abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101749503
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 17:01 schreef smegmanus het volgende:
Dan muj dat wief gewoon de loep'n dichtbaskern, dat vale deer.
Gewoon de loek'n dich bats'n dat't de duuster van wordt. Dat zal dr wa leer'n :P
Sommigen zeggen dat het glas halfvol is, anderen zeggen dat het glas half leeg is. Ik zeg: Het glas bevat water.
  vrijdag 9 september 2011 @ 15:44:39 #27
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_101751935
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 14:02 schreef Wateengebruikersnaam het volgende:

[..]

Maar manks wilt sie ook nich, dan moj ze een corrigerende tik geem'n. Aans kuj dr nog probleem' met ook. Moj nie will'n hem'n natuul'k

Maar manks bint ze ook zo nat, dan koj dr de vloer wa met dweil'n. Maar daarna bint ze mie een stelletje drietbuul'n. Kuj wa mooi in de miege zett'n joh ;)
WTF is tog "manks"?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  vrijdag 9 september 2011 @ 17:44:52 #28
309644 Dikkeh
wust relle must 058 belle
pi_101755412
Wêr slaat dit topic op? Volgens mie is dit wol ien fan de slechtste dialecten die ik oait ha sjoen. Wot een belachelijk taaltsje, wannabe frysk ast et mei freagest.

En, foardot ik et verjit: dit topic is fjirwei ien fan de domste die ik iin tiiden ha sjoen.

Oant moan!
pi_101757297
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 15:44 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

WTF is tog "manks"?
Ie moet oe taal'n leer'n jonk
Sommigen zeggen dat het glas halfvol is, anderen zeggen dat het glas half leeg is. Ik zeg: Het glas bevat water.
pi_101757324
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 17:44 schreef Dikkeh het volgende:
Wêr slaat dit topic op? Volgens mie is dit wol ien fan de slechtste dialecten die ik oait ha sjoen. Wot een belachelijk taaltsje, wannabe frysk ast et mei freagest.

En, foardot ik et verjit: dit topic is fjirwei ien fan de domste die ik iin tiiden ha sjoen.

Oant moan!
Enne, ik bin geen Fries, ik bin een Tukker
pi_101757454
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 15:44 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

WTF is tog "manks"?
Geachte heer B.R. Oekhoest.

Even een duiding naar een vertaling der ABN. 'manks' is een Twents woord wat vrij regelmatig gebruikt wordt. Een van de meest bekende zinnen in het Algemeen beschaafd Twents, hierna te noemen ABT, is 'manks wa, aait nich'

Kortom vertaald betekend deze zin, soms wel, meestal niet.

Het woord 'manks' is ontstaan vanuit het Nedersaksisch, waar de Twentse streektaal een afgeleide van is. 'manks' kun je ook relateren aan het Duitse woord 'manchmal', wat 'soms' betekend.

Ik hoop met deze korte uitleg een antwoord te hebben gegeven op uw prangende vraag.

Hoogachtend,
  maandag 12 september 2011 @ 10:20:25 #32
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_101849592
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 18:49 schreef Wateengebruikersnaam het volgende:

[..]

Geachte heer B.R. Oekhoest.

Even een duiding naar een vertaling der ABN. 'manks' is een Twents woord wat vrij regelmatig gebruikt wordt. Een van de meest bekende zinnen in het Algemeen beschaafd Twents, hierna te noemen ABT, is 'manks wa, aait nich'

Kortom vertaald betekend deze zin, soms wel, meestal niet.

Het woord 'manks' is ontstaan vanuit het Nedersaksisch, waar de Twentse streektaal een afgeleide van is. 'manks' kun je ook relateren aan het Duitse woord 'manchmal', wat 'soms' betekend.

Ik hoop met deze korte uitleg een antwoord te hebben gegeven op uw prangende vraag.

Hoogachtend,
Tja, wit ik veul dat er hier ok Reservemoffen rontleup'n
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_101860355
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:20 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Tja, wit ik veul dat er hier ok Reservemoffen rontleup'n
Mien excuus, moar ik bin gin Limburger!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')