abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101692660
Stop met rijlessen en koop een ov-chipkaart.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 7 september 2011 @ 22:34:57 #52
168992 jagga
Stel je niet aan
pi_101693198
ik had een klein opgefokt indo ventje als rijinstructeur.

Zijn motto: Ik heb dit jaar tot nog toe 100% slagingspercentage en oh wee als jij het doet laten zakken!

Tevens had hij zon uitschuifbaar antenne ding ofzo. Als ik dan niet in de binnenspiegel keek, begon hij als een malle op die spiegel te hengsten :D :')

Erg streng maar wel een erg goede instructeur.

Hij zei gewoon: Je mag op wanneer ik denk dat je er klaar voor bent. Dus het ligt aan jezelf als het langer duurt.

En gelijk heeftie, want als ik hoor hoe mijn vriendin der rijbewijs gehaald heeft ( :') ) en zie wat voor rijstijl zij erop na houdt ;(
mensen moeten zich niet zo aanstellen, janken doe je thuis maar. Hier op internet is het niets anders dan bigboys.
  woensdag 7 september 2011 @ 22:36:14 #53
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101693248
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 22:34 schreef jagga het volgende:
En gelijk heeftie, want als ik hoor hoe mijn vriendin der rijbewijs gehaald heeft ( :') ) en zie wat voor rijstijl zij erop na houdt ;(
Vertel. Voor of achterbank? :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
  woensdag 7 september 2011 @ 22:38:15 #54
168992 jagga
Stel je niet aan
pi_101693336
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 22:36 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Vertel. Voor of achterbank? :')
wat ik ervan begreep zat de examinator meer naar haar tieten te gluren dan iets anders (leuk, rijden met 30 graden :') )
mensen moeten zich niet zo aanstellen, janken doe je thuis maar. Hier op internet is het niets anders dan bigboys.
  woensdag 7 september 2011 @ 22:40:21 #55
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101693434
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 22:38 schreef jagga het volgende:

[..]

wat ik ervan begreep zat de examinator meer naar haar tieten te gluren dan iets anders (leuk, rijden met 30 graden :') )
Koplampen controleren is ook belangrijk.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_101737409
Beter grijp je gewoon de verkeerde pook.
pi_101746095
Zo een instructeur had ik ook. Pauze houden in mijn tijd, dat was dan 5 minuten en geen 30! :').

Stap over en laat deze vent stikken.
pi_101746163
Ik heb de OP gelezen en mijn enige vraag is waarom je geen andere instructeur hebt gezocht? :')
Ik ben boooos, uhuh SYSTEEM! ♥
  vrijdag 9 september 2011 @ 12:30:05 #59
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_101746518
Dit heb ik altijd al willen zeggen: faalsoufi :')
pi_101746553
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:08 schreef GeoffreyCLN het volgende:
Gewoon een baksteen op je gaspendaal leggen en wanneer je moet remmen leg je die even op 't rempedaal
Op je peNdaal?

Maare, TS: dat van die nieuwe auto moet geen probleem zijn. Als je straks je rijbewijs hebt en in een auto stapt, rij je (zonder begeleiding) ook in een vreemde auto rond.. en dan mag je ook geen ongeluk krijgen.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_101746580
Andere auto is altijd even wennen. De koppeling is net wat stroever/makkelijker en het rempedaal reageert anders. Kwestie van even proeven en dan gaan :)
pi_101768069
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 12:32 schreef muhahaha het volgende:
Andere auto is altijd even wennen. De koppeling is net wat stroever/makkelijker en het rempedaal reageert anders. Kwestie van even proeven en dan gaan :)
Zeker maar dat is niet het enige. Ik heb in totaal in een stuk of 30 auto's gereden en wat mij opvalt is dat voornamelijk de koppeling, rem- en gaspedaal enorm kunnen verschillen.

De koppeling trap je bij oudere auto's stroef in. Het kost redelijk wat kracht. Echter kan je hem wel heerlijk op laten komen waardoor je het gevoel hebt perfecte controle te hebben.

Ik heb gemerkt dat bij oude auto's de rem redelijk goed gedoseerd kan worden, met andere woorden; je moet hem relatief ver intrappen, en kun je zodoende heb je de remkracht erg goed onder controle doordat het met kleine stapjes gaat. Dit vertaalt zich in het ver moeten indrukken van het pedaal voordat je een resultaat ziet.

Het gaspedaal echter is zeer gevoelig en hoeft dus niet ver ingetrapt te worden.

Dan de nieuwe auto's

De koppeling intrappen voelt als het in elkaar stampen van een hoop vla. Je glijdt er zo doorheen. De koppeling ingetrapt houden kost nagenoeg geen moeite. Op laten komen gaat ook lekker.

Het remmen luistert erg nauw. Dit is superstrak afgesteld. Het aaien van het rempedaal resulteert al in een het gevoel dat de moter afslaat. Hiermee doel ik op het schokken. Wel erg prettig als je dit onder de knie hebt.

Het gaspedaal daarentegen moet redelijk ingetrapt worden voordat je resultaat hebt.

De eerste keren dat ik in een nieuwe auto reed, was dit best even wennen, omdat dit in mijn oude vertrouwde auto (323f, waar ik er inmiddels aan mijn 5e bezig ben) 'het oude rijden' van toepassing is.

Later viel mij op dat dit op de meeste oudere auto's van toepassing is, en dat de nieuwere wagens een soepele koppeling- rempedaal hebben, en een beter doseerbaar gaspedaal.

Kan prima gelegen hebben aan de auto's waar ik in gereden heb. De oude waren allemaal Japanners en de nieuwe allemaal Duitse wagens, maar dit is wel wat ik ervaren heb met ongeveer 30 auto's :)
pi_101768737
klagen bij zijn baas, ander zoeken, je geld terug eisen

mogelijkheden zat ts
pi_102181540
Dus, ben je geslaagd of wat?
pi_102181604
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 15:31 schreef Oberonn het volgende:
Dus, ben je geslaagd of wat?
Lach hier falende sanasoufi uit omdat ze niet kan rijden
Anonieme tievesclown
pi_102181898
Weer een leuken topic Sanasoufi :7
pi_102181919
Ik had mijn rijbewijs in 10 dagen..

Maar waarom ga je niet gewoon naar de rijschool en vraag je een andere instructeur? Leg gewoon uit dat je zo al je geld weggooit aan een man die niet les kan geven??
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_102181951
Dat is best wel kut jah, zo´n verrekte kutsnor. Mag je trouwens al op je 17e autorijden?
pi_102182008
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 15:41 schreef EmTheBest het volgende:
Dat is best wel kut jah, zo´n verrekte kutsnor. Mag je trouwens al op je 17e autorijden?
Dan mag je volgens mij wel beginnen met rijlessen.
En autorijden mag dan dacht ik met iemand die minstens 10 jaar of zo rijbewijs heeft?
That dude there. I need his prosthetic leg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')