Ik kan me de clip ook heel vaag herinneren, in de clip zie je een stel erg verliefd doen samen douchen enz. maar op het einde wordt zij doodgeschoten als ik me niet vergis ?quote:Op maandag 19 september 2011 19:27 schreef stavast het volgende:
Ik zoek (Joh je meent het..) een hiphop nummertje van ongeveer 10 jaar (of langer) geleden. Dit nummer had een sprekende clip die erg goed aansloot bij de tekst. Daarom had ik dit nummer gekozen voor een opdracht voor muziekles tijdens de middelbare school.
Zoals ik al zei gaat het om een hiphop nummer waarbij de rapper het verhaal vertelt hoe hij een meisje heeft leren kennen. Ik kan me nog herinneren dat het de hoofdkleuren in de clip bruin/oranje waren (voornamelijk in het begin qua kleren en licht kleur) en dat het refrein van het nummer het woord "Reminisce" bevat. Iets in de trend van "I used to Reminisce the days we were together." Volgens mij werd het meisje waar het over ging in de clip ook doodgeschoten aan het einde van de clip.
Het was niet echt een cliché nummer naar mijn idee, maar mijn interpretatie kan na 10 jaar veranderd zijn. De rappert was in ieder geval een man van Afro Amerikaans afkomst, maar kan me niet herinneren dat hij onderdeel was van een groep.
Ik hoop dat iemand weet over welk nummer ik het heb, het frustreert me namelijk een beetje omdat ik alleen maar op het woord "Reminisce" kan komen en het best een pakkend refrein was waar ik nog de andere woorden, nog de melodie van weet.
ik hoop
Ja klopt! ze wordt volgens mij ook doodgeschoten door een verloren kogel. En die kogel had weer wat te doen met duistere zaken waar hij dan weer mee te maken had (weet niet heel zeker).quote:Op maandag 19 september 2011 20:39 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Ik kan me de clip ook heel vaag herinneren, in de clip zie je een stel erg verliefd doen samen douchen enz. maar op het einde wordt zij doodgeschoten als ik me niet vergis ?
Ik kom vooral op 2Pac en Mary J. Blyge uit... zal het vast niet zijn.quote:Op maandag 19 september 2011 19:27 schreef stavast het volgende:
Ik zoek (Joh je meent het..) een hiphop nummertje van ongeveer 10 jaar (of langer) geleden. Dit nummer had een sprekende clip die erg goed aansloot bij de tekst. Daarom had ik dit nummer gekozen voor een opdracht voor muziekles tijdens de middelbare school.
Zoals ik al zei gaat het om een hiphop nummer waarbij de rapper het verhaal vertelt hoe hij een meisje heeft leren kennen. Ik kan me nog herinneren dat het de hoofdkleuren in de clip bruin/oranje waren (voornamelijk in het begin qua kleren en licht kleur) en dat het refrein van het nummer het woord "Reminisce" bevat. Iets in de trend van "I used to Reminisce the days we were together." Volgens mij werd het meisje waar het over ging in de clip ook doodgeschoten aan het einde van de clip.
Het was niet echt een cliché nummer naar mijn idee, maar mijn interpretatie kan na 10 jaar veranderd zijn. De rappert was in ieder geval een man van Afro Amerikaans afkomst, maar kan me niet herinneren dat hij onderdeel was van een groep.
Ik hoop dat iemand weet over welk nummer ik het heb, het frustreert me namelijk een beetje omdat ik alleen maar op het woord "Reminisce" kan komen en het best een pakkend refrein was waar ik nog de andere woorden, nog de melodie van weet.
ik hoop
Ik hoopte dat je het zelf verkeerd hadquote:Op maandag 19 september 2011 18:07 schreef Fruitsalade het volgende:
[..]
Das geen Drum n Bass mien jong.
Deze?quote:Op maandag 19 september 2011 22:04 schreef dabadbass het volgende:
Ik zoek een (vermoedelijk) nummer van Bruce Springsteen.
Het begint rustig, maar na een minuut of 2 worden alle muzikanten 1 voor 1 voorgesteld aan de luisteraar.
Het voorstellen wordt begeleid met een snelle drum (zoeen met de voet bedient: pom-pom-pom)
Maar het kan ook Bruce Springsteen niet zijn.
Het liedje duurt ongeveer 5-6 minuten.
dat is het jammer genoeg niet. het nummer wordt gerapt door een man alleen.quote:Op maandag 19 september 2011 22:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik kom vooral op 2Pac en Mary J. Blyge uit... zal het vast niet zijn.
quote:Op maandag 19 september 2011 22:28 schreef SplashO het volgende:
Een nummertje dat vanochtend bij mtv was.
Het was een nederlands nummer, een beetje rap achtig. Een heel rustig nummertje.
De clip was een animatie clip, ik denk stop-motion. het was een beetje klei popptjes-achtig maar wel heel komisch gedaan, niet realistisch. Het ging over een jongen en een meisje dat elkaar al heel lang kende, in de clip zaten ze eerst samen op de step, toen samen op de fiets en nu samen op de scooter.
De tekst was iets van, mee met mij, of ga met me mee of was je maar bij me ofzo.
haha dank alvast!!
ik heb een donkerbruin vermoeden dat dit hem isquote:Op maandag 19 september 2011 22:28 schreef SplashO het volgende:
Een nummertje dat vanochtend bij mtv was.
Het was een nederlands nummer, een beetje rap achtig. Een heel rustig nummertje.
De clip was een animatie clip, ik denk stop-motion. het was een beetje klei popptjes-achtig maar wel heel komisch gedaan, niet realistisch. Het ging over een jongen en een meisje dat elkaar al heel lang kende, in de clip zaten ze eerst samen op de step, toen samen op de fiets en nu samen op de scooter.
De tekst was iets van, mee met mij, of ga met me mee of was je maar bij me ofzo.
haha dank alvast!!
Hebbes.quote:Op maandag 19 september 2011 20:50 schreef stavast het volgende:
[..]
Ja klopt! ze wordt volgens mij ook doodgeschoten door een verloren kogel. En die kogel had weer wat te doen met duistere zaken waar hij dan weer mee te maken had (weet niet heel zeker).
Shit, ben nu erg benieuwd haha!
Of jouw kennis is subliem! Of mijnquote:Op maandag 19 september 2011 22:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Deze?
Het stukje dat jij waarschijnlijk bedoelt begint op 4:43
Googlen op "bruce springsteen introducing band".quote:Op maandag 19 september 2011 23:05 schreef dabadbass het volgende:
[..]
Of jouw kennis is subliem! Of mijn
beschrijving was oké, anyway het is hem!
Heel erg bedankt!!
@stavast: deze?quote:Op maandag 19 september 2011 22:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik kom vooral op 2Pac en Mary J. Blyge uit... zal het vast niet zijn.
Jammer genoeg niet.. bedankt voor de tip in ieder geval, altijd weer leuk dat je bepaalde herinneringen krijgt bij het luisteren van sommige nummers. zo ook deze. hup, in de spotify play list.quote:
Dat is hem jammer genoeg ook niet.quote:Op maandag 19 september 2011 23:47 schreef prupke het volgende:
[..]
@stavast: deze?
Reminiscing about the time,
back in the day when you
were mine, wish that i could
press rewind, reminisce
about the time.
??
blazin squad is dit.
Oh ik dacht echt dat het die was.quote:Op dinsdag 20 september 2011 00:15 schreef stavast het volgende:
[..]
Jammer genoeg niet.. bedankt voor de tip in ieder geval, altijd weer leuk dat je bepaalde herinneringen krijgt bij het luisteren van sommige nummers. zo ook deze. hup, in de spotify play list.
hij voldoet inderdaad aan alle eisen!quote:Op dinsdag 20 september 2011 00:17 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Oh ik dacht echt dat het die was.
Zal morgen nog eens verder zoeken.
Deze?quote:Op dinsdag 20 september 2011 20:33 schreef EL_Presidente het volgende:
Je had ongeveer zo een 20/25 jaar geleden geloof ik, zo een nummer.: I wanna give it up... IIIIIIIIIIIIII wanna give it up... weet iemand wat ik bedoel..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |