abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102144589
Het hier en nu
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.
After God created the world, He made man and woman. Then, to keep the whole thing from collapsing, He invented humor
pi_102145306
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 13:54 schreef dewshine het volgende:

[..]

toch is er wel een "geestelijke band tussen tweelingen"
er is dus wel meer als alleen jij dan...
tenminste, ik denk dat dit een bewijs is dat er meer is tussen hemel en aarde (is dat t correcte spreekwoord?)
Ook al zou het waar zijn dat er een "geestelijke band" tussen tweelingen is (overigens mag je eerst wel definieren wat dat inhoudt) dan is dat helemaal geen bewijs dat er meer tussen hemel en aarde is. Wat je zou kunnen stellen in dat geval is dat er iets gaande is wat we (nog) niet begrijpen en dat er verder onderzoek nodig is om uit te pluizen wat er dan precies gaande is, er is geen enkele reden om de verklaring in het bovennatuurlijke te zoeken.
pi_102149775
:( en ik maar denken dat ik wat goedschiks bedacht had:)
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.
After God created the world, He made man and woman. Then, to keep the whole thing from collapsing, He invented humor
  dinsdag 20 september 2011 @ 09:36:44 #179
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_102171062
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 11:10 schreef pinine het volgende:

[..]
sommigen zeggen dat hogere diergeesten ook mensgeesten kunnen worden, en dat er inderdaad
veel geesten zijn die op aarde kunnen incarneren voor de 1e keer of dat er grote groepsgeesten zijn van alle levende wezens, geesten uit heel hoge dimensies die niet incarneren of soms, in boeken wordt veel gezegd hierover, het is aan jezelf wat je daar van vindt, Michael Roads bijv. schreef mooie boeken over natuurgeesten
Er wordt ook gesuggereerd dat er 'zielengroepen' zijn. In zo'n groep zouden zielen dus 'verwant' zijn aan elkaar. Een soort symbiose (de ziel zou geen organisme zijn), waaruit de ziel 'afstamt'.
Het losbreken van de ziel uit de 'symbiose'? :P
Volg je hart, gebruik je verstand.
pi_102179695
*goeds

zou wel inressant zijn
pi_102310134
Als ik de titel lees dan denk ik dat de mens hier als 2 aparte onderdelen wordt gezien: lichaam & ziel. Dus dat je geest/ziel los staat van je lichaam (vooral de hersenen). Ik denk niet dat dat zo is. Voordat je geboren werd, ontwikkelde je hersenen zich en toen je erg jong was ook nog, tijdens die ontwikkeling kreeg je bewustzijn, en dat gaat gepaard met het idee dat 'ik' los sta van mijn lichaam. 'Ik' denk, weet, herinner en mijn lichaam is de 'machine' die ik gebruik. Maar 'ik' ontwikkel mee met mijn lichaam. Ik ben niet hetzelfde als 10 jaar geleden en over 10 jaar zal ik ook weer anders zijn. Gister bestond de 'ik' van vandaag niet. Dus ik vind het niet vreemd dat voor mijn geboorte 'ik' niet bestond.
  vrijdag 23 september 2011 @ 22:14:29 #182
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_102315653
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 20:21 schreef Democritus. het volgende:
Als ik de titel lees dan denk ik dat de mens hier als 2 aparte onderdelen wordt gezien: lichaam & ziel. Dus dat je geest/ziel los staat van je lichaam (vooral de hersenen). Ik denk niet dat dat zo is. Voordat je geboren werd, ontwikkelde je hersenen zich en toen je erg jong was ook nog, tijdens die ontwikkeling kreeg je bewustzijn, en dat gaat gepaard met het idee dat 'ik' los sta van mijn lichaam. 'Ik' denk, weet, herinner en mijn lichaam is de 'machine' die ik gebruik. Maar 'ik' ontwikkel mee met mijn lichaam. Ik ben niet hetzelfde als 10 jaar geleden en over 10 jaar zal ik ook weer anders zijn. Gister bestond de 'ik' van vandaag niet. Dus ik vind het niet vreemd dat voor mijn geboorte 'ik' niet bestond.
Er worden wat filosofische suggesties/ beschouwingen (niet wetenschappenlijke :P) besproken. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door heartz op 23-09-2011 22:36:56 ]
  vrijdag 23 september 2011 @ 22:58:26 #183
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_102317972
quote:
"I put my heart and my soul into my work, and have lost my mind in the process."
Vincent van Gogh

"Faith is the daring of the soul to go farther than it can see."
William Newton Clarke

"There is one thing one has to have: either a soul that is cheerful by nature, or a soul made cheerful by work, love, art, and knowledge."
Friedrich Nietzsche

"Nothing can cure the soul but the senses, just as nothing can cure the senses but the soul."
Oscar Wilde

"It is only to the individual that a soul is given."
Albert Einstein

"A sensible man will remember that the eyes may be confused in two ways - by a change from light to darkness or from darkness to light; and he will recognize that the same thing happens to the soul."
Plato

"This life's dim windows of the soul distorts the heavens from pole to pole
and leads you to believe a lie when you see with, not through, the eye."
William Blake
:P

[ Bericht 2% gewijzigd door heartz op 23-09-2011 23:20:25 ]
pi_102386216
Je lichaam bestaat uit deeltjes die jou als persoon maken. Voordat je geboren was, bestonden die deeltjes al op aarde. Sterker nog, onze deeltjes zijn ouder dan dat de aarde bestaat. Theoretisch gezien was je wel al op aarde voordat je geboren werd, maar dan verspreid op meerdere plekken.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 17:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wiskundig is daar niks mis mee. Ik geloof dat er sinds het begin der tijden ca. 100 miljard mensen geleefd hebben. Stel dat het er in totaal 1000 miljard zullen zijn. Dan kan dat toch.
Nee, want op het begin was er namelijk nog geen leven en zonder leven zijn er ook geen zielen.
ROBODEMONS..................|:(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')