eens klaagbrieven schrijvenquote:Op vrijdag 9 september 2011 22:12 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Blijft belachelijk verder hoor, helemaal met je eens. Maar die rekening krijg je toch.
Ja, dat las ik ook net. I stand corrected.quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:14 schreef nicknicknickname het volgende:
[..]
Er zijn toch ook installateurs met zegelbevoegdheid?
Ja, dat is dus wat anders dan 'een installateur....' Die met zegelbevoegdheid zijn gewoon een verlengstuk van Enexis, en die zullen dus na verbreken van het zegel er weer een nieuwe zegel opzetten.quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:14 schreef nicknicknickname het volgende:
Er zijn toch ook installateurs met zegelbevoegdheid?
Bij mij welquote:Op vrijdag 9 september 2011 22:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
De smoes: 'mijn installateur heeft het zegel verbroken dus kom er even een nieuw zegel opzetten" werkt dus niet.
Die hoofdzekering is eruit gegaan doordat jouw installatie meer vroeg dan de hoofdzekering aan kon. Cru gezegd: jouw probleem dus.quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:07 schreef jjgroningen het volgende:
De hoofdzekering is niet mijn eigen installatie, toch? Hmmm, of toch wel...
Dat zeg ik nergens... Wat is dat nou voor onzin? Hij mag alles wegslopen wat zich NA de meter bevindt en opnieuw opbouwen. Alleen van de meter (want verzegeld) en de hoofzekeringenkast (want verzegeld) moet hij afblijven.quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:24 schreef nicknicknickname het volgende:
Wat jij dus wilt zeggen dat een installateur zonder zegelbevoegdheid eigenlijk niets mag doen aan je installatie? Wat mag hij dan wel volgens jou?
Dus hij mag alles doen behalve veilig werken?quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor onzin? Hij mag alles wegslopen wat zich NA de meter bevindt en opnieuw opbouwen. Alleen van de meter (want verzegeld) en de hoofzekeringenkast (want verzegeld) moet hij afblijven.
Weleens van een hoofdschakelaar gehoord?quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:27 schreef nicknicknickname het volgende:
Dus hij mag alles doen behalve veilig werken?
Weleens gehoord dat die ook die kapot kunnen gaan?quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Weleens van een hoofdschakelaar gehoord?
Hij heeft me de hoofdzekering laten zien. Die was oud en er zaten allemaal van die putjes up dat metaal, alsof het ingebrand was. Dat is toch iets waar ik niets aan kan doen? Ik ben nog eens nagegaan wat er allemaal aan stond op dat moment en volgens mij had dat moeten kunnen...quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Die hoofdzekering is eruit gegaan doordat jouw installatie meer vroeg dan de hoofdzekering aan kon. Cru gezegd: jouw probleem dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |