abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101707636
Hallo!

Ik zit met een probleem en heb er zelf weinig verstand van.
Ik heb een Peugeot Vivacity met een sito plus uitlaat. Sinds een tijd wilt niet brommer niet meer automatisch starten als hij koud is. Ik moet hem dus bijna altijd kicken want een brommer koelt best wel snel weer af. Ik zou echt niet weten wat ik kan doen, nieuwe bougie, of schoonmaken?
Ook heb ik mijn brommer warm is van het rijden, dat als ik stil sta bij bijvoorbeeld een stoplicht, dat ie binnen 5 seconden weer uitvalt. Moet dus gas blijven geven dat ik de mensen achter mij gek laat worden van de verbrande bezine, of moet hem uit laten gaan en zodra het groen wordt weer 'proberen' aan te krijgen met de automaat.

Zou graag willen weten wat ik kan doen, en of dit met elkaar te maken heeft.
Alvast bedankt ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door Peuszjo op 08-09-2011 13:45:27 (Spelfoutje) ]
  Forum Admin donderdag 8 september 2011 @ 13:47:54 #2
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_101707805
Als dat ding een carburateur heeft zou ik die eens schoonmaken.
  donderdag 8 september 2011 @ 13:48:09 #3
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_101707812
Carburateur schoonmaken. Daar zit een sproeier in die iets dicht is gaan zitten en je automagische choke doet het niet of brak. Die zit met een zwart blok op je carburateur.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  donderdag 8 september 2011 @ 13:55:57 #4
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_101708018
het is nog steeds gewoon een scooter hoor ;)
maar ik zou het ding gewoon eens schoonmaken zoals hierboven vermeld.
carburateur, benzinefilters voornamelijk.
Eventueel zou je de bougi even eruit kunnen halen en kijken hoe vuil die is.

en aangezien het een scooter is kan het ook electisch zijn (hoogst onwaarschijnlijk in dit geval) maar de accu zou je ook eens na kunnen kijken, zie vervangen (afgehangen van de leeftijd)
pi_101708144
Alvast bedankt voor het reageren.
Mijn SCOOTER (haha) komt uit 2007.
Heb ooit een tijdje zonder olie gereden want m'n waarschuwingslampje deed het niet, wat blijkbaar vaker is bij een Vivacity. Kan hier hopelijk toch niks mee te maken hebben. Heb verder nergens daarvan last gehad.
Hoe kan ik de carburateur het beste schoonmaken?
Met een beetje googlen kan ik er waarschijnlijk wel achter komen hoe hetgene eruit ziet toch?
  Forum Admin donderdag 8 september 2011 @ 14:04:03 #6
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_101708238
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 14:00 schreef Peuszjo het volgende:
Alvast bedankt voor het reageren.
Mijn SCOOTER (haha) komt uit 2007.
Heb ooit een tijdje zonder olie gereden want m'n waarschuwingslampje deed het niet, wat blijkbaar vaker is bij een Vivacity. Kan hier hopelijk toch niks mee te maken hebben. Heb verder nergens daarvan last gehad.
Hoe kan ik de carburateur het beste schoonmaken?
Zonder olie rijden is niet bepaald bevorderlijk voor de levensduur van het motorblokje. Toch lijken de klachten die je hebt niet daardoor te komen. Het beste kan je de carburateur eraf schroeven en even uit elkaar halen. Vervolgens alle gaatjes, buisjes, filtertjes nakijken en schoonmaken. Als dit echt allemaal abracadabra voor je is vraag dan hulp van iemand die wat meer ervaring heeft met sleutelen.
  donderdag 8 september 2011 @ 14:06:21 #7
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_101708317
quote:
7s.gif Op donderdag 8 september 2011 14:04 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Zonder olie rijden is niet bepaald bevorderlijk voor de levensduur van het motorblokje. Toch lijken de klachten die je hebt niet daardoor te komen. Het beste kan je de carburateur eraf schroeven en even uit elkaar halen. Vervolgens alle gaatjes, buisjes, filtertjes nakijken en schoonmaken. Als dit echt allemaal abracadabra voor je is vraag dan hulp van iemand die wat meer ervaring heeft met sleutelen.
kan eventueel wel, als de lagers naar de klote zijn dan kan die daardoor minder goed starten.
Een electronische start heeft (voor mijn besef) altijd minder kracht dan een kick.
Dat die dan alleen bij lage toeren uitvalt (dus als je stilstaat) is wel vreemd.

Eventueel je startmotor (heeft een scooter die?) even nakijken.

Maar inderdaad, naar iemand laten kijken die er verstand van heeft.
Ik heb ook alleen maar verstand van oldtimer brommers dus ik geef mijn bek ook maar een dauw
pi_101708330
quote:
7s.gif Op donderdag 8 september 2011 14:04 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Ja ik heb hem ergens gekocht met verzekering erbij. Wou een deze dagen even bellen, maar was er bang voor dat hij zou zeggen dat het kwam omdat ik geen olie gebruikte. Wou even de zekerheid hebben dat het daar niet aan lag.

Als het niet aan de carburateur ligt, wat zou ik dan het beste kunnen doen? Nieuwe accu, of iets anders?
pi_101708667
Bedankt voor de reacties.
Zal is bellen en dan vertel ik later wel wat het was ;)
Als iemand nog suggesties heeft, het mag het altijd! Graag zelfs!
pi_101708820
Startmotor is waarschijnlijk niet helemaal lekker meer, moet je ff kijken of daar alles nog schoon is, contactpunten het nog doen en eventueel naar de accu kijken.
pi_101708963
loopt de motor zelf wel lekker?

ik heb bij mijn oude peugeot dezelfde klachten (maar dat is nog een oude dus alleen maar kickstart) Maar daar zijn de contactpuntjes gewoon van versleten. Vervangen en klaar is kees ^O^
pi_101709370
Ik zal hem waarschijnlijk vanavond bellen en zal kijken wat hij kan doen.
De motor zelf loopt lekker, maar wel anders als een 'normale' snor want de mijne loopt op de teller 60.
Hoop in ieder geval dat het zo snel mogelijk over is, want het is echt zo onhandig. Hoop dat het iets simpels is dat je schoon kan maken, dan heb ik hem ook weer lekker snel terug!
Suggesties mogen nog altijd binnenkomen!!
Thanks for support!

[ Bericht 9% gewijzigd door Peuszjo op 08-09-2011 14:38:02 (weer spelfout) ]
  donderdag 8 september 2011 @ 16:47:38 #13
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_101714031
TT verbouwd, schept duidelijkheid.

Ontopic: als je er geen verstand van hebt, is het misschien een idee om het ding naar de fietsenmaker/brommerboer te brengen en die het te laten fiksen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 8 september 2011 @ 16:49:55 #14
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_101714126
quote:
3s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:47 schreef Sounddragon het volgende:
TT verbouwd, schept duidelijkheid.

Ontopic: als je er geen verstand van hebt, is het misschien een idee om het ding naar de fietsenmaker/brommerboer te brengen en die het te laten fiksen.
en dan zelf als het mogelijk is erbij te blijven en te leren voor als je een keer met pech komt te staan.
ik heb met mijn oldtimer regelmatig langs de weg even een gereedschapskistje geregeld om hem weer aan de praat te krijgen :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')