abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101539303
Dit zal de meeste mensen erg raar in de oren klinken.
Ik denk ook niet dat jullie het gevoel begrijpen.
Ik heb ooit een stuk of 8 rijlessen gehad. Toen ben ik door omstandigheden gestopt (moeder ziek, problemen op werk) Dit was tijdens dat ik 3 jaar heb gewerkt. Daarna ben ik gestopt met werken en een nieuwe studie gedaan. Gelukkig gaat dat goed en kan ik rond kerst beginnen met afstuderen.

Maar ik ben nu 24 en ik zal 25 zijn als die studie dan eindelijk klaar is. Het duurt nog wel minimaal een jaar, als alles meezit dan. Mijn probleem: ik durf gewoon niet eens te daten. Ik voel me zo'n ontzettende loser als ik met een meid afspreek en ik moet met de bus of trein, of nog erger: zij haalt jou op met die auto. En dan toegeven dat je nog niet mag rijden. Alsof je een mongooltje bent dat het niet kan. Zelfs een 17-jarig grietje mag rijlessen nemen tegenwoordig, elke lager opgeleide VMBO'er heeft z'n papiertje.

Helaas kunnen m'n ouders niet betalen.. Ik zet nu wel wat geld opzij maar het gaat met sowieso wel rond de 2000 euro kosten en als student gaat dat nog wel een jaar duren voordat ik het bij elkaar heb.

Natuurlijk is het achterlijk als een meisje je niet zou willen om zoiets als een rijbewijs (het gaat om jou, niet om je papiertje), maar voor mezelf is het zo frustrerend... daarom heb ik eigenlijk al jaren bewust niet gedate. Hoe achterlijk het ook klinkt.

Voor de rest ben ik niet heel onzeker over mezelf, maar hierover wel... herkenbaar? kan ik nu echt nog een jaar lang (minstens) niet daten zonder me gewoon een loser te voelen?
  zaterdag 3 september 2011 @ 23:26:06 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_101539392
Nee niet herkenbaar, heb geen rijbewijs en zit er ook niet op te wachten.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_101539395
Er zijn er een hoop die pas op latere leeftijd hun rijbewijs halen.. Niet iedereen heeft ouders die dat wel even (kunnen) regelen en niet iedereen heeft gelijk een dikke baan.
Ik zou er niet teveel mee zitten. Gewoon lekker gaan daten.
Trouwens, als je nu geen rijbewijs kan halen, kun je je ook geen auto veroorloven. Een date die daar op afknapt, kun je beter kwijt zijn dan rijk.
pi_101539411
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 23:26 schreef Dven het volgende:
Wel een vriendin? En zij vervoert je? Of haal je d'r op tussen de losers in de bus?
pi_101539423
Als een meisje je afwijst op het niet hebben van een rijbewijs, dan vindt ze je toch simpelweg niet leuk genoeg?

Sinds ik m'n rijbewijs heb, heb ik niet ineens veel meer vriendinnen ofzo :P
Brutal. Fucking. Metal.
pi_101539439
Wat moet je nou echt met een auto dan? Ik heb ook geen auto en mis het dan ook nooit, zelfgecreerde behoeftes joh..
pi_101539440
Voor E1400 heb je al een totaal-pakket hoor.

En over het geen rijbewijs hebben, ik maak mij er totaal niet druk om, ik ben 22, en heb het niet nodig! Werk dichtbij en vrienden met een auto. Ik heb het geld er gewoon niet voor over!

Niet druk om maken. Als een meisje zich daar wel druk om maakt, laat haar gaan ;)
pi_101539442
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 23:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Er zijn er een hoop die pas op latere leeftijd hun rijbewijs halen.. Niet iedereen heeft ouders die dat wel even (kunnen) regelen en niet iedereen heeft gelijk een dikke baan.
Ik zou er niet teveel mee zitten. Gewoon lekker gaan daten.
Trouwens, als je nu geen rijbewijs kan halen, kun je je ook geen auto veroorloven. Een date die daar op afknapt, kun je beter kwijt zijn dan rijk.
Tsja, heb je opzich gelijk in. Maar ik vind het zo'n basic iets, een rijbewijs. Elk 17-jarige grietje van 1.60 meter mag een auto besturen en jij kan het niet..
Net zoals een 30-jarige die bij z'n ouders woont... dan is er toch gewoon iets mis met je? tenminste, zo zou ik me voelen.
pi_101539458
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 23:27 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Als een meisje je afwijst op het niet hebben van een rijbewijs, dan vindt ze je toch simpelweg niet leuk genoeg?

Sinds ik m'n rijbewijs heb, heb ik niet ineens veel meer vriendinnen ofzo :P
Het is lastig uit te leggen.. ik wil niet dat ik afhankelijk ben van een meisje, dat wel mag rijden als ik het zelf niet mag. Feitelijk is het onzin, maar ik kan er gewoon niet tegen.
pi_101539470
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 23:28 schreef daniel87 het volgende:

[..]

Tsja, heb je opzich gelijk in. Maar ik vind het zo'n basic iets, een rijbewijs. Elk 17-jarige grietje van 1.60 meter mag een auto besturen en jij kan het niet..
Net zoals een 30-jarige die bij z'n ouders woont... dan is er toch gewoon iets mis met je? tenminste, zo zou ik me voelen.
Dus? Denk jij dat iemand mét een rijbewijs meer waard is dan iemand zonder rijbewijs?
Brutal. Fucking. Metal.
pi_101539477
Pffff.....haalde mijn rijbewijs ook veel later dan "gemiddeld". Was heerlijk, nooit gezeik om wie er naar huis moest rijden na een feestje, want dat kon ik toch niet.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  zaterdag 3 september 2011 @ 23:30:50 #12
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_101539496
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 23:28 schreef daniel87 het volgende:

[..]

Als je daar je mannelijkheid al uit moet halen...
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_101539500
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 23:29 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Dus? Denk jij dat iemand mét een rijbewijs meer waard is dan iemand zonder rijbewijs?
Nee absoluut niet... gaat om m'n eigen gevoel.
pi_101539508
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 23:29 schreef daniel87 het volgende:

[..]

Het is lastig uit te leggen.. ik wil niet dat ik afhankelijk ben van een meisje, dat wel mag rijden als ik het zelf niet mag. Feitelijk is het onzin, maar ik kan er gewoon niet tegen.
Ik snap jouw punt ook wel hoor :) Maar het is toch gewoon niet anders? Niet iedereen kan of wil een rijbewijs halen op z'n 18e ;)

Edit: was zelf ook 22, maakt me geen reet uit hoor :)
Brutal. Fucking. Metal.
pi_101539530
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 23:30 schreef Dven het volgende:

[..]

Als je daar je mannelijkheid al uit moet halen...
Onder meer ;) het is een van de dingen van zelfstandigheid.. als man wil je toch niet al op je eerste date afhankelijk zijn
pi_101539535
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 23:27 schreef daniel87 het volgende:

[..]

Wel een vriendin? En zij vervoert je? Of haal je d'r op tussen de losers in de bus?
Als je jezelf een loser vindt omdat je per bus reist, zou ik niet gaan daten maar eerst in therapie gaan.
En mensen in de bus zijn geen losers. Het zijn mensen die zich milieuvriendelijk, relatief goedkoop en veilig reizen en heel efficient als ze het geluk hebben in een land te wonen dat zijn openbaar vervoer goed geregeld heeft, wat je eigenlijk in een dichtbevolkt land wel mag verwachten.
  zaterdag 3 september 2011 @ 23:32:05 #17
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101539536
Toch is het verdomd handig als je het wel hebt.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_101539543
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 23:31 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Ik snap jouw punt ook wel hoor :) Maar het is toch gewoon niet anders? Niet iedereen kan of wil een rijbewijs halen op z'n 18e ;)

Edit: was zelf ook 22, maakt me geen reet uit hoor :)
22 vind ik nog kunnen.. maar nog nog een jaar (of langer) wachten :'( dan ben ik 25.
pi_101539549
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 23:31 schreef daniel87 het volgende:

[..]

Onder meer ;) het is een van de dingen van zelfstandigheid.. als man wil je toch niet al op je eerste date afhankelijk zijn
Je hoeft toch ook niet persé naar een restaurant/club/whatever op 2 uur rijden?
Brutal. Fucking. Metal.
pi_101539557
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 23:26 schreef Dven het volgende:
dat dus..

ik vind reizen met OV of e.v.t. benenwagen prima..
  zaterdag 3 september 2011 @ 23:33:08 #21
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_101539567
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 23:27 schreef daniel87 het volgende:

[..]

Ja, ik heb een vriendin. En nee, zij vervoert mij niet, ook zij ziet er momenteel het nut niet van in om een auto te hebben.

Die enige reden waarom ik momenteel wat meer aan het twijfelen ben over een rijbewijs is omdat ik graag eens in de zomer naar Zweden wil rijden ipv vliegen. Maar mocht het rijbewijs er komen, dan alsnog hoef ik geen auto te hebben.
pi_101539570
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 23:31 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Als je jezelf een loser vindt omdat je per bus reist, zou ik niet gaan daten maar eerst in therapie gaan.
En mensen in de bus zijn geen losers. Het zijn mensen die zich milieuvriendelijk, relatief goedkoop en veilig reizen en heel efficient als ze het geluk hebben in een land te wonen dat zijn openbaar vervoer goed geregeld heeft, wat je eigenlijk in een dichtbevolkt land wel mag verwachten.
Ik zou zelf ook als meid een kerel van 25 die haar (noodgedwongen) met de bus op komt halen een loser vinden..
pi_101539596
quote:

[..]

Dan plan je je je eerste date toch anders...Je HOEFT niet door de MacDrive, hoor.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  zaterdag 3 september 2011 @ 23:34:03 #24
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_101539598
quote:

[..]

Auto is een luxe welke niets met zelfstandigheid te maken heeft.
pi_101539600
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 23:32 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Je hoeft toch ook niet persé naar een restaurant/club/whatever op 2 uur rijden?
Nee, maar altijd naar de tent om de hoek is ook niet leuk.. bovendien ontmoet ik vaker meisjes die verderop wonen dan hier in de buurt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')