Mooie aannames, maar is er ook tastbaar bewijs?quote:Op maandag 5 september 2011 00:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wie niet misleid wil worden de komende jaren zal zijn huiswerk moeten doen.
k heb de laatste jaren een aantal topics geopend en steeds gehamerd op enkele belangrijke punten:
De bijbel is door de ware God geinspireerd, God is schepper, Jezus Christus verlosser, en geen enkele andere religie kan geven wat de bijbel ons geeft.
De new age beweging, vrijmetselarij, occultisme, katholicisme, aliens en spiritisme, de hele meuk, is satanisch en bedoeld om ons op een dwaalweg te brengen.
Drugs, bepaalde rituelen, bepaalde muziek, bepaalde spirituele oefeningen zijn middelen om onze geest te openen voor het demonische.
Wat we nodig hebben in deze tijden is onderscheidingsvermogen: kunnen ondercheiden wat waar is en wat niet.
quote:Op maandag 5 september 2011 00:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De bijbel is door de ware God geinspireerd, God is schepper, Jezus Christus verlosser, en geen enkele andere religie kan geven wat de bijbel ons geeft.
Bewijs graag. Mensen roepen zoveel... en schrijven ook van alles, getuige de bijbel.quote:Op maandag 5 september 2011 00:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
goed punt.quote:Op maandag 5 september 2011 02:09 schreef Knarf het volgende:
Volgens de bijbel kan niemand de tweede komst voorspellen. Iedereen die dat wel denkt is een anti-christ.
Slecht punt. Wat er werkelijk staat is dat niemand de dag en het uur weet dan de Vader:quote:Op maandag 5 september 2011 02:09 schreef Knarf het volgende:
Volgens de bijbel kan niemand de tweede komst voorspellen. Iedereen die dat wel denkt is een anti-christ.
Ik ben zeer wakker.. Meer dan ooit besef ik dat de daden die in de bijbel beschreven staan als 'rechtvaardig' in werkelijkheid even erg waren als de daden van Hitler in de 2de wereldoorlog! Hele volken werden genadeloos uitgeroeid! Maar omdat God het doet is het ineens rechtvaardig en mag hij dat doen.quote:
Ali: Denk jij dat de valse Christus zich kenbaar zal maken als Christus (letterlijk)? Of is het meer beeldspraak voor een nieuwe wereldleider o.i.d.?quote:6 Want velen zullen komen onder Mijn Naam, zeggende: Ik ben de Christus; en zullen velen verleiden.
Dit is een argument wat oneindig vaak herhaald is. God gaf de volkeren die door de Israelieten aangevallen werden ongeveer 400 jaar om zich te bekeren:quote:Op maandag 5 september 2011 12:52 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ik ben zeer wakker.. Meer dan ooit besef ik dat de daden die in de bijbel beschreven staan als 'rechtvaardig' in werkelijkheid even erg waren als de daden van Hitler in de 2de wereldoorlog! Hele volken werden genadeloos uitgeroeid! Maar omdat God het doet is het ineens rechtvaardig en mag hij dat doen.
En het erge is, die god gaat het binnenkort wéér doen!!!
Ten eerste geloof ik niet dat niemand ooit niet 'een vlied kwaad heeft gedaan'. Niemand is zonder zonde.quote:Of wil je zeggen dat iedereen die niet de Christus dient het dan ook verdiend om vermoord te worden? Ook terwijl ze 1000% zeker zijn dat wat zij geloven echt waar is en terwijl ze misschien nog nooit echt van een Christus gehoord hebben? Terwijl ze nog nooit een vlieg kwaad hebben gedaan?
Als christus, de 'kosmische christus', of 'christus energie', iets in die trant. Volgens de new age movement is Jezus een ascended master, zoals buddha en krishna en alle anderen. In de video wordt beschreven dat de bron, god, de wereld met haar licht bestraald, dat dit een acroniem is voor 'anointed', dus het woord 'christos' in het grieks, met olie gezalfd, Maar er zal wel degelijk een of ander persoon komen ja, meerdere.quote:Op maandag 5 september 2011 12:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ali: Denk jij dat de valse Christus zich kenbaar zal maken als Christus (letterlijk)? Of is het meer beeldspraak voor een nieuwe wereldleider o.i.d.?
Maar wie neemt het in deze tijd nog serieus als er een of andere figuur zichzelf Christus zal noemen? Ik kan me er niet zoveel bij voorstellen dat er een figuur zal komen die zich verheven voelt boven de mens en de mens daar dan ook vol in mee gaat, als je snapt wat ik bedoel. Wie zal hem serieus nemen?quote:Op maandag 5 september 2011 13:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Als christus, de 'kosmische christus', of 'christus energie', iets in die trant. Volgens de new age movement is Jezus een ascended master, zoals buddha en krishna en alle anderen. In de video wordt beschreven dat de bron, god, de wereld met haar licht bestraald, dat dit een acroniem is voor 'anointed', dus het woord 'christos' in het grieks, met olie gezalfd, Maar er zal wel degelijk een of ander persoon komen ja, meerdere.
Het argument wordt keer op keer herhaald omdat het een zéér valide argument is. Maar goed toen ik nog echt gelovig was las ik er ook net als jij overheen en had ik dezelfde houding over de rechtvaardige god.quote:Op maandag 5 september 2011 12:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dit is een argument wat oneindig vaak herhaald is. God gaf de volkeren die door de Israelieten aangevallen werden ongeveer 400 jaar om zich te bekeren:
13 Toen zeide Hij tot Abram: Weet voorzeker, dat uw zaad vreemd zal zijn in een land, dat het hunne niet is, en zij zullen hen dienen, en zij zullen hen verdrukken vierhonderd jaren.
14 Doch Ik zal het volk ook rechten, hetwelk zij zullen dienen; en daarna zullen zij uittrekken met grote have.
15 En gij zult tot uw vaderen gaan met vrede; gij zult in goeden ouderdom begraven worden.
16 En het vierde geslacht zal herwaarts wederkeren; want de ongerechtigheid der Amorieten is tot nog toe niet volkomen.
17 En het geschiedde, dat de zon onderging en het duister werd, en ziet, daar was een rokende oven en vurige fakkel, die tussen die stukken doorging.
18 Ten zelfden dage maakte de HEERE een verbond met Abram, zeggende: Aan uw zaad heb Ik dit land gegeven, van de rivier van Egypte af, tot aan die grote rivier, de rivier Frath: Genesis 15
'De ongerechtigheid der Amorieten is tot nog toe niet volkomen'. Wat wil dat zeggen denk je?
In Egypte dienden de Israelieten bloed van het lam op hun deurstijlen te smeren. Zoniet, zou de engel langskomen om hen te doden. Konden de egyptenaren hetzelfde doen denk je? Zouden zij op de hoogte zijn geweest? Zo niet, waarom zouden ze dan met de Israelieten meegetrokken zijn de woestijn in?
God oordeelt niet zomaar willekeurig, dat blijkt nergens uit; dat je het niet eens bent met hoe en waarom, wil niet zeggen dat Hij niet rechtvaardig oordeelt. Ik acht geen mens in staat om dat correct te beoordelen, en de aanwijzingen die we erover hebben in de bijbel laten toch een God van genade en geduld zien, die kans op kans tot bekering geeft... maar op een gegeven moment is het genoeg.
Ik zeg niet dat het niet gruwelijk is, alleen dat het niet per se onrechtvaardig is. Ik denk dat God liever had gehad dat het anders gegaan was, echter, zoals geschreven, is er 400 jaar gewacht. Alle volkeren kenden de geruchten van de Israelieten, dat God grote werken voor hen deed, zij hadden zich tot hen kunnen keren, maar wat zien we keer op keer? Ze vallen hen aan, willen hen doden, ze willen niet veranderen of zich onderwerpen aan wat groter en sterker is dan hen. Helaas was dat in dit geval de God van het universum, die hen gemaakt heeft. Wat blijft er dan nog over? God had zijn verkozen volk moeten laten doden door mensen die niets van hem willen weten? Wat is dat voor logica? Of had hij hen moeten dwingen om te veranderen? Dat zou niet rechtvaardig zijn geweest.quote:Op maandag 5 september 2011 13:10 schreef falling_away het volgende:
[..]
Het argument wordt keer op keer herhaald omdat het een zéér valide argument is. Maar goed toen ik nog echt gelovig was las ik er ook net als jij overheen en had ik dezelfde houding over de rechtvaardige god.
Je kunt het je gewoon niet inbeelden dat er ECHT vrouwen met kinderen en al (hoe schuldig is een baby????) vermoord werden door het zwaard of door een verdrinkingsdood. Dit zijn taffarelen die zich ook in de concentratiekampen voordeden.
Kun jij je voorstellen om in opdracht van god een stad binnen te vallen en alles wat er zich beweegt uit te roeien?? Dat je ECHT (denk hier eens over NA!!!) alle mannelijke kinderen moet vermoorden?? Als je een paar duizend jaar geleden had geleefd als Jood had je dat wel moeten doen.
NUMERI 31:17
Nu dan, doodt al wat mannelijk is onder de kinderkens; en doodt alle vrouw, die door bijligging des mans een man bekend heeft.
Doch al de kinderen van vrouwelijk geslacht, die de bijligging des mans niet bekend hebben, laat voor ulieden leven
God is ALMACHTIG.. hij had ALLES kunnen doen wat hij ook maar wilde.quote:Op maandag 5 september 2011 13:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het niet gruwelijk is, alleen dat het niet per se onrechtvaardig is. Ik denk dat God liever had gehad dat het anders gegaan was, echter, zoals geschreven, is er 400 jaar gewacht. Alle volkeren kenden de geruchten van de Israelieten, dat God grote werken voor hen deed, zij hadden zich tot hen kunnen keren, maar wat zien we keer op keer? Ze vallen hen aan, willen hen doden, ze willen niet veranderen of zich onderwerpen aan wat groter en sterker is dan hen. Helaas was dat in dit geval de God van het universum, die hen gemaakt heeft. Wat blijft er dan nog over? God had zijn verkozen volk moeten laten doden door mensen die niets van hem willen weten? Wat is dat voor logica? Of had hij hen moeten dwingen om te veranderen? Dat zou niet rechtvaardig zijn geweest.
Gods Maaksels die hij daarna door zijn volk laat UITMOORDEN met het zwaard.quote:Op maandag 5 september 2011 13:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Die babies ja, helaas. Vergeet echter niet dat dit Gods maaksels zijn, en niet tot de ouders zelf behoren, zoals jij niet van je ouders bent, en niet van jezelf, maar van God. Dat verandert het perspectief nogal. Overigens staat er nergens dat die babies niet in de wederopstanding het eeuwige leven zullen krijgen. In dat geval hebben ze een leven van pijn en verdriet ontweken.
Omdat het patriarchische samenlevingen waren en door middel van de vaders deze volkeren in stand werden gehouden.quote:Op maandag 5 september 2011 13:17 schreef falling_away het volgende:
[..]
God is ALMACHTIG.. hij had ALLES kunnen doen wat hij ook maar wilde.
Waarom moesten alle mannelijke kinderen gedood worden? Als almachtige had IK toch wel wat anders bedacht. Blijkbaar waren die oplossingen er wel voor de vrouwelijke kinnekes.
Dan val je 'in slaap', tot de wederopstanding.quote:Op maandag 5 september 2011 13:19 schreef Loppe het volgende:
Zeg Ali, wat gebeurt er met mensen na hun dood, denk jij?
Er waren toch ook inwonende vreemdelingen?? Waarom konden die mannelijk babies dan niet daarvan deel uit maken?quote:Op maandag 5 september 2011 13:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Omdat het patriarchische samenlevingen waren en door middel van de vaders deze volkeren in stand werden gehouden.
Als een vrouw zich aan een israeliet bond, werden de kinderen isralieten in plaats van amorieten of een ander volk.
Dat kan best, maar was dat wel zo? Waar staat iets over die 'inwonende vreemdelingen'? Maak je punt concreet.quote:Op maandag 5 september 2011 13:25 schreef falling_away het volgende:
[..]
Er waren toch ook inwonende vreemdelingen?? Waarom konden die mannelijk babies dan niet daarvan deel uit maken?
Het is menselijk om een idool van god te maken, een beeld zoals wij graag hebben dat ie zou zijn. Wat zit je nu werkelijk dwars over deze zaken? Indien je genocide zo verschrikkelijk vind dat je je er zo over opwindt, waarom ben je dan niet actief bezig in Afrika oid om er tegen te vechten? Of excuseer je mensen die kwaad doen omdat het 'mensen zijn en niet god'? Excuseer je jezelf? Doe je iets wat in lijn is met het standpunt wat je hier inneemt? Zoniet, wat klaag je dan?quote:Het hele probleem is dat deze gedachtengang eigenlijk menselijk is, en niet van een god die almachtig is en aldus hele andere oplossingen had kunnen bedenken. Ze zijn opgetekend in de bijbel puur met de gedachtengang van de mensen die toen leefden mbt vrouwen en mannen. Als je zo denkt is het idd logisch om alle mannelijke kinderen te doden.
Maar een echte liefdevolle god hoeft dit helemaal niet zo te doen.
Ik kom later terug op die inwonende vreemdelingen, ik kan dat op mijn werk niet makkelijk opzoeken.quote:Op maandag 5 september 2011 13:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat kan best, maar was dat wel zo? Waar staat iets over die 'inwonende vreemdelingen'? Maak je punt concreet.
[..]
Het is menselijk om een idool van god te maken, een beeld zoals wij graag hebben dat ie zou zijn. Wat zit je nu werkelijk dwars over deze zaken? Indien je genocide zo verschrikkelijk vind dat je je er zo over opwindt, waarom ben je dan niet actief bezig in Afrika oid om er tegen te vechten? Doe je iets wat in lijn is met het standpunt wat je hier inneemt? Zoniet, wat klaag je dan?
Daar ben ik het niet mee eens. Marteling of onnodig leed wordt nergens voorgeschreven. De volkeren zijn door God geoordeeld, en zijn verkozen volk zijn het middel om dat oordeel te executeren. Waarom zijn ze geoordeeld? Omdat ze onrechtvaardig gehandeld hebben. Iedereen zal geoordeeld woren, of dat nu al in dit leven is, of bij het laatste oordeel, of bij je bekering, iedereen dient te sterven voor de zonden die die gedaan heeft. God geeft ons de kans om ons te bekeren, maar als we dat niet willen, wat hebben we dan nog te zoeken in zijn eigen huis? Als jij gasten hebt, laat je ze dan je huis afbreken zonder op een gegeven moment in te grijpen? Als ze niet horen willen, dan maar voelen? En indien ze niet voelen willen, wat dan? Dan zet je ze buiten. Een 'liefdevolle god' is niet per se een god die alles maar tolereert. Dit is Zijn wereld, Zijn universum, Zijn aarde, Zijn schepping, en je kan je buigen naar Zijn wil, of vertrekken. Ik zeg tegen niemand dat ze moeten geloven wat ik geloof, alleen dat als ze het niet geloven, ze zullen moeten vertrekken van deze aardbodem. Ik kan er ook niets aan doen, zo werkt het nu eenmaal. Als je Gods wetten bestudeert,, zie je wel degelijk de intenties van de Schepper voor de mensheid, dat die goed zijn, en voor vrede en vrijheid zullen zorgen. Dat is Zijn karakter. De straffen die je noemt zijn oordelen geveld na honderden jaren van oppressie en onrecht doen. Geen enkele samenleving kan succesvolk bestaan in complete anarchie waar bepaalde zaken niet bestraft worden. Elke regering heeft een strafrechtelijk systeem. Zo ook God. Indien je alles wilt excuseren en goedkeuren, ben je aan het verkeerde adres bij de God van de bijbel.quote:Op maandag 5 september 2011 13:36 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ik kom later terug op die inwonende vreemdelingen, ik kan dat op mijn werk niet makkelijk opzoeken.
Ik vind genocide verschrikkelijk ja en ik kan mij bijv. niet indenken ooit een stad binnen te vallen of om alle mannelijke kinderen te vermoorden in opdracht van een liefdevolle god.
Ik heb echter niet de middelen om naar Afrika te gaan om de mensen daar te helpen. Dat heeft hier ook helemaal niks mee te maken. Het gaat om het geloof in god.
Ik geloof niet meer dat er een god bestaat, iig niet die JHWH uit de bijbel die dergelijke daden heeft gedaan. En als hij wel zou bestaan zou ik hem niet willen dienen.
Ik klaag hier omdat jij begint te praten over de moraal van de mensheid terwijl de ergste misdaden uit de geschiedenis staan opgetekend in Numeri en Genesis.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |