quote:Arctic Monkeys is een Britse indie-rockband uit Sheffield, Engeland en actief sinds 2002. De band bestaat uit zanger/gitarist Alex Turner, gitarist Jamie Cook, bassist Nick O'Malley en drummer Matthew Helders. Tot 2006 was Andy Nicholson bassist van de band.
In 2004 en 2005 kreeg de band bekendheid door het verspreiden van hun demo's via het internet. Dit zorgde voor een mediahype rondom Arctic Monkeys en maakte hun debuutalbum Whatever People Say I Am, Thats What Im Not in 2006 het best verkopende debuut ooit in het Verenigd Koninkrijk. Evenals het album bereikten de singles "I Bet You Look Good On The Dancefloor" en "When The Sun Goes Down" de nummer 1-positie in het land. Een jaar later volgde het tweede album Favourite Worst Nightmare, met leadsingle "Brianstorm". In 2009 verscheen het derde album Humbug, geproduceerd door Josh Homme en James Ford.
De band werd op hun debuutalbum gekenmerkt door hun snelle, agressieve post-punk en Turner's teksten die gebaseerd waren op eigen observaties en ervaringen in Sheffield. Met de komst van hun twee laatste albums evolueerde het geluid meer richting psychedelische- en alternatieve rock.
quote:Op woensdag 7 september 2011 20:25 schreef Merkie het volgende:
Wirral Riddler play count op 2. Laagste ooit.
quote:Op woensdag 7 september 2011 20:26 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
![]()
Ik vind het echt een heel vet nummer, beetje in de stijl van The Blond O-Sonic![]()
En Miles is natuurlijk altijd goed
Blond-O-Sonic Shimmer Trap play count 72.quote:Op woensdag 7 september 2011 20:26 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
![]()
Ik vind het echt een heel vet nummer, beetje in de stijl van The Blond O-Sonic![]()
En Miles is natuurlijk altijd goed
Maar je kan wel tegen Miles' stem toch?quote:Op woensdag 7 september 2011 20:33 schreef Merkie het volgende:
[..]
[..]
Blond-O-Sonic Shimmer Trap play count 72.
Niet echt.quote:Op woensdag 7 september 2011 20:47 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
Maar je kan wel tegen Miles' stem toch?
Bij mij hoor je op 1.36 een muggenscheet bij Library Pictures (CD), op de LP hoor ik deze echter niet... Iemand een verklaring?quote:Op woensdag 7 september 2011 21:18 schreef Aisumasen het volgende:
Hoe komt het dat op mijn digitale exemplaar van "Suck It And See" de wanstaltige slap delay op "Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair" verdwenen is, met andere woorden het dezelfde mix is als op de single? Ik heb het nummer niet meer gedraaid sinds ruim een maand voor de release van het album, dus het kon me niet eerder zijn opgevallen... Kan iemand eens checken welke versie hun CD-exemplaar van het album bevat?
![]()
Fokking nerds.
"Fluorescent Adolescent" bevat een langer intro op alle vinyl-releases en op de CD-single.quote:Op woensdag 7 september 2011 21:20 schreef AMDB het volgende:
[..]
Bij mij hoor je op 1.36 een muggenscheet bij Library Pictures (CD), op de LP hoor ik deze echter niet... Iemand een verklaring?
Zou het graag voor je checken maar heb weinig zin om de seal van de CD te halenquote:Op woensdag 7 september 2011 21:18 schreef Aisumasen het volgende:
Hoe komt het dat op mijn digitale exemplaar van "Suck It And See" de wanstaltige slap delay op "Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair" verdwenen is, met andere woorden het dezelfde mix is als op de single? Ik heb het nummer niet meer gedraaid sinds ruim een maand voor de release van het album, dus het kon me niet eerder zijn opgevallen... Kan iemand eens checken welke versie hun CD-exemplaar van het album bevat?
![]()
Fokking nerds.
Zonder de delayquote:Op woensdag 7 september 2011 21:18 schreef Aisumasen het volgende:
![]()
Fokking nerds.
Mijn hémelquote:Op woensdag 7 september 2011 21:26 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Zou het graag voor je checken maar heb weinig zin om de seal van de CD te halen
Dat laatste snap ik dan weer nietquote:Op woensdag 7 september 2011 21:32 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Mijn hémel... CD's gesealed laten... Alsof een stukje fabrieksplastic ook maar enige waarborg voor authenticiteit is, en alsof de waarde van een tweedehands 'million seller' ook maar ooit meer dan 2 euro zal worden
. Muziek is om van te genieten en een tastbaar product is om te kunnen gebruiken, hou het anders gewoon bij de downloads, haha.
Eerlijk is eerlijk, ik heb hier ook genoeg exemplaren met plastic en al in de kast staan. Maar da's meer uit pure luiheid.
En lelijker.quote:Op woensdag 7 september 2011 21:36 schreef Tchock het volgende:
Dat laatste snap ik dan weer nietIk koop zelf zo veel mogelijk op vinyl, omdat het toch koop voor het tastbare product maar CD's zijn wel een heel stuk praktischer. En goedkoper.
Inderdaadquote:Op woensdag 7 september 2011 21:43 schreef Arn0 het volgende:
Arctic Monkeys is een van de zeldzame bands van wie ik probeer alles op zowel CD als vinyl te kopen
Dat doe ik niet. Vind ik onzin en bovendien te duur. Ik heb de eerste drie albums en alle singles t/m teddy picker op CD, en alles daarna op vinyl.quote:Op woensdag 7 september 2011 21:43 schreef Arn0 het volgende:
Arctic Monkeys is een van de zeldzame bands van wie ik probeer alles op zowel CD als vinyl te kopen
Joh, ik betaal op de dag van release de hoofdprijs voor het vinyl. Dan scoor ik paar maanden later alle CD-versies wel voor een paar euro, puur voor de collectie. Het fysieke product heb ik dan al tijden in de vorm van het vinyl, en de digitale versie staat dan ook al tijden te pronken in lossless op een harde schijf. Met andere woorden: de CD heeft geen enkele functie meer voor mij.quote:Op woensdag 7 september 2011 21:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat laatste snap ik dan weer nietIk koop zelf zo veel mogelijk op vinyl, omdat het toch koop voor het tastbare product maar CD's zijn wel een heel stuk praktischer. En goedkoper.
Met al die Nerds, ik wil er in ieder geval niet mee gezien wordenquote:Op woensdag 7 september 2011 21:45 schreef AMDB het volgende:
We doen maar geen meet bij Miles mensen, dat is eng
Aan de cola,quote:Op woensdag 7 september 2011 21:47 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
Met al die Nerds, ik wil er in ieder geval niet mee gezien worden
Ik dat eerste ook, en ik snap niet waarom je dan de CD's nog zou kopen. Zeker niet aangezien je van Domino's de digitale releases krijgt.quote:Op woensdag 7 september 2011 21:45 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Joh, ik betaal op de dag van release de hoofdprijs voor het vinyl. Dan scoor ik paar maanden later alle CD-versies wel voor een paar euro, puur voor de collectie. Het fysieke product heb ik dan al tijden in de vorm van het vinyl, en de digitale versie staat dan ook al tijden te pronken in lossless op een harde schijf. Met andere woorden: de CD heeft geen enkele functie meer voor mij.
Denk je? Ik vind "Only The Truth" en "I Don't Like You Anymore" eigenlijk een van de slechtste nummers van Alex. En "Black Plant", "In My Room" en "The Meeting Place" doen mij ook niet heel veel. Ik heb er het volste vertrouwen in dat ze het debuut gaan overtreffen. Ik heb dan ook meer zin in een nieuw LSP-album dan in een nieuw AM-album.quote:Op woensdag 7 september 2011 19:21 schreef Aisumasen het volgende:
Die hele TLSP-periode is magisch, nog steeds mijn (deels...) favoriete werk van Alex, draai zeker de helft van het repertoire inclusief fabuleuze live-opnames nog zeer regelmatig. Gaan ze helaas nooit meer overtreffen.
Wat ik zeg, puur voor de collectie, net als waarom je een Japanse editie of een promo van een album zou willen hebben.quote:Op woensdag 7 september 2011 21:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik dat eerste ook, en ik snap niet waarom je dan de CD's nog zou kopen. Zeker niet aangezien je van Domino's de digitale releases krijgt.
Dit is er zo kek aan vinyl:quote:Op woensdag 7 september 2011 21:50 schreef neilpad het volgende:
Maar wat is er zo kek aan vinyl? Klinkt het beter of.. heb er echt de ballen verstand van.
Het geeft een veel "warmer" geluidquote:Op woensdag 7 september 2011 21:50 schreef neilpad het volgende:
Maar wat is er zo kek aan vinyl? Klinkt het beter of.. heb er echt de ballen verstand van.
Het geluid is (ietsje) beter, al ligt dat ook aan je installatie. Ik hou echter gewoon van een plaat, de albumart hebben in 30×30, de kraakjes als je de naald er op zet, het feit dat de muziek staat te spelen in je kamerquote:Op woensdag 7 september 2011 21:50 schreef neilpad het volgende:
quote:Op woensdag 7 september 2011 21:55 schreef AMDB het volgende:
[..]
Dit is er zo kek aan vinyl:
[ afbeelding ]
Geen idee, heb het bij De Waaghals in Nijmegen gehaald (zit ook in Arnhem). Ook via de website te bestellen dacht ikquote:Op woensdag 7 september 2011 22:09 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
![]()
Hoe heet dat systeem ook al weer, het licht echt op het puntje van mn tong...
Moet dat namelijk ook maar eens gaan halen
Had ik naar gekeken, maar ze zijn teringduur en verreweg de meesten kunnen geen LP's afspelen.quote:Op woensdag 7 september 2011 22:12 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik zou wel zo'n ding op m'n kamer willen:
[ afbeelding ]
Inderdaad. Ik ga naar de premièrequote:Op woensdag 14 september 2011 16:45 schreef F_JD het volgende:
Volgens mij gaat Pathé hem ook draaien, wordt verwacht op 22 september.
quote:Op woensdag 14 september 2011 17:00 schreef Dark_Angelus het volgende:
Had nog een footootje liggen van meneer Turner.
Hey, en aan de tracklengte te zien draaien ze ook nog eens jouw versie zie ikquote:Op woensdag 14 september 2011 22:11 schreef Arn0 het volgende:
http://www.last.fm/user/S(...)t+Spangled+Shalalala
Best veel ja
quote:Op zondag 28 augustus 2011 03:17 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ]
http://dicemagazine.blogs(...)shade-and-there.html
[..]
Wanneer zijn die 2 weken voorbij? Morgenochtend toch?quote:Op zondag 28 augustus 2011 11:36 schreef Merkie het volgende:
[..]
"New single out in two weeks", huhhhh.
Wel leukquote:
Dat is bijzonder aardig gedaanquote:
Dus in totaal vier b-sides van drie singels.. Ze zijn ons eigenlijk nog een EP'tje verschuldigd voordat er een nieuw album uitkomtquote:Op vrijdag 16 september 2011 14:00 schreef Arn0 het volgende:
Arctic Monkeys - Suck It and See - Released Monday 31st October 2011. Available on mp3 digital download and 7" vinyl - backed by exclusive new song 'Evil Twin'. Directed by Focus Creeps. For information on pre-orders and upcoming tour dates - http://www.arcticmonkeys.com
Haha, ik dacht al dat ik zo'n reactie zou krijgenquote:Op vrijdag 16 september 2011 14:14 schreef Merkie het volgende:
Als hij net zo "goed" is als Wirral Riddler ga ik huilen.
Nee, heeft te maken met "Jigsaw women with horror movie shoes".quote:Op vrijdag 16 september 2011 15:04 schreef Xurk het volgende:
Nice. Past niet echt bij de vibe die het liedje (voor mij) heeft, maar wel echt een vette clip om naar te kijkenEn ze hebben toch wel op bepaalde momenten muziek en beeld leuk gesynchroniseerd.
Waarschijnlijk zoek ik er teveel achter, maar is dat nou ook een "Stuck On the Puzzle" reference?
And now you all knoooohooohooow...quote:Op vrijdag 16 september 2011 11:10 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Zal het? You never. Knoooohooohooow...
Huh, waar? Ik?quote:Op vrijdag 16 september 2011 15:08 schreef Jacobuspower het volgende:
En een leuke verwijzing naar Piles![]()
Op het moment dat ik dit las luisterde ik er ook net naar.quote:Op vrijdag 16 september 2011 22:45 schreef hallo-daar het volgende:
Ik vind de laatste "knooohoohoow" toch wel zo prachtig. Die wordt net iets lager gezongen dan de "know" van de eerste twee refreinen. Heeft een erg mooi en bevredigend effect.
Ook fijn dat Matt bij het laatste refrein ophoudt met dat gehengst op de snare elke kwart van de maat.
Ahquote:Op zaterdag 17 september 2011 01:40 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
Bij dat Coca-Cola ding moest ik heel erg aan jouw avatar denken
Ja, loop nog steeds bij de psycholoog om dat trauma te verwerkenquote:Op zondag 18 september 2011 00:05 schreef Daskaar het volgende:
wauw mijn nerds opmerking heeft indruk gemaakt zie ik
Zeker wetenquote:Op zondag 18 september 2011 00:05 schreef Daskaar het volgende:
wauw mijn nerds opmerking heeft indruk gemaakt zie ik
Inderdaad, daar wordt het leven heel wat makkelijker van. Begrijpt iedereen je iig en wordt je niet meer gepest als nerd zijndequote:Op zondag 18 september 2011 00:17 schreef AMDB het volgende:
Zullen we allemaal maar gewoon fan van Coldplay worden, dan is het leven zoveel makkelijker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |