Je bevestigt hiermee een van de vooroordelen over gereformeerden. Helemaal zelf, daar was geen TS voor nodig.quote:Op zaterdag 10 september 2011 20:40 schreef Hi_flyer het volgende:
Mja, ik ben niet te beroerd om wat BS vooroordelen weg te nemen, maar als TS zich zo opstelt, wat ik ook verwachtte, gezien zijn FP-verleden, ga ik geen parels voor de zwijnen gooien.
whaha laat me niet lachen. Ik zag vanochtend nog een gezinnetje naar de kerk lopen. Dit gezinnetje is zwaarrefo en gaan zodoende niet met de auto of fiets naar de kerk, maar lopend. De kerk is niet bepaald om de hoek, ze moeten zeker een half uur lopen. Als het zonnetje schijnt dan begrijp ik het nog wel, maar ook tijdens sneeuw/storm/tornado's/etc gaan ze lopen. Doen ze al jaren.quote:Op zondag 11 september 2011 19:24 schreef Kaboutert het volgende:
Ook grappig dat iedereen denkt dat gelovigen niks mogen, en zich aan elk regeltje moeten houden, omdat het anders 'schijnheilige klootzakken' zijn. Het geloof draait niet om regeltjes.
Waarom zijn al die regels er dan? Het zijn de gelovigen zelf die al die regels bedenken..quote:Op zondag 11 september 2011 19:24 schreef Kaboutert het volgende:
Ook grappig dat iedereen denkt dat gelovigen niks mogen, en zich aan elk regeltje moeten houden, omdat het anders 'schijnheilige klootzakken' zijn. Het geloof draait niet om regeltjes.
Het concept van zondigen ontgaat heel veel mensen blijkbaarquote:Op zondag 11 september 2011 19:24 schreef Kaboutert het volgende:
Op een weg waar je 80 mag, scheur je ook met hogere snelheid overheen.
Waarom? Omdat je het leuk vind (blijkbaar) en het zo zijn andere voordelen heeft. (tijdwinst bijvoorbeeld. -niet altijd natuurlijk-)
We zijn allemaal mensen. Denk je nou echt dat een gelovige zich wel aan elk regeltje kan houden?
Seks is gewoon lekker, ook voor gelovigen.
Sommigen kunnen zich op de weg wel aan de snelheid houden, sommigen niet.
Sommigen willen absoluut geen seks voor het huwelijk, sommigen willen ook wel eens hun gevoel achterna lopen en eens seks hebben met de vriendin.
Vaak wordt er raar op een gelovige gekeken als er (perongelijk) een kind voor het huwelijk komt. (of snel trouwen vóór de bevalling). Het 'moeten trouwen' wordt het ook genoemd. De eerste paar weken/maanden word er even raar opgekeken, daarna is het klaar, en word er niet meer na gekeken,
Wat kunnen mensen zich toch druk maken, om niks.
Ik heb er hetzelfde gevoel bij, voor de buitenwereld gebeurt er niets en is de suggestie dat je samen op één kamer slaapt al genoeg om scheef aangekeken te worden. Maar ondertussen wordt er behoorlijk wat "verkend"quote:Op zondag 11 september 2011 01:42 schreef Me. het volgende:
Ik ben opgegroeid in een gereformeerd dorp en ik kan uit ervaring melden dat eigenlijk vrijwel niemand zich houd aan onthouding tot het huwelijk, hoewel ze dat wel graag naar de buitenwereld uitdragen natuurlijk.
Je moet er wat meer moeite voor doen om ze in bed te krijgen, maar zodra dat gelukt is dan is de seks niets anders dan met een atheïst uit de grote stad, vaak zijn ze zelfs nog direct een stuk losser.
Het hele geen seks voor het huwelijk sprookje is een grote hypocriete farce, helemaal onder de huidige generatie.
Het gaat nog wel verder hoor. Als je ooit zo'n EO show ziet zoals nederland zingt ofzo (ik zou niet aanraden te kijken maar swa) Dan zit daar een drummer die wel graag een triootje wilde met mij en mijn vriendin of partnerruil met zijn vriendin erbij. We hebben er vriendelijk voor bedankt.quote:Op maandag 12 september 2011 11:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik heb er hetzelfde gevoel bij, voor de buitenwereld gebeurt er niets en is de suggestie dat je samen op één kamer slaapt al genoeg om scheef aangekeken te worden. Maar ondertussen wordt er behoorlijk wat "verkend".
Schijnheiligheid is niet voorbehouden aan religieuze mensen.quote:Op maandag 12 september 2011 11:18 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Het gaat nog wel verder hoor. Als je ooit zo'n EO show ziet zoals nederland zingt ofzo (ik zou niet aanraden te kijken maar swa) Dan zit daar een drummer die wel graag een triootje wilde met mij en mijn vriendin of partnerruil met zijn vriendin erbij. We hebben er vriendelijk voor bedankt.
Maar dat soort figuren zitten er dus schijnheilig te doen op het podium van de EO.
Oh zo "kinky"bedoelde ik het niet.quote:Op maandag 12 september 2011 11:18 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Het gaat nog wel verder hoor. Als je ooit zo'n EO show ziet zoals nederland zingt ofzo (ik zou niet aanraden te kijken maar swa) Dan zit daar een drummer die wel graag een triootje wilde met mij en mijn vriendin of partnerruil met zijn vriendin erbij. We hebben er vriendelijk voor bedankt.
Maar dat soort figuren zitten er dus schijnheilig te doen op het podium van de EO.
Ohh zo kinky bedoelde ik wel.quote:Op maandag 12 september 2011 11:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Oh zo "kinky"bedoelde ik het niet.
Het was meer mijn eigen situatie (mijn vriendin is de dochter van een dominee).
En we zouden dan ook in aparte kamers moeten slapen op vakantie maar daar hebben we beiden geen trek in en verder helpt dat ook niets behalve dat het goed eruit ziet naar de buitenwereld toe.
Verschil tussen religieuzen en gelovigen.quote:Op zondag 11 september 2011 19:41 schreef kadeautje het volgende:
[..]
whaha laat me niet lachen. Ik zag vanochtend nog een gezinnetje naar de kerk lopen. Dit gezinnetje is zwaarrefo en gaan zodoende niet met de auto of fiets naar de kerk, maar lopend. De kerk is niet bepaald om de hoek, ze moeten zeker een half uur lopen. Als het zonnetje schijnt dan begrijp ik het nog wel, maar ook tijdens sneeuw/storm/tornado's/etc gaan ze lopen. Doen ze al jaren.
Nog een voorbeeld; uit een soortgelijke strenge gemeenschap. Ze gaan vrijwel allemaal met de auto naar de kerk, maar parkeren de auto een wijk vóór de kerk. De rest lopen ze. Want stel je voor.. iemand ziet je in de auto zitten. Hypocriete bende is het. Ik kots er van.
Ik ben geen gelovige, maar ik kan me niet voorstellen dat dit iets met geloof te maken heeft. Als god het ook maar iets zou boeien of jij lopend of met de auto naar de kerk gaat?! Hij is denk ik al lang blij dat je nog gaat.
Edit: Kortom; gelovigen maken zelf regeltjes om het leven moeilijker te maken dan dat nodig is. En dat 'ter ere van god'. Ik denk dat god constant palmfaces uitdrukt, vooral op zondagen.
Waar staat dat stukje over beffen/pijpen/elkaars lichaam ontdekken in de bijbel? Ben wel benieuwd!quote:Op dinsdag 6 september 2011 15:22 schreef Sjapoela het volgende:
Allereerst: vooroordelenAls je het niet weet ga dan geen onzin uitschijten zoals de meeste hier...
OT: seks is on te genieten. Als je geluk hebt komen er kinderen uit voort. Voor het huwelijk is beffen en pijpen toegestaan, er staat in de bijbel dat elkaars lichaam ontdekt wordt. Er wordt helemaal niet schijnheilig over gedaan, dat is alleen de algemene opvatting.
Die opmerking over tv's is niet relevant en complete bullshit. Dat is goedkoop scoren.
Geen dank, dank mijn opvoeding
Ik spreek niet voot mijzelf btw
edit- idem dito met condooms, God eist niet dat je elk anderhalf jaar er eentje 'uitpoept' Vaak wordt er ook goed gepand, maandelijkse kalender je weet zelf.
Toen mijn moeder jaren geleden een condoom in mijn slaapkamer vond werd er over seks in het algemeen gepraat, leeftijd etc.
Veel vooroordelen dus! Beter heb je respect voor je medemens
Waarom zouden die christen überhaupt iets van jou moeten aantrekken?quote:Op zondag 11 september 2011 19:41 schreef kadeautje het volgende:
[..]
whaha laat me niet lachen. Ik zag vanochtend nog een gezinnetje naar de kerk lopen. Dit gezinnetje is zwaarrefo en gaan zodoende niet met de auto of fiets naar de kerk, maar lopend. De kerk is niet bepaald om de hoek, ze moeten zeker een half uur lopen. Als het zonnetje schijnt dan begrijp ik het nog wel, maar ook tijdens sneeuw/storm/tornado's/etc gaan ze lopen. Doen ze al jaren.
Nog een voorbeeld; uit een soortgelijke strenge gemeenschap. Ze gaan vrijwel allemaal met de auto naar de kerk, maar parkeren de auto een wijk vóór de kerk. De rest lopen ze. Want stel je voor.. iemand ziet je in de auto zitten. Hypocriete bende is het. Ik kots er van.
Ik ben geen gelovige, maar ik kan me niet voorstellen dat dit iets met geloof te maken heeft. Als god het ook maar iets zou boeien of jij lopend of met de auto naar de kerk gaat?! Hij is denk ik al lang blij dat je nog gaat.
Edit: Kortom; gelovigen maken zelf regeltjes om het leven moeilijker te maken dan dat nodig is. En dat 'ter ere van god'. Ik denk dat god constant palmfaces uitdrukt, vooral op zondagen.
O nee daar gaat het me niet om.. alleen ik denk dat ze niet beseffen dat ze zichzelf voor de gek houden door allemaal regeltjes aan elkaar op te leggen die niks met het geloof te maken hebbenquote:Op maandag 12 september 2011 20:10 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Waarom zouden die christen überhaupt iets van jou moeten aantrekken?
Ik wil daar wel even over uitwijden want ik heb het (te) vaak mogen aanschouwen.quote:Op zondag 18 september 2011 10:18 schreef sweetdancegirl het volgende:
Seks voor het huwelijk komt ook daar steeds vaker voor, en dan moeten ze snel gaan trouwen omdat ze als man en vrouw samen hebben geleefd. En daar moeten ze vooral niet mee te koop lopen, maar ze moeten wel een schuldbelijdenis afleggen tov de kerkenraad.
wtfquote:Op zondag 18 september 2011 11:47 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik wil daar wel even over uitwijden want ik heb het (te) vaak mogen aanschouwen.
Schuldbelijdenis afleggen tov de kerkenraad klinkt nog redelijk te doen.
Dit betekent eigenlijk dat je op een gewone zondag, ten overstaan van de hele gemeente (dus in een volle kerk, met al je vriendjes en kennissen) in de zeik wordt gezet omdat je hebt geneukt.
Als je daarna idd trouwt met de mede dader. Dan wordt het na de trouwerij met de mantel de rliefde bedekt en heeft bijna niemand het er ooit nog over.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |