abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101631088
Raar topic misschien, maar dit is iets wat ik me wel eens af heb gevraagd. In gemeenschappen waar volslagen preutsheid constant de boventoon voert hoe komen die mensen in godsnaam toch tot het hebben van sex met elkaar ? Mogelijk iemand hier die dat weet door Christelijk-Gereformeerde achtergrond ? Hoe komt dat soort mensen die zijn geschoold in het ontkennen van hun gevoelens uiteindelijk toch zover dat ze een wip gaan maken, en hoe beleven ze dat, genieten ze er eigenlijk wel van of mag dat niet van God ? Bepalen ze WANNEER ze het moeten doen of is er toch iets spontaans ? Zo van: 'Gerda meiske ik denk we moet'n vannacht moar uns een kindje goan proberen te mak'n, want we moet'n wel kindr'n hebbm neitwoar ?' 'Noe Hendrik ik mut zegg'n ik vun da best wel eng eig'nlik moar jie bien de boas en het mut van de Heere'.. Is er nog iets van voorspel, en hoe doen ze het ? Beffen, pijpen, anaal etc. ik naam aan dat dat not-done is ? (als ze al op het idee zouden komen) Bij volwassen stellen die beide als maagd het huwelijk zijn ingegaan :') wat een knullig gedoe moet dat de eerste keer zijn lijkt me, beide missen de ervaring dus ze hebben totaal geen steun aan elkaar ?

Deze topic is zeker geen grap of dom getroll, maar ik vraag me dit serieus af hoe dat soort mensen de intimiteit beleven...

Fijne dag verder.

[ Bericht 3% gewijzigd door oink_oink op 06-09-2011 14:35:47 ]
'The new Gmail skin is the epitome of modern design failure.'
  dinsdag 6 september 2011 @ 14:18:11 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_101631201
Na het huwelijk mag je toch gewoon kinderen maken en daarvan genieten?

Ik vraag me wel af of andere vormen van seks voor het huwelijk zijn toegestaan of dat je elkaar alleen een zoentje op de wang mag geven als niemand kijkt.
pi_101631308
Ach joh, die mensen neuken waarschijnlijk meer dan de rest van de wereld. Omdat ze naar buiten doen alsof het niet zo is, loopt die spanning enorm op. Die neuken gewoon als konijntjes als ze de kans krijgen.
pi_101631392
Volgens mij sparen ze alles op dan trouwen en dan neuken als de malle. En omdat ze dat nog nooit gedaan hebben en dat opeens overweldigend lekker vinden, denken ze pas echt dat god bestaat... :O
Zo kan ik ook iedereen indoctrineren :W
  dinsdag 6 september 2011 @ 14:25:36 #5
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
  dinsdag 6 september 2011 @ 14:25:55 #6
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_101631417
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:18 schreef TNA het volgende:
Na het huwelijk mag je toch gewoon kinderen maken en daarvan genieten?

Ik vraag me wel af of andere vormen van seks voor het huwelijk zijn toegestaan of dat je elkaar alleen een zoentje op de wang mag geven als niemand kijkt.
Hoe kom je daar nou bij? Genieten is bij streng gereformeerden uit den boze.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_101631441
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:25 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou bij? Genieten is bij streng gereformeerden uit den boze.
Heb echt medelijden met die gasten... :')
Hoe maak je je leven tot een hel..... |:( |:( |:(
  dinsdag 6 september 2011 @ 14:27:00 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_101631447
Na het afleggen van de huwelijkse gelofte mogen ze losgaan. En waarom zouden ze dat niet doen met alle toeters en bellen? Het zijn in de eerste plaats namelijk gewoon mensen van vlees en bloed.
Denken dat gereformeerden geen goed seksleven kunnen hebben is imo hetzelfde als denken dat je ouders maar een keer hebben geneukt: om jou te maken.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 6 september 2011 @ 14:28:45 #9
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_101631502
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:27 schreef Copycat het volgende:
Na het afleggen van de huwelijkse gelofte mogen ze losgaan. En waarom zouden ze dat niet doen met alle toeters en bellen? Het zijn in de eerste plaats namelijk gewoon mensen van vlees en bloed.
Denken dat gereformeerden geen goed seksleven kunnen hebben is imo hetzelfde als denken dat je ouders maar een keer hebben geneukt: om jou te maken.
Alles mag dan idd. na het trouwen.
Ook een kabelaansluiting met TV in de kelder, want anders ziet de hele buurt dat ze tv zitten te kijken.
  dinsdag 6 september 2011 @ 14:29:17 #10
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_101631522
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:28 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Alles mag dan idd. na het trouwen.
Ook een kabelaansluiting met TV in de kelder, want anders ziet de hele buurt dat ze tv zitten te kijken.
En seks mag alleen onder toezicht van een ouderling.
  dinsdag 6 september 2011 @ 14:32:46 #11
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_101631623
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:29 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

En seks mag alleen onder toezicht van een ouderling.
_O-

d'r is d'r altijd 1-tje ouder natuurlijk ;-)
pi_101631633
Ik vermoed dat het bij de strengste types echt iets is van: d'r op, d'r in, d'r uit, d'r af. Kan me niet voorstellen dat die godsvrezende rokkendragers ineens geile sletten blijken wanneer ze getrouwd zijn, en veel genieten zal er inderdaad niet bij zijn (is nergens goed voor).
Voor de wat lichtere gelovigen zal het anders zijn en kan ik me voorstellen dat je zelfs wat meer intimiteit deelt omdat je weet dat je niet de zoveelste bedpartner van je man/vrouw bent.

Maar ligt het niet meer aan de personen zelf? Ik zie ook genoeg niet-gelovige mensen waarvan ik me afvraag hoe die het in hemelsnaam kunnen op/met elkaar..
  dinsdag 6 september 2011 @ 14:34:49 #13
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_101631684
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:32 schreef RaymondK het volgende:

[..]

_O-

d'r is d'r altijd 1-tje ouder natuurlijk ;-)
Alsjeblieft, enige educatie in het veld van de gereformeerden:

Ouderling
  dinsdag 6 september 2011 @ 14:35:52 #14
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_101631726
God heeft zaken als de clitoris en het orgasme toch niet voor niets gemaakt? Niet genieten zou dan tegen Gods wil ingaan zijn.
En uiterlijkheden zeggen niks maar dan ook niks over innerlijkheden.

Volgens mij mag je genieten dat het een lieve lust is, zolang het maar binnen het heilige huwelijk is.
pi_101631805
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:35 schreef Copycat het volgende:
God heeft zaken als de clitoris en het orgasme toch niet voor niets gemaakt? Niet genieten zou dan tegen Gods wil ingaan zijn.
En uiterlijkheden zeggen niks maar dan ook niks over innerlijkheden.

Volgens mij mag je genieten dat het een lieve lust is, zolang het maar binnen het heilige huwelijk is.
Je mag niet voor je eigen plezier gaan, maar voor dat van de ander.
Komt natuurlijk wel bij dat enorm in de taboesfeer ligt en er dus niet over gepraat wordt. Ook niet in een huwelijk.
  dinsdag 6 september 2011 @ 14:39:58 #16
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_101631882
En dan gaat die ander voor jouw plezier. Voilà.
Ik vind het echt naïef te denken dat seksualiteit in die kringen een doodgeboren kindje is.
pi_101631931
Uiteraard genieten ze ervan, zozeer dat ze er zonder moeite 14 kinderen uitpoepen
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
pi_101631938
quote:
12s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:39 schreef Copycat het volgende:
En dan gaat die ander voor jouw plezier. Voilà.
Ik vind het echt naïef te denken dat seksualiteit in die kringen een doodgeboren kindje is.
Het klinkt goed hè :P
Ik weet het niet, het zal ongetwijfeld gebeuren maar ik zie er heel vaak van die zure sloten bij zitten.. :{ En je kunt natuurlijk wel wat opmaken uit hoe man en vrouw met elkaar omgaan of hoe mensen zijn.
  dinsdag 6 september 2011 @ 14:44:42 #19
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101632031
Ze beweren altijd dat de seks beter is bij ze maar volgens mij voelt dat zo voor ze aan omdat ze het al nauwelijks doen.

Ik geloof er niet veel van in ieder geval.

Tevens:

With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_101633298
Allereerst: vooroordelen :r Als je het niet weet ga dan geen onzin uitschijten zoals de meeste hier... :')

OT: seks is on te genieten. Als je geluk hebt komen er kinderen uit voort. Voor het huwelijk is beffen en pijpen toegestaan, er staat in de bijbel dat elkaars lichaam ontdekt wordt. Er wordt helemaal niet schijnheilig over gedaan, dat is alleen de algemene opvatting.

Die opmerking over tv's is niet relevant en complete bullshit. Dat is goedkoop scoren.

Geen dank, dank mijn opvoeding ;)

Ik spreek niet voot mijzelf btw

edit- idem dito met condooms, God eist niet dat je elk anderhalf jaar er eentje 'uitpoept' Vaak wordt er ook goed gepand, maandelijkse kalender je weet zelf.
Toen mijn moeder jaren geleden een condoom in mijn slaapkamer vond werd er over seks in het algemeen gepraat, leeftijd etc.

Veel vooroordelen dus! Beter heb je respect voor je medemens :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Sjapoela op 06-09-2011 15:32:14 ]
pi_101633599
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2011 15:22 schreef Sjapoela het volgende:
Allereerst: vooroordelen :r Als je het niet weet ga dan geen onzin uitschijten zoals de meeste hier... :')

OT: seks is on te genieten. Als je geluk hebt komen er kinderen uit voort. Voor het huwelijk is beffen en pijpen toegestaan, er staat in de bijbel dat elkaars lichaam ontdekt wordt. Er wordt helemaal niet schijnheilig over gedaan, dat is alleen de algemene opvatting.
Het is verbazingwekkend hoeveel christenen niet snappen wat er in de Bijbel staat. Dat jij dit erin leest, wil niet zeggen dat een ander hetzelfde leest. Ik ken een heleboel christenen die het totaal niet met je eens zijn.
pi_101633611
"Hee schat! Ik ben geil laten we een potje neuken!"
"Sorry lieverd, je moet nog 2 dagen wachten want anders maak je me zwanger..."
" :X "
  dinsdag 6 september 2011 @ 15:43:50 #23
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_101633995
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:25 schreef RaymondK het volgende:
Ze roepen halleloeia op het moment supreme.
halle-wat?
Gourmetten of steengrillen?
pi_101634511
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2011 15:22 schreef Sjapoela het volgende:

Die opmerking over tv's is niet relevant en complete bullshit. Dat is goedkoop scoren.

Geen dank, dank mijn opvoeding ;)

Ik spreek niet voot mijzelf btw

edit- idem dito met condooms, God eist niet dat je elk anderhalf jaar er eentje 'uitpoept' Vaak wordt er ook goed gepand, maandelijkse kalender je weet zelf.
Toen mijn moeder jaren geleden een condoom in mijn slaapkamer vond werd er over seks in het algemeen gepraat, leeftijd etc.

Veel vooroordelen dus! Beter heb je respect voor je medemens :)
Nee god eist niet dat je ze uitpoept maar condooms worden nog steeds verboden door de paus, de achterlijke gladiool
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
pi_101634653
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2011 16:02 schreef Griebus het volgende:

[..]

Nee god eist niet dat je ze uitpoept maar condooms worden nog steeds verboden door de paus, de achterlijke gladiool
Gereformeerden hebben helemaal niks met de paus te maken :').
Leer eerst maar eens het verschil tussen een katholiek en een protestant.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')