Dat gaat lastig als je gebruikt maakt van jongeren die erg enthousiast zijn, maar er de ballen verstand van hebben.quote:Op donderdag 8 september 2011 08:57 schreef Bill_E het volgende:
Niet met amateurs werken?
Ik herken het wel, moet je eens slam FM luisteren die doen dat ook steeds.
Zeg dat maar tegen hun, dan gaan ze eigenwijs doenquote:Op donderdag 8 september 2011 08:59 schreef cool15 het volgende:
eens, je hoort echt duidelijk het verschil. je moet nooit van youtube rippen
Ik zeg:quote:Op donderdag 8 september 2011 09:00 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Tereche klacht. Ik ken mensen die hun hele mp3 collectie hebben weggegooid of verwaarlozen omdat "ik gebruik nu toch Youtube"
Was trouwens bij een programma genaamd: "Hitcarrousel"...quote:Op donderdag 8 september 2011 09:01 schreef themole het volgende:
Een 96bps mp3 converteren naar een 320.
Zeer terechte klacht in dat geval.
Check.... en een leuke CD speler met fatsoenlijke DA conversie ipv zo'n lullig iPod chipjequote:
Als het kan 320, maar anders is 256 ook wel goed.quote:Op donderdag 8 september 2011 09:10 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Tja, waarschijnlijk luistert het grootste gedeelte van je luisteraars via een slechte onboard geluidskaart, met daarop aangesloten een logitech setje van ¤20,-. Ik vraag me af of zij het verschil thuis wel horen.
Maar je streamt 320kbps, dan wil je je bron inderdaad ook 320kbps of meer hebben.
Er zijn genoeg torrentjes te vinden hoor.quote:Op donderdag 8 september 2011 09:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Naast onwetendheid is het natuurlijk ook een geldprobleem. Goede bron kost meestal geld. Gratis is moeilijk te vinden voor veel mensen.
De Denon DNS-1000 is wel leuk voor studiogebruikquote:Op donderdag 8 september 2011 09:11 schreef Flurry het volgende:
[..]
Check.... en een leuke CD speler met fatsoenlijke DA conversie ipv zo'n lullig iPod chipje
Serieus?quote:Op donderdag 8 september 2011 08:55 schreef geluidstechnicus het volgende:
Daar dacht men het probleem van lage bitrates te kunnen oplossen door bijv. een 96 kbps mp3 te converteren naar 320...
Ik zou een pixelplaatje maken om het uit te leggen.quote:
iPod chip/DAC (wolfson) is niets mis mee hoor. Als je de headphone uitgang maar niet gebruikt.quote:Op donderdag 8 september 2011 09:11 schreef Flurry het volgende:
[..]
Check.... en een leuke CD speler met fatsoenlijke DA conversie ipv zo'n lullig iPod chipje
quote:Op donderdag 8 september 2011 10:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Lekker boeiend ik draai mijn hardcore gewoon keihagt en dan voel je die bass en de rest boeit niet.
Over de radio kan je dat niet denk ik (tenzij internet radio).quote:Op donderdag 8 september 2011 10:51 schreef FL_Freak het volgende:
Ik kan het verschil tussen 128 en 320 makkelijk horen. Vanaf 192 wordt het wel wat lastiger...
Terechte klacht iig!
Ik heb het over mp3's.quote:Op donderdag 8 september 2011 10:51 schreef Parietale_kwab het volgende:
[..]
Over de radio kan je dat niet denk ik (tenzij internet radio).
Dat is dan ook heel normaal. Mits je niet met je ogen luistert lukt alleen heel getrainde luisteraars dit.quote:Op donderdag 8 september 2011 11:17 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Ik heb het over mp3's.
maar ik kan btw het verschil tussen mp3 320 kbps en FLAC dan weer niet horen
Oh, hoezo dan? Ik heb er eigenlijk alleen maar goede ervaringen meequote:Op donderdag 8 september 2011 11:55 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
VBR (variable bitrate) ipv CBR (constant bitrate) is trouwens ook kut
om gewoon te luisteren is er op zich niets mis mee, maar wat je krijgt is dat als er bijvoorbeeld plots een hoge toon in komt, je de rest minder hard hoort.quote:Op donderdag 8 september 2011 11:56 schreef Aukje83 het volgende:
[..]
Oh, hoezo dan? Ik heb er eigenlijk alleen maar goede ervaringen mee.
We hebben 3 databases in onze automatisering staan, verdeeld over 3 servers, alleen willen ze daar niet veel gebruik van maken omdat er niet veel dubstep of autotune-meuk in staat.quote:Op donderdag 8 september 2011 10:09 schreef Bill_E het volgende:
Is het trouwens niet gewoon veel handiger om de muziek centraal te regelen? Zodat dj's verplicht zijn deze te gebruiken ipv eigen shit?
Ik weet dat dat topic daar ook staat eiquote:Op donderdag 8 september 2011 12:12 schreef Vluchtdeur het volgende:
http://www.radioforum.nl/viewtopic.php?f=5&t=27144&p=374459
Ja, ze zijn erg verpest voor matige apparatuur en de loudness war.quote:Op donderdag 8 september 2011 10:37 schreef female81 het volgende:
... Over dat 'geen verschil kunnen horen tussen 96 kbps en 320 kbps'. Zijn de jongeren van tegenwoordig zó verpest door matige apparatuur, loudness wars, enzovoort, dat ze daardoor helemaal vervlakt zijn qua onderscheid in geluidskwaliteit?
Ow.. interessantquote:Op donderdag 8 september 2011 12:06 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
om gewoon te luisteren is er op zich niets mis mee, maar wat je krijgt is dat als er bijvoorbeeld plots een hoge toon in komt, je de rest minder hard hoort.![]()
omdat de bitrate variabel is, blijft het volume op dezelfde hoogte, maar hoor je soms de andere tonen minder hard dan eigenlijk hoort, bij een constant bitrate blijven alle tonen op hetzelfde volume, alleen als er in dezelfde situatie een hoge toon bijkomt, dan wordt het totale volume hoger, omdat er geluid bijkomt.
je kunt het bij CBR als volgt zien: 1 + 1 = 2
bij VBR: 2 + x = 2
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |