abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101603097
Wel leuk geprobeerd, maar een hypotheek kun je 100% vergeten met een uitkering.
Ga eerst voor een kamer en wacht op een sociale huurwoning.

Misschien is een klooster nog een optie als je de hele dag wil mediteren en niemand wilt spreken?
  maandag 5 september 2011 @ 20:10:47 #52
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_101604229
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:45 schreef KaleOssan het volgende:
@staal
Oke nouja dat eerste kan opzich wel, dat laatste met andere mensen absoluut niet, dan ga ik nog liever iets huren.
Ik wil een kluizenaars leven om het zomaar te zeggen, wat andere er van vinden maakt me verder niet uit.. en 1ste levensbehoeften daarvoorzie ik mezelf wel van dat lukt wel. Ik wil heeerlijke stilte, dagen geen stem horen. Nee opmezelf wonen lost het niet op, maar kan zeker helpen.
Is het niet de bedoeling dat je beter wordt, een baan zoekt en voor jezelf kunt zorgen? Of ga je ervan uit dat je de rest van je leven in een uitkeringssituatie zit?

Persoonlijk zou ik het niet best vinden als 'wij' (de BV Nederland) dat zomaar laat gebeuren :@

quote:
@douche-eendje
Ja klopt Heb ik ook gedaan laatste tijd, maar kom altijd in het midden van de wachtrij, dus dat duurt zeker wel een jaar ofzo voordat ik in aanmerking kom om iets te huren. Ik heb geen verdere hulp nodig, alleen om een plekje te vinden dan...
Depressie is in mijn mening iets wat je zelf mee moet leven of oplossen wat dan ook. Het is iets spiritueels en me eigen verwantwoordelijkheid, geen vangnet nodig..(niet dat je geen hulp er in kan krijgen, maar ik doe het op mijn manier wat t beste werkt)
Kweenie hoor, maar ook dit klinkt me een beetje wereldvreemd in de oren. Je goed recht en niet om je aan te vallen, maar je depressie is niet iets spiritueels. Je bent gewoon een beetje ziekig. Laat je helpen en pak daarna je leven gewoon op. Wegkruipen in een zelfbedachte veilige cocon is geen oplossing.

En je ligt met de Wajong al dik in het vangnet :{

quote:
@ElisaB
Je hebt toch verschillende bedrijven enzo voor hypotheken..? Gewoon naar de bank gaan is t beste? Moet je een rekening hebben bij die bank of kun je gewoon al die banken afgaan als er 1 ntje niet akkoord zou gaan? Stomme vraag misschien maar weer er niks van!
Doe je eigen bank, de Hypotheker en nog een andere bank. Krijg je drie keer 'nee', dan kun je wel stoppen met zoeken :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_101605170
Ik ga nergens vanuit, maar zie het niet snel veranderen. Zowiezo verwacht dat op lange termijn het een non-issue is, want er gaan dingen gebeuren in de wereld...

Depressie is wel degelijk spiritueel, sterker nog ALLE dingen die gebeuren zijn spiritueel of je er nou bewust van bent of niet. Er is niks anders dan spiritualiteit.

Ik zal het proberen bij me bank, bedankt voor de suggestie ElisaB.

Zo'n recreatiewoning lijkt me ook niet zo jovel dan als je er eigenlijk niet in mag wonen... dat zie ik nog eens problemen geven.

Pff krijg nu al grijze haren ervan....
pi_101605521
quote:
k ga nergens vanuit, maar zie het niet snel veranderen. Zowiezo verwacht dat op lange termijn het een non-issue is, want er gaan dingen gebeuren in de wereld...

Depressie is wel degelijk spiritueel, sterker nog ALLE dingen die gebeuren zijn spiritueel of je er nou bewust van bent of niet. Er is niks anders dan spiritualiteit.
ga werken knul/dame. zul je ontdekken dat dat ook een heel spirituele ervaring is.
  maandag 5 september 2011 @ 21:02:00 #55
33954 ElisaB
pi_101607555
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:26 schreef KaleOssan het volgende:
Ik ga nergens vanuit, maar zie het niet snel veranderen. Zowiezo verwacht dat op lange termijn het een non-issue is, want er gaan dingen gebeuren in de wereld...

En je weet zeker dat je wereldbeeld en zo nog wel helemaal klopt? :@

Echt, nofi hoor, maar als ik je moeder was, zou ik me zorgen om je maken :@

quote:
Pff krijg nu al grijze haren ervan....
Dan zou ik voorlopig nog maar even thuis blijven wonen, want het wordt nog véél erger :D
pi_101608601
Ik zou inzetten op een bananendoos onder de brug.
pi_101608968
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:02 schreef ElisaB het volgende:

[..]

En je weet zeker dat je wereldbeeld en zo nog wel helemaal klopt? :@

Echt, nofi hoor, maar als ik je moeder was, zou ik me zorgen om je maken :@

[..]

Dan zou ik voorlopig nog maar even thuis blijven wonen, want het wordt nog véél erger :D
Investeren in een goede kapper ipv een woning dan maar... :P
pi_101609766
Prima als je je depressie in je eentje zonder vangnet of bemoeienis van anderen wil oplossen. ^O^
Maar dan moet je dit ook doortrekken naar je financiële situatie: geen wajong accepteren maar zelf zorgen voor je geld. En ik denk dat dat heel lastig gaat worden voor je. :{
Is niet erg, zo'n vangnet is er juist voor mensen die dusdanige problemen hebben waardoor ze zichzelf niet kunnen bedruipen. Maar dan moet je ook andere soorten hulp accepteren zodat je wel zo snel mogelijk weer op eigen benen staat.

Lieverkoekjes worden niet gebakken. Niet voor mensen met een handicap en ook niet voor gezonde mensen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 5 september 2011 @ 21:41:48 #59
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_101610294
Er is niks spiritueels aan een gesprek met een bank. De bank wil geen risico lopen. Ik vrees voor jou niet dat dat in deze tijd gaat lukken. En je zoektocht naar een plekje alleen op de wereld lijkt ook een utopie. In een appartement of flat krijg je met buren te maken of je wil of niet.

Kijk eens of je iets anti-kraak kunt krijgen of gewoon een kamer. In jouw geval dan niet in een studentenhuis, maar bijvoorbeeld bij een hospita.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_101610449
Cat22, ik snap je point of view... maar dit gaat zo diep tot in de fundamentelen van de wereld en samenleving. Ik kan je dat niet duidelijk maken met woorden. (iedergeval niet 1,2,3 en niet 4,5,6)

Dus ik begrijp dat heel veel onbegrip is ervoor.

Eigenlijk ben ik kaal :o doucheeendje.

@ livelink

wow goed iets uit context rukken ;) Maar alles is spiritueel vriend, van de lucht die je ademt tot de bank waar je je geld haalt haha ;)
  maandag 5 september 2011 @ 21:52:44 #61
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_101610950
Tja, maar je hoeft mij niet te overtuigen met je spiritualiteit. Je moet de bank overtuigen om aan jou een hypotheek te verstrekken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_101612059
Lekker gaan huren voor het geld wat jij kan krijgen heb je een kippenhok in een of andere wijk waar je niet wil wonen. En je hoeft je dan ook geen zorgen te maken over het onderhoud van een woning op binnenverf werk na en onderhoud van een huis is ook niet goedkoop tegenwoordig :)
  maandag 5 september 2011 @ 22:13:45 #63
33954 ElisaB
pi_101612350
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:44 schreef KaleOssan het volgende:
Cat22, ik snap je point of view... maar dit gaat zo diep tot in de fundamentelen van de wereld en samenleving. Ik kan je dat niet duidelijk maken met woorden. (iedergeval niet 1,2,3 en niet 4,5,6)

Dus ik begrijp dat heel veel onbegrip is ervoor.

Nee hoor, echt niet. Jij bent echt de heldere blik op de wereld, je verantwoordelijkheid en je prioriteiten een beetje kwijt. Dat geeft niet (hoewel het voor jou knap lullig is, want erg lastig), maar dit gaat 'm zo niet worden. Uiteraard kun je het bij de bank gaan vragen, maar dat gaat niet lukken ben ik bang.

Zoek een medisch geschoolde wara je een beetje vertrouwen in hebt en zet je leven weer op de rit.

Succes :)
pi_101612417
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 22:13 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Nee hoor, echt niet. Jij bent echt de heldere blik op de wereld, je verantwoordelijkheid en je prioriteiten een beetje kwijt. Dat geeft niet (hoewel het voor jou knap lullig is, want erg lastig), maar dit gaat 'm zo niet worden. Uiteraard kun je het bij de bank gaan vragen, maar dat gaat niet lukken ben ik bang.

Zoek een medisch geschoolde wara je een beetje vertrouwen in hebt en zet je leven weer op de rit.

Dat.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_101612432
1. Zoek een leuke baan (ook leuke sociale contacten!)
2. Krijg een vast contract
3. Ga eens met de bank praten.

Tot die tijd: Lekker gaan huren. Met 2500 bruto per maand krijg je tegenwoordig krap 150.000. Dus reken maar uit wat je met je Wajong kan lenen. Bovendien mag je volgens mij sinds augustus niet meer aflosvrij lenen, dus moet je inlossen op je hypotheek...

Daar komt bij, moet ik (wij, de rest van werkend Nederland) meebetalen aan de aflossing van je hypotheek? Daar zijn huurwoningen (en huurtoeslag) voor. Dat noemen we 'sociaal'.

En wat als door je depressie blijkt dat je helemaal niet op jezelf kunt wonen? Dan zit je wel mooi met je koopwoning...
pi_101612726
Even een vraagje: Waarom geven banken geen lening aan mensen met een wajong of wia? Misschien een stomme vraag maar een baan hoeft ook niet eeuwig te zijn.
  maandag 5 september 2011 @ 22:22:22 #67
33954 ElisaB
pi_101612916
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 22:19 schreef davo1979 het volgende:
Even een vraagje: Waarom geven banken geen lening aan mensen met een wajong of wia? Misschien een stomme vraag maar een baan hoeft ook niet eeuwig te zijn.
De hoogte ervan bijvoorbeeld :)

En sowieso zou het wel vreemd zijn als wij met zijn allen betalen om een huis te kopen voor TS. Toch :@
  maandag 5 september 2011 @ 22:24:20 #68
33954 ElisaB
pi_101613057
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 22:22 schreef ElisaB het volgende:
De hoogte ervan bijvoorbeeld :)

En sowieso zou het wel vreemd zijn als wij met zijn allen betalen om een huis te kopen voor TS. Toch :@
Ow, en ik denk dat de psychische gesteldheid van TS ook niet gaat meewerken. Kan me althans herinneren dat de gezondheidsverklaring toch ook wel iets van doen had met het wel of niet krijgen van de hypo :)
pi_101613548
Koop een stukje goedkope grond (geen bouwgrond!), zet er een caravan op en blijf op papier wonen bij je ouders/kennissen/whatever.
Dag iedereen.
pi_101613623
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 22:13 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Dat kun jij niet bepalen voor iemand ;) Zelfs medici niet.
Ik denk dat ik een veel heldere blik heb dan de meeste mensen zelfs, alleen het is extreem breed, mijn beweegredenen genoeg voor documentaires.

Zelfs je zogenoemde medici weten niet veel, asjeblieft zeg; ja voor je huis tuin en keuken problemen.

Maar bedankt dat je even van jou kennis meedenkt..
  maandag 5 september 2011 @ 22:33:19 #71
33954 ElisaB
pi_101613732
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 22:31 schreef KaleOssan het volgende:

Dat kun jij niet bepalen voor iemand ;) Zelfs medici niet.
Ik denk dat ik een veel heldere blik heb dan de meeste mensen zelfs, alleen het is extreem breed, mijn beweegredenen genoeg voor documentaires.

Zelfs je zogenoemde medici weten niet veel, asjeblieft zeg; ja voor je huis tuin en keuken problemen.

Maar bedankt dat je even van jou kennis meedenkt..
Dus er is iets gruwelijk mis met de wereld? Waarom heb ik daar dan geen last van? Jij hebt een Wajong, ik niet. Wie is er nou gek?
  maandag 5 september 2011 @ 22:36:39 #72
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101613951
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 22:33 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Dus er is iets gruwelijk mis met de wereld? Waarom heb ik daar dan geen last van? Jij hebt een Wajong, ik niet. Wie is er nou gek?
:{.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_101614090
Er is zeker iets gruwelijks mis met de wereld van een bepaald opzicht.(dat je die vraag stelt zegt al genoeg)

Die 2de vraag kun jij alleen antwoorden, Veel mensen slapen nog, en nee dat betekent niet dat iedereen in een wajong zou zitten.

Gek? hahaha :) :) :) Ik hou van gek. Er is geen gek of normaal.

NORMAAL dat is pas gek. Plug jezelf uit de matrix en je zult het zien.

Gek, haha zo betekenisloos.
  maandag 5 september 2011 @ 22:38:53 #74
33954 ElisaB
pi_101614103
quote:
13s.gif Op maandag 5 september 2011 22:36 schreef Staal het volgende:
:{
Je hebt gelijk; het klinkt (in dit verband) een stuk lulliger dan ik het bedoelde.
  maandag 5 september 2011 @ 22:41:26 #75
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101614269
Is het zo dat een Wajonguitkering tegenwoordig bij het sparen van wasmiddelpuntjes krijgt of zou TS wel degelijk een ernstig depressieve stoornis hebben wat hier een beetje misplaatst wordt afgedaan als een "beetje ziekig"? Beetje misselijk om zo te reageren trouwens.

Maar TS, als je je plannen wilt doorzetten vraag het aan de hypotheekverstrekkers en kijk daar wat je kansen zijn. Hoop van harte dat je het begeleid wonen en sociale huurwoning idee ook niet van tafel veegt alleen omdat je snel uit een situatie wilt vluchten. Overleg die dingen ook zeker met je ouders ook al ben je meerderjarig. Je woont niet voor niets thuis en dat is voor alle partijen ook wel moeilijk natuurlijk, niet alleen voor jou.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')