abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101631088
Raar topic misschien, maar dit is iets wat ik me wel eens af heb gevraagd. In gemeenschappen waar volslagen preutsheid constant de boventoon voert hoe komen die mensen in godsnaam toch tot het hebben van sex met elkaar ? Mogelijk iemand hier die dat weet door Christelijk-Gereformeerde achtergrond ? Hoe komt dat soort mensen die zijn geschoold in het ontkennen van hun gevoelens uiteindelijk toch zover dat ze een wip gaan maken, en hoe beleven ze dat, genieten ze er eigenlijk wel van of mag dat niet van God ? Bepalen ze WANNEER ze het moeten doen of is er toch iets spontaans ? Zo van: 'Gerda meiske ik denk we moet'n vannacht moar uns een kindje goan proberen te mak'n, want we moet'n wel kindr'n hebbm neitwoar ?' 'Noe Hendrik ik mut zegg'n ik vun da best wel eng eig'nlik moar jie bien de boas en het mut van de Heere'.. Is er nog iets van voorspel, en hoe doen ze het ? Beffen, pijpen, anaal etc. ik naam aan dat dat not-done is ? (als ze al op het idee zouden komen) Bij volwassen stellen die beide als maagd het huwelijk zijn ingegaan :') wat een knullig gedoe moet dat de eerste keer zijn lijkt me, beide missen de ervaring dus ze hebben totaal geen steun aan elkaar ?

Deze topic is zeker geen grap of dom getroll, maar ik vraag me dit serieus af hoe dat soort mensen de intimiteit beleven...

Fijne dag verder.

[ Bericht 3% gewijzigd door oink_oink op 06-09-2011 14:35:47 ]
'The new Gmail skin is the epitome of modern design failure.'
  dinsdag 6 september 2011 @ 14:18:11 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_101631201
Na het huwelijk mag je toch gewoon kinderen maken en daarvan genieten?

Ik vraag me wel af of andere vormen van seks voor het huwelijk zijn toegestaan of dat je elkaar alleen een zoentje op de wang mag geven als niemand kijkt.
pi_101631308
Ach joh, die mensen neuken waarschijnlijk meer dan de rest van de wereld. Omdat ze naar buiten doen alsof het niet zo is, loopt die spanning enorm op. Die neuken gewoon als konijntjes als ze de kans krijgen.
pi_101631392
Volgens mij sparen ze alles op dan trouwen en dan neuken als de malle. En omdat ze dat nog nooit gedaan hebben en dat opeens overweldigend lekker vinden, denken ze pas echt dat god bestaat... :O
Zo kan ik ook iedereen indoctrineren :W
  dinsdag 6 september 2011 @ 14:25:36 #5
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
  dinsdag 6 september 2011 @ 14:25:55 #6
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_101631417
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:18 schreef TNA het volgende:

Ik vraag me wel af of andere vormen van seks voor het huwelijk zijn toegestaan of dat je elkaar alleen een zoentje op de wang mag geven als niemand kijkt.
Hoe kom je daar nou bij? Genieten is bij streng gereformeerden uit den boze.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_101631441
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:25 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Heb echt medelijden met die gasten... :')
Hoe maak je je leven tot een hel..... |:( |:( |:(
  dinsdag 6 september 2011 @ 14:27:00 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_101631447
Na het afleggen van de huwelijkse gelofte mogen ze losgaan. En waarom zouden ze dat niet doen met alle toeters en bellen? Het zijn in de eerste plaats namelijk gewoon mensen van vlees en bloed.
Denken dat gereformeerden geen goed seksleven kunnen hebben is imo hetzelfde als denken dat je ouders maar een keer hebben geneukt: om jou te maken.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 6 september 2011 @ 14:28:45 #9
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_101631502
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:27 schreef Copycat het volgende:
Na het afleggen van de huwelijkse gelofte mogen ze losgaan. En waarom zouden ze dat niet doen met alle toeters en bellen? Het zijn in de eerste plaats namelijk gewoon mensen van vlees en bloed.
Denken dat gereformeerden geen goed seksleven kunnen hebben is imo hetzelfde als denken dat je ouders maar een keer hebben geneukt: om jou te maken.
Alles mag dan idd. na het trouwen.
Ook een kabelaansluiting met TV in de kelder, want anders ziet de hele buurt dat ze tv zitten te kijken.
  dinsdag 6 september 2011 @ 14:29:17 #10
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_101631522
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:28 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Alles mag dan idd. na het trouwen.
Ook een kabelaansluiting met TV in de kelder, want anders ziet de hele buurt dat ze tv zitten te kijken.
En seks mag alleen onder toezicht van een ouderling.
  dinsdag 6 september 2011 @ 14:32:46 #11
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_101631623
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:29 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

En seks mag alleen onder toezicht van een ouderling.
_O-

d'r is d'r altijd 1-tje ouder natuurlijk ;-)
pi_101631633
Ik vermoed dat het bij de strengste types echt iets is van: d'r op, d'r in, d'r uit, d'r af. Kan me niet voorstellen dat die godsvrezende rokkendragers ineens geile sletten blijken wanneer ze getrouwd zijn, en veel genieten zal er inderdaad niet bij zijn (is nergens goed voor).
Voor de wat lichtere gelovigen zal het anders zijn en kan ik me voorstellen dat je zelfs wat meer intimiteit deelt omdat je weet dat je niet de zoveelste bedpartner van je man/vrouw bent.

Maar ligt het niet meer aan de personen zelf? Ik zie ook genoeg niet-gelovige mensen waarvan ik me afvraag hoe die het in hemelsnaam kunnen op/met elkaar..
  dinsdag 6 september 2011 @ 14:34:49 #13
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_101631684
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:32 schreef RaymondK het volgende:

[..]

_O-

d'r is d'r altijd 1-tje ouder natuurlijk ;-)
Alsjeblieft, enige educatie in het veld van de gereformeerden:

Ouderling
  dinsdag 6 september 2011 @ 14:35:52 #14
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_101631726
God heeft zaken als de clitoris en het orgasme toch niet voor niets gemaakt? Niet genieten zou dan tegen Gods wil ingaan zijn.
En uiterlijkheden zeggen niks maar dan ook niks over innerlijkheden.

Volgens mij mag je genieten dat het een lieve lust is, zolang het maar binnen het heilige huwelijk is.
pi_101631805
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:35 schreef Copycat het volgende:
God heeft zaken als de clitoris en het orgasme toch niet voor niets gemaakt? Niet genieten zou dan tegen Gods wil ingaan zijn.
En uiterlijkheden zeggen niks maar dan ook niks over innerlijkheden.

Volgens mij mag je genieten dat het een lieve lust is, zolang het maar binnen het heilige huwelijk is.
Je mag niet voor je eigen plezier gaan, maar voor dat van de ander.
Komt natuurlijk wel bij dat enorm in de taboesfeer ligt en er dus niet over gepraat wordt. Ook niet in een huwelijk.
  dinsdag 6 september 2011 @ 14:39:58 #16
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_101631882
En dan gaat die ander voor jouw plezier. Voilà.
Ik vind het echt naïef te denken dat seksualiteit in die kringen een doodgeboren kindje is.
pi_101631931
Uiteraard genieten ze ervan, zozeer dat ze er zonder moeite 14 kinderen uitpoepen
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
pi_101631938
quote:
12s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:39 schreef Copycat het volgende:
En dan gaat die ander voor jouw plezier. Voilà.
Ik vind het echt naïef te denken dat seksualiteit in die kringen een doodgeboren kindje is.
Het klinkt goed hè :P
Ik weet het niet, het zal ongetwijfeld gebeuren maar ik zie er heel vaak van die zure sloten bij zitten.. :{ En je kunt natuurlijk wel wat opmaken uit hoe man en vrouw met elkaar omgaan of hoe mensen zijn.
  dinsdag 6 september 2011 @ 14:44:42 #19
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101632031
Ze beweren altijd dat de seks beter is bij ze maar volgens mij voelt dat zo voor ze aan omdat ze het al nauwelijks doen.

Ik geloof er niet veel van in ieder geval.

Tevens:

With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_101633298
Allereerst: vooroordelen :r Als je het niet weet ga dan geen onzin uitschijten zoals de meeste hier... :')

OT: seks is on te genieten. Als je geluk hebt komen er kinderen uit voort. Voor het huwelijk is beffen en pijpen toegestaan, er staat in de bijbel dat elkaars lichaam ontdekt wordt. Er wordt helemaal niet schijnheilig over gedaan, dat is alleen de algemene opvatting.

Die opmerking over tv's is niet relevant en complete bullshit. Dat is goedkoop scoren.

Geen dank, dank mijn opvoeding ;)

Ik spreek niet voot mijzelf btw

edit- idem dito met condooms, God eist niet dat je elk anderhalf jaar er eentje 'uitpoept' Vaak wordt er ook goed gepand, maandelijkse kalender je weet zelf.
Toen mijn moeder jaren geleden een condoom in mijn slaapkamer vond werd er over seks in het algemeen gepraat, leeftijd etc.

Veel vooroordelen dus! Beter heb je respect voor je medemens :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Sjapoela op 06-09-2011 15:32:14 ]
pi_101633599
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2011 15:22 schreef Sjapoela het volgende:
Allereerst: vooroordelen :r Als je het niet weet ga dan geen onzin uitschijten zoals de meeste hier... :')

OT: seks is on te genieten. Als je geluk hebt komen er kinderen uit voort. Voor het huwelijk is beffen en pijpen toegestaan, er staat in de bijbel dat elkaars lichaam ontdekt wordt. Er wordt helemaal niet schijnheilig over gedaan, dat is alleen de algemene opvatting.
Het is verbazingwekkend hoeveel christenen niet snappen wat er in de Bijbel staat. Dat jij dit erin leest, wil niet zeggen dat een ander hetzelfde leest. Ik ken een heleboel christenen die het totaal niet met je eens zijn.
pi_101633611
"Hee schat! Ik ben geil laten we een potje neuken!"
"Sorry lieverd, je moet nog 2 dagen wachten want anders maak je me zwanger..."
" :X "
  dinsdag 6 september 2011 @ 15:43:50 #23
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_101633995
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:25 schreef RaymondK het volgende:
Ze roepen halleloeia op het moment supreme.
halle-wat?
Gourmetten of steengrillen?
pi_101634511
quote:

Die opmerking over tv's is niet relevant en complete bullshit. Dat is goedkoop scoren.

edit- idem dito met condooms, God eist niet dat je elk anderhalf jaar er eentje 'uitpoept' Vaak wordt er ook goed gepand, maandelijkse kalender je weet zelf.
Toen mijn moeder jaren geleden een condoom in mijn slaapkamer vond werd er over seks in het algemeen gepraat, leeftijd etc.

Nee god eist niet dat je ze uitpoept maar condooms worden nog steeds verboden door de paus, de achterlijke gladiool
pi_101634653
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2011 16:02 schreef Griebus het volgende:

[..]

Nee god eist niet dat je ze uitpoept maar condooms worden nog steeds verboden door de paus, de achterlijke gladiool
Gereformeerden hebben helemaal niks met de paus te maken :').
Leer eerst maar eens het verschil tussen een katholiek en een protestant.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_101634666
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 15:32 schreef Slacentrifuge het volgende:

[..]

Het is verbazingwekkend hoeveel christenen niet snappen wat er in de Bijbel staat. Dat jij dit erin leest, wil niet zeggen dat een ander hetzelfde leest. Ik ken een heleboel christenen die het totaal niet met je eens zijn.
Die moeten beter lezen. Maar het zijn er stukken minder dan wat ook op FOK! vaak wordt gesuggereerd. En alles wordt hier over 1 kam geschoren, christenen, gereformeerden, gelovigen en streng gelovigen.

quote:
19s.gif Op dinsdag 6 september 2011 16:06 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Dit.

Had ik al iets over vooroordelen gezegd of wat :')

[ Bericht 16% gewijzigd door Sjapoela op 06-09-2011 16:12:08 ]
pi_101634785
Overigens verschillen opvattingen gewoon. Ik denk dat hier in de regio niet zoveel aan die teksten gehecht wordt. Sowieso denk ik dat de christenen in het noorden redelijk 'verlicht' zijn, ook omdat ze veelal tussen PvdA'ers zitten.
Dus Christen A is niet hetzelfde als Christen B.

Er zullen vast gereformeerden zijn zonder TV, en die alleen seks hebben voor de vermeningvuldiging. Maar er zijn ook wel gereformeerden die een TV hebben en neuken omdat het lekker is.

ieder zijn meug.
pi_101634789
quote:

[..]

Ik wil helemaal niks met religie te maken hebben, is allemaal 1 achterlijke bende.
De mens creeerde god, niet andersom
pi_101634809
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2011 16:11 schreef Griebus het volgende:

[..]

Ik wil helemaal niks met religie te maken hebben, is allemaal 1 achterlijke bende.
De mens creeerde god, niet andersom
Dus? dan ga je maar onzin spuien? Als je iets zegt, wees dan wel goed geïnformeerd. Anders kom je namelijk érg dom over.
pi_101635134
quote:

[..]

Ontopic blijven AUB.
pi_101635289
quote:
19s.gif Op dinsdag 6 september 2011 16:11 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Dus? dan ga je maar onzin spuien? Als je iets zegt, wees dan wel goed geïnformeerd. Anders kom je namelijk érg dom over.
Lol alsof al die gelovigen goed geinformeerd zijn. Die lullen ook van alles alsof het echt allemaal gebeurd is
pi_101635347
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2011 16:25 schreef Griebus het volgende:

[..]

Lol alsof al die gelovigen goed geinformeerd zijn. Die lullen ook van alles alsof het echt allemaal gebeurd is
Jij ook ontopic blijven AUB.
pi_101635447
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2011 16:25 schreef Griebus het volgende:

[..]

Faalhaas. Je hebt het zelf over gelovigen, geloof dus... Wat wil je nou?

OT of ga weg ;)
pi_101635516
De meeste gereformeerde mannen fantaseren natuurlijk over roomskatholieke vrouwen tijdens de sex....
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 6 september 2011 @ 16:45:44 #35
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_101636063
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 16:31 schreef RM-rf het volgende:
De meeste gereformeerde mannen fantaseren natuurlijk over roomskatholieke vrouwen tijdens de sex....
Zou dan de gemniddelde PVV'er het eigenlik best geil vinden als de vrouw een hoofddoekje aandeed voor de sex?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_101636095
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2011 16:29 schreef Sjapoela het volgende:

[..]

Faalhaas. Je hebt het zelf over gelovigen, geloof dus... Wat wil je nou?

OT of ga weg ;)
Dat zeg ik toch ook, uberfaaldwaas. :') en alsof jij OT lult :')
Maargoed, OT: neuken is gewoon lekker, en is bedoeld als lekker anders zou een vrouw geen clit hebben zoals eerder in dit topic gezegd is
  dinsdag 6 september 2011 @ 16:56:12 #37
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_101636456
Hahaha het christendom is de grootste seksregulatie club die er op de wereld is.
Geen een andere religie is zo geobsedeerd door seks als het christendom.

Men houdt er daardoor dus ook een dubbele moraal op na, in de slaapkamer gaat het er vaker wilder aan toe dan verwacht. Behalve dan misschien de oude generatie met het klassiek rollen patroon waarbij de vrouw het over zich heen laat komen en er geen lol aan beleeft.
  dinsdag 6 september 2011 @ 17:14:49 #38
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_101637044
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 16:56 schreef Daniel1976 het volgende:
waarbij de vrouw het over zich heen laat komen en er geen lol aan beleeft.
^O^
Humans dont deserve to live...
pi_101637337
Dat genot slecht zou zijn herken ik totaal niet (gereformeerd opgegroeid). Ik associeer dat meer met de katholieke kerk eigenlijk, maargoed. 2 dingen die je wel min of meer meekrijgt:

- Seks mag alleen binnen een huwelijk, omdat de daad in de ogen van God het echte huwelijk is (2 mensen worden 1). Daarom mag je ook niet scheiden en wordt er gepushed tot huwelijk als 2 jongeren voor het huwelijk seks hebben gehad.

- Geen fratsen of perversiteit. Normale standaard seks gericht op liefde. Genot is oke zolang het maar niet alleen maar daar om gaat of het belangrijkste is.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_101637696
Denk dat het na het huwelijk gewoon is als bij de meeste koppels alleen is alles nog nieuw voor hun wat seks betreft. In echt streng gelovige gezinnen waar ze echt alleen seks hebben om voort te planten zal het er niet veel passie in zitten.

Mja, boeiend :)
pi_101637783
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 17:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Dat genot slecht zou zijn herken ik totaal niet (gereformeerd opgegroeid). Ik associeer dat meer met de katholieke kerk eigenlijk, maargoed. 2 dingen die je wel min of meer meekrijgt:

- Seks mag alleen binnen een huwelijk, omdat de daad in de ogen van God het echte huwelijk is (2 mensen worden 1). Daarom mag je ook niet scheiden en wordt er gepushed tot huwelijk als 2 jongeren voor het huwelijk seks hebben gehad.

- Geen fratsen of perversiteit. Normale standaard seks gericht op liefde. Genot is oke zolang het maar niet alleen maar daar om gaat of het belangrijkste is.
Wat wordt er verstaan onder fratsen en perversiteit?
  dinsdag 6 september 2011 @ 17:37:54 #42
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101637870
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2011 17:35 schreef Griebus het volgende:

[..]

Wat wordt er verstaan onder fratsen en perversiteit?
Dingen als standjes, dildo's en dat soort werk.

Althans dat denk ik.
pi_101638683
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:18 schreef TNA het volgende:
Dat laatste ook niet volgens iedereen. Seks heeft als enig doel kinderen maken en niet voor genot. Zoiets. Maar dat gaat nogal moeilijk voor de man (orgasme). Vrouwelijk orgasme is mss wel minder belangrijk, als er al aan wordt gedacht.
pi_101638786
quote:

[..]

Er staat etc in de TT dus ik denk dat dit over alle streng gelovigen gaat. Niet enkel gereformeerden.
  dinsdag 6 september 2011 @ 18:05:59 #45
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_101638808
Tsja je moet maar klaar kunnen komen bij missionaris :')
Deathlift or Die.
  dinsdag 6 september 2011 @ 18:24:43 #46
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_101639450
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 18:05 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Er staat etc in de TT dus ik denk dat dit over alle streng gelovigen gaat. Niet enkel gereformeerden.
Pcies..en als er één geilend, overspelplegend, hypocriet, regelsovertredend volk is, dan zijn het wel de katholieken :D

Een lekkere katholieke student :9
pi_101639540
Ze doen het toch ook met een laken er tussen met een gat erin? Of was dat een andere religie :)
Prins der kikkers
  dinsdag 6 september 2011 @ 18:28:33 #48
355006 Bukhoer
Bukken voor je centen.
pi_101639611
Zaad mag niet verspild worden staat in de bijbel (daarom is masturberen ook taboe), dus seks is alleen voor de bevruchting van de vrouw meer niet. En dat is lekker voor de vrouw omdat het ook nog een beetje aantrekkelijk moet blijven, niet voor ultiem genot.
Maar dat wist je natuurlijk zelf ook wel.
  vrijdag 9 september 2011 @ 16:18:07 #49
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_101752736
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 18:28 schreef Bukhoer het volgende:
Zaad mag niet verspild worden staat in de bijbel (daarom is masturberen ook taboe), dus seks is alleen voor de bevruchting van de vrouw meer niet. En dat is lekker voor de vrouw omdat het ook nog een beetje aantrekkelijk moet blijven, niet voor ultiem genot.
Als ze het slikt is er toch niets verspild ? Sterker nog, dan kun je besparen op een warme maaltijd :)

Overigens, er is toch zo'n film gemaakt over het bedrijf "Baan" > ben ff de naam kwijt maar dat gaf ook een leuk inkijkje...
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_101758014
Seks heeft alleen als doel om kinderen op de wereld te zetten. Er wordt dan ook niet de nadruk gelegd op het genieten maar op het voortbrengen van kinderen. Dus standje missionaris, in bed, met het licht uit. Toch staat er niet in de bijbel dat je niet mag genieten, dit wordt alleen verkondigt van de preekstoel omdat volgens bepaalde dominees alle wereldse geneugten als zondig bestempeld worden. Toch komt er in de bijbel duidelijk naar voren dat je van elkaar dus ook de seks) mag genieten. Zie bijvoorbeeld hooglied, daar wordt uitvoerig beschreven wat er zo mooi is aan de vrouw.
pi_101772791
Wel, ik ben gereformeerd, weliswaar niet streng, maar misschien heeft mijn inzicht toch enige waarde, in ieder geval meer dan dat van mensen die denken dat de paus er ook maar iets mee te maken heeft. Maar goed, dat is een zijspoor.
In mijn omgeving is seks voor het huwelijk not done, het gebeurd wel, regelmatiger dan dat vele gereformeerden zouden willen toegeven maar er wordt wel naar gekeken als iets dat beter niet gedaan kan worden. Dit komt nog niet eens zo zeer uit hel en verdoemenis preken, die voor mij vrij onbekend zijn, maar de gedachte is wel dat dit God verdriet zou doen, omdat voor Hem seks iets is tussen 1 man en 1 vrouw die dan samen 1 lichaam worden. Nu geloven wij dat God ook dit soort daden zou vergeven, maar God verdriet doen is toch niet iets wat we graag of makkelijk doen. Sociale druk en een opvoeding waarin alle negatieve effecten van seks voor het huwelijk worden uitvergroot en alle positieve verminderd komen daar dan nog boven op.

Over hoe er binnen het huwelijk mee om moet worden gegaan hoor ik hier verrassend weinig, volgens mij kunnen de meeste vormen van genot hier prima. Met uitzondering natuurlijk van varianten waarbij er meer dan de twee getrouwde mensen mee doen. Preutsheid naar buiten toe zal je echter wel blijven zien.
  zaterdag 10 september 2011 @ 09:36:08 #52
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_101777430
Ik ben man, gereformeerd, getrouwd, maar ben er nog niet over uit of ik wil reageren.... Het draait nl toch uit op standaard bashing en die tijd heb ik wel gehad.
pi_101777635
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 17:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Dat genot slecht zou zijn herken ik totaal niet (gereformeerd opgegroeid). Ik associeer dat meer met de katholieke kerk eigenlijk...
En dat durf je te beweren terwijl bijvoorbeeld carnaval een katholieke uitvinding is.
pi_101782555
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 00:24 schreef Naxilor het volgende:
Wel, ik ben gereformeerd, weliswaar niet streng, maar misschien heeft mijn inzicht toch enige waarde, in ieder geval meer dan dat van mensen die denken dat de paus er ook maar iets mee te maken heeft. Maar goed, dat is een zijspoor.
In mijn omgeving is seks voor het huwelijk not done, het gebeurd wel, regelmatiger dan dat vele gereformeerden zouden willen toegeven maar er wordt wel naar gekeken als iets dat beter niet gedaan kan worden. Dit komt nog niet eens zo zeer uit hel en verdoemenis preken, die voor mij vrij onbekend zijn, maar de gedachte is wel dat dit God verdriet zou doen, omdat voor Hem seks iets is tussen 1 man en 1 vrouw die dan samen 1 lichaam worden. Nu geloven wij dat God ook dit soort daden zou vergeven, maar God verdriet doen is toch niet iets wat we graag of makkelijk doen. Sociale druk en een opvoeding waarin alle negatieve effecten van seks voor het huwelijk worden uitvergroot en alle positieve verminderd komen daar dan nog boven op.

Over hoe er binnen het huwelijk mee om moet worden gegaan hoor ik hier verrassend weinig, volgens mij kunnen de meeste vormen van genot hier prima. Met uitzondering natuurlijk van varianten waarbij er meer dan de twee getrouwde mensen mee doen. Preutsheid naar buiten toe zal je echter wel blijven zien.
Kan God verdrietig worden?
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_101785576
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:25 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

nee hoor, je mag er best van genieten, het moet alleen niet de enige reden zijn waarom je het doet.
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
pi_101787296
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 13:40 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Kan God verdrietig worden?
Dingen kunnen Hem verdriet doen ja.

Twee voorbeelden

Ezechiël 36:21
quote:
Het deed mij verdriet dat mijn heilige naam zo door het volk van Israël ontwijd werd, bij alle volken waar het kwam.
Jona 4:10-11
quote:
Toen zei de HEER: ‘Als jij al verdriet hebt om die wonderboom, waar jij geen enkele moeite voor hebt hoeven doen en die jij niet hebt laten groeien, een plant die in één nacht opkwam en in één nacht verging, 11 zou ik dan geen verdriet hebben om Nineve, die grote stad, waar meer dan honderdtwintigduizend mensen wonen die het verschil tussen links en rechts niet eens kennen, en dan nog al die dieren?’
pi_101787986
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 00:24 schreef Naxilor het volgende:

Ik denk dat het God eerder verdrietig maakt dat jullie nog steeds aan een oude grijze man op een wolk zitten te denken in plaats van geestelijk mee te evalueren en je open te stellen voor, en deel te worden van het spirituele universum. Nogal het niveau van moslims dus die staan ook stil door de beperkende en dominerende kaders die de bazen bepalen :') Ga je eens in spiritualiteit en karma verdiepen of zo.

Alleen het woord 'geloof' al dat is alleen maar symbool van innerlijke twijfel en onzekerheid. En de bazen zijn zeker diegene die het alleenrecht hebben op het 'weten'.

[ Bericht 0% gewijzigd door oink_oink op 10-09-2011 17:40:00 ]
pi_101788063
acht laat maar :')
  zaterdag 10 september 2011 @ 17:32:47 #59
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_101788083
Wat een sneue hoogmoedige reactie :{
Verwacht je nu nog serieuze posts? Niet van mij iig. Doei.
  zaterdag 10 september 2011 @ 17:34:26 #60
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_101788128
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 09:36 schreef Hi_flyer het volgende:
Ik ben man, gereformeerd, getrouwd, maar ben er nog niet over uit of ik wil reageren.... Het draait nl toch uit op standaard bashing en die tijd heb ik wel gehad.
Dan had je er slimmer aan gedaan deze post niet te maken.

Oftewel, waarschijnlijk zoek je toch de confrontatie zelf op ;)
  zaterdag 10 september 2011 @ 17:35:04 #61
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_101788144
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 17:29 schreef oink_oink het volgende:

[..]

Ik denk dat het God eerder verdrietig maakt dat jullie nog steeds aan een oude grijze man op een wolk zitten te denken in plaats van geestelijk mee te evalueren en je open te stellen voor, en een deel te worden van het spirituele universum. Nogal het niveau van moslims dus die staan ook stil door de beperkende en dominerende kaders die de bazen bepalen :') Ga je eens in spiritualiteit en karma verdiepen of zo.
Wehehehe wat een faalpost :')
pi_101788217
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 17:35 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Wehehehe wat een faalpost :')
Pas maar op anders ga ik het nog uitprinten en aan je opsturen. :)
pi_101788528
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 17:32 schreef oink_oink het volgende:
acht laat maar :')
Ieder z'n eigen plan en levenspad lieverd :*
Denk daaraan bij dat soort posts.
pi_101788686
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 17:50 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ieder z'n eigen plan en levenspad lieverd :*
Denk daaraan bij dat soort posts.
OK schatje :)
  zaterdag 10 september 2011 @ 18:33:12 #65
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_101789808
Collega van mij heeft naar eigen zeggen alweer bijna 2 jaar geen sex meer gehad met zijn vrouw. Puur omdat ze geen anticonceptie mogen gebruiken van de kerk en ze al 3 kinderen hebben. :')
Thinking about thinking of you.
  zaterdag 10 september 2011 @ 18:33:45 #66
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101789831
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 18:33 schreef shifto het volgende:
Collega van mij heeft naar eigen zeggen alweer bijna 2 jaar geen sex meer gehad met zijn vrouw. Puur omdat ze geen anticonceptie mogen gebruiken van de kerk en ze al 3 kinderen hebben. :')
:')..
pi_101791429
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 18:33 schreef shifto het volgende:
En daarbij is periodieke onthouding net zo veilig als sterilisatie :'). (Als je het dus goed doet).
  zaterdag 10 september 2011 @ 20:40:06 #68
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_101794580
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 17:34 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Dan had je er slimmer aan gedaan deze post niet te maken.

Oftewel, waarschijnlijk zoek je toch de confrontatie zelf op ;)
Mja, ik ben niet te beroerd om wat BS vooroordelen weg te nemen, maar als TS zich zo opstelt, wat ik ook verwachtte, gezien zijn FP-verleden, ga ik geen parels voor de zwijnen gooien. :)
  zaterdag 10 september 2011 @ 22:07:27 #69
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_101798222
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 19:19 schreef Deliah het volgende:

[..]

En daarbij is periodieke onthouding net zo veilig als sterilisatie :'). (Als je het dus goed doet).
Als je menstruatiecyclus klopt ja. Bij mijn vriendin loopt die niet altijd hetzelfde.
Deathlift or Die.
  zaterdag 10 september 2011 @ 22:15:18 #70
355006 Bukhoer
Bukken voor je centen.
pi_101798608
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 19:03 schreef Danbo het volgende:
Seks heeft alleen als doel om kinderen op de wereld te zetten. Er wordt dan ook niet de nadruk gelegd op het genieten maar op het voortbrengen van kinderen. Dus standje missionaris, in bed, met het licht uit. Toch staat er niet in de bijbel dat je niet mag genieten, dit wordt alleen verkondigt van de preekstoel omdat volgens bepaalde dominees alle wereldse geneugten als zondig bestempeld worden. Toch komt er in de bijbel duidelijk naar voren dat je van elkaar dus ook de seks) mag genieten. Zie bijvoorbeeld hooglied, daar wordt uitvoerig beschreven wat er zo mooi is aan de vrouw.
Het gaat niet over de vrouw, Einstein.
Maar dat wist je natuurlijk zelf ook wel.
pi_101798818
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 17:56 schreef oink_oink het volgende:

[..]

OK schatje :)
O+
pi_101798868
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 09:36 schreef Hi_flyer het volgende:
Dat is met elk onderwerp zo. Kun je beter helemaal van FOK!/het internet afgaan.
Negeer de onzin zoals die van oink_oink en focus op de mensen die wel wat interessants te melden hebben.

Als niet-christen vond ik de post van Naxilor zeer verhelderend en meer dan de moeite waard om te lezen.
pi_101799100
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 19:19 schreef Deliah het volgende:

[..]

Periodieke onthouding mag niet van sommige kerken... Weet niet hoe het met gereformeerden zit, maar mijn grootouders waren katholiek en hebben (nadat ze al 4 kinderen hadden) toestemming moeten vragen aan de priester om aan periodieke onthouding te mogen doen. Dat was uiteindelijk wel goedgekeurd trouwens, maar ze hebben daarna alsnog 2 kinderen gekregen :s)
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_101800547
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 22:27 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Periodieke onthouding mag niet van sommige kerken... Weet niet hoe het met gereformeerden zit, maar mijn grootouders waren katholiek en hebben (nadat ze al 4 kinderen hadden) toestemming moeten vragen aan de priester om aan periodieke onthouding te mogen doen. Dat was uiteindelijk wel goedgekeurd trouwens, maar ze hebben daarna alsnog 2 kinderen gekregen :s)
Daar had die priester helemaal niets over te zeggen, al hadden ze geen kinderen gekregen.
Wat niet mag is voorbehoedsmiddelen gebruiken.
pi_101800647
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 22:07 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Als je menstruatiecyclus klopt ja. Bij mijn vriendin loopt die niet altijd hetzelfde.
Men doet dat met behulp van lichaamstemperatuur meten, hormoonproductie meten en onderzoeken wat de slijmproductie is.
De cyclus als basis nemen is inderdaad niet zo betrouwbaar.
pi_101801268
Ff bellen met JP
Zijn nr is tegenwoordig openbaar :P
Al neemt zijn vrouw wel op met Bianca Hoogendijk :')
  zondag 11 september 2011 @ 01:42:59 #77
160693 Me.
"Normale" user
pi_101805052
Ik ben opgegroeid in een gereformeerd dorp en ik kan uit ervaring melden dat eigenlijk vrijwel niemand zich houd aan onthouding tot het huwelijk, hoewel ze dat wel graag naar de buitenwereld uitdragen natuurlijk.

Je moet er wat meer moeite voor doen om ze in bed te krijgen, maar zodra dat gelukt is dan is de seks niets anders dan met een atheïst uit de grote stad, vaak zijn ze zelfs nog direct een stuk losser.

Het hele geen seks voor het huwelijk sprookje is een grote hypocriete farce, helemaal onder de huidige generatie.
Not guilty by reason of insanity
pi_101807538
TS opent een topic, en als hij antwoorden krijgt waaruit blijkt dat het allemaal wel meevalt gaat hij zijn eigen topic verpesten. Zonde, dit had een leuk topic kunnen zijn met hierin de verschillen tussen de verschillende kerken.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  zondag 11 september 2011 @ 16:48:23 #79
290504 Bert_de_Näölerd
Het waait best wel hard hier.
pi_101821596
Ze komen al klaar bij de gedachte.
Bezoek onderstaande link en overtuig uzelf.
http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/
pi_101823084
één grote hypocriete bende is het, want ze neuken er allemaal op los, getrouwd of niet. Moslims trouwens ook. Baggerreligie's altijd..
pi_101823612
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 20:40 schreef Hi_flyer het volgende:
Mja, ik ben niet te beroerd om wat BS vooroordelen weg te nemen, maar als TS zich zo opstelt, wat ik ook verwachtte, gezien zijn FP-verleden, ga ik geen parels voor de zwijnen gooien. :)
Je bevestigt hiermee een van de vooroordelen over gereformeerden. Helemaal zelf, daar was geen TS voor nodig.
pi_101827362
Op een weg waar je 80 mag, scheur je ook met hogere snelheid overheen.
Waarom? Omdat je het leuk vind (blijkbaar) en het zo zijn andere voordelen heeft. (tijdwinst bijvoorbeeld. -niet altijd natuurlijk-)

We zijn allemaal mensen. Denk je nou echt dat een gelovige zich wel aan elk regeltje kan houden?
Seks is gewoon lekker, ook voor gelovigen.

Sommigen kunnen zich op de weg wel aan de snelheid houden, sommigen niet.
Sommigen willen absoluut geen seks voor het huwelijk, sommigen willen ook wel eens hun gevoel achterna lopen en eens seks hebben met de vriendin.

Vaak wordt er raar op een gelovige gekeken als er (perongelijk) een kind voor het huwelijk komt. (of snel trouwen vóór de bevalling). Het 'moeten trouwen' wordt het ook genoemd. De eerste paar weken/maanden word er even raar opgekeken, daarna is het klaar, en word er niet meer na gekeken,

Wat kunnen mensen zich toch druk maken, om niks.

Ook grappig dat iedereen denkt dat gelovigen niks mogen, en zich aan elk regeltje moeten houden, omdat het anders 'schijnheilige klootzakken' zijn. Het geloof draait niet om regeltjes.

[ Bericht 10% gewijzigd door Kaboutert op 11-09-2011 19:34:19 ]
pi_101828082
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 19:24 schreef Kaboutert het volgende:

Ook grappig dat iedereen denkt dat gelovigen niks mogen, en zich aan elk regeltje moeten houden, omdat het anders 'schijnheilige klootzakken' zijn. Het geloof draait niet om regeltjes.
whaha laat me niet lachen. Ik zag vanochtend nog een gezinnetje naar de kerk lopen. Dit gezinnetje is zwaarrefo en gaan zodoende niet met de auto of fiets naar de kerk, maar lopend. De kerk is niet bepaald om de hoek, ze moeten zeker een half uur lopen. Als het zonnetje schijnt dan begrijp ik het nog wel, maar ook tijdens sneeuw/storm/tornado's/etc gaan ze lopen. Doen ze al jaren.

Nog een voorbeeld; uit een soortgelijke strenge gemeenschap. Ze gaan vrijwel allemaal met de auto naar de kerk, maar parkeren de auto een wijk vóór de kerk. De rest lopen ze. Want stel je voor.. iemand ziet je in de auto zitten. Hypocriete bende is het. Ik kots er van.

Ik ben geen gelovige, maar ik kan me niet voorstellen dat dit iets met geloof te maken heeft. Als god het ook maar iets zou boeien of jij lopend of met de auto naar de kerk gaat?! Hij is denk ik al lang blij dat je nog gaat.

Edit: Kortom; gelovigen maken zelf regeltjes om het leven moeilijker te maken dan dat nodig is. En dat 'ter ere van god'. Ik denk dat god constant palmfaces uitdrukt, vooral op zondagen.

[ Bericht 6% gewijzigd door kadeautje op 11-09-2011 19:46:57 ]
pi_101828205
quote:
Waarom zijn al die regels er dan? Het zijn de gelovigen zelf die al die regels bedenken..
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_101830624
de ene vat het zo op, de andere weer anders, daar krijg je volgens mij ook gewoon hele rare (en toch soms wel schijnheilige) situaties van.
en doordat er zoveel verschillende kerken / mensen met verschillende gedachten zijn, is het gewoon altijd raar.

't blijft ook altijd een heftig / raar discussie punt :-p die je als christen /gelovige moeilijk kunt verdedigen. Waarom? Je geloofd in iets, wat je niet ziet. Je gelooft het, of je gelooft het niet. Zo simpel is het :)
pi_101835516
quote:
Op een weg waar je 80 mag, scheur je ook met hogere snelheid overheen.
Waarom? Omdat je het leuk vind (blijkbaar) en het zo zijn andere voordelen heeft. (tijdwinst bijvoorbeeld. -niet altijd natuurlijk-)

We zijn allemaal mensen. Denk je nou echt dat een gelovige zich wel aan elk regeltje kan houden?
Seks is gewoon lekker, ook voor gelovigen.

Sommigen kunnen zich op de weg wel aan de snelheid houden, sommigen niet.
Sommigen willen absoluut geen seks voor het huwelijk, sommigen willen ook wel eens hun gevoel achterna lopen en eens seks hebben met de vriendin.

Vaak wordt er raar op een gelovige gekeken als er (perongelijk) een kind voor het huwelijk komt. (of snel trouwen vóór de bevalling). Het 'moeten trouwen' wordt het ook genoemd. De eerste paar weken/maanden word er even raar opgekeken, daarna is het klaar, en word er niet meer na gekeken,

Wat kunnen mensen zich toch druk maken, om niks.

Het concept van zondigen ontgaat heel veel mensen blijkbaar :') Religieuze mensen moeten proberen zoveel mogelijk hun best te doen om volgens de normen en waarden te leven die hun opgesteld zijn door God. Niemand is zonder zonde..duuuuuh! Heeft niks met schijnheiligheid te maken, mensen zijn gewoon zwak.
pi_101851082
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 01:42 schreef Me. het volgende:
Ik ben opgegroeid in een gereformeerd dorp en ik kan uit ervaring melden dat eigenlijk vrijwel niemand zich houd aan onthouding tot het huwelijk, hoewel ze dat wel graag naar de buitenwereld uitdragen natuurlijk.

Je moet er wat meer moeite voor doen om ze in bed te krijgen, maar zodra dat gelukt is dan is de seks niets anders dan met een atheïst uit de grote stad, vaak zijn ze zelfs nog direct een stuk losser.

Het hele geen seks voor het huwelijk sprookje is een grote hypocriete farce, helemaal onder de huidige generatie.
Ik heb er hetzelfde gevoel bij, voor de buitenwereld gebeurt er niets en is de suggestie dat je samen op één kamer slaapt al genoeg om scheef aangekeken te worden. Maar ondertussen wordt er behoorlijk wat "verkend" :') .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 12 september 2011 @ 11:18:02 #88
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_101851190
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 11:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik heb er hetzelfde gevoel bij, voor de buitenwereld gebeurt er niets en is de suggestie dat je samen op één kamer slaapt al genoeg om scheef aangekeken te worden. Maar ondertussen wordt er behoorlijk wat "verkend" :') .
Het gaat nog wel verder hoor. Als je ooit zo'n EO show ziet zoals nederland zingt ofzo (ik zou niet aanraden te kijken maar swa) Dan zit daar een drummer die wel graag een triootje wilde met mij en mijn vriendin of partnerruil met zijn vriendin erbij. We hebben er vriendelijk voor bedankt.
Maar dat soort figuren zitten er dus schijnheilig te doen op het podium van de EO.
pi_101851288
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 11:18 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Het gaat nog wel verder hoor. Als je ooit zo'n EO show ziet zoals nederland zingt ofzo (ik zou niet aanraden te kijken maar swa) Dan zit daar een drummer die wel graag een triootje wilde met mij en mijn vriendin of partnerruil met zijn vriendin erbij. We hebben er vriendelijk voor bedankt.
Maar dat soort figuren zitten er dus schijnheilig te doen op het podium van de EO.
Schijnheiligheid is niet voorbehouden aan religieuze mensen.
Genoeg niet-religieuzen die ook vreemd gaan, aan partnerruil doen etc. , terwijl ze naar de buitenwereld toe de schijn ophouden een "hoge moraal" er op na te houden.

Dit R&P forum is het levende bewijs. Het vlees is zwak.
pi_101851448
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 11:18 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Oh zo "kinky"bedoelde ik het niet.
Het was meer mijn eigen situatie (mijn vriendin is de dochter van een dominee).
En we zouden dan ook in aparte kamers moeten slapen op vakantie maar daar hebben we beiden geen trek in en verder helpt dat ook niets behalve dat het goed eruit ziet naar de buitenwereld toe.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  maandag 12 september 2011 @ 11:28:04 #91
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_101851488
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 11:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Oh zo "kinky"bedoelde ik het niet.
Het was meer mijn eigen situatie (mijn vriendin is de dochter van een dominee).
En we zouden dan ook in aparte kamers moeten slapen op vakantie maar daar hebben we beiden geen trek in en verder helpt dat ook niets behalve dat het goed eruit ziet naar de buitenwereld toe.
Ohh zo kinky bedoelde ik wel.
Overigens zoontjes en dochtertjes van dominees :{w
Hoeveel ik daarvan al niet heb zien moeten trouwen vanwege zwangerschap :D
pi_101863322
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 19:41 schreef kadeautje het volgende:

[..]

whaha laat me niet lachen. Ik zag vanochtend nog een gezinnetje naar de kerk lopen. Dit gezinnetje is zwaarrefo en gaan zodoende niet met de auto of fiets naar de kerk, maar lopend. De kerk is niet bepaald om de hoek, ze moeten zeker een half uur lopen. Als het zonnetje schijnt dan begrijp ik het nog wel, maar ook tijdens sneeuw/storm/tornado's/etc gaan ze lopen. Doen ze al jaren.

Nog een voorbeeld; uit een soortgelijke strenge gemeenschap. Ze gaan vrijwel allemaal met de auto naar de kerk, maar parkeren de auto een wijk vóór de kerk. De rest lopen ze. Want stel je voor.. iemand ziet je in de auto zitten. Hypocriete bende is het. Ik kots er van.

Ik ben geen gelovige, maar ik kan me niet voorstellen dat dit iets met geloof te maken heeft. Als god het ook maar iets zou boeien of jij lopend of met de auto naar de kerk gaat?! Hij is denk ik al lang blij dat je nog gaat.

Edit: Kortom; gelovigen maken zelf regeltjes om het leven moeilijker te maken dan dat nodig is. En dat 'ter ere van god'. Ik denk dat god constant palmfaces uitdrukt, vooral op zondagen.
Verschil tussen religieuzen en gelovigen.
pi_101870358
quote:

Waar staat dat stukje over beffen/pijpen/elkaars lichaam ontdekken in de bijbel? Ben wel benieuwd!

om op het topic in te gaan: Je kunt niet alle streng gelovigen in één hokje plaatsen, zoals al is gezegd! seks is voor iedereen anders en wordt door iedereen anders beleefd.
pi_101870916
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 19:41 schreef kadeautje het volgende:

[..]

Waarom zouden die christen überhaupt iets van jou moeten aantrekken?
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_101874933
Doet me denken aan katechesatie toen ik 16 was. Onderwerp was sexualiteit. De dominee vond dat sex voor het huwelijk toch eigenlijk niet zou moeten kunnen. Maar uhm alle jongeren vonden het geen enkel probleem. Dus bij deze antwoord op je vraag: Gereformeerden vinden het eigenlijk niet kunnen, maar maken er ook geen probleem van als het toch gebeurt. Nou ja, er komen natuurlijk wel "moetjes" voor (vrouw wordt zwanger en dus moeten man en vrouw binnen 9 maanden trouwen).
pi_101920856
Kunstmatige inseminatie. En anders niet lust is een zonde. Dan maar .....
pi_102054945
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 20:10 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Waarom zouden die christen überhaupt iets van jou moeten aantrekken?
O nee daar gaat het me niet om.. alleen ik denk dat ze niet beseffen dat ze zichzelf voor de gek houden door allemaal regeltjes aan elkaar op te leggen die niks met het geloof te maken hebben ;) Maargoed, dat zeg ik (als ex-christen).
pi_102087298
Boeiend topic. Ik als ex-katholiek ben momenteel aan het zoeken naar een kerkgang waarbij ik me thuis voel en ook de Gereformeerde Kerk heb ik onder de loep genomen. Mijn vriend komt uit deze gezindte, maar heeft zich ervan afgekeerd. Hij vertelde me dat in zijn kerk iedereen vloekte met alles wat God verboden heeft, behalve op de Zondag.
Seks voor het huwelijk komt ook daar steeds vaker voor, en dan moeten ze snel gaan trouwen omdat ze als man en vrouw samen hebben geleefd. En daar moeten ze vooral niet mee te koop lopen, maar ze moeten wel een schuldbelijdenis afleggen tov de kerkenraad.
  zondag 18 september 2011 @ 11:47:27 #99
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_102089393
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 10:18 schreef sweetdancegirl het volgende:
Seks voor het huwelijk komt ook daar steeds vaker voor, en dan moeten ze snel gaan trouwen omdat ze als man en vrouw samen hebben geleefd. En daar moeten ze vooral niet mee te koop lopen, maar ze moeten wel een schuldbelijdenis afleggen tov de kerkenraad.
Ik wil daar wel even over uitwijden want ik heb het (te) vaak mogen aanschouwen.
Schuldbelijdenis afleggen tov de kerkenraad klinkt nog redelijk te doen.
Dit betekent eigenlijk dat je op een gewone zondag, ten overstaan van de hele gemeente (dus in een volle kerk, met al je vriendjes en kennissen) in de zeik wordt gezet omdat je hebt geneukt.
Als je daarna idd trouwt met de mede dader. Dan wordt het na de trouwerij met de mantel de rliefde bedekt en heeft bijna niemand het er ooit nog over.
pi_102092221
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 11:47 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ik wil daar wel even over uitwijden want ik heb het (te) vaak mogen aanschouwen.
Dit betekent eigenlijk dat je op een gewone zondag, ten overstaan van de hele gemeente (dus in een volle kerk, met al je vriendjes en kennissen) in de zeik wordt gezet omdat je hebt geneukt.
Als je daarna idd trouwt met de mede dader. Dan wordt het na de trouwerij met de mantel de rliefde bedekt en heeft bijna niemand het er ooit nog over.
wtf :')
pi_102215041
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 11:47 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

_O-
pi_128986911
lol, plannen ze het in hun agenda guess so
  maandag 15 juli 2013 @ 22:32:42 #103
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_128986998
Vanwaar deze kick, mijn zoon?
Say what?
pi_128989417
Die refo sletjes zijn vaak wel het geilst,maar alles stiekem he :{
pi_128990314
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:14 schreef oink_oink het volgende:
Raar topic misschien, maar dit is iets wat ik me wel eens af heb gevraagd. In gemeenschappen waar volslagen preutsheid constant de boventoon voert hoe komen die mensen in godsnaam toch tot het hebben van sex met elkaar ? Mogelijk iemand hier die dat weet door Christelijk-Gereformeerde achtergrond ? Hoe komt dat soort mensen die zijn geschoold in het ontkennen van hun gevoelens uiteindelijk toch zover dat ze een wip gaan maken, en hoe beleven ze dat, genieten ze er eigenlijk wel van of mag dat niet van God ? Bepalen ze WANNEER ze het moeten doen of is er toch iets spontaans ? Zo van: 'Gerda meiske ik denk we moet'n vannacht moar uns een kindje goan proberen te mak'n, want we moet'n wel kindr'n hebbm neitwoar ?' 'Noe Hendrik ik mut zegg'n ik vun da best wel eng eig'nlik moar jie bien de boas en het mut van de Heere'.. Is er nog iets van voorspel, en hoe doen ze het ? Beffen, pijpen, anaal etc. ik naam aan dat dat not-done is ? (als ze al op het idee zouden komen) Bij volwassen stellen die beide als maagd het huwelijk zijn ingegaan :') wat een knullig gedoe moet dat de eerste keer zijn lijkt me, beide missen de ervaring dus ze hebben totaal geen steun aan elkaar ?

Deze topic is zeker geen grap of dom getroll, maar ik vraag me dit serieus af hoe dat soort mensen de intimiteit beleven...

Fijne dag verder.
Ze zijn zo schijnheilig als de pest vriend!!!!

ze neuken nog meer als mensen die niet van de kerk zijn.
no
pi_128990664
Ze trouwen eerder :) Als fokkers dat ook zouden doen dan hadden ze een (sex)leven in plaats van een gefrustreerd zolderkamertjesleven >:)
pi_128998716
Dat snel binnen 9 maanden met elkaar moeten trouwen heb ik iets te vaak om me heen gezien, ja :')

Prachtig trouwens, want meestal is dit na een relatie van 1,5 jaar of iets dergelijks en zo'n huwelijk houdt nooit stand en dan moeten ze weer scheiden en ellende maar dat mag dan eigenlijk weer niet :')
Ook te boeken voor feestjes en partijen
pi_129021455
Toch lopen nu veel meer huwelijken stuk dan pak em beet 50 jaar geleden toen er nog veel meer "moetjes" (=huwelijken die snel gesloten worden omdat de vrouw zwanger is geraakt) waren.

Ik heb zelf het idee dat een relatie tegenwoordig te veel als consumptieartikel wordt beschouwd. Niet dat ik wil pleiten om de situatie van 50 jaar geleden weer in te voeren, maar een stukje bezinning zal veel stellen geen kwaad doen.

Er is echt niets mis mee om begin 30 kinderen te nemen en elkaar ook bij tegenspoed trouw te blijven. Maar de huidige generatie vind het een hinderlijke onderbreking van feest vieren en dus een reden om elders het geluk te zoeken...
pi_129021515
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:25 schreef jaha het volgende:
Toch lopen nu veel meer huwelijken stuk dan pak em beet 50 jaar geleden toen er nog veel meer "moetjes" (=huwelijken die snel gesloten worden omdat de vrouw zwanger is geraakt) waren.

Ik heb zelf het idee dat een relatie tegenwoordig te veel als consumptieartikel wordt beschouwd. Niet dat ik wil pleiten om de situatie van 50 jaar geleden weer in te voeren, maar een stukje bezinning zal veel stellen geen kwaad doen.

Er is echt niets mis mee om begin 30 kinderen te nemen en elkaar ook bij tegenspoed trouw te blijven. Maar de huidige generatie vind het een hinderlijke onderbreking van feest vieren en dus een reden om elders het geluk te zoeken...
compleet met je eens
Swek
pi_129031712
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 01:42 schreef Me. het volgende:

Omdat het sletten zijn natuurlijk. _O-
pi_129047431
Grotendeels van die mensen neuken ook voor het huwelijk.
Ô mon citoyens vous serez unis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')