| Skv | dinsdag 6 september 2011 @ 11:29 |
| Zoals gewoonlijk zit ik met mijn week-ov (vrij reizen van maandag t/m vrijdag) in de trein voor me uit te gluren. Waar normaal mijn kaartcontrole altijd goed is, kreeg ik nu ineens gezanik van de conducteur: volgens hem zou ik vanaf 1 september moeten inchecken als ik reis, ook al heb ik 'vrij reizen'. Ik heb hier nog nooit eerder van gehoord, iemand die hier meer vanaf weet? Voor mij is het alleen maar een bijzonder onhandige extra handeling, met kans op financieel verlies op het moment dat ik wel incheck, maar vergeet uit te checken. NS. | |
| karr-1 | dinsdag 6 september 2011 @ 11:31 |
| Iedereen die een OV chip ding heeft moet inchecken en daar zal de studenten OV ook ondervallen. En welk financieel verlies aangezien er geen geld op staat en je gewoon gratis mag reizen? | |
| freiss | dinsdag 6 september 2011 @ 11:33 |
http://www.oogtv.nl/2011/(...)verplicht-inchecken/Voor Arriva geldt het iig. | |
| Slacentrifuge | dinsdag 6 september 2011 @ 11:35 |
| Hoe kun je nou zwartrijden als je een geldig vervoersbewijs bij je hebt. Inchecken heeft dan geen enkel ander nut dan controleren waar je naartoe reist. | |
| RemcoDelft | dinsdag 6 september 2011 @ 11:36 |
| Big Brother! Uiteraard zullen ze dit elke keer gebruiken om te dreigen de kaart af te schaffen, waarna-ie weer duurder wordt.... Dat concept is al jaren beproefd... | |
| CindieY | dinsdag 6 september 2011 @ 11:36 |
Klopt, de conducteur zei het ook al tegen mij. M'n vriend heeft het voor de grap eens na gevraagd bij een conducteur van de NS en ik geloof dat het antwoord hier wel op neer kwam: binnenkort wordt het bij de NS ook verplicht, nu nog niet maar het is wel goed om jezelf alvast aan te wennen om in en uit te checken. Ik meen dat binnenkort januari is, maar pin me daar niet op vast. | |
| karr-1 | dinsdag 6 september 2011 @ 11:38 |
Omdat het pas geldig is als je ingecheckt bent. Ik heb een normale OV chipkaart en die is ook niet geldig als ik niet incheck, ondanks dat er voldoende saldo e.d. opstaat. | |
| CindieY | dinsdag 6 september 2011 @ 11:40 |
Dat saldo wordt natuurlijk niet afgeschreven, oftewel, je hebt niet betaald voor de reis. Dat geldt niet voor studenten die gratis reizen. Ik zie het punt ook niet. | |
| karr-1 | dinsdag 6 september 2011 @ 11:41 |
Studenten reizen misschien "gratis" maar hebben nog steeds een geldig vervoersbewijs nodig. En dat word dus pas geldig op het moment van inchecken. | |
| Slacentrifuge | dinsdag 6 september 2011 @ 11:43 |
Mijn OV is geldig van maandag 4:00 t/m zaterdag 4:00. Staat niks op of bij over inchecken. Dus het inchecken dient geen enkel ander doel dan kunnen controleren waar ik wanneer ben. | |
| freiss | dinsdag 6 september 2011 @ 11:45 |
| http://www.studentenreisproduct.nl/reizen/in-en-uitchecken.aspx NS hoeft dus nog niet. | |
| Compoantje | dinsdag 6 september 2011 @ 11:47 |
| Je meot bij Arriva verplicht inchecken, waarom weet ik niet, maar je kunt er een boete voor krijgen geloof ik. Dikke onzin allemaal maargoed. Als je incheck moet je ook uitchekken, anders wordt je geblokkerd op den duur. | |
| Hephaistos. | dinsdag 6 september 2011 @ 11:51 |
| Natuurlijk moet je inchecken. Volgens mij wordt dat ook al ruim een jaar verkondigd, dus dat had je gewoon kunnen weten. Ook al is die kaart voor jou gratis, dat betekent natuurlijk niet dat er niet voor jouw reizen betaald hoeft te worden. Om die verdeelsleutel eerlijk te houden hebben vervoersbedrijven informatie nodig over hoe vaak er 'gratis' wordt gereisd. | |
| karr-1 | dinsdag 6 september 2011 @ 11:52 |
Het inchecken maakt het geldig, meer niet. Dat je er niet voor hoeft te betalen, maakt het nog niet gratis zoals Hephaistos ook al zegt. En dan weten ze waar je bent, so what? | |
| Skv | dinsdag 6 september 2011 @ 12:09 |
| Lekkere fucking 'vooruitgang' dan. Eerst kon ik gewoon lekker met mijn plastic kaart met mijn foto in de trein gaan zitten, liet dat ding zien en klaar. Nu werd het een pasje, maar het principe bleef hetzelfde. Kan ik verdomme nu ook nog in- en uit gaan checken terwijl ik sowieso gratis reis. De conducteur ziet zelfs op zijn scanner dat ik week-OV heb. Wat is dan in godsnaam de toegevoegde waarde van mij in te laten checken? Het is voor mij alleen maar weer een extra handeling en het brengt allerhande mogelijke strafmaatregelen met zich mee. Fuck zeg, wat ben ik blij dat ik bijna afstudeer. | |
| Skv | dinsdag 6 september 2011 @ 12:10 |
Ik zit nu in de internationale van Berlijn naar Schiphol, dat is toch NS? De conducteur zei het net tegen mij en daarna ging hij het omroepen. Of ik heb een enorm enthousiaste te pakken, dat kan natuurlijk ook. | |
| karr-1 | dinsdag 6 september 2011 @ 12:13 |
Nee zeg, je zal ook eens moeite doen voor je gratis reizen | |
| Slacentrifuge | dinsdag 6 september 2011 @ 12:14 |
Nee hoor, op de websites staat ook dat de kaart zelf het vervoersbewijs is. Er staat niks over geldigheid pas na het inchecken. Het maakt me niet uit dat ze weten waar ik ben, maar dat is wel de enige reden dat ik verplicht moet inchecken. Als ze dat nou gewoon eens zouden toegeven | |
| Skv | dinsdag 6 september 2011 @ 12:15 |
Dit is toch volledige onzin? Ik mag gratis reizen, dat is deel van mijn studiebeurs. Mijn kaartje (die uitgelezen wordt door de conducteur) bevestigt tijdens mijn reis dat ik gratis mag reizen. Waarom moet ik dat dan in Godsnaam aan- en uitzetten? Het is vast niet mogelijk om op 1 september 's ochtends in te checken en vervolgens nooit meer uit te checken? Dat vervalt zeker weer na een dag ofzo. | |
| Slacentrifuge | dinsdag 6 september 2011 @ 12:15 |
Kunnen zien waar je geweest bent | |
| Slacentrifuge | dinsdag 6 september 2011 @ 12:16 |
't Is niet eens gratis, je betaalt iets van ¤3000 per jaar voor dat malle ding, via de IBG dan. En als je boven je 10 jaar studeren uitkomt mag je dat dus ook echt gaan betalen. | |
| #ANONIEM | dinsdag 6 september 2011 @ 12:17 |
In de Berlijntrein hoeft het natuurlijk sowieso nog niet. Denk maar aan de situatie dat je uit Duitsland komt en een papieren kaartje tot de grens hebt gekocht. Dan kun je helemaal niet inchecken met een abonnement. Ja, of het moet wel, maar dan is NS dus echt compleet achterlijk bezig. | |
| karr-1 | dinsdag 6 september 2011 @ 12:18 |
Nee het is geen onzin. Die gratis reizen worden wel degelijk betaald, alleen niet op een voor jou zichtbare manier. Vervoersbedrijven moeten het geld verdelen en hebben daarvoor een verdeelsleutel nodig en daar dienen die gegevens voor. En nee nooit meer uitchecken gaat niet werken, dan word je kaart op een bepaald moment helemaal geblokkeerd en kun je niets meer. | |
| karr-1 | dinsdag 6 september 2011 @ 12:18 |
Als het al zo zou zijn, zie ik niet in waarom dat voor jou belangrijk is om te weten | |
| karr-1 | dinsdag 6 september 2011 @ 12:18 |
Ja en dan? | |
| #ANONIEM | dinsdag 6 september 2011 @ 12:19 |
Dan kunnen ze beter berekenen hoe de opbrengsten over NS, Arriva, Syntus enzovoort verdeeld moeten worden. | |
| Slacentrifuge | dinsdag 6 september 2011 @ 12:20 |
Het gaat toch over mij? Ze moeten daar gewoon eerlijk over zijn, en niet loser-en over dat ik verplicht moet inchecken 'omdat ik er dan vast aan wen en er dan ook aan denk om in te checken op momenten dat ik niet vrij kan reizen' | |
| Slacentrifuge | dinsdag 6 september 2011 @ 12:21 |
Dan niks. Het is gewoon controle. Nogmaals, het boeit me geen reet, maar wees er gewoon eerlijk over. | |
| karr-1 | dinsdag 6 september 2011 @ 12:21 |
Tsja ik zie nog steeds het probleem niet, maar dat ligt aan mij dan | |
| karr-1 | dinsdag 6 september 2011 @ 12:21 |
Precies | |
| karr-1 | dinsdag 6 september 2011 @ 12:22 |
Dat zijn ze dus ook. | |
| Skv | dinsdag 6 september 2011 @ 12:27 |
En dat kunnen ze niet aan de hand van de data die wordt verzameld op het moment dat de conducteur mijn pasje langs zijn scanner haalt? | |
| Slacentrifuge | dinsdag 6 september 2011 @ 12:27 |
Nee, want het verplichte inchecken wordt ingevoerd omdat we er dan aan wennen dat we moeten inchecken, zodat we dat ook niet vergeten te doen op moment dat we niet vrij kunnen reizen. En da's een bullargument, aangezien dit voorheen ook nooit een probleem was (kaartje kopen), en je gewoon boetes kunt uitdelen aan studenten die geen kaartje kopen als hun kaart niet geldig is. Er zitten veel meer voordelen aan niet verplicht hoeven inchecken (in de trein iig) dan aan het wèl verplicht stellen. | |
| Wootism | dinsdag 6 september 2011 @ 12:29 |
Zo werkt dat dus niet. Inchecken bij de bus doe je bijvoorbeeld alleen maar om de chauffeur te laten zien dat je een geldige pas hebt, maar niet om hem te activeren of wat dan ook. | |
| Irritatie100 | dinsdag 6 september 2011 @ 12:37 |
| Ik zat 2 september nog in de trein van Dordrecht naar Hardinxveld-Giessendam (da's dus Arriva) en had niet ingecheckt. Ben wel gecontroleerd en er werd niks tegen me gezegd Sterker nog, m'n chipkaart werd niet eens gescand, het laten zien was al voldoende. | |
| Hephaistos. | dinsdag 6 september 2011 @ 12:38 |
OH NEE! De samenleving betaalt al je reizen voor niks en het enige dat je daarvoor hoeft terug te doen is je pasje langs een paal te halen als je instapt. Wat heb jij het zwaar zeg! | |
| karr-1 | dinsdag 6 september 2011 @ 12:39 |
Kom jij elke keer in elke trein een conducteur tegen dan? | |
| karr-1 | dinsdag 6 september 2011 @ 12:40 |
Het gewen argument is nog niet zo slecht, aangezien we dan weer huilende studenten krijgen die vinden dat ze onterecht een bekeuring krijgen. | |
| Slacentrifuge | dinsdag 6 september 2011 @ 12:41 |
En weer als ik uitstap! Hallo! | |
| karr-1 | dinsdag 6 september 2011 @ 12:41 |
2 keer langs die paal dan, nou nou wat een zwaar leven zeg | |
| Slacentrifuge | dinsdag 6 september 2011 @ 12:41 |
Dat zijn de losers die proberen gratis te reizen en/of onnozel zijn. Het merendeel kan gewoon nadenken en hoeft dat niet voor zich te laten doen door een incheckverplichting. | |
| Slacentrifuge | dinsdag 6 september 2011 @ 12:42 |
En ook nog 's hard studeren. Onderschat het niet! | |
| karr-1 | dinsdag 6 september 2011 @ 12:46 |
Als je straks een normale kaart hebt zal je ook moeten inchecken, dus waarom nu niet? Ik zie echt het probleem niet hoor | |
| karr-1 | dinsdag 6 september 2011 @ 12:46 |
Bier zuipen en feesten is zwaar genoeg inderdaad.... | |
| Slacentrifuge | dinsdag 6 september 2011 @ 12:54 |
Straks? Straks ga ik werken, een auto kopen en nooit meer met het OV. Een voorbereiding op de toekomst is het dus óók al niet. Blijft weer over..... controle. | |
| Slacentrifuge | dinsdag 6 september 2011 @ 12:54 |
Ik drink niet Maar een hele dinsdag op de bank liggen niksen is inderdaad heftig. | |
| karr-1 | dinsdag 6 september 2011 @ 13:00 |
Jij hebt meteen een dik salaris en bijbehorende auto natuurlijk. De rest van ons gaat gewoon met het OV. En controle is misschien zo gek nog niet voor sommige mensen | |
| nikky | dinsdag 6 september 2011 @ 13:02 |
| Met mijn "gewone" abonnement (papier, Arriva, trein) hoef ik niet in- en uit te checken. Zolang ik niet verplicht word om met die chipkaart de reizen, doe ik dit ook niet. Als ik zie hoe er wordt gedrongen bij de in- uitcheck paaltjes, dan bedank ik vriendelijk. Nu kan ik nog lekker doorlopen, dus geniet ik er nog even van | |
| #ANONIEM | dinsdag 6 september 2011 @ 13:05 |
Nee. | |
| Slacentrifuge | dinsdag 6 september 2011 @ 13:07 |
Voor die controle komt de kaartjesknipmeneer langs. | |
| #ANONIEM | dinsdag 6 september 2011 @ 13:10 |
Straks niet meer natuurlijk, dan is de controle bij de poortjes voldoende. Verrek, misschien zie je nu het licht en snap je waarom je moet in- en uitchecken. | |
| CindieY | dinsdag 6 september 2011 @ 13:18 |
Ik vraag me af hoe lang dat nog gaat duren. Nog niet overal is de ov-chipkaart het enige geldende vervoersbewijs. En het wordt al helemaal vervelend voor mensen zoals ik die met de situatie NS-Arriva of Arriva-NS zitten. Je trein zal maar vertraging hebben en je kunt het nog redden met een simpel sprintje, maar nee, nu moet ik verdorie eerst uitchecken bij de één en inchecken bij de ander. NS-paaltjes in overvloed trouwens, maar de Arriva-paaltjes zijn op station Groningen in ieder geval nogal schaars en vreemd verdeeld. En natuurlijk ben ik niet de enige die moet in- en uitchecken, dus zeg maar doeidoei trein. | |
| karr-1 | dinsdag 6 september 2011 @ 13:19 |
Voor zolang als het duurt, want dat gaat redelijk snel verdwijnen volgens mij | |
| karr-1 | dinsdag 6 september 2011 @ 13:19 |
Nog wel, maar die is er straks niet meer. Dan krijg je een scanmeneer die ziet dat jij niet ingecheckt bent en je dan een fijne boete geeft wegens zwart rijden. Die ga je dan gewoon betalen neem ik aan? | |
| Slacentrifuge | dinsdag 6 september 2011 @ 13:20 |
Want dan is het niet meer mogelijk dat je niet incheckt en dus gratis reist? Die controles blijven natuurlijk. | |
| #ANONIEM | dinsdag 6 september 2011 @ 13:21 |
Jij bent of keihard aan het trollen, of je snapt het echt niet. Ik twijfel nog tussen deze 2 opties eerlijk gezegd. | |
| Slacentrifuge | dinsdag 6 september 2011 @ 13:21 |
Ik check braaf in. Vind het alleen nergens op slaan. | |
| #ANONIEM | dinsdag 6 september 2011 @ 13:22 |
Je wordt liever lastig gevallen in de trein? | |
| Slacentrifuge | dinsdag 6 september 2011 @ 13:28 |
Dat overal het liefst! | |
| Slacentrifuge | dinsdag 6 september 2011 @ 13:30 |
Vertel | |
| Irritatie100 | dinsdag 6 september 2011 @ 13:30 |
Poortjes zijn afgesloten, als je niet incheckt gaan ze niet open. | |
| karr-1 | dinsdag 6 september 2011 @ 13:37 |
Tsja ik vind het ook nergens op slaan dat studenten zo zeiken over dingen die ze gratis krijgen, maar daar ga ik ook weinig aan doen | |
| Slacentrifuge | dinsdag 6 september 2011 @ 13:37 |
Ah, dat leuke systeem wat ze in Rotterdam al hebben bij de metro? Waar je incheckt en er vervolgens 10 mensen met je meerennen door die poortjes? Geweldig systeem, waterdicht! | |
| Slacentrifuge | dinsdag 6 september 2011 @ 13:37 |
Gratis, mwoah. | |
| karr-1 | dinsdag 6 september 2011 @ 13:38 |
Genoeg om zwartrijders op te pakken in ieder geval. Ik kom regelmatig in Rotterdam, maar ten eerste is 10 man al belachelijk, ten tweede word je vrijwel meteen eruit geplukt als je dat doet. | |
| #ANONIEM | dinsdag 6 september 2011 @ 13:38 |
Waar betaal je precies voor je OV dan? | |
| karr-1 | dinsdag 6 september 2011 @ 13:38 |
Jij betaald dus voor je reizen? | |
| Slacentrifuge | dinsdag 6 september 2011 @ 13:41 |
Door wie? Er is daar niemand. De negers staan in bosjes buiten de poortjes te wachten tot er iemand door de poortjes gaat, en rennen er daarna met een groep ook doorheen. Ik sta er regelmatig te wachten op de metro en zie het dan meerdere keren gebeuren in die paar minuten dat ik wacht. | |
| Slacentrifuge | dinsdag 6 september 2011 @ 13:42 |
Nog niet, maar dat mag ik na m'n studie wel gaan doen ja. | |
| Irritatie100 | dinsdag 6 september 2011 @ 13:42 |
Ik reis elke dag met de Rotterdamse metro. Moet inderdaad zeggen dat dit heel goed mogelijk is en dat er dan niemand ingrijpt, maar ik zie het eigenlijk weinig gebeuren. | |
| #ANONIEM | dinsdag 6 september 2011 @ 14:03 |
Hier in Amsterdam in mijn stadsdeel gebeurt het juist heel veel. Ik denk dat bij iets van 10%-20% van de reizigers van onze halte het zwartrijders-alarm af gaat. Tenzij er gecontroleerd wordt, want dan tipt iedereen elkaar en heeft iedereen ineens wel een kaartje. Hier, neem dit nou: Honderden zwartrijders gepakt tijdens ov-controle Slechts 1,5% zwartrijders in de metro? Wat een grap. De controleurs waren toen weliswaar undercover, maar als ze de hele tijd op dezelfde plek hebben staan controleren is het verrassingseffect voor de geroutineerde zwartrijders natuurlijk nog steeds nul. Maar het (onjuiste) lage percentage staat natuurlijk wel leuk in de boeken en in de propagandapraatjes voor de OV-chipkaart. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2011 14:07:21 ] | |
| karr-1 | dinsdag 6 september 2011 @ 14:10 |
Toch vreemd dat er altijd voldoende controleur staan als ik er voorbij kom en de ene na de andere bekeuring word uitgedeeld. | |
| Slacentrifuge | dinsdag 6 september 2011 @ 14:36 |
Ze gaan het natuurlijk niet doen als er gecontroleerd wordt | |
| karr-1 | dinsdag 6 september 2011 @ 14:58 |
Nee precies, dus gebeurt het heel weinig en op den duur helemaal niet meer. Er zullen altijd idioten zijn die denken dat gratis reizen voor hen gemaakt is, maar normale mensen betalen gewoon. | |
| Slacentrifuge | dinsdag 6 september 2011 @ 15:20 |
Want er zal in de toekomst 24/7 gecontroleerd gaan worden, denk je? Op alle stations in Nederland, zodat er nergens meer iemand de trein of metro in kan zonder ingecheckt te hebben en controleren in de trein dus niet meer nodig is? Ik denk het ook wel niet. | |
| Hephaistos. | dinsdag 6 september 2011 @ 17:12 |
Hier eigenlijk hetzelfde... Er is nog wel een groep tuig die op die manier zwart rijdt, maar de grote groep reizigers gaat zich daar echt niet toe verlagen. Terwijl ik ten tijde van de strippenkaart best wat mensen kende die bijna nooit afstempelde in de metro en het risico van controle op de koop toenam. Het is natuurlijk ook best kansloos om achter iemand aan te lopen. Ik zou me iig doodschamen als dat alarm afgaat omdat jij een euro wil besparen. | |
| MWP | dinsdag 6 september 2011 @ 18:39 |
In de eerste plaats controleren of jij nog recht hebt op je Studenten-OV. Dat het week-OV op jouw chipkaart staat wil namelijk niet zeggen dat je daar recht op hebt (bijv. als je bent gestopt met de opleiding of als je te lang studeert). De conducteur ziet alleen staan dat er een week-OV op je kaart staat, of deze nog geldig is kan hij niet zien. Bij het inchecken wordt dat gecontroleerd. Ook wordt dan gechecked of de kaart gestolen is of op een andere manier is gemanipuleerd (bijv. dat er met een eigengekochte kaartlezer geld op is gezet). Ook als je klaar bent met studeren blijft de OV-chipkaart van jou. Als jij dan "vergeet" het reisproduct eraf te halen en je checkt niet in, ziet de conducteur nog steeds dat jij een week-OV hebt... terwijl het inchecken bij zo'n paal dan een bericht naar DUO/IB-groep stuurt met de melding dat je nog steeds je reisproduct gebruikt. Alleen al daarom moet je inchecken. Dat de NS de informatie ook gebruikt voor het herkennen van reizigersstromen is voor hun een belangrijk voordeel. En uiteindelijk ook voor jou (tenslotte kan de NS daardoor hun materieel en rooster aanpassen aan de vervoersvraag). | |
| Space-Chinees | dinsdag 6 september 2011 @ 18:57 |
Dat inchecken vind ik nieteens zo erg. Maar vaak vergeet ik met studentenkaart weer uit te checken. En dan kost het vrij reisproduct opeens wel (een flinke duit) geld. Inchecken prima, maar die borg die op studenten-ov's wordt ingehouden is onterecht. Juridisch is het niet zo simpel mbt studentenov's. Het volgende is ontleend uit Ars Aequi maandblad.
| |
| MWP | dinsdag 6 september 2011 @ 19:03 |
Ik ben het met het stuk wat je hebt vetgedrukt niet eens. Aan de hand van het reisproduct kan je namelijk niet zien of iemand recht heeft op gratis reizen. Denk aan mensen die gestopt zijn met hun studie, mensen die hun kaart gemanipuleerd hebben of studenten die afgestudeerd zijn en het reisproduct niet van de kaart gehaald hebben. | |
| Space-Chinees | dinsdag 6 september 2011 @ 19:08 |
Maar hoe weet jij dat? Ben jij een conducteur? Werk bij jij de DUO of NS? Het lijkt mij dat de PDA's van conducteurs regelmatig worden geupdate en dus ook of bepaalde reisproducten nog op bepaalde ovchipkaarts behoren? Net zoals dat vroeger de OV-studentenkaart d.m.v. een steekproef m.b.v. pda's werden gecontroleerd op geldigheid (controle met database IB-groep). | |
| MWP | dinsdag 6 september 2011 @ 19:46 |
In de eerste plaats kan je je afvragen in hoeverre DUO de NS toegang wil verschaffen tot hun eigen database en - nog erger - of conducteurs een kopie van die database op hun PDA moeten hebben. Zelf zou ik daar in elk geval ook niet op zitten te wachten. Daarnaast zouden op die PDA's dan diverse databases moeten samenkomen: Die van DUO, die van translink-systems, die van de NS zelf, maar ook die van diverse andere vervoerders (denk aan GVB, Arriva enzovoorts die allemaal bepaalde abonnementen uitgeven die in sommige gevallen ook korting bij de NS en bij andere vervoerders geven). Ook de controleurs van GVB, Arriva, Connexxion, RET, HTM zouden dan diezelfde databases op hun PDA's moeten hebben. Niet alleen geeft dit een aantal haken en ogen m.b.t. privacy-policies, ook wordt het een hele kunst al die databases op elk moment gesynchroniseerd te houden. Ook de bestandsgrote van die databases kan een probleem vormen: Als je ze niet gedurende dag upload (i.v.m. dataverkeer via GSM/GPRS netwerk) zul je dit 's nachts moeten doen als die PDA's in de oplader zitten. Men heeft er daarom voor gekozen om dit centraal te regelen via Translink-systems op het moment dat je in- en uitcheckt. Wel zo veilig, makkelijk en prettig met betrekking tot de privacy. De conducteur hoeft daarom alleen te controleren of er is ingecheckt, Translink-system controleert de rest. | |
| Space-Chinees | dinsdag 6 september 2011 @ 20:20 |
| Technisch hoeft hiet niet zo intensief zoals jij het beschrijft. Het gaat om een simpele check van het correspondentienummer met het daaraan gekoppelde reisrecht. Privacy lijkt daarmee niet echt in het geding te komen. Synchronisatie met PDA hoeft ook niet dagelijks, maar zou ook maandelijks of per half jaar kunnen. Hoe dan ook, het is zoals het nu is. Maar dan heb je nog geen antwoord op mijn vraag gegeven. Het is trouwens niet hoe het is geregeld waar ik mee zit. Het inchecken prima, maar met de boete die mensen krijgen bij een vrij reisproduct ben ik niet mee eens. Jouw argumenten (controle op geldig reisproduct d.m.v. Translink) rechtvaardigen die boete ook niet. | |
| Space-Chinees | dinsdag 6 september 2011 @ 20:27 |
| - never mind - | |
| MWP | dinsdag 6 september 2011 @ 21:00 |
Dat ben ik niet met je eens. De student in kwestie staat voor je als je die check uitvoert. Dus dan is direct duidelijk hoe e.e.a. zit met betrekking tot de inschrijving, toelating en afronding van de studie. Daar heeft een conducteur niets mee te maken. Technisch gezien is dat zeker nog een uitdaging aangezien die synchronisatie regelmatig uitgevoerd moet worden met meerdere vervoerders terwijl die nu eenmalig met TLS moet worden uitgevoerd. Zonder inchecken kan niet gecontroleerd worden of jij een geldig reisproduct hebt en dus gaat de vervoerder er vanuit dat je geen geldig reisproduct hebt. In de algemene voorwaarden van de vervoerder is afgesproken dat je dan een boete krijgt | |
| Space-Chinees | dinsdag 6 september 2011 @ 22:17 |
Het lijkt me sterk dat dat uit een correspondentienummer gehaald kan worden. Maar dat een alternatieve oplossing technisch moeilijk haalbaar is geloof ik uit jouw verhaal wel. | |
| RainofDeath | dinsdag 6 september 2011 @ 23:20 |
Want je moet uiteraard direct een Audi A8 rijden als je afgestudeerd bent. Ik heb 2 jaar lang een auto gehad tijdens mijn vorige studie en was hier in totaal (incl verzekering + wegenbelasting) nog geen ¤1500 kwijt. | |
| heiden6 | dinsdag 6 september 2011 @ 23:27 |
'Afgesproken'. |