abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101801268
Ff bellen met JP
Zijn nr is tegenwoordig openbaar :P
Al neemt zijn vrouw wel op met Bianca Hoogendijk :')
  zondag 11 september 2011 @ 01:42:59 #77
160693 Me.
"Normale" user
pi_101805052
Ik ben opgegroeid in een gereformeerd dorp en ik kan uit ervaring melden dat eigenlijk vrijwel niemand zich houd aan onthouding tot het huwelijk, hoewel ze dat wel graag naar de buitenwereld uitdragen natuurlijk.

Je moet er wat meer moeite voor doen om ze in bed te krijgen, maar zodra dat gelukt is dan is de seks niets anders dan met een atheïst uit de grote stad, vaak zijn ze zelfs nog direct een stuk losser.

Het hele geen seks voor het huwelijk sprookje is een grote hypocriete farce, helemaal onder de huidige generatie.
Not guilty by reason of insanity
pi_101807538
TS opent een topic, en als hij antwoorden krijgt waaruit blijkt dat het allemaal wel meevalt gaat hij zijn eigen topic verpesten. Zonde, dit had een leuk topic kunnen zijn met hierin de verschillen tussen de verschillende kerken.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  zondag 11 september 2011 @ 16:48:23 #79
290504 Bert_de_Näölerd
Het waait best wel hard hier.
pi_101821596
Ze komen al klaar bij de gedachte.
Bezoek onderstaande link en overtuig uzelf.
http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/
pi_101823084
één grote hypocriete bende is het, want ze neuken er allemaal op los, getrouwd of niet. Moslims trouwens ook. Baggerreligie's altijd..
pi_101823612
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 20:40 schreef Hi_flyer het volgende:
Mja, ik ben niet te beroerd om wat BS vooroordelen weg te nemen, maar als TS zich zo opstelt, wat ik ook verwachtte, gezien zijn FP-verleden, ga ik geen parels voor de zwijnen gooien. :)
Je bevestigt hiermee een van de vooroordelen over gereformeerden. Helemaal zelf, daar was geen TS voor nodig.
pi_101827362
Op een weg waar je 80 mag, scheur je ook met hogere snelheid overheen.
Waarom? Omdat je het leuk vind (blijkbaar) en het zo zijn andere voordelen heeft. (tijdwinst bijvoorbeeld. -niet altijd natuurlijk-)

We zijn allemaal mensen. Denk je nou echt dat een gelovige zich wel aan elk regeltje kan houden?
Seks is gewoon lekker, ook voor gelovigen.

Sommigen kunnen zich op de weg wel aan de snelheid houden, sommigen niet.
Sommigen willen absoluut geen seks voor het huwelijk, sommigen willen ook wel eens hun gevoel achterna lopen en eens seks hebben met de vriendin.

Vaak wordt er raar op een gelovige gekeken als er (perongelijk) een kind voor het huwelijk komt. (of snel trouwen vóór de bevalling). Het 'moeten trouwen' wordt het ook genoemd. De eerste paar weken/maanden word er even raar opgekeken, daarna is het klaar, en word er niet meer na gekeken,

Wat kunnen mensen zich toch druk maken, om niks.

Ook grappig dat iedereen denkt dat gelovigen niks mogen, en zich aan elk regeltje moeten houden, omdat het anders 'schijnheilige klootzakken' zijn. Het geloof draait niet om regeltjes.

[ Bericht 10% gewijzigd door Kaboutert op 11-09-2011 19:34:19 ]
pi_101828082
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 19:24 schreef Kaboutert het volgende:

Ook grappig dat iedereen denkt dat gelovigen niks mogen, en zich aan elk regeltje moeten houden, omdat het anders 'schijnheilige klootzakken' zijn. Het geloof draait niet om regeltjes.
whaha laat me niet lachen. Ik zag vanochtend nog een gezinnetje naar de kerk lopen. Dit gezinnetje is zwaarrefo en gaan zodoende niet met de auto of fiets naar de kerk, maar lopend. De kerk is niet bepaald om de hoek, ze moeten zeker een half uur lopen. Als het zonnetje schijnt dan begrijp ik het nog wel, maar ook tijdens sneeuw/storm/tornado's/etc gaan ze lopen. Doen ze al jaren.

Nog een voorbeeld; uit een soortgelijke strenge gemeenschap. Ze gaan vrijwel allemaal met de auto naar de kerk, maar parkeren de auto een wijk vóór de kerk. De rest lopen ze. Want stel je voor.. iemand ziet je in de auto zitten. Hypocriete bende is het. Ik kots er van.

Ik ben geen gelovige, maar ik kan me niet voorstellen dat dit iets met geloof te maken heeft. Als god het ook maar iets zou boeien of jij lopend of met de auto naar de kerk gaat?! Hij is denk ik al lang blij dat je nog gaat.

Edit: Kortom; gelovigen maken zelf regeltjes om het leven moeilijker te maken dan dat nodig is. En dat 'ter ere van god'. Ik denk dat god constant palmfaces uitdrukt, vooral op zondagen.

[ Bericht 6% gewijzigd door kadeautje op 11-09-2011 19:46:57 ]
pi_101828205
quote:
Waarom zijn al die regels er dan? Het zijn de gelovigen zelf die al die regels bedenken..
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_101830624
de ene vat het zo op, de andere weer anders, daar krijg je volgens mij ook gewoon hele rare (en toch soms wel schijnheilige) situaties van.
en doordat er zoveel verschillende kerken / mensen met verschillende gedachten zijn, is het gewoon altijd raar.

't blijft ook altijd een heftig / raar discussie punt :-p die je als christen /gelovige moeilijk kunt verdedigen. Waarom? Je geloofd in iets, wat je niet ziet. Je gelooft het, of je gelooft het niet. Zo simpel is het :)
pi_101835516
quote:
Op een weg waar je 80 mag, scheur je ook met hogere snelheid overheen.
Waarom? Omdat je het leuk vind (blijkbaar) en het zo zijn andere voordelen heeft. (tijdwinst bijvoorbeeld. -niet altijd natuurlijk-)

We zijn allemaal mensen. Denk je nou echt dat een gelovige zich wel aan elk regeltje kan houden?
Seks is gewoon lekker, ook voor gelovigen.

Sommigen kunnen zich op de weg wel aan de snelheid houden, sommigen niet.
Sommigen willen absoluut geen seks voor het huwelijk, sommigen willen ook wel eens hun gevoel achterna lopen en eens seks hebben met de vriendin.

Vaak wordt er raar op een gelovige gekeken als er (perongelijk) een kind voor het huwelijk komt. (of snel trouwen vóór de bevalling). Het 'moeten trouwen' wordt het ook genoemd. De eerste paar weken/maanden word er even raar opgekeken, daarna is het klaar, en word er niet meer na gekeken,

Wat kunnen mensen zich toch druk maken, om niks.

Het concept van zondigen ontgaat heel veel mensen blijkbaar :') Religieuze mensen moeten proberen zoveel mogelijk hun best te doen om volgens de normen en waarden te leven die hun opgesteld zijn door God. Niemand is zonder zonde..duuuuuh! Heeft niks met schijnheiligheid te maken, mensen zijn gewoon zwak.
pi_101851082
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 01:42 schreef Me. het volgende:
Ik ben opgegroeid in een gereformeerd dorp en ik kan uit ervaring melden dat eigenlijk vrijwel niemand zich houd aan onthouding tot het huwelijk, hoewel ze dat wel graag naar de buitenwereld uitdragen natuurlijk.

Je moet er wat meer moeite voor doen om ze in bed te krijgen, maar zodra dat gelukt is dan is de seks niets anders dan met een atheïst uit de grote stad, vaak zijn ze zelfs nog direct een stuk losser.

Het hele geen seks voor het huwelijk sprookje is een grote hypocriete farce, helemaal onder de huidige generatie.
Ik heb er hetzelfde gevoel bij, voor de buitenwereld gebeurt er niets en is de suggestie dat je samen op één kamer slaapt al genoeg om scheef aangekeken te worden. Maar ondertussen wordt er behoorlijk wat "verkend" :') .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 12 september 2011 @ 11:18:02 #88
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_101851190
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 11:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik heb er hetzelfde gevoel bij, voor de buitenwereld gebeurt er niets en is de suggestie dat je samen op één kamer slaapt al genoeg om scheef aangekeken te worden. Maar ondertussen wordt er behoorlijk wat "verkend" :') .
Het gaat nog wel verder hoor. Als je ooit zo'n EO show ziet zoals nederland zingt ofzo (ik zou niet aanraden te kijken maar swa) Dan zit daar een drummer die wel graag een triootje wilde met mij en mijn vriendin of partnerruil met zijn vriendin erbij. We hebben er vriendelijk voor bedankt.
Maar dat soort figuren zitten er dus schijnheilig te doen op het podium van de EO.
pi_101851288
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 11:18 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Het gaat nog wel verder hoor. Als je ooit zo'n EO show ziet zoals nederland zingt ofzo (ik zou niet aanraden te kijken maar swa) Dan zit daar een drummer die wel graag een triootje wilde met mij en mijn vriendin of partnerruil met zijn vriendin erbij. We hebben er vriendelijk voor bedankt.
Maar dat soort figuren zitten er dus schijnheilig te doen op het podium van de EO.
Schijnheiligheid is niet voorbehouden aan religieuze mensen.
Genoeg niet-religieuzen die ook vreemd gaan, aan partnerruil doen etc. , terwijl ze naar de buitenwereld toe de schijn ophouden een "hoge moraal" er op na te houden.

Dit R&P forum is het levende bewijs. Het vlees is zwak.
pi_101851448
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 11:18 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Oh zo "kinky"bedoelde ik het niet.
Het was meer mijn eigen situatie (mijn vriendin is de dochter van een dominee).
En we zouden dan ook in aparte kamers moeten slapen op vakantie maar daar hebben we beiden geen trek in en verder helpt dat ook niets behalve dat het goed eruit ziet naar de buitenwereld toe.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  maandag 12 september 2011 @ 11:28:04 #91
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_101851488
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 11:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Oh zo "kinky"bedoelde ik het niet.
Het was meer mijn eigen situatie (mijn vriendin is de dochter van een dominee).
En we zouden dan ook in aparte kamers moeten slapen op vakantie maar daar hebben we beiden geen trek in en verder helpt dat ook niets behalve dat het goed eruit ziet naar de buitenwereld toe.
Ohh zo kinky bedoelde ik wel.
Overigens zoontjes en dochtertjes van dominees :{w
Hoeveel ik daarvan al niet heb zien moeten trouwen vanwege zwangerschap :D
pi_101863322
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 19:41 schreef kadeautje het volgende:

[..]

whaha laat me niet lachen. Ik zag vanochtend nog een gezinnetje naar de kerk lopen. Dit gezinnetje is zwaarrefo en gaan zodoende niet met de auto of fiets naar de kerk, maar lopend. De kerk is niet bepaald om de hoek, ze moeten zeker een half uur lopen. Als het zonnetje schijnt dan begrijp ik het nog wel, maar ook tijdens sneeuw/storm/tornado's/etc gaan ze lopen. Doen ze al jaren.

Nog een voorbeeld; uit een soortgelijke strenge gemeenschap. Ze gaan vrijwel allemaal met de auto naar de kerk, maar parkeren de auto een wijk vóór de kerk. De rest lopen ze. Want stel je voor.. iemand ziet je in de auto zitten. Hypocriete bende is het. Ik kots er van.

Ik ben geen gelovige, maar ik kan me niet voorstellen dat dit iets met geloof te maken heeft. Als god het ook maar iets zou boeien of jij lopend of met de auto naar de kerk gaat?! Hij is denk ik al lang blij dat je nog gaat.

Edit: Kortom; gelovigen maken zelf regeltjes om het leven moeilijker te maken dan dat nodig is. En dat 'ter ere van god'. Ik denk dat god constant palmfaces uitdrukt, vooral op zondagen.
Verschil tussen religieuzen en gelovigen.
pi_101870358
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2011 15:22 schreef Sjapoela het volgende:
Allereerst: vooroordelen :r Als je het niet weet ga dan geen onzin uitschijten zoals de meeste hier... :')

OT: seks is on te genieten. Als je geluk hebt komen er kinderen uit voort. Voor het huwelijk is beffen en pijpen toegestaan, er staat in de bijbel dat elkaars lichaam ontdekt wordt. Er wordt helemaal niet schijnheilig over gedaan, dat is alleen de algemene opvatting.

Die opmerking over tv's is niet relevant en complete bullshit. Dat is goedkoop scoren.

Geen dank, dank mijn opvoeding ;)

Ik spreek niet voot mijzelf btw

edit- idem dito met condooms, God eist niet dat je elk anderhalf jaar er eentje 'uitpoept' Vaak wordt er ook goed gepand, maandelijkse kalender je weet zelf.
Toen mijn moeder jaren geleden een condoom in mijn slaapkamer vond werd er over seks in het algemeen gepraat, leeftijd etc.

Veel vooroordelen dus! Beter heb je respect voor je medemens :)
Waar staat dat stukje over beffen/pijpen/elkaars lichaam ontdekken in de bijbel? Ben wel benieuwd!

om op het topic in te gaan: Je kunt niet alle streng gelovigen in één hokje plaatsen, zoals al is gezegd! seks is voor iedereen anders en wordt door iedereen anders beleefd.
pi_101870916
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 19:41 schreef kadeautje het volgende:

[..]

Waarom zouden die christen überhaupt iets van jou moeten aantrekken?
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_101874933
Doet me denken aan katechesatie toen ik 16 was. Onderwerp was sexualiteit. De dominee vond dat sex voor het huwelijk toch eigenlijk niet zou moeten kunnen. Maar uhm alle jongeren vonden het geen enkel probleem. Dus bij deze antwoord op je vraag: Gereformeerden vinden het eigenlijk niet kunnen, maar maken er ook geen probleem van als het toch gebeurt. Nou ja, er komen natuurlijk wel "moetjes" voor (vrouw wordt zwanger en dus moeten man en vrouw binnen 9 maanden trouwen).
pi_101920856
Kunstmatige inseminatie. En anders niet lust is een zonde. Dan maar .....
pi_102054945
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 20:10 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Waarom zouden die christen überhaupt iets van jou moeten aantrekken?
O nee daar gaat het me niet om.. alleen ik denk dat ze niet beseffen dat ze zichzelf voor de gek houden door allemaal regeltjes aan elkaar op te leggen die niks met het geloof te maken hebben ;) Maargoed, dat zeg ik (als ex-christen).
pi_102087298
Boeiend topic. Ik als ex-katholiek ben momenteel aan het zoeken naar een kerkgang waarbij ik me thuis voel en ook de Gereformeerde Kerk heb ik onder de loep genomen. Mijn vriend komt uit deze gezindte, maar heeft zich ervan afgekeerd. Hij vertelde me dat in zijn kerk iedereen vloekte met alles wat God verboden heeft, behalve op de Zondag.
Seks voor het huwelijk komt ook daar steeds vaker voor, en dan moeten ze snel gaan trouwen omdat ze als man en vrouw samen hebben geleefd. En daar moeten ze vooral niet mee te koop lopen, maar ze moeten wel een schuldbelijdenis afleggen tov de kerkenraad.
  zondag 18 september 2011 @ 11:47:27 #99
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_102089393
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 10:18 schreef sweetdancegirl het volgende:
Seks voor het huwelijk komt ook daar steeds vaker voor, en dan moeten ze snel gaan trouwen omdat ze als man en vrouw samen hebben geleefd. En daar moeten ze vooral niet mee te koop lopen, maar ze moeten wel een schuldbelijdenis afleggen tov de kerkenraad.
Ik wil daar wel even over uitwijden want ik heb het (te) vaak mogen aanschouwen.
Schuldbelijdenis afleggen tov de kerkenraad klinkt nog redelijk te doen.
Dit betekent eigenlijk dat je op een gewone zondag, ten overstaan van de hele gemeente (dus in een volle kerk, met al je vriendjes en kennissen) in de zeik wordt gezet omdat je hebt geneukt.
Als je daarna idd trouwt met de mede dader. Dan wordt het na de trouwerij met de mantel de rliefde bedekt en heeft bijna niemand het er ooit nog over.
pi_102092221
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 11:47 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ik wil daar wel even over uitwijden want ik heb het (te) vaak mogen aanschouwen.
Schuldbelijdenis afleggen tov de kerkenraad klinkt nog redelijk te doen.
Dit betekent eigenlijk dat je op een gewone zondag, ten overstaan van de hele gemeente (dus in een volle kerk, met al je vriendjes en kennissen) in de zeik wordt gezet omdat je hebt geneukt.
Als je daarna idd trouwt met de mede dader. Dan wordt het na de trouwerij met de mantel de rliefde bedekt en heeft bijna niemand het er ooit nog over.
wtf :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')