Hoe kom je daar nou bij? Genieten is bij streng gereformeerden uit den boze.quote:Op dinsdag 6 september 2011 14:18 schreef TNA het volgende:
Na het huwelijk mag je toch gewoon kinderen maken en daarvan genieten?
Ik vraag me wel af of andere vormen van seks voor het huwelijk zijn toegestaan of dat je elkaar alleen een zoentje op de wang mag geven als niemand kijkt.
Heb echt medelijden met die gasten...quote:Op dinsdag 6 september 2011 14:25 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij? Genieten is bij streng gereformeerden uit den boze.
Alles mag dan idd. na het trouwen.quote:Op dinsdag 6 september 2011 14:27 schreef Copycat het volgende:
Na het afleggen van de huwelijkse gelofte mogen ze losgaan. En waarom zouden ze dat niet doen met alle toeters en bellen? Het zijn in de eerste plaats namelijk gewoon mensen van vlees en bloed.
Denken dat gereformeerden geen goed seksleven kunnen hebben is imo hetzelfde als denken dat je ouders maar een keer hebben geneukt: om jou te maken.
En seks mag alleen onder toezicht van een ouderling.quote:Op dinsdag 6 september 2011 14:28 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Alles mag dan idd. na het trouwen.
Ook een kabelaansluiting met TV in de kelder, want anders ziet de hele buurt dat ze tv zitten te kijken.
quote:Op dinsdag 6 september 2011 14:29 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
En seks mag alleen onder toezicht van een ouderling.
Alsjeblieft, enige educatie in het veld van de gereformeerden:quote:Op dinsdag 6 september 2011 14:32 schreef RaymondK het volgende:
[..]
![]()
d'r is d'r altijd 1-tje ouder natuurlijk ;-)
Je mag niet voor je eigen plezier gaan, maar voor dat van de ander.quote:Op dinsdag 6 september 2011 14:35 schreef Copycat het volgende:
God heeft zaken als de clitoris en het orgasme toch niet voor niets gemaakt? Niet genieten zou dan tegen Gods wil ingaan zijn.
En uiterlijkheden zeggen niks maar dan ook niks over innerlijkheden.
Volgens mij mag je genieten dat het een lieve lust is, zolang het maar binnen het heilige huwelijk is.
Het klinkt goed hèquote:Op dinsdag 6 september 2011 14:39 schreef Copycat het volgende:
En dan gaat die ander voor jouw plezier. Voilà.
Ik vind het echt naïef te denken dat seksualiteit in die kringen een doodgeboren kindje is.
Het is verbazingwekkend hoeveel christenen niet snappen wat er in de Bijbel staat. Dat jij dit erin leest, wil niet zeggen dat een ander hetzelfde leest. Ik ken een heleboel christenen die het totaal niet met je eens zijn.quote:Op dinsdag 6 september 2011 15:22 schreef Sjapoela het volgende:
Allereerst: vooroordelenAls je het niet weet ga dan geen onzin uitschijten zoals de meeste hier...
OT: seks is on te genieten. Als je geluk hebt komen er kinderen uit voort. Voor het huwelijk is beffen en pijpen toegestaan, er staat in de bijbel dat elkaars lichaam ontdekt wordt. Er wordt helemaal niet schijnheilig over gedaan, dat is alleen de algemene opvatting.
halle-wat?quote:Op dinsdag 6 september 2011 14:25 schreef RaymondK het volgende:
Ze roepen halleloeia op het moment supreme.
Nee god eist niet dat je ze uitpoept maar condooms worden nog steeds verboden door de paus, de achterlijke gladioolquote:Op dinsdag 6 september 2011 15:22 schreef Sjapoela het volgende:
Allereerst: vooroordelenAls je het niet weet ga dan geen onzin uitschijten zoals de meeste hier...
OT: seks is on te genieten. Als je geluk hebt komen er kinderen uit voort. Voor het huwelijk is beffen en pijpen toegestaan, er staat in de bijbel dat elkaars lichaam ontdekt wordt. Er wordt helemaal niet schijnheilig over gedaan, dat is alleen de algemene opvatting.
Die opmerking over tv's is niet relevant en complete bullshit. Dat is goedkoop scoren.
Geen dank, dank mijn opvoeding
Ik spreek niet voot mijzelf btw
edit- idem dito met condooms, God eist niet dat je elk anderhalf jaar er eentje 'uitpoept' Vaak wordt er ook goed gepand, maandelijkse kalender je weet zelf.
Toen mijn moeder jaren geleden een condoom in mijn slaapkamer vond werd er over seks in het algemeen gepraat, leeftijd etc.
Veel vooroordelen dus! Beter heb je respect voor je medemens
Gereformeerden hebben helemaal niks met de paus te makenquote:Op dinsdag 6 september 2011 16:02 schreef Griebus het volgende:
[..]
Nee god eist niet dat je ze uitpoept maar condooms worden nog steeds verboden door de paus, de achterlijke gladiool
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |