Hier, voor jou!quote:Op vrijdag 9 september 2011 13:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb niet zo veel op met stoomtreinen eigenlijk![]()
Klopt, erg mooi dat het bewaard is! In het stationsgebouw van Ribblehead is een klein bezoekerscentrum ingericht.quote:Op vrijdag 9 september 2011 13:31 schreef bork het volgende:
Nice pics Duufje, ik heb me even ingelezen in Ribblehead, nog een geluk dat het bestaat, ze wilden die lijn compleet afstoten, mooi te zien trouwens op google earth streettview.
Ja, alle stellen zijn inmiddels al gereviseerd (maar er nog niet volledig uit). Ergens in 2012 moet het klaar zijn. Het gaat totaal om 22.924 stoelen die aangepast moeten wordenquote:Op vrijdag 9 september 2011 13:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Lekker dure grap, net nu de laatste stellen in revisie zijn (of daar inmiddels alweer uit zijn?)
Lekker, bijna 23000 stoelen opnieuw gaan bekleden!quote:Op vrijdag 9 september 2011 13:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Lekker dure grap, net nu de laatste stellen in revisie zijn (of daar inmiddels alweer uit zijn?)
NS heeft er een betere oplossing voor: Gewoon nieuwe stoelen plaatsen, zodat het proces sneller gaat. Stoelen eruit, nieuwen erin. Een stel zou dan - in theorie - daarvoor maar één dag, hooguit 2 dagen voor in de wpl te hoeven staan. Als ze willen, zou het niet eens in Haarlem hoeven gebeuren (alhoewel ik dat wél verwacht, in de loods waar OBIS ook werd ingebouwd, die word anders toch niet gebruikt).quote:Op vrijdag 9 september 2011 15:05 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Lekker, bijna 23000 stoelen opnieuw gaan bekleden!
Hoop nou maar niet teveel jongen, je weet toch hoe dat gaat...quote:Op vrijdag 9 september 2011 15:08 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze nu wel zo slim zijn om die irritante prullenbakjes bij de 2-zits gelijk te verbeteren.
Hopelijk kunnen ze dan de onderzijde van de zitting ook gelijk even goed vast zettenquote:Op vrijdag 9 september 2011 15:08 schreef greavy het volgende:
[..]
NS heeft er een betere oplossing voor: Gewoon nieuwe stoelen plaatsen, zodat het proces sneller gaat. Stoelen eruit, nieuwen erin. Een stel zou dan - in theorie - daarvoor maar één dag, hooguit 2 dagen voor in de wpl te hoeven staan. Als ze willen, zou het niet eens in Haarlem hoeven gebeuren (alhoewel ik dat wél verwacht, in de loods waar OBIS ook werd ingebouwd, die word anders toch niet gebruikt).
In de zin van 23000 stoelen dadelijk op de schroothoop? Of maar een beperkt aantal met nieuwe bekleding bestellen en inbouwen, waarna de verwijderde stoelen opnieuw bekleed en ingebouwd worden en deze cyclus dan volhouden totdat alle stoelen nieuw bekleding hebben?quote:Op vrijdag 9 september 2011 15:08 schreef greavy het volgende:
[..]
NS heeft er een betere oplossing voor: Gewoon nieuwe stoelen plaatsen, zodat het proces sneller gaat. Stoelen eruit, nieuwen erin. Een stel zou dan - in theorie - daarvoor maar één dag, hooguit 2 dagen voor in de wpl te hoeven staan. Als ze willen, zou het niet eens in Haarlem hoeven gebeuren (alhoewel ik dat wél verwacht, in de loods waar OBIS ook werd ingebouwd, die word anders toch niet gebruikt).
Ik hoop dat ze nu wel zo slim zijn om die irritante prullenbakjes bij de 2-zits gelijk te verbeteren.
Ze hebben altijd een reserve. Die gebruik je met de nieuwe bekleding plus enkele nieuwe denk ik. De stoelen die je verwijdert uit de stellen laat je opnieuw bekleden waarna ze weer in een ander stel geplaatst worden.quote:Op vrijdag 9 september 2011 15:19 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
In de zin van 23000 stoelen dadelijk op de schroothoop? Of maar een beperkt aantal met nieuwe bekleding bestellen en inbouwen, waarna de verwijderde stoelen opnieuw bekleed en ingebouwd worden en deze cyclus dan volhouden totdat alle stoelen nieuw bekleding hebben?
Dan vrees ik voor je dat het prullenbakje op zijn plek blijft...quote:Op vrijdag 9 september 2011 15:21 schreef greavy het volgende:
Ik denk inderdaad het laatste, dat ze in het begin nieuwe stoelen plaatsen, en dan die andere stoelen opnieuw bekleden. Mijn bron(binnen NedTrain en NS) durfde het niet zeker te zeggen.
Dat is inderdaad wat ik bedoel, al had ik het niet over reservestoelen gehad. Het lijkt me stug dat men zoveel nagenoeg nieuw staal en kunststof op de schroothoop gaat dumpen. De bekledingboer is er in ieder geval weer blij mee!quote:Op vrijdag 9 september 2011 15:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze hebben altijd een reserve. Die gebruik je met de nieuwe bekleding plus enkele nieuwe denk ik. De stoelen die je verwijdert uit de stellen laat je opnieuw bekleden waarna ze weer in een ander stel geplaatst worden.
Om meer werkvoorraad te creëren kun je er voor kiezen om een defect stelletje wat langer aan de kant te houden.
Nou... dan moet je in de spits maar eens in de Fyra kijken.quote:Op vrijdag 9 september 2011 16:03 schreef b2py het volgende:
maar die worden in fyra nooit gebruikt, en het buitenlandse volk in de benelux houdt het wel schoon
Die lichtblauwe stoelen in de nieuwste IRM's?quote:Op vrijdag 9 september 2011 17:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
neee.... serieus.... er is niemand bij de ns die kon bedenken dat die stoelen vies worden? ..... niemand?..
En door asociale lui die een zwijnestal van de trein maken.quote:Op vrijdag 9 september 2011 15:04 schreef greavy het volgende:
[..]
De reden: De stoelen waren niet schoon te houden, wat door de stoffen bekleding komt.
Mooi hè? Ik zat mobiel, anders had ik 'm even opgeslagen!quote:Op vrijdag 9 september 2011 17:02 schreef Peterselieman het volgende:
ICE die stopt in Blauwkapel Noord en niet in Amsterdam
Bron: http://www.rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=103475quote:Weer kaartjesautomaat op station Veendam
Uiterlijk eind september staat er op het treinstation van Veendam weer een kaartjesautomaat waar de reizigers terecht kunnen.
Het oude apparaat verdween met het VVV-ANWB kantoor, dat begin juli failliet ging. Sindsdien kunnen reizigers op het perron alleen een kaartje naar Groningen krijgen of gebruik maken van de OV-chipkaart.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |