abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 september 2011 @ 18:27:22 #1
151199 tinoz
Alter Reality
pi_101681370
Op Tv zag ik ooit een programma waarin een project werd getoont om een probleem op te lossen!

Het ging over dolfijnen die vast kwamen te zitten in de vissersnetten; de netten gingen kappot en voor de dolfijnen was het ook niet goed.

In het programma probeerden ze met een onderwater box ofzo een soort van signaal uit te zenden waardoor de dolfijnen niet meer naar de netten zouden zwemmen en als ik het goed herinner, was het een succes,

Ik vroeg mij af, of dit ook bij andere walvisachtigen zou kunnen werken,

SeaShepherd zou er gebruik van kunnen maken !

Zou ja wss is het allemaal wel al uitgezocht maar ik vond het toch leuk om te weten. Heb een tijdje geleden een mailtje gestuurd naar de SeaShepherd hyves maar zonder antwoord .

Nu heb ik het naar een ander Email adres gedaan, ik hoop dat ze nu wel iets van zeg laten horen !

Zie hier de mail :

quote:
Hi !!

My name is Tinoz and I have seen a program on Television about dolphins accidentally getting caught in fishers nets. In the program, the people where working on a project to scare away dolphins from the nets by using some sort of sound waves .

If I remember correctly, the project was a success.

So, I thought , if dolphins can be scared away using these sound waves, could it also be done with whales ?

I am looking forward to your reply !!

Thanks

Tinoz
Dit is wat ik terug kreeg :
quote:
Hello,

Please understand that we cannot personally answer all emails that we receive.

For those who are writing in support of what we do or to offer suggestions, even critical ones; Thank you.

For those who are writing to complain that we are not doing enough, ask yourself what you are doing to solve these problems.

For those who are writing to give us a piece of your mind, understand that we simply do not care what you think.

For the Oceans,
Save Us From Fashion !
  woensdag 7 september 2011 @ 18:35:42 #2
352124 o43blondiee
Onbegrepen Genie.
pi_101681687
Ik neem aan dat dit niet was wat je verwachtte? :P
Ieder zijn ding.
  woensdag 7 september 2011 @ 18:46:18 #3
151199 tinoz
Alter Reality
pi_101682125
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:35 schreef o43blondiee het volgende:
Ik neem aan dat dit niet was wat je verwachtte? :P
Ik verwachte iets in de trend van "we proberen je bericht binnen 3 werkdagen te beantwoorden" ?
Maarja

Ik heb ook een mail naar Youp vh Hek gestuurd met de vraag hoe zij anders omgaan met feedback over problemen bij de feedback / klachten van service centra..

tja , youp is grappig

maar heb ik reactie gehad ?

Nope :+
Save Us From Fashion !
  woensdag 7 september 2011 @ 19:09:40 #4
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_101683057
Djeezus wat een passief-agressieve auto reply, was dit echt Greenpeace? Dan zijn ze echt gek geworden :')
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 7 september 2011 @ 20:03:01 #5
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101685496
Die reactie. :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
  woensdag 7 september 2011 @ 20:19:34 #6
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_101686226
The cave al gezien?
Trotse Belg.
  woensdag 7 september 2011 @ 20:36:46 #7
151199 tinoz
Alter Reality
pi_101687063
tell me ?
Save Us From Fashion !
  woensdag 7 september 2011 @ 21:14:11 #8
151199 tinoz
Alter Reality
pi_101689058
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 20:03 schreef Id_do_her het volgende:
Die reactie. :')
Ja ik vind het ook een beetje raar dat een organisatie zich zo presenteert ! wellicht hebben ze zo ongeloofelijk veel onzin mail ontvangen dat ze maar hebben besloten een auto reply the versturen naar iedere mail die ze krijgen.

Ik zou denken dat netwerken juist belangrijk zijn voor organisaties !

Dit gaat om slechts 1 van de 10 Emailadressen ( verschillende landen NIET meegeteld )

Ik ga het maar eens bij de Nederlandse Seashepherd proberen !
Save Us From Fashion !
  donderdag 8 september 2011 @ 13:37:42 #9
151199 tinoz
Alter Reality
pi_101707483
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 20:19 schreef Sasman het volgende:
The cave al gezien?
Wat is " The cave" dan ?

Owja, weet iemand in welk programma dat geluids project is uitgezonden ?
Save Us From Fashion !
  donderdag 8 september 2011 @ 13:40:28 #10
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101707565
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 21:14 schreef tinoz het volgende:

[..]

Ja ik vind het ook een beetje raar dat een organisatie zich zo presenteert ! wellicht hebben ze zo ongeloofelijk veel onzin mail ontvangen dat ze maar hebben besloten een auto reply the versturen naar iedere mail die ze krijgen.

Ik zou denken dat netwerken juist belangrijk zijn voor organisaties !

Dit gaat om slechts 1 van de 10 Emailadressen ( verschillende landen NIET meegeteld )

Ik ga het maar eens bij de Nederlandse Seashepherd proberen !
Misschien zijn ze het gewend dat iedereen ze aanvalt. Maar gezien je vriendelijke toenadering krijgen ze van mij nooit een cent meer met hun faalpraktijken. :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
  donderdag 8 september 2011 @ 17:11:05 #11
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_101714903
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 13:37 schreef tinoz het volgende:

[..]

Wat is " The cave" dan ?

Owja, weet iemand in welk programma dat geluids project is uitgezonden ?
Een film over dolfijnenvangst. Ook een oscar gewonnen.
Trotse Belg.
  vrijdag 9 september 2011 @ 10:14:51 #12
151199 tinoz
Alter Reality
pi_101742599
Hee mensen !!

Goed nieuws !!

Ik heb bericht gekregen van SeaShepherd NL !!!

Zie hier :
quote:
Beste Tinoz,

Even een kort antwoord op jouw vraag.
Tijdens de afgelopen campagne om de Grind op de Faroe Islands tegen te gaan heeft Sea Shepherd gebruik gemaakt van geluidsignalen om grienden weg te houden van de baaien en stranden waar ze zouden worden afgeslacht.
Binnen een relatief klein gebied waar het mogelijk is gericht te werk te gaan, werkt dit.
Bij grotere walvisachtigen is het praktisch gezien een stuk lastiger omdat die over algemeen in kleine(re) groepen leven en grotere afstanden afleggen.
Vriendelijke groet,

SeaShepherd
*O*

Ik kan het toch niet laten om me af te vragen waarom ze niet gewoon een soort van onderwater boxen op de harpoenboten van de walvisvaarders monteren....
Save Us From Fashion !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')