Er zit geen schroefgat aan de kruk. Als je hem gewoon eraf zou kunnen draaien, lijkt mij dat een onveilige constructie. Het is een politiekeurmerk slot. Ik zal het even proberen.quote:Op donderdag 8 september 2011 11:33 schreef kovenant het volgende:
handvat aan buitenkant kan vast geschroefd zitten aan deur,
al eens geprobeerd die eraf te draaien ?
Ditquote:Op donderdag 8 september 2011 11:53 schreef legacythe2nd het volgende:
Is het niet zo dat de cilinder er eerst uit moet zodat je dan het schild iets kan draaien?
Ga ik na de lunch proberen. Ik ben eerst de kozijnen aan het schilderen. De update volgt!quote:Op donderdag 8 september 2011 12:01 schreef blomke het volgende:
Cilinder verwijderen door sleutel erin, aan de zijkant de cilinderbout los te draaien en te verwijderen. Dan de sleutel iets draaien totdat het hele cilinder eruit gehaald kan worden.
Dat de cilinder niet hoefde verwijderd te worden, blijkt dus nu. Maandag ga ik je voorstel proberen (mits het niet teveel regent).quote:Op donderdag 8 september 2011 17:07 schreef blomke het volgende:
Bij mijn voordeur zit die stift vast aan het buitenschild. Die eerst moet dus door het slot heengeduwd worden. Heb je al geprobeerd de stift gangbaar te maken met kruipolie.
Ik denk overigens dat knop en schild één geheel zijn. Het verwijderen van de cilinder was dus overbodig.
Project Nieuwbouw heeft geen documentatie meer: na de oplevering hebben ze gelijk alles weggegooid (sterker nog: die BV is zo'n drie jaar later opgeheven en de aannemers hebben weer een nieuwe BV opgericht... dat is een kwaaltje dat hier schering en inslag is. Niet dat ik ze nodig had)... Ook bij de oplevering van het project is er geen montagehandleiding meegeleverd. Zelfs in het bestek staat geen merk beschreven.quote:Op donderdag 8 september 2011 19:39 schreef RanTheMan het volgende:
Project nieuwbouw?? Heeft geen van je buren dan ooit de deur geverft?
Beter een goede buur dan een vage fok vriend![]()
Als ik hier alles lees is het gewoon vast geschilderd. Het mooiste zou zijn een juiste maat pendrijver door het gat te steken en dan tegen de achterzijde te slaan. Of een stuk rondijzer of draadeind. Wel er voor zorgen dat je op de rand slaat en niet in het tap gat.quote:Op donderdag 8 september 2011 19:57 schreef Jan-Beton het volgende:
[..]
Dat de cilinder niet hoefde verwijderd te worden, blijkt dus nu. Maandag ga ik je voorstel proberen (mits het niet teveel regent).
[..]
Project Nieuwbouw heeft geen documentatie meer: na de oplevering hebben ze gelijk alles weggegooid (sterker nog: die BV is zo'n drie jaar later opgeheven en de aannemers hebben weer een nieuwe BV opgericht... dat is een kwaaltje dat hier schering en inslag is. Niet dat ik ze nodig had)... Ook bij de oplevering van het project is er geen montagehandleiding meegeleverd. Zelfs in het bestek staat geen merk beschreven.
Mijn buren hebben vrolijk OM het beslag heen geschilderd. Ik doe het liever goed
quote:Op donderdag 8 september 2011 20:56 schreef lipje het volgende:
eum door de gaten van de patentschroeven heen slaan. Neem een lange bout (minimaal de dikte van de deur + 2 cm) in de maat van je schroef (M6 gok ik),draai die in je schild en mep er een paar keer goed op. Je schild zit ook vastgeverfd aan de deur en die verflaag moet je losbreken. Met een scherp mes langs/onder het schild gaan kan ook helpen.
Zou nooit kracht op de schroefdraad zetten. Was inderdaad de driespuntsluiting vergeten. Dus een pendrijver die smaller is als de schroefdraad.
Succes.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |