Ik vermoed dat bedrijven niet over die kennis beschikken en zich wellicht verslikken in die informatie. Het is altijd lastig om daar een goede weg in te vinden.quote:Op donderdag 8 september 2011 10:34 schreef Mirjam het volgende:
een hersenbloeding is iets waar je écht niks zelf aan had kunnen doen om het te voorkomen, en kans op herhaling is vaak minimaal, ik zou het dus gewoon eerlijk vermelden, het is wel iets heel anders dan een overspannenheid ofzo..
Maar hij is volledig genezen verklaard! Als het inderdaad een reden zou zijn voor het bedrijf om je te ontslaan, zou het wat mij betreft een ander verhaal zijn.quote:Op donderdag 8 september 2011 10:37 schreef Kluiven-79 het volgende:
Punt is dan wel dat mochten ze je afwijzen je nooit zal weten of dat door jouw eerlijkheid komt of door andere oorzaken. Tenzij ze zo stom zijn jouw ziekte als reden te noemen...
Mijn contract is niet verlengd, maar dat heeft niets te maken met mijn hersenbloeding in het verleden, maar vanwege reorganisaties. Ik kwam als een van de laatste, dus “Last in First out” Duurdere academici willen ze daar niet meer hebben en hooguit goedkopere HBO-ers aanhouden. Dus de reden is niet mijn ziekte in het verleden.quote:Op donderdag 8 september 2011 10:38 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Maar hij is volledig genezen verklaard! Als het inderdaad een reden zou zijn voor het bedrijf om je te ontslaan, zou het wat mij betreft een ander verhaal zijn.
Klopt, ik wil het ook liever niet vermelden. Maar als ter sprake komt waarom ik zo land over mijn promotieopleiding heb gedaan zijn er twee redenen: had een veeleisende baan ernaast + hersenbloeding. Dat laatste is dus wel een relevante reden, maar zeg het liever niet...quote:Op donderdag 8 september 2011 10:39 schreef Qwea het volgende:
Je bent niet verplicht volledige inzage te geven in jouw medische gesteldheid. Als jij weet dat jouw medische gesteldheid invloed heeft of zal hebben op het normaal uitoefenen van jouw functie, heb je kans dat de ontslag procedure gegrond wordt verklaard.
Je bent het dus niet verplicht.
Of je het moet melden vanuit een moreel oogpunt, mja. Ikzelf zou het niet doen. De kans dat je nog een bloeding krijgt is klein. En als jij je gewoon verder goed voelt en geen klachten meer hebt...
Je kan er gerust vanuit gaan dat als je langer dan 10 jaar over het afronden van je promotie hebt gedaan, ze daar een paar vragen over gaan stellen. Wat hierboven ook gezegd wordt, er zijn weinig betere verklaringen te bedenken dan de waarheid. Eromheen draaien door je te beroepen op medische privacy gaat je dan niet helpen.quote:Op donderdag 8 september 2011 10:39 schreef Qwea het volgende:
Je bent niet verplicht volledige inzage te geven in jouw medische gesteldheid. Als jij weet dat jouw medische gesteldheid invloed heeft of zal hebben op het normaal uitoefenen van jouw functie, heb je kans dat de ontslag procedure gegrond wordt verklaard.
Je bent het dus niet verplicht.
Of je het moet melden vanuit een moreel oogpunt, mja. Ikzelf zou het niet doen. De kans dat je nog een bloeding krijgt is klein. En als jij je gewoon verder goed voelt en geen klachten meer hebt...
Je kan zeggen dat je ietwat tegenslagen hebt gehad op medisch gebied maar dat die nu verholpen zijn. Zonder daarbij in details te tredenquote:Op donderdag 8 september 2011 10:47 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Je kan er gerust vanuit gaan dat als je langer dan 10 jaar over het afronden van je promotie hebt gedaan, ze daar een paar vragen over gaan stellen. Wat hierboven ook gezegd wordt, er zijn weinig betere verklaringen te bedenken dan de waarheid. Eromheen draaien door je te beroepen op medische privacy gaat je dan niet helpen.
/agreequote:Op donderdag 8 september 2011 11:23 schreef _VoiD_ het volgende:
qwea, als je het zo formuleert dan gaan ze nu net speculeren wat er dan wel niet aan de hand kan zijn (met de meest gekke chronische ziektes als uitgangspunt).
Ik zou gewoon open kaart spelen.
Het is echt een keuze die TS moet maken. Ze kunnen idd gaan speculeren of denken "oke, mooi". Dat weet je nooit vooraf natuurlijkquote:Op donderdag 8 september 2011 11:23 schreef _VoiD_ het volgende:
qwea, als je het zo formuleert dan gaan ze nu net speculeren wat er dan wel niet aan de hand kan zijn (met de meest gekke chronische ziektes als uitgangspunt).
Ik zou gewoon open kaart spelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |