abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 september 2011 @ 19:26:05 #1
348191 Mr.117
I shoot my way out.
pi_101563101
Sinds ongeveer 2 maanden heb ik last van moodswings, ongeveer 3 weken geleden is het erger geworden. De moodswings gaan vooral tussen blij waarbij ik heel vrolijk ben, normaal, kut waarbij ik nergens zin in heb en een knoop in m'n maag gevoel heb en een druk op de borst, als laatste echt zwaar kut waarbij ik alles haat m'n ogen uit m'n kop huil, zelfmoord gedachtes heb en vorige week na 2 jaar weer begonnen ben met snijden.
Vaak voel ik me ook erg eenzaam en de laatste tijd kan ik om het minste erg boos of verdrietig worden.

Ik verberg dit allemaal voor iedereen behalve m'n beste vriendin, zij had op internet gekeken en denkt dat ik bipolaire stoornis heb. Niet alleen om hoe ik me voel maar ook bij de (mogelijke) oorzaken zijn veel overeenkomsten.

Ik verberg mijn gevoelens verder voor iedereen omdat ik geen behoefte heb aan andere mensen, ook niet aan professionele hulp oid. Ik laat bijna nooit mensen toe in wat ik echt denk of hoe ik me echt voel, en hoef nu ook geen mensen die zich met mij bemoeien. Maar ook omdat ik het gevoel heb dat ik me niet zo hoor te voelen en dat mensen het raar vinden of dat ik ze teleurstel ofzo.

Heeft iemand misschien tips hoe ik hier zelf beter mee om kan gaan, zonder andere mensen er bij te betrekken.
pi_101563280
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 19:26 schreef Mr.117 het volgende:

Ik verberg mijn gevoelens verder voor iedereen omdat ik geen behoefte heb aan andere mensen, ook niet aan professionele hulp oid. Ik laat bijna nooit mensen toe in wat ik echt denk of hoe ik me echt voel, en hoef nu ook geen mensen die zich met mij bemoeien.
Hier ga je de mist in, het is raadzaam om wel professionele hulp te gaan zoeken, anders blijf je in een vicieuze cirkel, en kom je er steeds moeilijker en moeilijker uit
  zondag 4 september 2011 @ 19:33:56 #3
139330 TNA
For the stars that shine
pi_101563399
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 19:30 schreef Bankpasje het volgende:

[..]

Hier ga je de mist in, het is raadzaam om wel professionele hulp te gaan zoeken, anders blijf je in een vicieuze cirkel, en kom je er steeds moeilijker en moeilijker uit
Dit.
  zondag 4 september 2011 @ 19:34:39 #4
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_101563427
De koppakking van mijn auto is lek en de koppelingsplaten zijn versleten.
Heb jij een idee hoe ik mijn auto kan maken zonder er een garage bij te betrekken?
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
  zondag 4 september 2011 @ 21:53:51 #5
348191 Mr.117
I shoot my way out.
pi_101571152
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 19:30 schreef Bankpasje het volgende:

[..]

Ik probeer het toch liever zelf. Ik kan me na m'n 12e geen moment herinneren dat ik over wat me echt bezig houd en wat ik echt voel heb gepraat met iemand anders dan mijn beste vriendin. Zij wil me wel graag helpen maar weet ook niet wat ze moet doen. Daarom poste ik het hier maar.
  zondag 4 september 2011 @ 22:07:27 #6
306925 Bloempje.
You're A-W-E-S-O-M-E
pi_101572106
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:53 schreef Mr.117 het volgende:

[..]

Ik probeer het toch liever zelf. Ik kan me na m'n 12e geen moment herinneren dat ik over wat me echt bezig houd en wat ik echt voel heb gepraat met iemand anders dan mijn beste vriendin. Zij wil me wel graag helpen maar weet ook niet wat ze moet doen. Daarom poste ik het hier maar.
Daarom professionele hulp zoeken, diegene weet wel wat hij moet doen. En als je echt een bipolaire stoornis hebt, ga je daar alleen niet uitkomen vrees ik.
And when I lose my way, I close my eyes and he has found me.
  zondag 4 september 2011 @ 22:10:26 #7
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_101572355
Toch maar hulp zoeken. Mijn vader is - mede dankzij - een te laat ontdekte bipolaire stoornis veel te vroeg gestorven. Ik gun jou een beter leven.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_101577063
Ik ben het eens met iedereen hier die voor professionele hulp is. Ikzelf ga ook niet graag hulp zoeken bij dat soort mensen, maar in een geval als de jouwe zou ik het zeker doen. Die mensen zijn ervoor opgeleid om in dat soort situaties te kunnen handelen.
pi_101622656
Mocht jij inderdaad een bipolaire stoornis hebben (die je uiteraard alleen door een psychiater kunt laten diagnostiseren), is het dringend noodzakelijk zo spoedig mogelijk hulp te accepteren. Een bipolaire stoornis als deze niet behandeld wordt zal steeds erger worden ( elke episode zal sneller een volgende triggeren). Ook wel de kindling hypothese genoemd. waardoor je moodswings steeds heviger en vaker zullen worden. Ook zal een bipolaire stoornis niet afnemen naarmate je ouder gaat worden.
Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt, maar ga in ieder geval naar een arts
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  dinsdag 6 september 2011 @ 08:42:28 #10
19242 yavanna
Results may vary.
pi_101622745
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 08:31 schreef seasushi het volgende:
Mocht jij inderdaad een bipolaire stoornis hebben (die je uiteraard alleen door een psychiater kunt laten diagnostiseren), is het dringend noodzakelijk zo spoedig mogelijk hulp te accepteren. Een bipolaire stoornis als deze niet behandeld wordt zal steeds erger worden ( elke episode zal sneller een volgende triggeren). Ook wel de kindling hypothese genoemd. waardoor je moodswings steeds heviger en vaker zullen worden. Ook zal een bipolaire stoornis niet afnemen naarmate je ouder gaat worden.
Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt, maar ga in ieder geval naar een arts
Hulp bij is wel een aanrader indien men er niet goed aan toe is. Echter is het niet persee zo dat elke episode en/of moodswings erger worden indien onbehandeld, het ligt er maar net aan in welke mate iemand bipolair is en daarnaast karakter enz. Het is mogelijk om bipolair te zijn en een relatief 'normaal' leven te hebben zonder medicatie/blijvende therapie. :)
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_101622902
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 08:42 schreef yavanna het volgende:

[..]

Hulp bij is wel een aanrader indien men er niet goed aan toe is. Echter is het niet persee zo dat elke episode en/of moodswings erger worden indien onbehandeld, het ligt er maar net aan in welke mate iemand bipolair is en daarnaast karakter enz. Het is mogelijk om bipolair te zijn en een relatief 'normaal' leven te hebben zonder medicatie/blijvende therapie. :)
Ik kan ook alleen maar spreken over voorbeeld uit zeer nabije omgeving, en gesprekken met verschillende psychiaters en er onderzoekn over gelezen te hebben
  dinsdag 6 september 2011 @ 09:13:13 #12
19242 yavanna
Results may vary.
pi_101623232
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 08:54 schreef seasushi het volgende:

[..]

Ik kan ook alleen maar spreken over voorbeeld uit zeer nabije omgeving, en gesprekken met verschillende psychiaters en er onderzoekn over gelezen te hebben
Zo zie je maar hoe men elke keer weer nieuwe dingen erbij kan leren. Net als bij talloze andere psychische aandoeningen is er nog veel niet zo bekend en/of onbekend over de bipolaire stoornis en de (uit)werking daarvan op de individuele persoon. :)
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  dinsdag 6 september 2011 @ 09:32:54 #13
262 Re
Kiss & Swallow
pi_101623612
leve de internetdiagnose *O*

neem contact op met je huisarts, laat je doorverwijzen en laat het aan de professionals over
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_101635321
quote:
3s.gif Op dinsdag 6 september 2011 09:32 schreef Re het volgende:

neem contact op met je huisarts, laat je doorverwijzen en laat het aan de professionals over
Helemaal gelijk. Wat ik bedoel te zeggen, "wacht daar niet nog een paar jaar mee"
pi_101635570
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 09:13 schreef yavanna het volgende:

[..]

Zo zie je maar hoe men elke keer weer nieuwe dingen erbij kan leren. Net als bij talloze andere psychische aandoeningen is er nog veel niet zo bekend en/of onbekend over de bipolaire stoornis en de (uit)werking daarvan op de individuele persoon. :)
Ik moet alleen nog leren hoe met een te laat geconstateerde diagnose en alle gevolgen van dien om te gaan.
pi_101637862
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:53 schreef Mr.117 het volgende:

[..]

Goed dat je hier post! Is een eerste stap.

Oké, je wil niet voor jezelf naar een professional toe. Hoe zit het met je beste vriendin? Die zit aan de zijlijn, hoort alles aan, weet niet hoe ze je moet helpen maar ziet jou wel steeds ongelukkiger worden. Wat kan zij met alle zaken die jullie bespreken? Legt best een druk op haar, zeker als zij de enige is waar je je gevoelens aan kwijt kunt. Waar kan zij haar verhaal kwijt? En haar zorgen als het echt slecht met je gaat?

Dit is misschien niet de beste motivatie, maar misschien helpt het als je er op deze manier tegenaan kijkt. Het maakt het de drempel wat lager om toch eens informatie bij een professional in te winnen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_101639425
Hoe oud ben je?

Bipolar disorder openbaart zich vaak voor het eerst tijdens of iets na je tienerjaren.

Maar dat je moodswings hebt kan aan zoveel dingen liggen. Ik zou er zelf niet te veel over lezen en als je er echt last van hebt gewoon langsgaan bij een psych. Ook als het wel bipolar disorder is zal je daar behandeling en waarschijnlijk medicatie bij nodig hebben, want het is nogal een zware stoornis.
pi_101641188
quote:
3s.gif Op dinsdag 6 september 2011 09:32 schreef Re het volgende:

Dit.

..en:

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 17:37 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Oké, je wil niet voor jezelf naar een professional toe. Hoe zit het met je beste vriendin? Die zit aan de zijlijn, hoort alles aan, weet niet hoe ze je moet helpen maar ziet jou wel steeds ongelukkiger worden. Wat kan zij met alle zaken die jullie bespreken? Legt best een druk op haar, zeker als zij de enige is waar je je gevoelens aan kwijt kunt. Waar kan zij haar verhaal kwijt? En haar zorgen als het echt slecht met je gaat?

Dit is misschien niet de beste motivatie, maar misschien helpt het als je er op deze manier tegenaan kijkt. Het maakt het de drempel wat lager om toch eens informatie bij een professional in te winnen.
Ik kan uit ervaring vertellen dat als je naar 'n psycholoog oid gaat "omdat je beste vriend(in) dat zo graag wil" het geen fuck gaat helpen. :')
Hallon!
  dinsdag 6 september 2011 @ 19:14:04 #19
348191 Mr.117
I shoot my way out.
pi_101641794
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 18:23 schreef -Strawberry- het volgende:
Hoe oud ben je?
19

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 17:37 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dit heeft me wel aan het denken gezet. Ze zegt wel dat ze zich zorgen maakt maar volgens mij kan ze dat ook bij niemand kwijt, omdat ik niet naar andere mensen wil stappen en het op die manier toch bij anderen terecht komt. Ik zal het hier eens met haar over hebben.
pi_101648674
Je bagatelliseert je problemen door de zeggen dat je het alleen wilt oplossen. Of ben je bang voor psychische hulpverleners?

Iedereen heeft stemmingswisselingen, maar als ze te heftig zijn, is er iets niet goed. Het kan komen door een stoornis - bijvoorbeeld een bipolaire stoornis - of het komt door emotionele problemen of stress.

Ik zou er niet te lang zelf mee rondlopen en ermee naar de huisarts gaan. Is niks om je voor te schamen. De huisarts heeft een beroepsgeheim, dus hij zal het aan niemand zonder jouw weten doorvertellen. En hij ziet wel meer patienten die last hebben van stemmingswisselingen. Het is een serieus probleem. Als je heel erge buikpijn hebt en denkt dat je een blindedarm-ontsteking hebt, ga je ook naar de dokter. Waarom zou je hier dan zelf mee moeten rondlopen?
  dinsdag 6 september 2011 @ 21:36:47 #21
348191 Mr.117
I shoot my way out.
pi_101650145
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:11 schreef Pulzzar het volgende:
Je bagatelliseert je problemen door de zeggen dat je het alleen wilt oplossen. Of ben je bang voor psychische hulpverleners?

Iedereen heeft stemmingswisselingen, maar als ze te heftig zijn, is er iets niet goed. Het kan komen door een stoornis - bijvoorbeeld een bipolaire stoornis - of het komt door emotionele problemen of stress.

Ik zou er niet te lang zelf mee rondlopen en ermee naar de huisarts gaan. Is niks om je voor te schamen. De huisarts heeft een beroepsgeheim, dus hij zal het aan niemand zonder jouw weten doorvertellen. En hij ziet wel meer patienten die last hebben van stemmingswisselingen. Het is een serieus probleem. Als je heel erge buikpijn hebt en denkt dat je een blindedarm-ontsteking hebt, ga je ook naar de dokter. Waarom zou je hier dan zelf mee moeten rondlopen?
Ik ben niet bang voor hulpverleners. Ik vind het alleen helemaal niet prettig om te praten over mijn gevoelens met mensen die ik niet vertrouw, zelfs met haar vind ik het moeilijk.
pi_101651032
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:36 schreef Mr.117 het volgende:

[..]

Ik ben niet bang voor hulpverleners. Ik vind het alleen helemaal niet prettig om te praten over mijn gevoelens met mensen die ik niet vertrouw, zelfs met haar vind ik het moeilijk.
Misschien heeft een psych daar ook wel weer trukjes voor dat zoiets makkelijker wordt om met hem/haar te delen voor jou.
pi_101660804
begin eens met je huisarts. Je hoeft echt niet meteen je hele levensverhaal te vertellen. Vaak word er eerst een lijst van chronologische gebeurtenissen opgesteld. Wanneer heb je last van stemmingswisselingen, is daar een aanwijsbare reden voor. Hoe vaak, in welke mate. Domweg lijstjes invullen en en beantwoorden. Je hele ziele leven komt niet meteen bloot te liggen.
pi_101669298
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:36 schreef Mr.117 het volgende:
Ik vind het alleen helemaal niet prettig om te praten over mijn gevoelens met mensen die ik niet vertrouw
Daar ben je niet de enige in. ;) Dat heeft iedereen wel in een bepaalde mate.

Ik denk dat het eerst belangrijk is om uit te zoeken wat precies het probleem is. Aan een zelfdiagnose heb je niks, want de symptomen van verschillende stoornissen komen heel erg met elkaar overeen. Daarom mag alleen een deskundige een diagnose stellen.

Wat jij aan een psych vertelt, bepaal je zelf. Je wordt niet meteen gedwongen om het achterste van je tong te laten zien. Een psych snapt ook wel dat er eerst een vertrouwensband moet ontstaan. Hoe meer je iemand vertrouwt, hoe lager de drempel is om over je gevoelens te praten.

Dat jij dingen vaak voor jezelf houdt, kan er wel toe bijdragen dat je die extreme stemmingen hebt. De psyche van de mens zit zo in elkaar dat je uiting moet geven aan emoties. Hou je het allemaal voor jezelf, dan gaat het zich op een andere manier manifesteren. Dat snijden doe je waarschijnlijk omdat je ontzettend veel spanning voelt en daarvan verlost wilt worden. Maar het is een destructieve manier, want je verminkt jezelf daarmee. Misschien zijn het nu kleine krasjes die vanzelf genezen. Maar andere mensen zitten door automutilatie vol met littekens en moeten ook regelmatig naar de eerste hulp omdat de wond te diep is.

Een psych helpt je om op een gezonde manier uiting te geven aan emoties. Maar het blijft wel jouw eigen manier. Je wordt niet gedwongen om elk dingetje wat jou dwarszit met iemand te gaan bespreken. Misschien past het meer bij jou om te gaan sporten of een paar blokjes om te rennen. Je kan ook hetgeen wat je dwarszit op papier schrijven. Daarmee maak je je gedachten overzichtelijker en niemand hoeft het te lezen.
  woensdag 7 september 2011 @ 14:31:04 #25
348191 Mr.117
I shoot my way out.
pi_101672370
Ik weet het niet, ik wil het echt niet. Ik zie er echt heel erg tegenop om naar iemand anders te stappen. Eerst vertelde ik ook niet alles aan mijn beste vriendin totdat zij aangaf dat ze echt wilde dat ik alles dat me dwars zat met haar deelde.
Ik heb aan haar gevraagd of ze bij iemand terecht kon als ze zich zorgen maakte om mij en ze zei dat ze het daar weleens over heeft met een goede vriendin van haar(die ik niet goed ken) en haar vriend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')