abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 september 2011 @ 17:25:17 #1
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_101754834
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 9 september 2011 @ 17:30:07 #2
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101754962
Prachtige TT!

Ik moet ook nog bootschapen!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_101755065
:W Ben ik weer..
Vanochtend was het zoo druk dat ik pas om 2 uur kon eten.. En vanaf die tijd heb ik geen klant meer gehad. (okee, 2 kleine dingetjes)... 8)7

Heb niet echt alles bij gelezen.. Of wel gedaan en alles vergeten.. 8)7
iig O+ Voor alle probleempjes. De venkelthee werkt! (mss komt het ook door die pillen die ik heb haha )En ik las dat iemand ook die zakjes gebruikt, ik ook, maar krijg er diarree van. Soms dan.. haha.

Mocht iemand nog resultaten voelen voor Yakult of Activia?

En ik las allemaal slanke maatjes. En ik las dat er een mega sexy slanke foto was verschenen door Co... gemist.. -O-
~ Bonito La Risa ~
  vrijdag 9 september 2011 @ 17:33:53 #4
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_101755069
Wow...

Hoe is het met je vreetsteentjes XM?

Eten staat op (bloemkool, vis, gepofte aardappelen) en komkommersalade en rode bieten, dan douchen en op bed.
Om 1.15 opstaan, 450 kwark eten, schiphol rijden.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_101755084
Haha, ik dacht dat je zo nog:

Je schaapjes op het droge

moest krijgen.

Ik moet ook nog bootschapen halen, maar wij hebben een hele leuke supermarkt in de buurt, beetje een camping-winkeltje. Dus van bootschapen doen krijg ik een vakantiegevoel.
  vrijdag 9 september 2011 @ 17:34:41 #6
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_101755098
Vreetsteentjes?
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_101755118
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 17:33 schreef uniekhoorn het volgende:
Wow...

Hoe is het met je vreetsteentjes XM?

Eten staat op (bloemkool, vis, gepofte aardappelen) en komkommersalade en rode bieten, dan douchen en op bed.
Om 1.15 opstaan, 450 kwark eten, schiphol rijden.
Heerlijk! Zowel eten als schiphol rijden. Veel plezier op Kreta! Genoeg getraind voor de kloof?
  vrijdag 9 september 2011 @ 17:38:34 #8
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_101755216
O hai. Wat een dag weer. Insert schietsmiley gericht op poppetjes van een andere afdeling :(. Straks poffertjes en cola. En het is weekend, ook best tof.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 9 september 2011 @ 17:49:10 #9
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_101755525
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2011 17:38 schreef Viking84 het volgende:
O hai. Wat een dag weer. Insert schietsmiley gericht op poppetjes van een andere afdeling :(. Straks poffertjes en cola. En het is weekend, ook best tof.
Nou dat is ook niet lief.
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_101755813
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 17:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
Vreetsteentjes?
Dat dacht ik dus ook. :? (maar wellicht gaat het mij niks aan ook ;) )
There is no way to happiness, happiness is the way (Buddha)
  vrijdag 9 september 2011 @ 18:00:21 #11
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_101755864
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 17:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
Vreetsteentjes?
Tandjes :P
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  vrijdag 9 september 2011 @ 18:01:35 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_101755897
quote:
9s.gif Op vrijdag 9 september 2011 17:49 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Nou dat is ook niet lief.
geloof me: ze hebben t verdiend :'). We moeten zó om tafel binnenkort want dit gaat niet lang meer goed.

Ik ga eens bijlezen :9.
Niet meer actief op Fok!
pi_101755911
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 18:00 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

:|W Doh.
  vrijdag 9 september 2011 @ 18:02:49 #14
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101755930
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 18:00 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Oh d'oh! Dat kon ik weten :D

Zo, ik heb net mijn eerste uurtjes teksten herschrijven gehad :9 Bij de eerste was ik veul te langzaam, maar het gaat al veel beter! De laatste was precies 30 minuten voor 1 tekst, wat het ook moet zijn :D mwehe! Dat was wel aanpoten _O-
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  vrijdag 9 september 2011 @ 18:07:25 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_101756051
Over schoenen bij Bristol: ik koop nooit schoenen/laarzen bij dure winkels en.Bristol en Scapino verkopen prima spul dat jaren meegaat. Vanuit mijn ervaring kan ik dus niet meepraten over goedkoop is duurkoop. Blijf mn laarzen ook nu ik genoeg geld heb lekker daar kopen :6. Waarom meer betalen dan nodig is?
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 9 september 2011 @ 18:09:22 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_101756111
Bovenstaand geldt natuurlijk niet voor laarzen van twee tientjes. Ik ben ook minimaal 60 euro kwijt voor een paar ;).
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 9 september 2011 @ 18:12:47 #17
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_101756217
Ha Tink heeft me gered! Tis idd een kwestie van naar het materiaal kijken. Kunststof schoenen waarin je zweetkakkies krijgt koop ik ook niet.

H&m vind ik trouwens ook wisselend. Logg is iig heel goed materiaal, H&m huismerk minder.
Niet meer actief op Fok!
pi_101756279
Schoenen van Bristol en Scapino: *O*
Ik mag nieuwe *O* want ik heb alleen nog oude afgetrapte gympjes (die heerlijk zitten) en lekke laarzen die stuk zijn aan de binnenkant (dus auw).
pi_101756333
Hmm. Eigenlijk koop ik liever schoenen bij een duurdere winkel, in de uitverkoop, die dan net zo duur zijn als de standaard prijs van een Bristol/van Haren.
  vrijdag 9 september 2011 @ 18:19:49 #20
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_101756420
Tja ik heb niet eens ervaring met dure winkels. Weet iig wel dat het onzin is dat de duurdere -leren- laarzen van Scapino en Bristol meteen uit elkaar vallen. Kleren koop ik overigens niet bij dat soort winkels, zo ben ik ook wel weer :P.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 9 september 2011 @ 18:22:41 #21
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_101756513
Ik weet overigens niet in hoeverre ik Dolcis in het dure segment vind vallen. Daar kom ik ook nog wel. En de zool van Marks schoen was binnen een half jaar gescheurd en nu wil hij daar nooit meer schoenen kopen. Zo kan het dus ook :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_101756579
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2011 18:22 schreef Viking84 het volgende:
Ik weet overigens niet in hoeverre ik Dolcis in het dure segment vind vallen. Daar kom ik ook nog wel. En de zool van Marks schoen was binnen een half jaar gescheurd en nu wil hij daar nooit meer schoenen kopen. Zo kan het dus ook :P.
Hmm zo'n soort verhaal heb ik ook wel van mijn vriendje, over de Sascha.
Schoen binnen een maand kapot, verkoper zegt, ohja die jaa... (veelzeggend). Nieuw paar gekregen, binnen maand kapot, met moeite geld terug gekregen.
pi_101756607
Ik had 2x hele toffe laarzen van Esprit (nou is Esprit qua schoenen ook wel geen heel hoogstaande kwaliteit). Die waren na een paar keer dragen al stuk vanbinnen. En ik had gympjes voor 14,- van Bristol. Die doen het nog steeds. O+
  vrijdag 9 september 2011 @ 18:27:36 #24
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_101756681
Overigens posten jullie wel veel. Dat jullie daar tijd voor hebben tijdens het werk :'). Het komt niet eens in mij op om tijdens het werk te fokken.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 9 september 2011 @ 18:28:22 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_101756702
Doet mo nog aan hardlopen btw?
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')