Poll: Wie wijst een duitser eerlijk de weg?
Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen
Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com
quote:Ik zeg altijd: "Ja, dan war das früher doch sehr einfach, denn mann nuhr den Stern folgen müsste."
Op dinsdag 02 juli 2002 09:45 schreef Jarno het volgende:
Ik zeg altijd: "do ist der Bahnhof!".
Succes gegarandeerd.
quote:Ik hoor het al. Jij hebt ook in het verzet gezeten!
Op dinsdag 02 juli 2002 09:48 schreef Lithion het volgende:[..]
Ik zeg altijd: "Ja, dan war das früher doch sehr einfach, denn mann nuhr den Stern folgen müsste."
quote:Aber nein, ich meine das die drei Weisen aus dem Osten auch eine Stern gefolgt haben.
Op dinsdag 02 juli 2002 09:49 schreef Jarno het volgende:
Ik hoor het al. Jij hebt ook in het verzet gezeten!
quote:verbaasd is over poll!
Op dinsdag 02 juli 2002 09:52 schreef SpoilerMan het volgende:
*verbaast over uitslag*
een redelijk "serieuze" van U.
*applaust
quote:Waarom?
Op dinsdag 02 juli 2002 09:52 schreef SpoilerMan het volgende:
*verbaast over uitslag*
quote:Dat je überhaupt zo rücksichtlos zo'n opmerking kunt maken.
Op dinsdag 02 juli 2002 09:54 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik accepteer 2 talen: Nederlands en Engels!
Iets anders: zoek't maar uit!
quote:gewoon, had andere uitslag verwacht. En iedereen reageert serieus (denk ik)
Op dinsdag 02 juli 2002 09:56 schreef qube808 het volgende:[..]
Waarom?
quote:die zal wel boos zijn omdat ik hem toen rechtdoor stuurde...
Op dinsdag 02 juli 2002 10:18 schreef Jarno het volgende:
Wat hebben jullie trouwens tegen Duitsers?
immer geradeaus, land aus...
quote:Helemaal niks. De duitsers hielden zich ook met een soort derde wereld bezig, toch? Of iets in die zin in ieder geval.
Op dinsdag 02 juli 2002 10:18 schreef Jarno het volgende:
Wat hebben jullie trouwens tegen Duitsers?
Ik wijs ze gewoon de weg, ik ben het een beetje beu dat hier in Venlo iedereen loopt te klagen over de duitsers terwijl 80% van de middenstand er een goede boterham aan verdient.
Bovendien zijn het het het type duitsters die gezellig met de hele familie (inclusief opa en oma en de kinderen) fijn om 6.00 uur 's-ochtends in de auto stappen om "Holland- Eikaufen" in Venlo te doen. Is toch niks mis mee?
quote:zijn de eieren hier lekkerder?
Op dinsdag 02 juli 2002 10:52 schreef Pjederdy het volgende:
Ja hoor !Ik wijs ze gewoon de weg, ik ben het een beetje beu dat hier in Venlo iedereen loopt te klagen over de duitsers terwijl 80% van de middenstand er een goede boterham aan verdient.
Bovendien zijn het het het type duitsters die gezellig met de hele familie (inclusief opa en oma en de kinderen) fijn om 6.00 uur 's-ochtends in de auto stappen om "Holland- Eikaufen" in Venlo te doen. Is toch niks mis mee?
quote:Nee, de koffie, boter, kaas en tabak waren vroeger goedkoper, bovendien is het een "gemutlich" dagje uit!
Op dinsdag 02 juli 2002 10:53 schreef SpoilerMan het volgende:[..]
zijn de eieren hier lekkerder?
Da's echt lachen man...
quote:is dat hetzelfde als een nieuweling naar een plintenlichter late zoeken?
Op dinsdag 17 september 2002 10:32 schreef SuperWeber het volgende:
Bij ons (*woont in een tuinbouw gebied) zijn duitsers altijd op zoek naar Gurken dan stuur ik ze altijd naar een tomaten-, chrysanten-, of paprikakweker.... En dan zie je ze een half uur later weer chagrijnig voorbij rijden...Da's echt lachen man...
wat zijn dat? gurken. augurken?
MAAR
als er echt zo een koppeltje op me af komt huppelen die WEL in deze tijd is opgegroeid.. moet ie gewoon Engels kunnen en zeg ik ook geen woord Duits (ken er ook maar 2 ) en zal je van mij geen hulp kunnen verwachten.. ik verwacht niet van Duitsers (of Fransen/Spanjaarden/whatever) dat ze Nederlands kunnen, dus hoeven ze van mij ook niet te verwachten dat ik Duits (Frans/Spaans/Whatever) ken. Engels is de taal v/de toekomst.
Ik geef echter antwoord in 't Nederlands of Engels, niet omdat ik geen Duits wil praten, maar gewoon omdat ik er dan niet uitkom. Als ie daar niks aan heeft, eventueel nog wat gebaren erbij, en dan vind ik 't wel genoeg.
Come to think of it ... Ik maak wat dat betreft 0,0 onderscheid tussen Nederlanders en buitenlanders
quote:Of de vierkante gatenboor of een spoel met houte kern.
Op dinsdag 17 september 2002 11:42 schreef speedfreakssj het volgende:[..]
is dat hetzelfde als een nieuweling naar een plintenlichter late zoeken?
wat zijn dat? gurken. augurken?
ffies ontopic weer, ik zou 'met handen en voeten' proberen uit te leggen * MaxiTitan spreekt geen woord Duits
Tja, we zijn maar een klein landje en Duitsland is onze grote broer. Ik heb zelf stage gelopen ooit in Duitsland (half jaar), juist om het eens met eigen ogen te zien. Nou die Duitsers zijn gewoon cool... Precies hetzelfde als wij.
Ik spreek ze gewoon aan in hun eigen taal. Wij kunnen beter Duits dan andersom. Ach, wat zou het... wij krijgen verplicht les erin (op sommige opleidingen), die Duitsers niet. Trouwens leer ik daarnaast ook hoe zij zijn. Meestal zijn toeristen (maar ja, dat geldt voor elke nationaliteit) wat eigenzinniger dan de Duitsers in eigen land, maar wie herkent zoiets niet bij de Nederlanders zelf in het buitenland? Ja toch?
Zou R. Füller me de weg vragen, dan zou ik een groene in zijn nek lanceren.
Zouden Klaus Beyer of Gildo Horn mij de weg vragen, dan bracht ik ze meteen weg, ook al moesten zij naar Honolulu!
Zou het een duitse jonkvrouwe zijn, dan wees ik haar de weg naar het strand. Na alles "afgehandeld" te hebben zou ik vervolgens weg gaan met het emotionele woord: Tjüss!
Verder zou ik ze gewoon helpen, ik ben namelijk de kwaaiste niet!
quote:Is dat zo? Bij mijn weten zijn er door 'ons' 100.000 indonesiers vermoord en zijn er 205.000 Nederlanders aan de gevolgen van de bezetting door de Duitsers overleden (arbeitseinsatz, hongerwinter, verzet e.d. inbegrepen, maar jodenvervolging niet). Niet dat er enig verband is, maar ik vroeg me af welke getallen jij dan kent.
..maar niets van 'onze' politionele acties waarbij we meer Indonesiers hebben omgebracht dan er aan Nederlanders zijn doodgegaan in de gehele tweede wereldoorlog als gevolg van oorlogsgeweld...
WDV
Ik:
aabur natuurlieg was wollen sie wessen?
Duitser:
Aha, und kannst du.....?
Ik:
jaa natuurlieg, es giept vielle sjeune geboide hier oent mann kann hier wierklieg goet essen
quote:
Op dinsdag 24 september 2002 04:41 schreef dontcare het volgende:
* heeft ooit een duitser de weg vertelt
* duitser moest echt "immer gerade aus"
* heeft die duitser dat vertelt
* duitser reed al scheldend de andere verkeerde kant op
En al die kortzichtige mensen die iets tegen Duitsers hebben omdat we 50 jaar geleden in oorlog geweest zijn die moeten nog maar eens goed nadenken. Duitsland is Nederlands belanrijkste handelsparter, en ook op gebied van toerisme wordt er veel verdiend.
Maareh, natuurlijk wijs ik HAAR de weg
Sterker nog ik zat gisteren vrijwillig met een duitser in de kroeg, niets mis mee......
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |