Zo, de sterke arm der wet kan het wel degelijk, overlast veroorzakende mensen aanpakken!quote:De 69-jarige Dirk Zegel werd als een misdadiger gearresteerd, nadat hij in Oud-Beijerland binnen een voetgangerszone had gefietst. De bejaarde werd gefouilleerd, in een wagen afgevoerd en in de cel gestopt.
In een cel gezet vanwege een lichte overtreding. Dirk Zegel kan er nog steeds niet over uit. 'Het was: riem uit de broek. Handen tegen de muur en fouilleren. Mijn vrouw die net uit het ziekenhuis was ontslagen mocht ik niet eens bellen,' vertelt hij vandaag in het AD.
Naar de kapper
De bejaarde man ging 's ochtends naar de kapper en fietste door het lege voetgangersgebied. Bij de kapper aangekomen wordt hij in zijn kraag gevat door twee agenten die zijn identiteitspapieren willen zien. De bejaarde man wil op zijn beurt ook de legitimatiebewijzen van de agenten zien, denkend aan alle verhalen over nepagenten. 'Die blijken ze beiden niet te hebben. Daarop heb ik gezegd dat ik ze dan als gewone burgers beschouw en mij vrij voel te vertrekken.'
Zegel wordt opgepakt, afgevoerd en in de cel gezet, terwijl de politie fout zat. Zij hadden geen legitimatiepapieren bij zich.
Een agent moet zich op verzoek legitimeren.quote:Op vrijdag 9 september 2011 12:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
Uit het bericht haal ik dat meneer zijn ID-kaart niet wou laten zien en het is gewoon dat iemand dan naar de cel moet.
Tegenover 2 mensen die zich ook niet kunnen legitimeren.quote:Op vrijdag 9 september 2011 12:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
Uit het bericht haal ik dat meneer zijn ID-kaart niet wou laten zien en het is gewoon dat iemand dan naar de cel moet.
Nou dan hebben ze het nog niet helemaal begrepenquote:Op vrijdag 9 september 2011 12:30 schreef Kingstown het volgende:
Dit is wat we al jaren willen. Zero-tolerance, geen thee drinken, maar aanpakken.
Elk volk krijgt waar het om vraagt.
Maar die agenten hadden ook geen legitimatie, dus hadden ze hem niet mogen aanhouden.quote:Op vrijdag 9 september 2011 12:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
Belt lastig in de boeien maar ik vind hem wel erg sterk!quote:Op vrijdag 9 september 2011 12:37 schreef luciferist het volgende:
Ik zou gewoon met mijn telefoontje 112 bellen en zeggen dat ik ontvoert ben door 2 mogelijke nepagenten, welke op verzoek geen legitimatie konden tonen.
Ik mag zelfs hopen dat de rechter een flink schade vergoeding toekent en het korps waar dit gebeurt is deze agenten per heden ontslaat omdat ze er gewoon niets van snappen.quote:Op vrijdag 9 september 2011 12:31 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Maar die agenten hadden ook geen legitimatie, dus hadden ze hem niet mogen aanhouden.
Rechter zal er ook zo over denken.
Dit. Hier roept het Nederlandse volk al jaren om.quote:Op vrijdag 9 september 2011 12:30 schreef Kingstown het volgende:
Dit is wat we al jaren willen. Zero-tolerance, geen thee drinken, maar aanpakken.
Elk volk krijgt waar het om vraagt.
Inderdaad. Hier staan ook nog protestborden met de tekst "PAK DIE BEJAARDE FIETSERS AAN!"quote:Op vrijdag 9 september 2011 12:55 schreef Stranger het volgende:
[..]
Dit. Hier roept het Nederlandse volk al jaren om.
Laten ze dat ook maar eens doen bij al die stronteigenwijze bejaarden die hun hond overal maar los laten lopenquote:Op vrijdag 9 september 2011 12:25 schreef Bastard het volgende:
bron
[..]
Zo, de sterke arm der wet kan het wel degelijk, overlast veroorzakende mensen aanpakken!
+ een vergoeding van de kapperskosten mag ik hopen. De beste man had waarschijnlijk een afspraak dus die ¤12,50 zal gewoon betaald moeten worden.quote:Op vrijdag 9 september 2011 12:31 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Maar die agenten hadden ook geen legitimatie, dus hadden ze hem niet mogen aanhouden.
Rechter zal er ook zo over denken.
Oh jij vindt dat de politie discriminerend te werk moet gaan en bejaarden ontheffing geeft voor het zero-tolerance, meer blauw op straat beleid?quote:Op vrijdag 9 september 2011 13:02 schreef mazaru het volgende:
[..]
Inderdaad. Hier staan ook nog protestborden met de tekst "PAK DIE BEJAARDE FIETSERS AAN!"
Dus als ik me als agent verkleed met de theater kleren van mijn oude school mag ik jou op de grond flikkeren en afvoeren als je me niet serieus neemt?quote:Op vrijdag 9 september 2011 12:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
quote:Op vrijdag 9 september 2011 13:16 schreef Stranger het volgende:
[..]
Oh jij vindt dat de politie discriminerend te werk moet gaan en bejaarden ontheffing geeft voor het zero-tolerance, meer blauw op straat beleid?
Nee, maar dat is éng!!quote:Op vrijdag 9 september 2011 12:40 schreef mazaru het volgende:
Als ze eens echt optreden, dan doen ze het tegen de zwakken.
Ik zie ze niet zo optreden tegen een groep straattuig.
Nopequote:Op vrijdag 9 september 2011 12:40 schreef mazaru het volgende:
Als ze eens echt optreden, dan doen ze het tegen de zwakken.
Ik zie ze niet zo optreden tegen een groep straattuig.
12.50 ? Volgens mij betaal ik het dubbelequote:Op vrijdag 9 september 2011 13:11 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
+ een vergoeding van de kapperskosten mag ik hopen. De beste man had waarschijnlijk een afspraak dus die ¤12,50 zal gewoon betaald moeten worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |