abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101707527
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_101707550
Wetboeken zijn helemaal niet zo moeilijk geschreven hoor. Je moet gewoon weten waar je moet zoeken alleen :') .
pi_101707557
CL via surfspot hebben ze
MS Office Professional Plus 2010 voor 60 euro
pi_101707574
Wetten :r
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_101707602
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 13:40 schreef Memento-Mori het volgende:
CL via surfspot hebben ze
MS Office Professional Plus 2010 voor 60 euro
Ik ben geen student dus dat zou ook illegaal zijn :P
Tap tap tap
pi_101707625
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 13:39 schreef Tegan het volgende:
Wetboeken zijn helemaal niet zo moeilijk geschreven hoor. Je moet gewoon weten waar je moet zoeken alleen :') .
Ja, succes ermee :') Daarom hang ik elke week aan de telefoon met de belastingdienst/accountant :')
Tap tap tap
pi_101707634
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 13:41 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik ben geen student dus dat zou ook illegaal zijn :P
ik wel :P
pi_101707638
Nou ja, dat wordt dokken.
quote:
Ik heb een klein bedrijf of werk voor een klein bedrijf. Kan ik Office 2010 voor Thuisgebruik en Studenten voor mijn werk gebruiken?
Nee. Office 2010 voor Thuisgebruik en Studenten wordt alleen in licentie verstrekt voor niet-commercieel gebruik door de leden van uw huishouden.
Tap tap tap
pi_101707653
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 13:39 schreef Tegan het volgende:
Desondanks kan je jaaaaaaaaaaaaaaaaren procederen over bepaalde issues en kan de ene rechtbank een compleet ander oordeel vellen dan een andere over precies hetzelfde geval.

De wet is gewoon niet altijd duidelijk en houdt niet met alle eventualiteiten rekening :)
pi_101707674
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 13:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Desondanks kan je jaaaaaaaaaaaaaaaaren procederen over bepaalde issues en kan de ene rechtbank een compleet ander oordeel vellen dan een andere over precies hetzelfde geval.

De wet is gewoon niet altijd duidelijk en houdt niet met alle eventualiteiten rekening :)
20.000 uitzonderingen en interpretaties O+
Tap tap tap
pi_101707708
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 13:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat is een compleet nieuwe discussie.
pi_101707710
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 13:43 schreef CherryLips het volgende:

[..]

20.000 uitzonderingen en interpretaties O+
En jij bent blond dus je had het gewoon niet goed begrepen! O-)
pi_101707719
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 13:42 schreef CherryLips het volgende:
Nou ja, dat wordt dokken.

[..]

Dat het niet mag van MS waren we al over uit. Nu nog wat de Overheid vindt :P.
pi_101707724
quote:
6s.gif Op donderdag 8 september 2011 13:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En jij bent blond dus je had het gewoon niet goed begrepen! O-)
Maar hier heb je alsnog een paar duizend euro boete O+
Tap tap tap
pi_101707754
quote:
4s.gif Op donderdag 8 september 2011 13:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik vraag me af óf het wel illegaal is. Dat het volgens de regeltjes van Microsoft niet mag wil niet zeggen dat het ook tegen de wet is.

Zo heb ik hier een OEM versie van Win7 draaien op een pc die ikzelf gebouwd heb. Daar is heel veel over te doen geweest, dat mocht eigenlijk niet van Microsoft. Toch verkopen nog tig webshops gewoon OEM-licenties aan particulieren. Wettelijk gezien mag dat (waarschijnlijk) ook gewoon.
Het OEM-verhaal is iets anders. Een OEM-licentie heeft geen recht op ondersteuning bij Microsoft, maar alleen bij degene die de computer gebouwd heeft (jijzelf dus). Daarom is'ie goedkoper, en ook gebonden aan de computer waar hij het eerst op geinstalleerd is.
Dat een OEM-licentie niet los verkocht zou mogen worden is altijd een misverstand geweest. Het is de verantwoording van de gebruiker de licentie te gebruiken waar die voor bedoelt is, niet van de winkel.
pi_101707760
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 13:45 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Maar hier heb je alsnog een paar duizend euro boete O+
- De toevoeging SL houdt in dat het om een product gaat dat bedoeld is voor gebruik thuis door studenten en basisschoolleerlingen
- MS Office Professional Plus 2010 (SL) kent een eeuwigdurend gebruiksrecht, dit houdt in dat wanneer je niet langer als student of leerling aan een instelling of school verbonden bent je van de software gebruik mag blijven maken
- MS Office Professional Plus 2010 kan en mag op één computer geïnstalleerd en gebruikt worden

dus heb je ook niks aan
pi_101707771
Scheelt 180 euro O+
Tap tap tap
pi_101707775
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 13:44 schreef Tegan het volgende:

[..]

Dat is een compleet nieuwe discussie.
Mijn punt was dat het misschien niet eens illegaal was als CL gewoon een studentenlicentie zou gebruiken. Volgens mij is het gewoon een marketingbesluit van MS om die verschillende licenties zo verschillend te beprijzen.

Maar om daar achter te komen moet je dus wel even wat verder gaan dan de site van MS, en dan kan het nog goed zijn dat er geen goed oordeel over te geven is. Kan best een hiaat in de wetgeving zijn.
pi_101707809
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 13:45 schreef Tegan het volgende:

[..]

Dat het niet mag van MS waren we al over uit. Nu nog wat de Overheid vindt :P.
Blijkbaar is het zo dat bedrijven zelf mogen bepalen wie hun software gebruikt (en er geen wetten zijn die zulke constructie verbieden). Net als dat Danny ook zelf mag bepalen wie toegang heeft tot Fok.
pi_101707816
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 13:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Mijn punt was dat het misschien niet eens illegaal was als CL gewoon een studentenlicentie zou gebruiken. Volgens mij is het gewoon een marketingbesluit van MS om die verschillende licenties zo verschillend te beprijzen.

Maar om daar achter te komen moet je dus wel even wat verder gaan dan de site van MS, en dan kan het nog goed zijn dat er geen goed oordeel over te geven is. Kan best een hiaat in de wetgeving zijn.
De pakketten zijn verschillend, dat is het lullige. Voor studenten kun je kiezen uit een pakket met en zonder Outlook. Ik moet per se een pakket met Outlook nemen, dat is het grootste prijsverschil.
Tap tap tap
pi_101707836
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 13:31 schreef Tegan het volgende:

[..]

Het kopen is niet het probleem. Maar een bedrijf mag niet zomaar een thuisgebruik-licensie gebruiken.
Oooh.. dat had ik even niet gevolgd.

Ennuh ik had het gezien Memo O+.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_101707852
En waarom is Bol 80 euro goedkoper dan MS zelf, dat vertrouw ik ook niet.
Tap tap tap
pi_101707857
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 13:46 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Het OEM-verhaal is iets anders. Een OEM-licentie heeft geen recht op ondersteuning bij Microsoft, maar alleen bij degene die de computer gebouwd heeft (jijzelf dus). Daarom is'ie goedkoper, en ook gebonden aan de computer waar hij het eerst op geinstalleerd is.
Dat een OEM-licentie niet los verkocht zou mogen worden is altijd een misverstand geweest. Het is de verantwoording van de gebruiker de licentie te gebruiken waar die voor bedoelt is, niet van de winkel.
MS was er iig niet blij mee en beweerde ook dat je niet als particulier zelf een systeem mocht bouwen met zo'n licentie. Maar voor zover ik kon ontdekken stond dat niet eens in hun eigen licentievoorwaarden :') .

Illegaal is het iig zéker niet.
pi_101707875
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 13:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Zie mijn andere post.
pi_101707879
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 13:48 schreef CherryLips het volgende:

[..]

De pakketten zijn verschillend, dat is het lullige. Voor studenten kun je kiezen uit een pakket met en zonder Outlook. Ik moet per se een pakket met Outlook nemen, dat is het grootste prijsverschil.
Mwah volgens mij valt dat wel mee. Ze doen outlook er bij om het prijsverschil te verklaren. Het is echt niet zo dat outlook (technisch gezien) in zijn eentje 3x zoveel waard is als word, excel en powerpoint.
pi_101707884
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 13:49 schreef CherryLips het volgende:
En waarom is Bol 80 euro goedkoper dan MS zelf, dat vertrouw ik ook niet.
OEM-versie (dus gekoppeld aan je HUIDIGE pc) misschien?
pi_101707911
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 13:50 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Mwah volgens mij valt dat wel mee. Ze doen outlook er bij om het prijsverschil te verklaren. Het is echt niet zo dat outlook (technisch gezien) in zijn eentje 3x zoveel waard is als word, excel en powerpoint.
Als je hem los koopt wel :P
Tap tap tap
pi_101707929
quote:
5s.gif Op donderdag 8 september 2011 13:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

OEM-versie (dus gekoppeld aan je HUIDIGE pc) misschien?
Staat nergens, ook niet bij de versie van MS :P
Tap tap tap
pi_101707936
Dan is de vraag eerder. Wat MS je kan maken als je de licensie toch bedrijfsmatig gaat gebruiken?
pi_101707963
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 13:51 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Als je hem los koopt wel :P
Als je word los koopt betaal je ook de hoofdprijs.

Maar het is gewoon allemaal licentiegezeik. De pakketten voor professioneel gebruik zijn duurder omdat er een andere licentie aan hangt. Niet omdat ze meer kunnen ofzo.
Is ook een van de redenen dat ik een stronthekel heb aan commerciële software.
pi_101707964
'Illegaal' is het dus niet echt te noemen. Hm.
pi_101707976
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 13:52 schreef Tegan het volgende:
Dan is de vraag eerder. Wat MS je kan maken als je de licensie toch bedrijfsmatig gaat gebruiken?
Dan maak je onrechtmatig gebruik van hun product en dat is strafbaar.
pi_101707986
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 13:50 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Dáár kan je pas leuke discussies over voeren. Vooral als je kijkt dat MS en andere bedrijven in China of andere afzetmarkten ineens voor (praktisch) dezelfde producten maar een fractie van de prijs rekenen die je hier betaalt. :+

De winstmarges op hun producten hier zijn echt enorm overigens, MS melkt zijn bijna-monopoliepositie echt ontzettend uit, ik heb dan ook nooit zo'n moeite met het niet zo nauw nemen van hun licentievoorwaarden en copyright :+
pi_101707992
quote:
3s.gif Op donderdag 8 september 2011 13:54 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Dan maak je onrechtmatig gebruik van hun product en dat is strafbaar.
En watvoor straffen praten we dan over?
pi_101708033
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 13:55 schreef Tegan het volgende:

[..]

En watvoor straffen praten we dan over?
Geen idee. Volgens mij over fikse geldboetes. Ik heb ook geen idee of er uberhaupt ooit iemand bestraft is voor softwarepiraterij in nederland...
pi_101708035
Een iPhone jailbreaken is toch ook niet illegaal? Je garantie vervalt alleen?
pi_101708044
Of een Playstation openschroeven. Als beter voorbeeld.
pi_101708051
Oehw, dit wordt heel ingewikkeld. :@. Ehm, hoeveel eenmanszaakjes zoals CL (dat ben je toch? :@) zouden MS Office wél op de juiste manier gebruiken? Of niet.
pi_101708060
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 13:57 schreef Tegan het volgende:
Of een Playstation openschroeven. Als beter voorbeeld.
Dan vervalt je garantie.

(Dat weet ik dan weer wel :D )
pi_101708061
quote:
14s.gif Op donderdag 8 september 2011 13:57 schreef Kuukske het volgende:
Oehw, dit wordt heel ingewikkeld. :@. Ehm, hoeveel eenmanszaakjes zoals CL (dat ben je toch? :@) zouden MS Office wél op de juiste manier gebruiken? Of niet.
Net zo veel bedrijfjes die een arbeidsongeschiktheidsverzekering hebben :')
Tap tap tap
pi_101708063
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 13:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

De winstmarges op hun producten hier zijn echt enorm overigens, MS melkt zijn bijna-monopoliepositie echt ontzettend uit, ik heb dan ook nooit zo'n moeite met het niet zo nauw nemen van hun licentievoorwaarden en copyright :+
Ja en daar hou je nou juist dat monopolie mee in stand. MS dankt je op haar knietjes!

Als je het er niet mee eens bent, moet je geen MS-producten gebruiken. Niet die producten alsnog illegaal gebruiken.
pi_101708064
quote:
14s.gif Op donderdag 8 september 2011 13:57 schreef Kuukske het volgende:
Maar goed, het feit dat heel veel mensen iets strafbaars doen maakt het niet minder strafbaar :).
pi_101708082
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 13:56 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Geen idee. Volgens mij over fikse geldboetes. Ik heb ook geen idee of er uberhaupt ooit iemand bestraft is voor softwarepiraterij in nederland...
Voor dit soort kleine gevallen iig niet. Als je nou je hele bedrijf van 50 man voorziet van een office-pakket dat je van piratebay hebt getrokken wordt het iets anders....
pi_101708087
EN ik hoorde laatst van een collega-freelancer die een tv en PS3 had gekocht end e btw had afgetrokken omdat hij dat nodig had voor het werk, en reken maar dat die ook privé gebruikt worden.
Tap tap tap
pi_101708089
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 13:58 schreef Tegan het volgende:

[..]

Maar goed, het feit dat heel veel mensen iets strafbaars doen maakt het niet minder strafbaar :).
Nee, oké. Dat is waar.
pi_101708117
Interessante discussie wel :P.
pi_101708128
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 13:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Voor dit soort kleine gevallen iig niet. Als je nou je hele bedrijf van 50 man voorziet van een office-pakket dat je van piratebay hebt getrokken wordt het iets anders....
Dat denk ik ook inderdaad, maar bedrijven van 50 man hebben over het algemeen hun licenties wel in orde.
pi_101708142
Is m'n Windows wel goed dan? ;(
Tap tap tap
pi_101708150
Nee, maar de pakkans is heel klein :P.

Verkeerd gelezen :P.
pi_101708159
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 14:00 schreef CherryLips het volgende:
Is m'n Windows wel goed dan? ;(
Welke windows-versie heb je?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo