Bedankt, zal het zo even bekijken. Maar stel die kabel is er gewoon niet. Waarvandaan moet ik die dan trekken? Direct accu? Zekeringskastje? Ik heb daar dan weer niet zo veel verstand van.quote:Op zondag 4 september 2011 13:22 schreef blup het volgende:
Het kan zijn dat acc en constant zijn omgedraaid op de radio, kan je dit ook van krijgen. Anders moet je zelf een extra kabeltje trekken. Hij mist in dit geval de constant ja.
Direct accu zou ik niet doen, kan wel maar dan moet je het wel zekeren. Op het contactslot zelf zit bijvoorbeeld altijd een constante +. Of een klokje ofzo?quote:Op zondag 4 september 2011 13:23 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Bedankt, zal het zo even bekijken. Maar stel die kabel is er gewoon niet. Waarvandaan moet ik die dan trekken? Direct accu? Zekeringskastje? Ik heb daar dan weer niet zo veel verstand van.
Oké, bedankt. Zal straks even updaten wat ik heb kunnen doen.quote:Op zondag 4 september 2011 13:27 schreef blup het volgende:
[..]
Direct accu zou ik niet doen, kan wel maar dan moet je het wel zekeren. Op het contactslot zelf zit bijvoorbeeld altijd een constante +. Of een klokje ofzo?
Dan passen we dat even aanquote:Op zondag 4 september 2011 13:20 schreef Hojdhopper het volgende:
TT had beter '... na uitzetten contact' kunnen zijn.
Nee nee, ik was ook niet van plan meteen met het aftappen te beginnen. Ga eerst kijken naar de bestaande aansluitingen. Bedankt.quote:Op zondag 4 september 2011 13:34 schreef Palomar het volgende:
Volgens mij moet je gewoon 2 draadjes omdraaien. Een is voor standby-stroom en de ander alleen voor als contact aan is. Sommige radio's hebben in de kabelbundel daarvoor al een verwisselbaar plugje op de gele en rode draad zitten, zodat je ze kunt omwisselen.
Ik zou nog niet direct beginnen met het aftappen van stroom van een ander punt. Tenzij die auto geen ISO-aansluiting heeft voor de radio (maar dat heeft volgens mij elke auto jonger dan 15 jaar).
Anders kun je ook nog even met een multimeter controleren waar op de connector wél 12v staat als het contact uit is.
Dank u zeer!quote:
't Eigenlijke probleem is trouwens niet de radio, maar een klein aantal auto-merken, VW en Audi onder andere, die besloten om in deze de ISO-standaard maar weer eens niet te volgen (zo'n beetje als Microsoft, we volgen de standaard, maar dan wel onze eigen versie daarvan). En het zou dus inderdaad kunnen zijn dat iemand in de kabelbundel aan de kant van de radio hiervoor de benodigde aanpassing heeft gemaakt, maar TS mag nog even aangeven waar de auto-radio voorheen inzat.quote:Op zondag 4 september 2011 13:22 schreef blup het volgende:
Het kan zijn dat acc en constant zijn omgedraaid op de radio, kan je dit ook van krijgen. Anders moet je zelf een extra kabeltje trekken. Hij mist in dit geval de constant ja.
Radio zat in een VW Golf 3 uit '92, weet nog wel dat de radio daarin ook niet zomaar ineens werkte.quote:Op zondag 4 september 2011 13:49 schreef mvdejong het volgende:
[..]
't Eigenlijke probleem is trouwens niet de radio, maar een klein aantal auto-merken, VW en Audi onder andere, die besloten om in deze de ISO-standaard maar weer eens niet te volgen (zo'n beetje als Microsoft, we volgen de standaard, maar dan wel onze eigen versie daarvan). En het zou dus inderdaad kunnen zijn dat iemand in de kabelbundel aan de kant van de radio hiervoor de benodigde aanpassing heeft gemaakt, maar TS mag nog even aangeven waar de auto-radio voorheen inzat.
Een multimeter op beide 12V-aansluitingen (permanent en contact) bij in- en uitgeschakeld contact zou TS duidelijk moeten maken of beide aansluitingen werken, en welke aansluiting welke is.
Super, dankje. Laatste probleempje is om zo'n stekkertje te vinden. Heb nu alleen een kale draad.quote:Op zondag 4 september 2011 15:19 schreef ColtZ40 het volgende:
Geel aan paars moet werken. Blauw heb je niet nodig als je geen antenne versterker, audio versterker of elektrische antenne hebt.
Kan je de blauwe stekker niet voorzichtig los krijgen en die dan koppelen aan geel?quote:Op zondag 4 september 2011 15:20 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Super, dankje. Laatste probleempje is om zo'n stekkertje te vinden. Heb nu alleen een kale draad.
Haha, moeders heeft geen multimeter hier. Gelukkig hebben wij altijd auto's met werkende audio he ZMS.quote:Op zondag 4 september 2011 15:33 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Gewoon ff de multimeter erbij pakken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |