Wie zat hier laatst nou te bitchen dat hij absoluut geen LB wilde spelen in Oranje? Jammer dat hij niet genoeg speeltijd krijgt bij Everton, alsnog moet van Marwijk hem een kans geven op LB. Je hebt geen andere reële opties namelijk. Het EK wordt beslist op de keuze van de bondscoach.
Het EK komt naderbij, dus barst maar weer los.
quote:
Drenthe zoekt terugkeer in Oranje
AMSTERDAM - Royston Drenthe hoopt zich via Everton weer in het Nederlands elftal te spelen. "Everton is een goede club waardoor ik weer kan terugkeren in Oranje", verklaarde Drenthe woensdag tegen de BBC.
Na zijn debuut in het Nederlands elftal tegen Turkije in november is de oud-Feyenoorder niet meer in beeld geweest bij bondscoach Bert van Marwijk.
Drenthe stapte op de laatste dag van de transfermarkt over van Real Madrid naar de ploeg uit Liverpool
"Ik ben erg blij hier te zijn", zegt de 24-jarige Drenthe. "Het heeft lang geduurd, maar gelukkig is alles rondgekomen." Drenthe wil keihard trainen om zich in het team te spelen en trainer David Moyes te overtuigen van zijn kwaliteiten.
Over zijn favoriete positie is Drenthe duidelijk. "Ik ben een middenvelder en wil graag mijn acties maken. Als de trainer me nodig heeft, wil ik best linksback spelen, maar mijn voorkeur gaat uit naar het middenveld."
quote:
Op woensdag 12 oktober 2011 22:08 schreef Redefine het volgende:Het probleem van Pieters is vooral dat je aanvallend weinig aan hem hebt. Verdedigend is het ook geen topper, maar daar is hij nog best redelijk. Hij komt wel heel vaak mee op en krijgt dan de bal ook vaak vrij ver op de helft van de tegenstander. Maar vervolgens legt die elke bal weer terug/opzij op de speler die in de buurt staat.
En het gekke is dat hij helemaal geen slechte traptechniek heeft. En dan bedoel ik niet alleen die assist die hij nu gaf. Maar in de wedstrijd tegen Moldavië viel mij al op dat het meerendeel van zijn voorzetten redelijk tot goed is. Toch blijft hij telkens weer de bal weer afspelen, zonder naar voren te kijken. Als je geen voorzet kan geven, snap ik dat nog wel. Maar een Van der Wiel zie je 30 ballen de tribune intrappen per wedstrijd, die durft het wel.
Als Pieters aanvallend nu eens niet zo angstig gaat spelen en wat meer vertrouwen in eigen kunnen krijgt, is hij al een heel wat minder zwakke schakel.
Pieters heeft het gewoon niet, en zal 'het' ook nooit krijgen. Als back moet je tegenwoordig aanvallend sterk zijn, omdat je veelal geen mandekker meer bent in het hedendaagse voetbal.