Hier ga je de mist in, het is raadzaam om wel professionele hulp te gaan zoeken, anders blijf je in een vicieuze cirkel, en kom je er steeds moeilijker en moeilijker uitquote:Op zondag 4 september 2011 19:26 schreef Mr.117 het volgende:
Ik verberg mijn gevoelens verder voor iedereen omdat ik geen behoefte heb aan andere mensen, ook niet aan professionele hulp oid. Ik laat bijna nooit mensen toe in wat ik echt denk of hoe ik me echt voel, en hoef nu ook geen mensen die zich met mij bemoeien.
Dit.quote:Op zondag 4 september 2011 19:30 schreef Bankpasje het volgende:
[..]
Hier ga je de mist in, het is raadzaam om wel professionele hulp te gaan zoeken, anders blijf je in een vicieuze cirkel, en kom je er steeds moeilijker en moeilijker uit
Ik probeer het toch liever zelf. Ik kan me na m'n 12e geen moment herinneren dat ik over wat me echt bezig houd en wat ik echt voel heb gepraat met iemand anders dan mijn beste vriendin. Zij wil me wel graag helpen maar weet ook niet wat ze moet doen. Daarom poste ik het hier maar.quote:Op zondag 4 september 2011 19:30 schreef Bankpasje het volgende:
[..]
Hier ga je de mist in, het is raadzaam om wel professionele hulp te gaan zoeken, anders blijf je in een vicieuze cirkel, en kom je er steeds moeilijker en moeilijker uit
Daarom professionele hulp zoeken, diegene weet wel wat hij moet doen. En als je echt een bipolaire stoornis hebt, ga je daar alleen niet uitkomen vrees ik.quote:Op zondag 4 september 2011 21:53 schreef Mr.117 het volgende:
[..]
Ik probeer het toch liever zelf. Ik kan me na m'n 12e geen moment herinneren dat ik over wat me echt bezig houd en wat ik echt voel heb gepraat met iemand anders dan mijn beste vriendin. Zij wil me wel graag helpen maar weet ook niet wat ze moet doen. Daarom poste ik het hier maar.
Hulp bij is wel een aanrader indien men er niet goed aan toe is. Echter is het niet persee zo dat elke episode en/of moodswings erger worden indien onbehandeld, het ligt er maar net aan in welke mate iemand bipolair is en daarnaast karakter enz. Het is mogelijk om bipolair te zijn en een relatief 'normaal' leven te hebben zonder medicatie/blijvende therapie.quote:Op dinsdag 6 september 2011 08:31 schreef seasushi het volgende:
Mocht jij inderdaad een bipolaire stoornis hebben (die je uiteraard alleen door een psychiater kunt laten diagnostiseren), is het dringend noodzakelijk zo spoedig mogelijk hulp te accepteren. Een bipolaire stoornis als deze niet behandeld wordt zal steeds erger worden ( elke episode zal sneller een volgende triggeren). Ook wel de kindling hypothese genoemd. waardoor je moodswings steeds heviger en vaker zullen worden. Ook zal een bipolaire stoornis niet afnemen naarmate je ouder gaat worden.
Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt, maar ga in ieder geval naar een arts
Ik kan ook alleen maar spreken over voorbeeld uit zeer nabije omgeving, en gesprekken met verschillende psychiaters en er onderzoekn over gelezen te hebbenquote:Op dinsdag 6 september 2011 08:42 schreef yavanna het volgende:
[..]
Hulp bij is wel een aanrader indien men er niet goed aan toe is. Echter is het niet persee zo dat elke episode en/of moodswings erger worden indien onbehandeld, het ligt er maar net aan in welke mate iemand bipolair is en daarnaast karakter enz. Het is mogelijk om bipolair te zijn en een relatief 'normaal' leven te hebben zonder medicatie/blijvende therapie.
Zo zie je maar hoe men elke keer weer nieuwe dingen erbij kan leren. Net als bij talloze andere psychische aandoeningen is er nog veel niet zo bekend en/of onbekend over de bipolaire stoornis en de (uit)werking daarvan op de individuele persoon.quote:Op dinsdag 6 september 2011 08:54 schreef seasushi het volgende:
[..]
Ik kan ook alleen maar spreken over voorbeeld uit zeer nabije omgeving, en gesprekken met verschillende psychiaters en er onderzoekn over gelezen te hebben
Helemaal gelijk. Wat ik bedoel te zeggen, "wacht daar niet nog een paar jaar mee"quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:32 schreef Re het volgende:
leve de internetdiagnose
neem contact op met je huisarts, laat je doorverwijzen en laat het aan de professionals over
Ik moet alleen nog leren hoe met een te laat geconstateerde diagnose en alle gevolgen van dien om te gaan.quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:13 schreef yavanna het volgende:
[..]
Zo zie je maar hoe men elke keer weer nieuwe dingen erbij kan leren. Net als bij talloze andere psychische aandoeningen is er nog veel niet zo bekend en/of onbekend over de bipolaire stoornis en de (uit)werking daarvan op de individuele persoon.
Goed dat je hier post! Is een eerste stap.quote:Op zondag 4 september 2011 21:53 schreef Mr.117 het volgende:
[..]
Ik probeer het toch liever zelf. Ik kan me na m'n 12e geen moment herinneren dat ik over wat me echt bezig houd en wat ik echt voel heb gepraat met iemand anders dan mijn beste vriendin. Zij wil me wel graag helpen maar weet ook niet wat ze moet doen. Daarom poste ik het hier maar.
Dit.quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:32 schreef Re het volgende:
leve de internetdiagnose
neem contact op met je huisarts, laat je doorverwijzen en laat het aan de professionals over
Ik kan uit ervaring vertellen dat als je naar 'n psycholoog oid gaat "omdat je beste vriend(in) dat zo graag wil" het geen fuck gaat helpen.quote:Op dinsdag 6 september 2011 17:37 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Goed dat je hier post! Is een eerste stap.
Oké, je wil niet voor jezelf naar een professional toe. Hoe zit het met je beste vriendin? Die zit aan de zijlijn, hoort alles aan, weet niet hoe ze je moet helpen maar ziet jou wel steeds ongelukkiger worden. Wat kan zij met alle zaken die jullie bespreken? Legt best een druk op haar, zeker als zij de enige is waar je je gevoelens aan kwijt kunt. Waar kan zij haar verhaal kwijt? En haar zorgen als het echt slecht met je gaat?
Dit is misschien niet de beste motivatie, maar misschien helpt het als je er op deze manier tegenaan kijkt. Het maakt het de drempel wat lager om toch eens informatie bij een professional in te winnen.
19quote:
Dit heeft me wel aan het denken gezet. Ze zegt wel dat ze zich zorgen maakt maar volgens mij kan ze dat ook bij niemand kwijt, omdat ik niet naar andere mensen wil stappen en het op die manier toch bij anderen terecht komt. Ik zal het hier eens met haar over hebben.quote:Op dinsdag 6 september 2011 17:37 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Goed dat je hier post! Is een eerste stap.
Oké, je wil niet voor jezelf naar een professional toe. Hoe zit het met je beste vriendin? Die zit aan de zijlijn, hoort alles aan, weet niet hoe ze je moet helpen maar ziet jou wel steeds ongelukkiger worden. Wat kan zij met alle zaken die jullie bespreken? Legt best een druk op haar, zeker als zij de enige is waar je je gevoelens aan kwijt kunt. Waar kan zij haar verhaal kwijt? En haar zorgen als het echt slecht met je gaat?
Dit is misschien niet de beste motivatie, maar misschien helpt het als je er op deze manier tegenaan kijkt. Het maakt het de drempel wat lager om toch eens informatie bij een professional in te winnen.
Ik ben niet bang voor hulpverleners. Ik vind het alleen helemaal niet prettig om te praten over mijn gevoelens met mensen die ik niet vertrouw, zelfs met haar vind ik het moeilijk.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:11 schreef Pulzzar het volgende:
Je bagatelliseert je problemen door de zeggen dat je het alleen wilt oplossen. Of ben je bang voor psychische hulpverleners?
Iedereen heeft stemmingswisselingen, maar als ze te heftig zijn, is er iets niet goed. Het kan komen door een stoornis - bijvoorbeeld een bipolaire stoornis - of het komt door emotionele problemen of stress.
Ik zou er niet te lang zelf mee rondlopen en ermee naar de huisarts gaan. Is niks om je voor te schamen. De huisarts heeft een beroepsgeheim, dus hij zal het aan niemand zonder jouw weten doorvertellen. En hij ziet wel meer patienten die last hebben van stemmingswisselingen. Het is een serieus probleem. Als je heel erge buikpijn hebt en denkt dat je een blindedarm-ontsteking hebt, ga je ook naar de dokter. Waarom zou je hier dan zelf mee moeten rondlopen?
Misschien heeft een psych daar ook wel weer trukjes voor dat zoiets makkelijker wordt om met hem/haar te delen voor jou.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:36 schreef Mr.117 het volgende:
[..]
Ik ben niet bang voor hulpverleners. Ik vind het alleen helemaal niet prettig om te praten over mijn gevoelens met mensen die ik niet vertrouw, zelfs met haar vind ik het moeilijk.
Daar ben je niet de enige in.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:36 schreef Mr.117 het volgende:
Ik vind het alleen helemaal niet prettig om te praten over mijn gevoelens met mensen die ik niet vertrouw
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |