Hoe kom je daar nou bij? Genieten is bij streng gereformeerden uit den boze.quote:Op dinsdag 6 september 2011 14:18 schreef TNA het volgende:
Na het huwelijk mag je toch gewoon kinderen maken en daarvan genieten?
Ik vraag me wel af of andere vormen van seks voor het huwelijk zijn toegestaan of dat je elkaar alleen een zoentje op de wang mag geven als niemand kijkt.
Heb echt medelijden met die gasten...quote:Op dinsdag 6 september 2011 14:25 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij? Genieten is bij streng gereformeerden uit den boze.
Alles mag dan idd. na het trouwen.quote:Op dinsdag 6 september 2011 14:27 schreef Copycat het volgende:
Na het afleggen van de huwelijkse gelofte mogen ze losgaan. En waarom zouden ze dat niet doen met alle toeters en bellen? Het zijn in de eerste plaats namelijk gewoon mensen van vlees en bloed.
Denken dat gereformeerden geen goed seksleven kunnen hebben is imo hetzelfde als denken dat je ouders maar een keer hebben geneukt: om jou te maken.
En seks mag alleen onder toezicht van een ouderling.quote:Op dinsdag 6 september 2011 14:28 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Alles mag dan idd. na het trouwen.
Ook een kabelaansluiting met TV in de kelder, want anders ziet de hele buurt dat ze tv zitten te kijken.
quote:Op dinsdag 6 september 2011 14:29 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
En seks mag alleen onder toezicht van een ouderling.
Alsjeblieft, enige educatie in het veld van de gereformeerden:quote:Op dinsdag 6 september 2011 14:32 schreef RaymondK het volgende:
[..]
![]()
d'r is d'r altijd 1-tje ouder natuurlijk ;-)
Je mag niet voor je eigen plezier gaan, maar voor dat van de ander.quote:Op dinsdag 6 september 2011 14:35 schreef Copycat het volgende:
God heeft zaken als de clitoris en het orgasme toch niet voor niets gemaakt? Niet genieten zou dan tegen Gods wil ingaan zijn.
En uiterlijkheden zeggen niks maar dan ook niks over innerlijkheden.
Volgens mij mag je genieten dat het een lieve lust is, zolang het maar binnen het heilige huwelijk is.
Het klinkt goed hèquote:Op dinsdag 6 september 2011 14:39 schreef Copycat het volgende:
En dan gaat die ander voor jouw plezier. Voilà.
Ik vind het echt naïef te denken dat seksualiteit in die kringen een doodgeboren kindje is.
Het is verbazingwekkend hoeveel christenen niet snappen wat er in de Bijbel staat. Dat jij dit erin leest, wil niet zeggen dat een ander hetzelfde leest. Ik ken een heleboel christenen die het totaal niet met je eens zijn.quote:Op dinsdag 6 september 2011 15:22 schreef Sjapoela het volgende:
Allereerst: vooroordelenAls je het niet weet ga dan geen onzin uitschijten zoals de meeste hier...
OT: seks is on te genieten. Als je geluk hebt komen er kinderen uit voort. Voor het huwelijk is beffen en pijpen toegestaan, er staat in de bijbel dat elkaars lichaam ontdekt wordt. Er wordt helemaal niet schijnheilig over gedaan, dat is alleen de algemene opvatting.
halle-wat?quote:Op dinsdag 6 september 2011 14:25 schreef RaymondK het volgende:
Ze roepen halleloeia op het moment supreme.
Nee god eist niet dat je ze uitpoept maar condooms worden nog steeds verboden door de paus, de achterlijke gladioolquote:Op dinsdag 6 september 2011 15:22 schreef Sjapoela het volgende:
Allereerst: vooroordelenAls je het niet weet ga dan geen onzin uitschijten zoals de meeste hier...
OT: seks is on te genieten. Als je geluk hebt komen er kinderen uit voort. Voor het huwelijk is beffen en pijpen toegestaan, er staat in de bijbel dat elkaars lichaam ontdekt wordt. Er wordt helemaal niet schijnheilig over gedaan, dat is alleen de algemene opvatting.
Die opmerking over tv's is niet relevant en complete bullshit. Dat is goedkoop scoren.
Geen dank, dank mijn opvoeding
Ik spreek niet voot mijzelf btw
edit- idem dito met condooms, God eist niet dat je elk anderhalf jaar er eentje 'uitpoept' Vaak wordt er ook goed gepand, maandelijkse kalender je weet zelf.
Toen mijn moeder jaren geleden een condoom in mijn slaapkamer vond werd er over seks in het algemeen gepraat, leeftijd etc.
Veel vooroordelen dus! Beter heb je respect voor je medemens
Gereformeerden hebben helemaal niks met de paus te makenquote:Op dinsdag 6 september 2011 16:02 schreef Griebus het volgende:
[..]
Nee god eist niet dat je ze uitpoept maar condooms worden nog steeds verboden door de paus, de achterlijke gladiool
Die moeten beter lezen. Maar het zijn er stukken minder dan wat ook op FOK! vaak wordt gesuggereerd. En alles wordt hier over 1 kam geschoren, christenen, gereformeerden, gelovigen en streng gelovigen.quote:Op dinsdag 6 september 2011 15:32 schreef Slacentrifuge het volgende:
[..]
Het is verbazingwekkend hoeveel christenen niet snappen wat er in de Bijbel staat. Dat jij dit erin leest, wil niet zeggen dat een ander hetzelfde leest. Ik ken een heleboel christenen die het totaal niet met je eens zijn.
Dit.quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:06 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Gereformeerden hebben helemaal niks met de paus te maken.
Leer eerst maar eens het verschil tussen een katholiek en een protestant.
Ik wil helemaal niks met religie te maken hebben, is allemaal 1 achterlijke bende.quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:06 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Dus? dan ga je maar onzin spuien? Als je iets zegt, wees dan wel goed geïnformeerd. Anders kom je namelijk érg dom over.quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:11 schreef Griebus het volgende:
[..]
Ik wil helemaal niks met religie te maken hebben, is allemaal 1 achterlijke bende.
De mens creeerde god, niet andersom
Ontopic blijven AUB.quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:06 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Lol alsof al die gelovigen goed geinformeerd zijn. Die lullen ook van alles alsof het echt allemaal gebeurd isquote:Op dinsdag 6 september 2011 16:11 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Dus? dan ga je maar onzin spuien? Als je iets zegt, wees dan wel goed geïnformeerd. Anders kom je namelijk érg dom over.
Jij ook ontopic blijven AUB.quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:25 schreef Griebus het volgende:
[..]
Lol alsof al die gelovigen goed geinformeerd zijn. Die lullen ook van alles alsof het echt allemaal gebeurd is
Faalhaas. Je hebt het zelf over gelovigen, geloof dus... Wat wil je nou?quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:25 schreef Griebus het volgende:
[..]
Lol alsof al die gelovigen goed geinformeerd zijn. Die lullen ook van alles alsof het echt allemaal gebeurd is
Zou dan de gemniddelde PVV'er het eigenlik best geil vinden als de vrouw een hoofddoekje aandeed voor de sex?quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:31 schreef RM-rf het volgende:
De meeste gereformeerde mannen fantaseren natuurlijk over roomskatholieke vrouwen tijdens de sex....
Dat zeg ik toch ook, uberfaaldwaas.quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:29 schreef Sjapoela het volgende:
[..]
Faalhaas. Je hebt het zelf over gelovigen, geloof dus... Wat wil je nou?
OT of ga weg
quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:56 schreef Daniel1976 het volgende:
waarbij de vrouw het over zich heen laat komen en er geen lol aan beleeft.
Wat wordt er verstaan onder fratsen en perversiteit?quote:Op dinsdag 6 september 2011 17:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Dat genot slecht zou zijn herken ik totaal niet (gereformeerd opgegroeid). Ik associeer dat meer met de katholieke kerk eigenlijk, maargoed. 2 dingen die je wel min of meer meekrijgt:
- Seks mag alleen binnen een huwelijk, omdat de daad in de ogen van God het echte huwelijk is (2 mensen worden 1). Daarom mag je ook niet scheiden en wordt er gepushed tot huwelijk als 2 jongeren voor het huwelijk seks hebben gehad.
- Geen fratsen of perversiteit. Normale standaard seks gericht op liefde. Genot is oke zolang het maar niet alleen maar daar om gaat of het belangrijkste is.
Dingen als standjes, dildo's en dat soort werk.quote:Op dinsdag 6 september 2011 17:35 schreef Griebus het volgende:
[..]
Wat wordt er verstaan onder fratsen en perversiteit?
Dat laatste ook niet volgens iedereen. Seks heeft als enig doel kinderen maken en niet voor genot. Zoiets. Maar dat gaat nogal moeilijk voor de man (orgasme). Vrouwelijk orgasme is mss wel minder belangrijk, als er al aan wordt gedacht.quote:Op dinsdag 6 september 2011 14:18 schreef TNA het volgende:
Na het huwelijk mag je toch gewoon kinderen maken en daarvan genieten?
Er staat etc in de TT dus ik denk dat dit over alle streng gelovigen gaat. Niet enkel gereformeerden.quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:06 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Pcies..en als er één geilend, overspelplegend, hypocriet, regelsovertredend volk is, dan zijn het wel de katholiekenquote:Op dinsdag 6 september 2011 18:05 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Er staat etc in de TT dus ik denk dat dit over alle streng gelovigen gaat. Niet enkel gereformeerden.
Als ze het slikt is er toch niets verspild ? Sterker nog, dan kun je besparen op een warme maaltijdquote:Op dinsdag 6 september 2011 18:28 schreef Bukhoer het volgende:
Zaad mag niet verspild worden staat in de bijbel (daarom is masturberen ook taboe), dus seks is alleen voor de bevruchting van de vrouw meer niet. En dat is lekker voor de vrouw omdat het ook nog een beetje aantrekkelijk moet blijven, niet voor ultiem genot.
En dat durf je te beweren terwijl bijvoorbeeld carnaval een katholieke uitvinding is.quote:Op dinsdag 6 september 2011 17:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Dat genot slecht zou zijn herken ik totaal niet (gereformeerd opgegroeid). Ik associeer dat meer met de katholieke kerk eigenlijk...
Kan God verdrietig worden?quote:Op zaterdag 10 september 2011 00:24 schreef Naxilor het volgende:
Wel, ik ben gereformeerd, weliswaar niet streng, maar misschien heeft mijn inzicht toch enige waarde, in ieder geval meer dan dat van mensen die denken dat de paus er ook maar iets mee te maken heeft. Maar goed, dat is een zijspoor.
In mijn omgeving is seks voor het huwelijk not done, het gebeurd wel, regelmatiger dan dat vele gereformeerden zouden willen toegeven maar er wordt wel naar gekeken als iets dat beter niet gedaan kan worden. Dit komt nog niet eens zo zeer uit hel en verdoemenis preken, die voor mij vrij onbekend zijn, maar de gedachte is wel dat dit God verdriet zou doen, omdat voor Hem seks iets is tussen 1 man en 1 vrouw die dan samen 1 lichaam worden. Nu geloven wij dat God ook dit soort daden zou vergeven, maar God verdriet doen is toch niet iets wat we graag of makkelijk doen. Sociale druk en een opvoeding waarin alle negatieve effecten van seks voor het huwelijk worden uitvergroot en alle positieve verminderd komen daar dan nog boven op.
Over hoe er binnen het huwelijk mee om moet worden gegaan hoor ik hier verrassend weinig, volgens mij kunnen de meeste vormen van genot hier prima. Met uitzondering natuurlijk van varianten waarbij er meer dan de twee getrouwde mensen mee doen. Preutsheid naar buiten toe zal je echter wel blijven zien.
nee hoor, je mag er best van genieten, het moet alleen niet de enige reden zijn waarom je het doet.quote:Op dinsdag 6 september 2011 14:25 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij? Genieten is bij streng gereformeerden uit den boze.
Dingen kunnen Hem verdriet doen ja.quote:
Jona 4:10-11quote:Het deed mij verdriet dat mijn heilige naam zo door het volk van Israël ontwijd werd, bij alle volken waar het kwam.
quote:Toen zei de HEER: ‘Als jij al verdriet hebt om die wonderboom, waar jij geen enkele moeite voor hebt hoeven doen en die jij niet hebt laten groeien, een plant die in één nacht opkwam en in één nacht verging, 11 zou ik dan geen verdriet hebben om Nineve, die grote stad, waar meer dan honderdtwintigduizend mensen wonen die het verschil tussen links en rechts niet eens kennen, en dan nog al die dieren?’
Ik denk dat het God eerder verdrietig maakt dat jullie nog steeds aan een oude grijze man op een wolk zitten te denken in plaats van geestelijk mee te evalueren en je open te stellen voor, en deel te worden van het spirituele universum. Nogal het niveau van moslims dus die staan ook stil door de beperkende en dominerende kaders die de bazen bepalenquote:Op zaterdag 10 september 2011 00:24 schreef Naxilor het volgende:
Wel, ik ben gereformeerd, weliswaar niet streng, maar misschien heeft mijn inzicht toch enige waarde, in ieder geval meer dan dat van mensen die denken dat de paus er ook maar iets mee te maken heeft. Maar goed, dat is een zijspoor.
In mijn omgeving is seks voor het huwelijk not done, het gebeurd wel, regelmatiger dan dat vele gereformeerden zouden willen toegeven maar er wordt wel naar gekeken als iets dat beter niet gedaan kan worden. Dit komt nog niet eens zo zeer uit hel en verdoemenis preken, die voor mij vrij onbekend zijn, maar de gedachte is wel dat dit God verdriet zou doen, omdat voor Hem seks iets is tussen 1 man en 1 vrouw die dan samen 1 lichaam worden. Nu geloven wij dat God ook dit soort daden zou vergeven, maar God verdriet doen is toch niet iets wat we graag of makkelijk doen. Sociale druk en een opvoeding waarin alle negatieve effecten van seks voor het huwelijk worden uitvergroot en alle positieve verminderd komen daar dan nog boven op.
Over hoe er binnen het huwelijk mee om moet worden gegaan hoor ik hier verrassend weinig, volgens mij kunnen de meeste vormen van genot hier prima. Met uitzondering natuurlijk van varianten waarbij er meer dan de twee getrouwde mensen mee doen. Preutsheid naar buiten toe zal je echter wel blijven zien.
Dan had je er slimmer aan gedaan deze post niet te maken.quote:Op zaterdag 10 september 2011 09:36 schreef Hi_flyer het volgende:
Ik ben man, gereformeerd, getrouwd, maar ben er nog niet over uit of ik wil reageren.... Het draait nl toch uit op standaard bashing en die tijd heb ik wel gehad.
Wehehehe wat een faalpostquote:Op zaterdag 10 september 2011 17:29 schreef oink_oink het volgende:
[..]
Ik denk dat het God eerder verdrietig maakt dat jullie nog steeds aan een oude grijze man op een wolk zitten te denken in plaats van geestelijk mee te evalueren en je open te stellen voor, en een deel te worden van het spirituele universum. Nogal het niveau van moslims dus die staan ook stil door de beperkende en dominerende kaders die de bazen bepalenGa je eens in spiritualiteit en karma verdiepen of zo.
Pas maar op anders ga ik het nog uitprinten en aan je opsturen.quote:
OK schatjequote:Op zaterdag 10 september 2011 17:50 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ieder z'n eigen plan en levenspad lieverd
Denk daaraan bij dat soort posts.
quote:Op zaterdag 10 september 2011 18:33 schreef shifto het volgende:
Collega van mij heeft naar eigen zeggen alweer bijna 2 jaar geen sex meer gehad met zijn vrouw. Puur omdat ze geen anticonceptie mogen gebruiken van de kerk en ze al 3 kinderen hebben.
En daarbij is periodieke onthouding net zo veilig als sterilisatiequote:Op zaterdag 10 september 2011 18:33 schreef shifto het volgende:
Collega van mij heeft naar eigen zeggen alweer bijna 2 jaar geen sex meer gehad met zijn vrouw. Puur omdat ze geen anticonceptie mogen gebruiken van de kerk en ze al 3 kinderen hebben.
Mja, ik ben niet te beroerd om wat BS vooroordelen weg te nemen, maar als TS zich zo opstelt, wat ik ook verwachtte, gezien zijn FP-verleden, ga ik geen parels voor de zwijnen gooien.quote:Op zaterdag 10 september 2011 17:34 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dan had je er slimmer aan gedaan deze post niet te maken.
Oftewel, waarschijnlijk zoek je toch de confrontatie zelf op
Als je menstruatiecyclus klopt ja. Bij mijn vriendin loopt die niet altijd hetzelfde.quote:Op zaterdag 10 september 2011 19:19 schreef Deliah het volgende:
[..]
En daarbij is periodieke onthouding net zo veilig als sterilisatie. (Als je het dus goed doet).
Het gaat niet over de vrouw, Einstein.quote:Op vrijdag 9 september 2011 19:03 schreef Danbo het volgende:
Seks heeft alleen als doel om kinderen op de wereld te zetten. Er wordt dan ook niet de nadruk gelegd op het genieten maar op het voortbrengen van kinderen. Dus standje missionaris, in bed, met het licht uit. Toch staat er niet in de bijbel dat je niet mag genieten, dit wordt alleen verkondigt van de preekstoel omdat volgens bepaalde dominees alle wereldse geneugten als zondig bestempeld worden. Toch komt er in de bijbel duidelijk naar voren dat je van elkaar dus ook de seks) mag genieten. Zie bijvoorbeeld hooglied, daar wordt uitvoerig beschreven wat er zo mooi is aan de vrouw.
Dat is met elk onderwerp zo. Kun je beter helemaal van FOK!/het internet afgaan.quote:Op zaterdag 10 september 2011 09:36 schreef Hi_flyer het volgende:
Ik ben man, gereformeerd, getrouwd, maar ben er nog niet over uit of ik wil reageren.... Het draait nl toch uit op standaard bashing en die tijd heb ik wel gehad.
Periodieke onthouding mag niet van sommige kerken... Weet niet hoe het met gereformeerden zit, maar mijn grootouders waren katholiek en hebben (nadat ze al 4 kinderen hadden) toestemming moeten vragen aan de priester om aan periodieke onthouding te mogen doen. Dat was uiteindelijk wel goedgekeurd trouwens, maar ze hebben daarna alsnog 2 kinderen gekregenquote:Op zaterdag 10 september 2011 19:19 schreef Deliah het volgende:
[..]
En daarbij is periodieke onthouding net zo veilig als sterilisatie. (Als je het dus goed doet).
Daar had die priester helemaal niets over te zeggen, al hadden ze geen kinderen gekregen.quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:27 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Periodieke onthouding mag niet van sommige kerken... Weet niet hoe het met gereformeerden zit, maar mijn grootouders waren katholiek en hebben (nadat ze al 4 kinderen hadden) toestemming moeten vragen aan de priester om aan periodieke onthouding te mogen doen. Dat was uiteindelijk wel goedgekeurd trouwens, maar ze hebben daarna alsnog 2 kinderen gekregen
Men doet dat met behulp van lichaamstemperatuur meten, hormoonproductie meten en onderzoeken wat de slijmproductie is.quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:07 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Als je menstruatiecyclus klopt ja. Bij mijn vriendin loopt die niet altijd hetzelfde.
Je bevestigt hiermee een van de vooroordelen over gereformeerden. Helemaal zelf, daar was geen TS voor nodig.quote:Op zaterdag 10 september 2011 20:40 schreef Hi_flyer het volgende:
Mja, ik ben niet te beroerd om wat BS vooroordelen weg te nemen, maar als TS zich zo opstelt, wat ik ook verwachtte, gezien zijn FP-verleden, ga ik geen parels voor de zwijnen gooien.
whaha laat me niet lachen. Ik zag vanochtend nog een gezinnetje naar de kerk lopen. Dit gezinnetje is zwaarrefo en gaan zodoende niet met de auto of fiets naar de kerk, maar lopend. De kerk is niet bepaald om de hoek, ze moeten zeker een half uur lopen. Als het zonnetje schijnt dan begrijp ik het nog wel, maar ook tijdens sneeuw/storm/tornado's/etc gaan ze lopen. Doen ze al jaren.quote:Op zondag 11 september 2011 19:24 schreef Kaboutert het volgende:
Ook grappig dat iedereen denkt dat gelovigen niks mogen, en zich aan elk regeltje moeten houden, omdat het anders 'schijnheilige klootzakken' zijn. Het geloof draait niet om regeltjes.
Waarom zijn al die regels er dan? Het zijn de gelovigen zelf die al die regels bedenken..quote:Op zondag 11 september 2011 19:24 schreef Kaboutert het volgende:
Ook grappig dat iedereen denkt dat gelovigen niks mogen, en zich aan elk regeltje moeten houden, omdat het anders 'schijnheilige klootzakken' zijn. Het geloof draait niet om regeltjes.
Het concept van zondigen ontgaat heel veel mensen blijkbaarquote:Op zondag 11 september 2011 19:24 schreef Kaboutert het volgende:
Op een weg waar je 80 mag, scheur je ook met hogere snelheid overheen.
Waarom? Omdat je het leuk vind (blijkbaar) en het zo zijn andere voordelen heeft. (tijdwinst bijvoorbeeld. -niet altijd natuurlijk-)
We zijn allemaal mensen. Denk je nou echt dat een gelovige zich wel aan elk regeltje kan houden?
Seks is gewoon lekker, ook voor gelovigen.
Sommigen kunnen zich op de weg wel aan de snelheid houden, sommigen niet.
Sommigen willen absoluut geen seks voor het huwelijk, sommigen willen ook wel eens hun gevoel achterna lopen en eens seks hebben met de vriendin.
Vaak wordt er raar op een gelovige gekeken als er (perongelijk) een kind voor het huwelijk komt. (of snel trouwen vóór de bevalling). Het 'moeten trouwen' wordt het ook genoemd. De eerste paar weken/maanden word er even raar opgekeken, daarna is het klaar, en word er niet meer na gekeken,
Wat kunnen mensen zich toch druk maken, om niks.
Ik heb er hetzelfde gevoel bij, voor de buitenwereld gebeurt er niets en is de suggestie dat je samen op één kamer slaapt al genoeg om scheef aangekeken te worden. Maar ondertussen wordt er behoorlijk wat "verkend"quote:Op zondag 11 september 2011 01:42 schreef Me. het volgende:
Ik ben opgegroeid in een gereformeerd dorp en ik kan uit ervaring melden dat eigenlijk vrijwel niemand zich houd aan onthouding tot het huwelijk, hoewel ze dat wel graag naar de buitenwereld uitdragen natuurlijk.
Je moet er wat meer moeite voor doen om ze in bed te krijgen, maar zodra dat gelukt is dan is de seks niets anders dan met een atheïst uit de grote stad, vaak zijn ze zelfs nog direct een stuk losser.
Het hele geen seks voor het huwelijk sprookje is een grote hypocriete farce, helemaal onder de huidige generatie.
Het gaat nog wel verder hoor. Als je ooit zo'n EO show ziet zoals nederland zingt ofzo (ik zou niet aanraden te kijken maar swa) Dan zit daar een drummer die wel graag een triootje wilde met mij en mijn vriendin of partnerruil met zijn vriendin erbij. We hebben er vriendelijk voor bedankt.quote:Op maandag 12 september 2011 11:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik heb er hetzelfde gevoel bij, voor de buitenwereld gebeurt er niets en is de suggestie dat je samen op één kamer slaapt al genoeg om scheef aangekeken te worden. Maar ondertussen wordt er behoorlijk wat "verkend".
Schijnheiligheid is niet voorbehouden aan religieuze mensen.quote:Op maandag 12 september 2011 11:18 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Het gaat nog wel verder hoor. Als je ooit zo'n EO show ziet zoals nederland zingt ofzo (ik zou niet aanraden te kijken maar swa) Dan zit daar een drummer die wel graag een triootje wilde met mij en mijn vriendin of partnerruil met zijn vriendin erbij. We hebben er vriendelijk voor bedankt.
Maar dat soort figuren zitten er dus schijnheilig te doen op het podium van de EO.
Oh zo "kinky"bedoelde ik het niet.quote:Op maandag 12 september 2011 11:18 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Het gaat nog wel verder hoor. Als je ooit zo'n EO show ziet zoals nederland zingt ofzo (ik zou niet aanraden te kijken maar swa) Dan zit daar een drummer die wel graag een triootje wilde met mij en mijn vriendin of partnerruil met zijn vriendin erbij. We hebben er vriendelijk voor bedankt.
Maar dat soort figuren zitten er dus schijnheilig te doen op het podium van de EO.
Ohh zo kinky bedoelde ik wel.quote:Op maandag 12 september 2011 11:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Oh zo "kinky"bedoelde ik het niet.
Het was meer mijn eigen situatie (mijn vriendin is de dochter van een dominee).
En we zouden dan ook in aparte kamers moeten slapen op vakantie maar daar hebben we beiden geen trek in en verder helpt dat ook niets behalve dat het goed eruit ziet naar de buitenwereld toe.
Verschil tussen religieuzen en gelovigen.quote:Op zondag 11 september 2011 19:41 schreef kadeautje het volgende:
[..]
whaha laat me niet lachen. Ik zag vanochtend nog een gezinnetje naar de kerk lopen. Dit gezinnetje is zwaarrefo en gaan zodoende niet met de auto of fiets naar de kerk, maar lopend. De kerk is niet bepaald om de hoek, ze moeten zeker een half uur lopen. Als het zonnetje schijnt dan begrijp ik het nog wel, maar ook tijdens sneeuw/storm/tornado's/etc gaan ze lopen. Doen ze al jaren.
Nog een voorbeeld; uit een soortgelijke strenge gemeenschap. Ze gaan vrijwel allemaal met de auto naar de kerk, maar parkeren de auto een wijk vóór de kerk. De rest lopen ze. Want stel je voor.. iemand ziet je in de auto zitten. Hypocriete bende is het. Ik kots er van.
Ik ben geen gelovige, maar ik kan me niet voorstellen dat dit iets met geloof te maken heeft. Als god het ook maar iets zou boeien of jij lopend of met de auto naar de kerk gaat?! Hij is denk ik al lang blij dat je nog gaat.
Edit: Kortom; gelovigen maken zelf regeltjes om het leven moeilijker te maken dan dat nodig is. En dat 'ter ere van god'. Ik denk dat god constant palmfaces uitdrukt, vooral op zondagen.
Waar staat dat stukje over beffen/pijpen/elkaars lichaam ontdekken in de bijbel? Ben wel benieuwd!quote:Op dinsdag 6 september 2011 15:22 schreef Sjapoela het volgende:
Die opmerking over tv's is niet relevant en complete bullshit. Dat is goedkoop scoren.
Geen dank, dank mijn opvoeding
Ik spreek niet voot mijzelf btw
edit- idem dito met condooms, God eist niet dat je elk anderhalf jaar er eentje 'uitpoept' Vaak wordt er ook goed gepand, maandelijkse kalender je weet zelf.
Toen mijn moeder jaren geleden een condoom in mijn slaapkamer vond werd er over seks in het algemeen gepraat, leeftijd etc.
Veel vooroordelen dus! Beter heb je respect voor je medemens
Waarom zouden die christen überhaupt iets van jou moeten aantrekken?quote:Op zondag 11 september 2011 19:41 schreef kadeautje het volgende:
[..]
whaha laat me niet lachen. Ik zag vanochtend nog een gezinnetje naar de kerk lopen. Dit gezinnetje is zwaarrefo en gaan zodoende niet met de auto of fiets naar de kerk, maar lopend. De kerk is niet bepaald om de hoek, ze moeten zeker een half uur lopen. Als het zonnetje schijnt dan begrijp ik het nog wel, maar ook tijdens sneeuw/storm/tornado's/etc gaan ze lopen. Doen ze al jaren.
Nog een voorbeeld; uit een soortgelijke strenge gemeenschap. Ze gaan vrijwel allemaal met de auto naar de kerk, maar parkeren de auto een wijk vóór de kerk. De rest lopen ze. Want stel je voor.. iemand ziet je in de auto zitten. Hypocriete bende is het. Ik kots er van.
Ik ben geen gelovige, maar ik kan me niet voorstellen dat dit iets met geloof te maken heeft. Als god het ook maar iets zou boeien of jij lopend of met de auto naar de kerk gaat?! Hij is denk ik al lang blij dat je nog gaat.
Edit: Kortom; gelovigen maken zelf regeltjes om het leven moeilijker te maken dan dat nodig is. En dat 'ter ere van god'. Ik denk dat god constant palmfaces uitdrukt, vooral op zondagen.
O nee daar gaat het me niet om.. alleen ik denk dat ze niet beseffen dat ze zichzelf voor de gek houden door allemaal regeltjes aan elkaar op te leggen die niks met het geloof te maken hebbenquote:Op maandag 12 september 2011 20:10 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Waarom zouden die christen überhaupt iets van jou moeten aantrekken?
Ik wil daar wel even over uitwijden want ik heb het (te) vaak mogen aanschouwen.quote:Op zondag 18 september 2011 10:18 schreef sweetdancegirl het volgende:
Seks voor het huwelijk komt ook daar steeds vaker voor, en dan moeten ze snel gaan trouwen omdat ze als man en vrouw samen hebben geleefd. En daar moeten ze vooral niet mee te koop lopen, maar ze moeten wel een schuldbelijdenis afleggen tov de kerkenraad.
wtfquote:Op zondag 18 september 2011 11:47 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik wil daar wel even over uitwijden want ik heb het (te) vaak mogen aanschouwen.
Schuldbelijdenis afleggen tov de kerkenraad klinkt nog redelijk te doen.
Dit betekent eigenlijk dat je op een gewone zondag, ten overstaan van de hele gemeente (dus in een volle kerk, met al je vriendjes en kennissen) in de zeik wordt gezet omdat je hebt geneukt.
Als je daarna idd trouwt met de mede dader. Dan wordt het na de trouwerij met de mantel de rliefde bedekt en heeft bijna niemand het er ooit nog over.
quote:Op zondag 18 september 2011 11:47 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik wil daar wel even over uitwijden want ik heb het (te) vaak mogen aanschouwen.
Schuldbelijdenis afleggen tov de kerkenraad klinkt nog redelijk te doen.
Dit betekent eigenlijk dat je op een gewone zondag, ten overstaan van de hele gemeente (dus in een volle kerk, met al je vriendjes en kennissen) in de zeik wordt gezet omdat je hebt geneukt.
Als je daarna idd trouwt met de mede dader. Dan wordt het na de trouwerij met de mantel de rliefde bedekt en heeft bijna niemand het er ooit nog over.
Ze zijn zo schijnheilig als de pest vriend!!!!quote:Op dinsdag 6 september 2011 14:14 schreef oink_oink het volgende:
Raar topic misschien, maar dit is iets wat ik me wel eens af heb gevraagd. In gemeenschappen waar volslagen preutsheid constant de boventoon voert hoe komen die mensen in godsnaam toch tot het hebben van sex met elkaar ? Mogelijk iemand hier die dat weet door Christelijk-Gereformeerde achtergrond ? Hoe komt dat soort mensen die zijn geschoold in het ontkennen van hun gevoelens uiteindelijk toch zover dat ze een wip gaan maken, en hoe beleven ze dat, genieten ze er eigenlijk wel van of mag dat niet van God ? Bepalen ze WANNEER ze het moeten doen of is er toch iets spontaans ? Zo van: 'Gerda meiske ik denk we moet'n vannacht moar uns een kindje goan proberen te mak'n, want we moet'n wel kindr'n hebbm neitwoar ?' 'Noe Hendrik ik mut zegg'n ik vun da best wel eng eig'nlik moar jie bien de boas en het mut van de Heere'.. Is er nog iets van voorspel, en hoe doen ze het ? Beffen, pijpen, anaal etc. ik naam aan dat dat not-done is ? (als ze al op het idee zouden komen) Bij volwassen stellen die beide als maagd het huwelijk zijn ingegaanwat een knullig gedoe moet dat de eerste keer zijn lijkt me, beide missen de ervaring dus ze hebben totaal geen steun aan elkaar ?
Deze topic is zeker geen grap of dom getroll, maar ik vraag me dit serieus af hoe dat soort mensen de intimiteit beleven...
Fijne dag verder.
compleet met je eensquote:Op dinsdag 16 juli 2013 21:25 schreef jaha het volgende:
Toch lopen nu veel meer huwelijken stuk dan pak em beet 50 jaar geleden toen er nog veel meer "moetjes" (=huwelijken die snel gesloten worden omdat de vrouw zwanger is geraakt) waren.
Ik heb zelf het idee dat een relatie tegenwoordig te veel als consumptieartikel wordt beschouwd. Niet dat ik wil pleiten om de situatie van 50 jaar geleden weer in te voeren, maar een stukje bezinning zal veel stellen geen kwaad doen.
Er is echt niets mis mee om begin 30 kinderen te nemen en elkaar ook bij tegenspoed trouw te blijven. Maar de huidige generatie vind het een hinderlijke onderbreking van feest vieren en dus een reden om elders het geluk te zoeken...
Omdat het sletten zijn natuurlijk.quote:Op zondag 11 september 2011 01:42 schreef Me. het volgende:
Ik ben opgegroeid in een gereformeerd dorp en ik kan uit ervaring melden dat eigenlijk vrijwel niemand zich houd aan onthouding tot het huwelijk, hoewel ze dat wel graag naar de buitenwereld uitdragen natuurlijk.
Je moet er wat meer moeite voor doen om ze in bed te krijgen, maar zodra dat gelukt is dan is de seks niets anders dan met een atheïst uit de grote stad, vaak zijn ze zelfs nog direct een stuk losser.
Het hele geen seks voor het huwelijk sprookje is een grote hypocriete farce, helemaal onder de huidige generatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |