abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101685260
Hoi allemaal,

ik ben bezig om enkele oude meubels op te knappen. De meubels zijn grenen en waren behoorlijk donker verkleurd. Na flink wat schuurwerk is het grenen weer mooi blank.

Nu wil ik meteen de bronzen handgrepen en scharnieren vervangen door iets anders.
De handgrepen zijn zogenaamde kom- of schelpgrepen. Ivm de gaatjes en de vorm van de kast wil ik graag dit soort grepen terugplaatsen, maar dan in RVS (look).

Tot nu toe kan ik de grepen vinden in zwart staal, brons en nikkel (glanzen danwel mat). Echter, mijn vriendin heeft nikkel allergie, dus nikkel is geen optie. Ik heb diverse zoekopdrachten en ijzerwarenleveranciers geprobeerd en ik kan geen RVS (look) grepen vinden. Wellicht weet hier iemand of en zo ja waar deze leverbaar zijn?

Hieronder nog twee afbeeldingen van het soort greep dat ik zoek (liefst in de strakkere variant)

Scharnieren heb ik al wel gevonden aangezien je deze niet aanraakt en nikkel daarom geen probleem is.
wordt
  woensdag 7 september 2011 @ 20:01:46 #2
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101685453
Een nikkelallergie okay, maar dan heeft ie een probleem met grepen? Raakt ie ook geen muntgeld aan?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Milf woensdag 7 september 2011 @ 20:55:45 #3
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_101688086
Ik heb ook een nikkelallergie, maar pas wanneer mijn huid voor langere tijd in contact komt met metaal. Bijvoorbeeld dat na een dag een ring dragen mijn vinger rood en kapot is van de opengebarsten huid. Oorbellen na een aantal uren en mijn oorlelletjes beginnen te zweren.

Weet je zeker dat je vriendin niet tegen enkele seconden vasthouden kan? Dus wat Piet zegt, ook geen kleingeld kan vastpakken?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  woensdag 7 september 2011 @ 21:01:14 #4
45206 Pietverdriet
pi_101688356
1 en 2 eurostukken bestaan voor een deel uit nikkel
pi_101690348
www.weijntjes.nl
Als ze het hier niet hebben bestaat het niet :)
pi_101909852
Bedankt voor het meedenken allemaal.

Ivm toch snelle reacties leidend tot exceem op bij contact met o.a. nikkel hebben we besloten om niet voor nikkel te kiezen.

Na o.a. de weijntjes link bekeken te hebben zijn we nog even verder gaan denken en hebben toen maar voor een andere greep gekozen.

Even wat plaatjes van wat we gedaan hebben, als bedankje voor het meedenken

Zo zag het eruit, gekocht via marktplaats

Gedaan:
- blank geschuurd en in the kleurloze beits gezet
- frutseltjes op de hoeken verwijderd en deuvelgaten gestopt met op maat gemaakte stukjes hout
- koplijst op kast en commode verwijderd en deuvelgaten gestopt
- nieuwe handvaten en scharnieren (scharnieren van de kast nog te doen, waren uitverkocht)
Nog te doen:
- sleutelgat vullen met stukje hout (vgl met deuvelgaten, magneetsluiting ipv slot is reeds gemonteerd)

En dit is het nu geworden :) blij mee!

dinsdag 13 september 2011 @ 19:55:40 #7
45206 Pietverdriet
pi_101910136
Vind het geen verbetering
pi_101911220
Vind het goed gelukt! Ziet er ineens een stuk moderner uit.

Top en goed gewerkt!
Disclaimer: bovenstaande tekst kan meningen bevatten welke voor feiten aangezien kunnen worden. De auteur is niet aansprakelijk voor schade in enige vorm die is ontstaan uit de interpretatie en het daar naar handelen door de lezer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')