abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101578727
Een interessante video waarin het hele spel wat gespeeld wordt en zal worden in wezen uitgelegd wordt. Maar door de occultisten zelf.

Deze is eigenlijk echt niet te missen indien je benieuwd bent naar wat de toekomst gaat brengen, wat de new world order en de echte new world order zal zijn.

Wat in deze video beschreven staat is door veel mensen aangekondigd en is in wezen het plan van Weishaupt om de wereld terug in een staat van puur paganisme te brengen. Met alle toeters en bellen om het overtuigend te maken.

Wie niet misleid wil worden de komende jaren zal zijn huiswerk moeten doen.

k heb de laatste jaren een aantal topics geopend en steeds gehamerd op enkele belangrijke punten:

De bijbel is door de ware God geinspireerd, God is schepper, Jezus Christus verlosser, en geen enkele andere religie kan geven wat de bijbel ons geeft.

De new age beweging, vrijmetselarij, occultisme, katholicisme, aliens en spiritisme, de hele meuk, is satanisch en bedoeld om ons op een dwaalweg te brengen.

Drugs, bepaalde rituelen, bepaalde muziek, bepaalde spirituele oefeningen zijn middelen om onze geest te openen voor het demonische.

Wat we nodig hebben in deze tijden is onderscheidingsvermogen: kunnen ondercheiden wat waar is en wat niet. Zuiver ervaringen zijn geen basis hiervoor, ons eigen geheugen bedriegt ons, onze zintuigen kunnen ons bedriegen, en ook spirituele ervaringen kunnen bedrieglijk zijn. Wat we nodig hebben is een meetlat, een objectieve waarheid waaraan we af kunnen meten wat waar is en wat niet.

Ik heb gehamerd op het feit dat de bijbel de tijden vantevoren beschreven heeft, dat geen enkel ander religieus boek of persoon dit heeft kunnen nadoen, en dat dit bewijst dat de bijbel geinspireerd is door een hogere bron. Dit maakt de bijbel uniek.

Wat in de video beschreven wordt is waar zoveel mensen al naar verlangen en op zitten te wachten: de bewustzijnsshift, grotere awareness, eenheid en vrede, eenheid met de natuur, enzovoorts. Datgene waar niet over gesproken wordt, en waar mensen ook niets over willen horen, te weten moraliteit, is echter het enige middel waardoor dat wat beloofd wordt ook daadwerkelijk plaats kan vinden, niet door psychedelische ervaringen waarin we binnen en buitenwereld niet meer van elkaar kunnen onderscheiden, en geloven dat we goddelijk zijn.

Voor de informatie die erin staat dient iedereen deze video te zien om een indruk te krijgen wat de toekomst te brengen heeft, aangezien ik zelf, en velen op het net, vermoeden dat dit ongeveer is wat ons voorgeschoteld gaat worden: oorlog, alien invasie, new world order, de chip, valse messias, een destructie van die new world order en een nieuwe new world order, de werkelijke, spirituele. Vervolgens Christus' 2e komst, het laatste oordeel, het einde van deze wereld.

Waar ik heb echter niet voor post is om ook daadwerkelijk te geloven in de mooite verhaaltjes, zogenaamde 'feiten' en beloften die gedaan worden, omdat dit lokmiddelen zijn, voorbereidingen voor iedere ziel die niet nauwkeurig zijn huiswerk doet om de tuin te leiden.

Vanaf ongeveer minuut 40 wordt het bijzonder interessant, dat wat voorbereid is voor de wereld wordt beschreven. Maar wees op de hoede aangezien dit spirituele propaganda en indoctrinatie van de eerste orde is die niet onderschat dient te worden. Check alles na.

http://awakeningasone.com/
pi_101579192
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 00:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wie niet misleid wil worden de komende jaren zal zijn huiswerk moeten doen.

k heb de laatste jaren een aantal topics geopend en steeds gehamerd op enkele belangrijke punten:

De bijbel is door de ware God geinspireerd, God is schepper, Jezus Christus verlosser, en geen enkele andere religie kan geven wat de bijbel ons geeft.

De new age beweging, vrijmetselarij, occultisme, katholicisme, aliens en spiritisme, de hele meuk, is satanisch en bedoeld om ons op een dwaalweg te brengen.

Drugs, bepaalde rituelen, bepaalde muziek, bepaalde spirituele oefeningen zijn middelen om onze geest te openen voor het demonische.

Wat we nodig hebben in deze tijden is onderscheidingsvermogen: kunnen ondercheiden wat waar is en wat niet.
Mooie aannames, maar is er ook tastbaar bewijs?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2011 00:52:52 ]
pi_101579473
quote:
:')

Jij denkt met zo'n regel serieus genomen te worden?
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  † In Memoriam † maandag 5 september 2011 @ 00:37:33 #4
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_101579565
quote:

Bewijs graag. Mensen roepen zoveel... en schrijven ook van alles, getuige de bijbel.
Hier kan niemand wat mee. Al gebruik je maar 10% van je denkvermogen.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  maandag 5 september 2011 @ 02:09:53 #5
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_101581123
Volgens de bijbel kan niemand de tweede komst voorspellen. Iedereen die dat wel denkt is een anti-christ.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_101583188
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 02:09 schreef Knarf het volgende:
Volgens de bijbel kan niemand de tweede komst voorspellen. Iedereen die dat wel denkt is een anti-christ.
goed punt.
Daarbij Ali, als je de bijbel nog eens echt goed leest zou ik nog twee keer nadenken of je een god wil dienen die zonder meer onschuldige kinderen en families uitroeit puur omdat zijn volk 'recht' had op zijn stukje land. Hetzelfde geldt voor zijn actie tijdens de vloed toen miljoenen mensen en miljarden dieren het loodje moesten leggen. Kun je nu echt rechtvaardigen dat babies etc vermoord werden door die god? En dan ook nog een verschrikkelijke verdinkingsdood! DENK JE EENS IN!!! En moeder die op de hoogste rots gevlucht is met een baby in haar handen die langzaam het water tot haar lippen voelt rijken, vechtend voor het leven van haarzelf en voor haar baby, Vermoord door die almachtige rechtvaardige god!!

Datzelfde gaat dus volgens jou in de toekomst gebeuren. Kijk nu toch eens om je heen, er zijn miljarden mensen die niet Christen zijn maar die wel 100% geloven dat zij de waarheid hebben. Dan kun je zeggen dat dit het werk is van de anti crist maar daarmee red je die mensen niet? En toch staat in de bijbel dat nogmaals (net als in de dagen van de vloed) onschuldige kinderen/babies en andere mensen vermoord zullen worden. Het gaat hier om een genocide van het ergste soort!

En ik ken de bijbel zeer goed, ik ken alle profetieen (van Daniel, het beeld, de openbaring etc) maar nu ik dat nog eens objectief bekijk ben ik tot de conclusie gekomen dat dit allemaal zaken zijn die je met wat kennis van historie destijds hebt kunnen optekenen, en dat je toch wel wat fantasie moet gebruiken om die op deze tijd te projecteren.

Het is natuurlijk jouw keuze om dit te geloven, maar ik heb geaccepteerd dat dit gewoon een verrotte wereld is waar je ZELF maar het beste van moet maken, goed moet doen voor anderen zo veel als je kunt, zonder te vertrouwen op een god die gaat ingrijpen.

En als die god toch echt bestaat weet ik zeker dat ik die niet zou willen dienen!

[ Bericht 2% gewijzigd door falling_away op 05-09-2011 09:28:53 ]
Alpha kenny one
pi_101583329
Vele religies voorspellen ongeveer het zelfde. 'een' einde.

Zou het niet kunnen zijn dat alle benamingen voor goden door de verschillende religies gewoon voor de zelfde energievorm of ding (of energie en materie tegelijkertijd?) zijn?

De verhalen over de goden zijn al het ware een fluisterspelletje: je gaat in verschillende grote kringen zitten, 1 persoon fluistert de eerste persoon van iedere kring een verhaaltje in het oor, steeds het zelfde verhaaltje, en die persoon fluistert het weer door aan de persoon naast hem. De laatste persoon van iedere kring krijgt een ander verhaaltje te horen, hoewel de verhalen het zelfde begonnen zijn. Er zijn overeenkomsten gebleven (groot gedeelte van de bevolking gaat dood) maar er zijn ook verschillen bij gekomen.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_101587953
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 02:09 schreef Knarf het volgende:
Slecht punt. Wat er werkelijk staat is dat niemand de dag en het uur weet dan de Vader:

36 Doch van dien dag en die ure weet niemand, ook niet de engelen der hemelen, dan Mijn Vader alleen. Mattheus 24

De dag en het uur. Is dat hetzelfde als het millennium, de eeuw, decennium? Nee. Wellicht het jaar.

Wie is antichrist?

22 Wie is de leugenaar, dan die loochent, dat Jezus is de Christus? Deze is de antichrist, die den Vader en den Zoon loochent. 1 Johannes 2

Heeft niets te maken met het willen voorspellen van zijn terugkomst.

Niemand weet het uur en de dag, en die dag zal voor velen als een dief in de nacht komen, maar niet voor hen die geloven en de schrift kennen:

2 Want gij weet zelven zeer wel, dat de dag des Heeren alzo zal komen, gelijk een dief in den nacht.
3 Want wanneer zij zullen zeggen: Het is vrede, en zonder gevaar; dan zal een haastig verderf hun overkomen, gelijk de barensnood een bevruchte vrouw; en zij zullen het geenszins ontvlieden;
4 Maar gij, broeders, gij zijt niet in duisternis, dat u die dag als een dief zou bevangen.
5 Gij zijt allen kinderen des lichts, en kinderen des daags; wij zijn niet des nachts, noch der duisternis.
6 Zo laat ons dan niet slapen, gelijk als de anderen, maar laat ons waken, en nuchteren zijn. 1 thessalonicenzen 5

Ik slaap niet. Jullie wel. Word wakker.

De keuze is een beetje aan welke ontwakening je deel wilt nemen: die van Christus of die van de video. Ontwijken kan in ieder geval niet. Ieder zal een keuze moeten maken.

5 Ziet toe, dat u niemand verleide.
6 Want velen zullen komen onder Mijn Naam, zeggende: Ik ben de Christus; en zullen velen verleiden.
7 En wanneer gij zult horen van oorlogen, en geruchten van oorlogen, zo wordt niet verschrikt; want dit moet geschieden; maar nog is het einde niet.
8 Want het ene volk zal tegen het andere volk opstaan, en het ene koninkrijk tegen het andere koninkrijk; en er zullen aardbevingen zijn in verscheidene plaatsen, en er zullen hongersnoden wezen, en beroerten. Deze dingen zijn maar beginselen der smarten.
9 Maar ziet gij voor uzelven toe; want zij zullen u overleveren in de raadsvergaderingen, en in de synagogen; gij zult geslagen worden, en voor stadhouders en koningen zult gij gesteld worden, om Mijnentwil, hun tot een getuigenis.
10 En het Evangelie moet eerst gepredikt worden onder al de volken.
11 Doch wanneer zij u leiden zullen, om u over te leveren, zo zijt te voren niet bezorgd, wat gij spreken zult, en bedenkt het niet; maar zo wat u in die ure gegeven zal worden, spreekt dat; want gij zijt het niet, die spreekt, maar de Heilige Geest.
12 En de ene broeder zal den anderen overleveren tot den dood, en de vader het kind; en de kinderen zullen opstaan tegen de ouders, en zullen hen doden.
13 En gij zult gehaat worden van allen, om Mijns Naams wil; maar wie volharden zal tot het einde, die zal zalig worden.
14 Wanneer gij dan zult zien den gruwel der verwoesting, waarvan door den profeet Daniël gesproken is, staande waar het niet behoort, (die het leest, die merke daarop!) alsdan, die in Judea zijn, dat zij vlieden op de bergen.
15 En die op het dak is, kome niet af in het huis, en ga niet in, om iets uit zijn huis weg te nemen.
16 En die op den akker is, kere niet weder terug, om zijn kleed te nemen.
17 Maar wee den bevruchten en den zogenden vrouwen in die dagen!
18 Doch bidt, dat uw vlucht niet geschiede des winters.
19 Want die dagen zullen zulke verdrukking zijn, welker gelijke niet geweest is van het begin der schepselen, die God geschapen heeft, tot nu toe, en ook niet zijn zal.
20 En indien de Heere de dagen niet verkort had, geen vlees zou behouden worden; maar om der uitverkorenen wil, die Hij heeft uitverkoren, heeft Hij de dagen verkort.
21 En alsdan, zo iemand tot ulieden zal zeggen: Ziet, hier is de Christus; of ziet, Hij is daar; gelooft het niet.
22 Want er zullen valse christussen, en valse profeten opstaan, en zullen tekenen en wonderen doen, om te verleiden, indien het mogelijk ware, ook de uitverkorenen.
23 Maar gijlieden ziet toe; ziet, Ik heb u alles voorzegd!
24 Maar in die dagen, na die verdrukking, zal de zon verduisterd worden, en de maan zal haar schijnsel niet geven.
25 En de sterren des hemels zullen daaruit vallen, en de krachten, die in de hemelen zijn, zullen bewogen worden.
26 En alsdan zullen zij den Zoon des mensen zien, komende in de wolken, met grote kracht en heerlijkheid.

27 En alsdan zal Hij Zijn engelen uitzenden, en zal Zijn uitverkorenen bijeenvergaderen uit de vier winden, van het uiterste der aarde, tot het uiterste des hemels.
28 En leert van den vijgeboom deze gelijkenis; wanneer nu zijn tak teder wordt, en de bladeren uitspruiten, zo weet gij, dat de zomer nabij is.
29 Alzo ook gij, wanneer gij deze dingen zult zien geschieden, zo weet, dat het nabij, voor de deur is.
30 Voorwaar, Ik zeg u, dat dit geslacht niet zal voorbijgaan, totdat al deze dingen zullen geschied zijn.
31 De hemel en de aarde zullen voorbijgaan; maar Mijn woorden zullen geenszins voorbijgaan.
32 Maar van dien dag en die ure weet niemand, noch de engelen, die in den hemel zijn, noch de Zoon, dan de Vader.
33 Ziet toe, waakt en bidt; want gij weet niet, wanneer de tijd is.
34 Gelijk een mens, buiten 's lands reizende, zijn huis verliet, en zijn dienstknechten macht gaf, en elk zijn werk, en den deurwachter gebood, dat hij zou waken;
35 Zo waakt dan (want gij weet niet, wanneer de heer des huizes komen zal, des avonds laat, of ter middernacht, of met het hanengekraai, of in den morgenstond);
36 Opdat hij niet onvoorziens kome, en u slapende vinde.
37 En hetgeen Ik u zeg, dat zeg Ik allen: Waakt. Markus 13

[ Bericht 18% gewijzigd door Ali_Kannibali op 05-09-2011 12:48:45 ]
pi_101588241
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 12:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik slaap niet. Jullie wel.

Ik ben zeer wakker.. Meer dan ooit besef ik dat de daden die in de bijbel beschreven staan als 'rechtvaardig' in werkelijkheid even erg waren als de daden van Hitler in de 2de wereldoorlog! Hele volken werden genadeloos uitgeroeid! Maar omdat God het doet is het ineens rechtvaardig en mag hij dat doen.
En het erge is, die god gaat het binnenkort wéér doen!!!

Of wil je zeggen dat iedereen die niet de Christus dient het dan ook verdient om vermoord te worden? Ook terwijl ze 1000% zeker zijn dat wat zij geloven echt waar is en terwijl ze misschien nog nooit echt van een Christus gehoord hebben? Terwijl ze nog nooit een vlieg kwaad hebben gedaan?

Ik zou zeggen, ga eens de wereld rondreizen en zie met je eigen ogen de beweegredenen van deze 'heidenen'.

[ Bericht 1% gewijzigd door falling_away op 05-09-2011 12:58:44 ]
Alpha kenny one
pi_101588321
quote:
6 Want velen zullen komen onder Mijn Naam, zeggende: Ik ben de Christus; en zullen velen verleiden.
Ali: Denk jij dat de valse Christus zich kenbaar zal maken als Christus (letterlijk)? Of is het meer beeldspraak voor een nieuwe wereldleider o.i.d.?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2011 12:56:37 ]
pi_101588396

There can be only one.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_101588439
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 12:52 schreef falling_away het volgende:

[..]

Ik ben zeer wakker.. Meer dan ooit besef ik dat de daden die in de bijbel beschreven staan als 'rechtvaardig' in werkelijkheid even erg waren als de daden van Hitler in de 2de wereldoorlog! Hele volken werden genadeloos uitgeroeid! Maar omdat God het doet is het ineens rechtvaardig en mag hij dat doen.
En het erge is, die god gaat het binnenkort wéér doen!!!

Dit is een argument wat oneindig vaak herhaald is. God gaf de volkeren die door de Israelieten aangevallen werden ongeveer 400 jaar om zich te bekeren:

13 Toen zeide Hij tot Abram: Weet voorzeker, dat uw zaad vreemd zal zijn in een land, dat het hunne niet is, en zij zullen hen dienen, en zij zullen hen verdrukken vierhonderd jaren.
14 Doch Ik zal het volk ook rechten, hetwelk zij zullen dienen; en daarna zullen zij uittrekken met grote have.
15 En gij zult tot uw vaderen gaan met vrede; gij zult in goeden ouderdom begraven worden.
16 En het vierde geslacht zal herwaarts wederkeren; want de ongerechtigheid der Amorieten is tot nog toe niet volkomen.
17 En het geschiedde, dat de zon onderging en het duister werd, en ziet, daar was een rokende oven en vurige fakkel, die tussen die stukken doorging.
18 Ten zelfden dage maakte de HEERE een verbond met Abram, zeggende: Aan uw zaad heb Ik dit land gegeven, van de rivier van Egypte af, tot aan die grote rivier, de rivier Frath: Genesis 15

'De ongerechtigheid der Amorieten is tot nog toe niet volkomen'. Wat wil dat zeggen denk je?

In Egypte dienden de Israelieten bloed van het lam op hun deurstijlen te smeren. Zoniet, zou de engel langskomen om hen te doden. Konden de egyptenaren hetzelfde doen denk je? Zouden zij op de hoogte zijn geweest? Zo niet, waarom zouden ze dan met de Israelieten meegetrokken zijn de woestijn in?

God oordeelt niet zomaar willekeurig, dat blijkt nergens uit; dat je het niet eens bent met hoe en waarom, wil niet zeggen dat Hij niet rechtvaardig oordeelt. De aanwijzingen die we erover hebben in de bijbel laten toch een God van genade en geduld zien, die kans op kans tot bekering geeft... maar op een gegeven moment is het genoeg.

quote:
Of wil je zeggen dat iedereen die niet de Christus dient het dan ook verdiend om vermoord te worden? Ook terwijl ze 1000% zeker zijn dat wat zij geloven echt waar is en terwijl ze misschien nog nooit echt van een Christus gehoord hebben? Terwijl ze nog nooit een vlieg kwaad hebben gedaan?

Ten eerste geloof ik niet dat niemand ooit niet 'een vlied kwaad heeft gedaan'. Niemand is zonder zonde.

Ten tweede weet ik niet waar je uit zou halen dat ik vind dat 'iedereen die niet Christus dient het dan ook verdient om vermoord te worden'....?

16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.
17 Want God heeft Zijn Zoon niet gezonden in de wereld, opdat Hij de wereld veroordelen zou, maar opdat de wereld door Hem zou behouden worden.
18 Die in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld, maar die niet gelooft, is alrede veroordeeld, dewijl hij niet heeft geloofd in den Naam des eniggeboren Zoons van God.
19 En dit is het oordeel, dat het licht in de wereld gekomen is, en de mensen hebben de duisternis liever gehad dan het licht; want hun werken waren boos.
20 Want een iegelijk, die kwaad doet, haat het licht, en komt tot het licht niet, opdat zijn werken niet bestraft worden.
21 Maar die de waarheid doet, komt tot het licht, opdat zijn werken openbaar worden, dat zij in God gedaan zijn.

Als Jezus niet is gekomen om de wereld te veroordelen, waarom zou ik dat dan doen?

Ik was net zo goed zo'n 'heiden', en deed ook mijn best om het goede te doen. Dat wil niet zeggen dat ik ook goed ben, even goed als Jezus, en Gods wet in alles wat ik denk en doe gehoorzaam. Dat geldt voor niemand.

Maar dat wil niet zeggen dat God iedereen maar wil doden. Integendeel. Ik verlang ook niet dat mensen verloren gaan. Daarom maak ik dit topic. Omdat ik me er terdege bewust van ben dat als ik deze boodschap niet geef, en mensen hem niet ontvangen, ze een probleem hebben, zoals ik een probleem had toen ik de boodschap nog niet kende. God wil deze wereld redden, in de video staat ongeveer beschreven wat er gedaan wordt om dat voor ieder persoonlijk zo moeilijk mogelijk te maken. Vleierij is daar een van de meest effectieve middelen voor.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ali_Kannibali op 05-09-2011 13:12:19 ]
pi_101588486
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 12:55 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ali: Denk jij dat de valse Christus zich kenbaar zal maken als Christus (letterlijk)? Of is het meer beeldspraak voor een nieuwe wereldleider o.i.d.?
Als christus, de 'kosmische christus', of 'christus energie', iets in die trant. Volgens de new age movement is Jezus een ascended master, zoals buddha en krishna en alle anderen. In de video wordt beschreven dat de bron, god, de wereld met haar licht bestraald, dat dit een acroniem is voor 'anointed', dus het woord 'christos' in het grieks, met olie gezalfd, Maar er zal wel degelijk een of ander persoon komen ja, meerdere.
pi_101588739
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 13:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Als christus, de 'kosmische christus', of 'christus energie', iets in die trant. Volgens de new age movement is Jezus een ascended master, zoals buddha en krishna en alle anderen. In de video wordt beschreven dat de bron, god, de wereld met haar licht bestraald, dat dit een acroniem is voor 'anointed', dus het woord 'christos' in het grieks, met olie gezalfd, Maar er zal wel degelijk een of ander persoon komen ja, meerdere.
Maar wie neemt het in deze tijd nog serieus als er een of andere figuur zichzelf Christus zal noemen? Ik kan me er niet zoveel bij voorstellen dat er een figuur zal komen die zich verheven voelt boven de mens en de mens daar dan ook vol in mee gaat, als je snapt wat ik bedoel. Wie zal hem serieus nemen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2011 13:11:02 ]
pi_101588760
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 12:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dit is een argument wat oneindig vaak herhaald is. God gaf de volkeren die door de Israelieten aangevallen werden ongeveer 400 jaar om zich te bekeren:

13 Toen zeide Hij tot Abram: Weet voorzeker, dat uw zaad vreemd zal zijn in een land, dat het hunne niet is, en zij zullen hen dienen, en zij zullen hen verdrukken vierhonderd jaren.
14 Doch Ik zal het volk ook rechten, hetwelk zij zullen dienen; en daarna zullen zij uittrekken met grote have.
15 En gij zult tot uw vaderen gaan met vrede; gij zult in goeden ouderdom begraven worden.
16 En het vierde geslacht zal herwaarts wederkeren; want de ongerechtigheid der Amorieten is tot nog toe niet volkomen.
17 En het geschiedde, dat de zon onderging en het duister werd, en ziet, daar was een rokende oven en vurige fakkel, die tussen die stukken doorging.
18 Ten zelfden dage maakte de HEERE een verbond met Abram, zeggende: Aan uw zaad heb Ik dit land gegeven, van de rivier van Egypte af, tot aan die grote rivier, de rivier Frath: Genesis 15

'De ongerechtigheid der Amorieten is tot nog toe niet volkomen'. Wat wil dat zeggen denk je?

In Egypte dienden de Israelieten bloed van het lam op hun deurstijlen te smeren. Zoniet, zou de engel langskomen om hen te doden. Konden de egyptenaren hetzelfde doen denk je? Zouden zij op de hoogte zijn geweest? Zo niet, waarom zouden ze dan met de Israelieten meegetrokken zijn de woestijn in?

God oordeelt niet zomaar willekeurig, dat blijkt nergens uit; dat je het niet eens bent met hoe en waarom, wil niet zeggen dat Hij niet rechtvaardig oordeelt. Ik acht geen mens in staat om dat correct te beoordelen, en de aanwijzingen die we erover hebben in de bijbel laten toch een God van genade en geduld zien, die kans op kans tot bekering geeft... maar op een gegeven moment is het genoeg.
Het argument wordt keer op keer herhaald omdat het een zéér valide argument is. Maar goed toen ik nog echt gelovig was las ik er ook net als jij overheen en had ik dezelfde houding over de rechtvaardige god.

Je kunt het je gewoon niet inbeelden dat er ECHT vrouwen met kinderen en al (hoe schuldig is een baby????) vermoord werden door het zwaard of door een verdrinkingsdood. Dit zijn taffarelen die zich ook in de concentratiekampen voordeden.

Kun jij je voorstellen om in opdracht van god een stad binnen te vallen en alles wat er zich beweegt uit te roeien?? Dat je ECHT (denk hier eens over NA!!!) alle mannelijke kinderen moet vermoorden?? Als je een paar duizend jaar geleden had geleefd als Jood had je dat wel moeten doen.

NUMERI 31:17
Nu dan, doodt al wat mannelijk is onder de kinderkens; en doodt alle vrouw, die door bijligging des mans een man bekend heeft.

Doch al de kinderen van vrouwelijk geslacht, die de bijligging des mans niet bekend hebben, laat voor ulieden leven

-----

Als JIJ zo een god wil dienen OK, maar kom ons niets vertellen over een MORAAL
Alpha kenny one
pi_101588896
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 13:10 schreef falling_away het volgende:

[..]

Het argument wordt keer op keer herhaald omdat het een zéér valide argument is. Maar goed toen ik nog echt gelovig was las ik er ook net als jij overheen en had ik dezelfde houding over de rechtvaardige god.

Je kunt het je gewoon niet inbeelden dat er ECHT vrouwen met kinderen en al (hoe schuldig is een baby????) vermoord werden door het zwaard of door een verdrinkingsdood. Dit zijn taffarelen die zich ook in de concentratiekampen voordeden.

Kun jij je voorstellen om in opdracht van god een stad binnen te vallen en alles wat er zich beweegt uit te roeien?? Dat je ECHT (denk hier eens over NA!!!) alle mannelijke kinderen moet vermoorden?? Als je een paar duizend jaar geleden had geleefd als Jood had je dat wel moeten doen.

NUMERI 31:17
Nu dan, doodt al wat mannelijk is onder de kinderkens; en doodt alle vrouw, die door bijligging des mans een man bekend heeft.

Doch al de kinderen van vrouwelijk geslacht, die de bijligging des mans niet bekend hebben, laat voor ulieden leven
Ik zeg niet dat het niet gruwelijk is, alleen dat het niet per se onrechtvaardig is. Ik denk dat God liever had gehad dat het anders gegaan was, echter, zoals geschreven, is er 400 jaar gewacht. Alle volkeren kenden de geruchten van de Israelieten, dat God grote werken voor hen deed, zij hadden zich tot hen kunnen keren, maar wat zien we keer op keer? Ze vallen hen aan, willen hen doden, ze willen niet veranderen of zich onderwerpen aan wat groter en sterker is dan hen. Helaas was dat in dit geval de God van het universum, die hen gemaakt heeft. Wat blijft er dan nog over? God had zijn verkozen volk moeten laten doden door mensen die niets van hem willen weten? Wat is dat voor logica? Of had hij hen moeten dwingen om te veranderen? Dat zou niet rechtvaardig zijn geweest.

Die babies ja, helaas. Vergeet echter niet dat dit Gods maaksels zijn, en niet tot de ouders zelf behoren, zoals jij niet van je ouders bent, en niet van jezelf, maar van God. Dat verandert het perspectief nogal. Overigens staat er nergens dat die babies niet in de wederopstanding het eeuwige leven zullen krijgen. In dat geval hebben ze een leven van pijn en verdriet ontweken.
pi_101588963
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 13:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het niet gruwelijk is, alleen dat het niet per se onrechtvaardig is. Ik denk dat God liever had gehad dat het anders gegaan was, echter, zoals geschreven, is er 400 jaar gewacht. Alle volkeren kenden de geruchten van de Israelieten, dat God grote werken voor hen deed, zij hadden zich tot hen kunnen keren, maar wat zien we keer op keer? Ze vallen hen aan, willen hen doden, ze willen niet veranderen of zich onderwerpen aan wat groter en sterker is dan hen. Helaas was dat in dit geval de God van het universum, die hen gemaakt heeft. Wat blijft er dan nog over? God had zijn verkozen volk moeten laten doden door mensen die niets van hem willen weten? Wat is dat voor logica? Of had hij hen moeten dwingen om te veranderen? Dat zou niet rechtvaardig zijn geweest.
God is ALMACHTIG.. hij had ALLES kunnen doen wat hij ook maar wilde.
Waarom moesten alle mannelijke kinderen gedood worden? Als almachtige had IK toch wel wat anders bedacht. Blijkbaar waren die oplossingen er wel voor de vrouwelijke kinnekes.
Alpha kenny one
pi_101589004
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 13:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Die babies ja, helaas. Vergeet echter niet dat dit Gods maaksels zijn, en niet tot de ouders zelf behoren, zoals jij niet van je ouders bent, en niet van jezelf, maar van God. Dat verandert het perspectief nogal. Overigens staat er nergens dat die babies niet in de wederopstanding het eeuwige leven zullen krijgen. In dat geval hebben ze een leven van pijn en verdriet ontweken.
Gods Maaksels die hij daarna door zijn volk laat UITMOORDEN met het zwaard.

Dat perspectief ontgaat jou blijkbaar
Alpha kenny one
pi_101589043
Zeg Ali, wat gebeurt er met mensen na hun dood, denk jij?
pi_101589045
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 13:17 schreef falling_away het volgende:

[..]

God is ALMACHTIG.. hij had ALLES kunnen doen wat hij ook maar wilde.
Waarom moesten alle mannelijke kinderen gedood worden? Als almachtige had IK toch wel wat anders bedacht. Blijkbaar waren die oplossingen er wel voor de vrouwelijke kinnekes.
Omdat het patriarchische samenlevingen waren en door middel van de vaders deze volkeren in stand werden gehouden.

Als een vrouw zich aan een israeliet bond, werden de kinderen isralieten in plaats van amorieten of een ander volk.
pi_101589147
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 13:19 schreef Loppe het volgende:
Zeg Ali, wat gebeurt er met mensen na hun dood, denk jij?
Dan val je 'in slaap', tot de wederopstanding.
pi_101589227
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 13:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Omdat het patriarchische samenlevingen waren en door middel van de vaders deze volkeren in stand werden gehouden.

Als een vrouw zich aan een israeliet bond, werden de kinderen isralieten in plaats van amorieten of een ander volk.
Er waren toch ook inwonende vreemdelingen?? Waarom konden die mannelijk babies dan niet daarvan deel uit maken?

Het hele probleem is dat deze gedachtengang eigenlijk menselijk is, en niet van een god die almachtig is en aldus hele andere oplossingen had kunnen bedenken. Ze zijn opgetekend in de bijbel puur met de gedachtengang van de mensen die toen leefden mbt vrouwen en mannen. Als je zo denkt is het idd logisch om alle mannelijke kinderen te doden.

Maar een echte liefdevolle god hoeft dit helemaal niet zo te doen.
Alpha kenny one
pi_101589435
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 13:25 schreef falling_away het volgende:

[..]

Er waren toch ook inwonende vreemdelingen?? Waarom konden die mannelijk babies dan niet daarvan deel uit maken?
Dat kan best, maar was dat wel zo? Waar staat iets over die 'inwonende vreemdelingen'? Maak je punt concreet.

quote:
Het hele probleem is dat deze gedachtengang eigenlijk menselijk is, en niet van een god die almachtig is en aldus hele andere oplossingen had kunnen bedenken. Ze zijn opgetekend in de bijbel puur met de gedachtengang van de mensen die toen leefden mbt vrouwen en mannen. Als je zo denkt is het idd logisch om alle mannelijke kinderen te doden.

Maar een echte liefdevolle god hoeft dit helemaal niet zo te doen.
Het is menselijk om een idool van god te maken, een beeld zoals wij graag hebben dat ie zou zijn. Wat zit je nu werkelijk dwars over deze zaken? Indien je genocide zo verschrikkelijk vind dat je je er zo over opwindt, waarom ben je dan niet actief bezig in Afrika oid om er tegen te vechten? Of excuseer je mensen die kwaad doen omdat het 'mensen zijn en niet god'? Excuseer je jezelf? Doe je iets wat in lijn is met het standpunt wat je hier inneemt? Zoniet, wat klaag je dan?
pi_101589570
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 13:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat kan best, maar was dat wel zo? Waar staat iets over die 'inwonende vreemdelingen'? Maak je punt concreet.

[..]

Het is menselijk om een idool van god te maken, een beeld zoals wij graag hebben dat ie zou zijn. Wat zit je nu werkelijk dwars over deze zaken? Indien je genocide zo verschrikkelijk vind dat je je er zo over opwindt, waarom ben je dan niet actief bezig in Afrika oid om er tegen te vechten? Doe je iets wat in lijn is met het standpunt wat je hier inneemt? Zoniet, wat klaag je dan?
Ik kom later terug op die inwonende vreemdelingen, ik kan dat op mijn werk niet makkelijk opzoeken.

Ik vind genocide verschrikkelijk ja en ik kan mij bijv. niet indenken ooit een stad binnen te vallen of om alle mannelijke kinderen te vermoorden in opdracht van een liefdevolle god.
Ik heb echter niet de middelen om naar Afrika te gaan om de mensen daar te helpen. Dat heeft hier ook helemaal niks mee te maken. Het gaat om het geloof in god.
Ik geloof niet meer dat er een god bestaat, iig niet die JHWH uit de bijbel die dergelijke daden heeft gedaan. En als hij wel zou bestaan zou ik hem niet willen dienen.

Ik klaag hier omdat jij begint te praten over de moraal van de mensheid terwijl de ergste misdaden uit de geschiedenis staan opgetekend in Numeri en Genesis.
Alpha kenny one
pi_101589782
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 13:36 schreef falling_away het volgende:

[..]

Ik kom later terug op die inwonende vreemdelingen, ik kan dat op mijn werk niet makkelijk opzoeken.

Ik vind genocide verschrikkelijk ja en ik kan mij bijv. niet indenken ooit een stad binnen te vallen of om alle mannelijke kinderen te vermoorden in opdracht van een liefdevolle god.
Ik heb echter niet de middelen om naar Afrika te gaan om de mensen daar te helpen. Dat heeft hier ook helemaal niks mee te maken. Het gaat om het geloof in god.
Ik geloof niet meer dat er een god bestaat, iig niet die JHWH uit de bijbel die dergelijke daden heeft gedaan. En als hij wel zou bestaan zou ik hem niet willen dienen.

Ik klaag hier omdat jij begint te praten over de moraal van de mensheid terwijl de ergste misdaden uit de geschiedenis staan opgetekend in Numeri en Genesis.
Daar ben ik het niet mee eens. Marteling of onnodig leed wordt nergens voorgeschreven. De volkeren zijn door God geoordeeld, en zijn verkozen volk zijn het middel om dat oordeel te executeren. Waarom zijn ze geoordeeld? Omdat ze onrechtvaardig gehandeld hebben. Iedereen zal geoordeeld woren, of dat nu al in dit leven is, of bij het laatste oordeel, of bij je bekering, iedereen dient te sterven voor de zonden die die gedaan heeft. God geeft ons de kans om ons te bekeren, maar als we dat niet willen, wat hebben we dan nog te zoeken in zijn eigen huis? Als jij gasten hebt, laat je ze dan je huis afbreken zonder op een gegeven moment in te grijpen? Als ze niet horen willen, dan maar voelen? En indien ze niet voelen willen, wat dan? Dan zet je ze buiten. Een 'liefdevolle god' is niet per se een god die alles maar tolereert. Dit is Zijn wereld, Zijn universum, Zijn aarde, Zijn schepping, en je kan je buigen naar Zijn wil, of vertrekken. Ik zeg tegen niemand dat ze moeten geloven wat ik geloof, alleen dat als ze het niet geloven, ze zullen moeten vertrekken van deze aardbodem. Ik kan er ook niets aan doen, zo werkt het nu eenmaal. Als je Gods wetten bestudeert,, zie je wel degelijk de intenties van de Schepper voor de mensheid, dat die goed zijn, en voor vrede en vrijheid zullen zorgen. Dat is Zijn karakter. De straffen die je noemt zijn oordelen geveld na honderden jaren van oppressie en onrecht doen. Geen enkele samenleving kan succesvolk bestaan in complete anarchie waar bepaalde zaken niet bestraft worden. Elke regering heeft een strafrechtelijk systeem. Zo ook God. Indien je alles wilt excuseren en goedkeuren, ben je aan het verkeerde adres bij de God van de bijbel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')