Is het niet de bedoeling dat je beter wordt, een baan zoekt en voor jezelf kunt zorgen? Of ga je ervan uit dat je de rest van je leven in een uitkeringssituatie zit?quote:Op maandag 5 september 2011 19:45 schreef KaleOssan het volgende:
@staal
Oke nouja dat eerste kan opzich wel, dat laatste met andere mensen absoluut niet, dan ga ik nog liever iets huren.
Ik wil een kluizenaars leven om het zomaar te zeggen, wat andere er van vinden maakt me verder niet uit.. en 1ste levensbehoeften daarvoorzie ik mezelf wel van dat lukt wel. Ik wil heeerlijke stilte, dagen geen stem horen. Nee opmezelf wonen lost het niet op, maar kan zeker helpen.
Kweenie hoor, maar ook dit klinkt me een beetje wereldvreemd in de oren. Je goed recht en niet om je aan te vallen, maar je depressie is niet iets spiritueels. Je bent gewoon een beetje ziekig. Laat je helpen en pak daarna je leven gewoon op. Wegkruipen in een zelfbedachte veilige cocon is geen oplossing.quote:@douche-eendje
Ja klopt Heb ik ook gedaan laatste tijd, maar kom altijd in het midden van de wachtrij, dus dat duurt zeker wel een jaar ofzo voordat ik in aanmerking kom om iets te huren. Ik heb geen verdere hulp nodig, alleen om een plekje te vinden dan...
Depressie is in mijn mening iets wat je zelf mee moet leven of oplossen wat dan ook. Het is iets spiritueels en me eigen verwantwoordelijkheid, geen vangnet nodig..(niet dat je geen hulp er in kan krijgen, maar ik doe het op mijn manier wat t beste werkt)
Doe je eigen bank, de Hypotheker en nog een andere bank. Krijg je drie keer 'nee', dan kun je wel stoppen met zoekenquote:@ElisaB
Je hebt toch verschillende bedrijven enzo voor hypotheken..? Gewoon naar de bank gaan is t beste? Moet je een rekening hebben bij die bank of kun je gewoon al die banken afgaan als er 1 ntje niet akkoord zou gaan? Stomme vraag misschien maar weer er niks van!
ga werken knul/dame. zul je ontdekken dat dat ook een heel spirituele ervaring is.quote:k ga nergens vanuit, maar zie het niet snel veranderen. Zowiezo verwacht dat op lange termijn het een non-issue is, want er gaan dingen gebeuren in de wereld...
Depressie is wel degelijk spiritueel, sterker nog ALLE dingen die gebeuren zijn spiritueel of je er nou bewust van bent of niet. Er is niks anders dan spiritualiteit.
En je weet zeker dat je wereldbeeld en zo nog wel helemaal klopt?quote:Op maandag 5 september 2011 20:26 schreef KaleOssan het volgende:
Ik ga nergens vanuit, maar zie het niet snel veranderen. Zowiezo verwacht dat op lange termijn het een non-issue is, want er gaan dingen gebeuren in de wereld...
Depressie is wel degelijk spiritueel, sterker nog ALLE dingen die gebeuren zijn spiritueel of je er nou bewust van bent of niet. Er is niks anders dan spiritualiteit.
Dan zou ik voorlopig nog maar even thuis blijven wonen, want het wordt nog véél ergerquote:Pff krijg nu al grijze haren ervan....
Investeren in een goede kapper ipv een woning dan maar...quote:Op maandag 5 september 2011 21:02 schreef ElisaB het volgende:
[..]
En je weet zeker dat je wereldbeeld en zo nog wel helemaal klopt?
Echt, nofi hoor, maar als ik je moeder was, zou ik me zorgen om je maken
[..]
Dan zou ik voorlopig nog maar even thuis blijven wonen, want het wordt nog véél erger
Nee hoor, echt niet. Jij bent echt de heldere blik op de wereld, je verantwoordelijkheid en je prioriteiten een beetje kwijt. Dat geeft niet (hoewel het voor jou knap lullig is, want erg lastig), maar dit gaat 'm zo niet worden. Uiteraard kun je het bij de bank gaan vragen, maar dat gaat niet lukken ben ik bang.quote:Op maandag 5 september 2011 21:44 schreef KaleOssan het volgende:
Cat22, ik snap je point of view... maar dit gaat zo diep tot in de fundamentelen van de wereld en samenleving. Ik kan je dat niet duidelijk maken met woorden. (iedergeval niet 1,2,3 en niet 4,5,6)
Dus ik begrijp dat heel veel onbegrip is ervoor.
Dat.quote:Op maandag 5 september 2011 22:13 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Nee hoor, echt niet. Jij bent echt de heldere blik op de wereld, je verantwoordelijkheid en je prioriteiten een beetje kwijt. Dat geeft niet (hoewel het voor jou knap lullig is, want erg lastig), maar dit gaat 'm zo niet worden. Uiteraard kun je het bij de bank gaan vragen, maar dat gaat niet lukken ben ik bang.
Zoek een medisch geschoolde wara je een beetje vertrouwen in hebt en zet je leven weer op de rit.
Succes
De hoogte ervan bijvoorbeeldquote:Op maandag 5 september 2011 22:19 schreef davo1979 het volgende:
Even een vraagje: Waarom geven banken geen lening aan mensen met een wajong of wia? Misschien een stomme vraag maar een baan hoeft ook niet eeuwig te zijn.
Ow, en ik denk dat de psychische gesteldheid van TS ook niet gaat meewerken. Kan me althans herinneren dat de gezondheidsverklaring toch ook wel iets van doen had met het wel of niet krijgen van de hypoquote:Op maandag 5 september 2011 22:22 schreef ElisaB het volgende:
De hoogte ervan bijvoorbeeld
En sowieso zou het wel vreemd zijn als wij met zijn allen betalen om een huis te kopen voor TS. Toch
Dat kun jij niet bepalen voor iemandquote:Op maandag 5 september 2011 22:13 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Nee hoor, echt niet. Jij bent echt de heldere blik op de wereld, je verantwoordelijkheid en je prioriteiten een beetje kwijt. Dat geeft niet (hoewel het voor jou knap lullig is, want erg lastig), maar dit gaat 'm zo niet worden. Uiteraard kun je het bij de bank gaan vragen, maar dat gaat niet lukken ben ik bang.
Zoek een medisch geschoolde wara je een beetje vertrouwen in hebt en zet je leven weer op de rit.
Succes
Dus er is iets gruwelijk mis met de wereld? Waarom heb ik daar dan geen last van? Jij hebt een Wajong, ik niet. Wie is er nou gek?quote:Op maandag 5 september 2011 22:31 schreef KaleOssan het volgende:
Dat kun jij niet bepalen voor iemandZelfs medici niet.
Ik denk dat ik een veel heldere blik heb dan de meeste mensen zelfs, alleen het is extreem breed, mijn beweegredenen genoeg voor documentaires.
Zelfs je zogenoemde medici weten niet veel, asjeblieft zeg; ja voor je huis tuin en keuken problemen.
Maar bedankt dat je even van jou kennis meedenkt..
quote:Op maandag 5 september 2011 22:33 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dus er is iets gruwelijk mis met de wereld? Waarom heb ik daar dan geen last van? Jij hebt een Wajong, ik niet. Wie is er nou gek?
Je hebt gelijk; het klinkt (in dit verband) een stuk lulliger dan ik het bedoelde.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |