abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 september 2011 @ 22:03:20 #1
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_101536782
Beknopte situatiebeschrijving allereerst, probeer je in te leven:

Je hebt een mooie nieuwbouwwoning met veel lichtinval met een gewone Renault voor de deur, je tuin bestaat uit wat klinkers, een vijvertje en een grasveldje, je hebt een gewone Nederlandse vrouw die Anne heet, 1 dochter en 2 zoons, de dochter zit op ballet, de jongens zitten bij de plaatselijke voetbalclub, je hebt een laminaatvloer in je woning en een boekenkast vol met boeken die je cadeau hebt gekregen, je huis staat is modern en stijlvol ingericht door de vrouw des huizes en je laatste aankoop is een nieuwe keuken met geintegreerde kookplaat in het aanrecht en kookeiland, er staat permanent een trommel met goedkope koekjes op de glazen woonkamertafel, je hebt een abonnement op de Flair, Donald Duck en Voetbal International, je hebt Eredivisie Live op de grote Philips LCD die aan de wand is gemonteerd, de bloemen in vazen worden bijgehouden en regelmatig ververst, je brengt je zoons op zaterdag naar de voetbal en daarna maai je het gras of doe je de weekboodschappen bij de Albert Heijn (vergeet iets te knabbelen voor de zaterdagavond niet), op één dag in de week ga je met je maten van vroeger in een café biljarten en ouwehoeren met een pils erbij, je stemt ergens tussen D'66 en VVD in, met Sinterklaas ga je met de kids naar opa en oma en met Pasen verstop je eieren in de tuin, je bent een semi-actief lid bij de buurtvereniging en als je nieuwe buren krijgt klop je aan met een fles wijn, soms ga je op zondag naar de IKEA waarna je na wat nieuwe spullen gekocht te hebben Zweedse gehaktballetjes met jam eet, als het lekker weer is slinger je de barbecue aan waarbij jij het vlees managet en de vrouw + kids de tafel, stokbrood en salades in orde maken, je voortuintje is perfect onderhouden en je grote trots, 's avonds zit je graag met een Hertog Jan op de hoekbank en check je even je mail met de laptop of kijk je een serie op Nederland 1, 2 of 3, je gaat elk jaar op wintersport en in de zomer 2 weekjes weg naar Turkije of Griekenland, in je auto hou je ervan afwisselend ACDC, Pink Floyd of Simple Minds te draaien waarbij je op je stuur tikt als er een lekkere drumroll inzit en je lievelingseten is nasi.

--

Geweldig toch? Ik vind het heel mooi, dit zijn echt mensen die gewoon genieten van de kleine dingen in het leven en de welvaart die Nederland te bieden heeft. Toch wordt hier vaak door de FOK!-er op afgegeven.

Maar waar komt die angst voor burgerlijkheid toch vandaan? Mensen willen vaak niet doorsnee zijn, willen uniek zijn. Jammer dat ze zich afzetten tegen de standaard, want ik wil jullie graag doen inzien dat dit gewoon heel mooi is.

Ik denk dat dit soort mensen de gelukkigste mensen zijn die er zijn. Rijke mensen in hun villa in het bos, keileuk maar hun kinderen kunnen nooit lekker het trapveldje op en weten niet eens hoe hun pa bij de middelste naam heet en wat zijn favoriete band is. Arme mensen hebben meestal teveel aan hun hoofd om echt stil te staan bij hoe mooi het leven is.

En daarom beste mensen, breek ik deze lans voor de burgerlijkheid.
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
pi_101536894
+1 voor je verhaal
  zaterdag 3 september 2011 @ 22:07:21 #3
333583 Djoezt
Argumentative with the face on
pi_101536910
'welke'?
  zaterdag 3 september 2011 @ 22:07:35 #4
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_101536920
ik hoop voor die mensen dat ze er gelukkig van worden, ik zou het persoonlijk nog geen week volhouden :')
pi_101536931
Ik kan niet wachten tot het zover is.
  zaterdag 3 september 2011 @ 22:09:00 #6
345945 ounsciz
Morgen weer een nieuwe dag
pi_101536973
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 september 2011 22:07 schreef Shispeed het volgende:
ik hoop voor die mensen dat ze er gelukkig van worden, ik zou het persoonlijk nog geen week volhouden :')
Dit
pi_101536976
Je bent pas echt echt rijk zonder vrouw en kinderen.
pi_101537000
Eens op een paar details in het verhaal na, maar dat doet er niet toe.
Geen visum, geen paspoort, geen douane, geen grenzen, geen irritante verhalen van vervelende mensen.
  zaterdag 3 september 2011 @ 22:09:55 #9
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_101537005
Ieder zijn ding toch?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_101537070
Zo'n leven lijkt mij ook heerlijk. Ben ook iemand die van de kleine dingen in het leven geniet. En mensen die steeds maar meer willen, nooit genoeg hebben en niet gelukkig zijn met wat ze hebben, eindigen uiteindelijk met niets.
  zaterdag 3 september 2011 @ 22:11:56 #11
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_101537083
Niks mis mee, ik teken ervoor.
pi_101537112
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 22:11 schreef Infinitum het volgende:
Zo'n leven lijkt mij ook heerlijk. Ben ook iemand die van de kleine dingen in het leven geniet. En mensen die steeds maar meer willen, nooit genoeg hebben en niet gelukkig zijn met wat ze hebben, eindigen uiteindelijk met niets.
TS doet net alsof hij Jan Modaal is, hij zit er ver boven lijkt me.

Beetje jammer wel van die Renault.
  Eindredactie Games zaterdag 3 september 2011 @ 22:12:56 #13
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_101537118
quote:
Choose life. Choose a job. Choose a career. Choose a family. Choose a fucking big television, Choose washing machines, cars, compact disc players, and electrical tin openers. Choose good health, low cholesterol and dental insurance. Choose fixed- interest mortgage repayments. Choose a starter home. Choose your friends. Choose leisure wear and matching luggage. Choose a three piece suite on hire purchase in a range of fucking fabrics. Choose DIY and wondering who you are on a Sunday morning. Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit- crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth. Choose rotting away at the end of it all, pishing you last in a miserable home, nothing more than an embarrassment to the selfish, fucked-up brats you have spawned to replace yourself. Choose your future. Choose life... But why would I want to do a thing like that?
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  zaterdag 3 september 2011 @ 22:13:29 #14
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_101537142
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 22:09 schreef VicRattlehead het volgende:
Je bent pas echt echt rijk zonder vrouw en kinderen.
En je hebt meer ruimte in de koelkast voor het bier.
Verder eens met het verhaal van de TS.
Alleen 3 kinderen? was 1 niet genoeg?
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_101537264
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 september 2011 22:12 schreef 2dope het volgende:

[..]

who needs reasons when you've got...

Trainspotting ^O^ _O_
pi_101537283
quote:
Dat mag... hoe zou jij dan willen leven?
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  zaterdag 3 september 2011 @ 22:19:15 #17
187267 Morphisor
The man with the plan
pi_101537322
Ik zou het er voor doen. Nouja, zonder dat voetbalgedoe dan.
pi_101537355
Niets mis met Pink Floyd en wintersport.
  zaterdag 3 september 2011 @ 22:21:13 #19
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_101537390
quote:
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 22:09 schreef ounsciz het volgende:

[..]

Dit
Dit heb ik ook zo veel van mijn vrienden horen zeggen toen we rond de 20 waren...en nu 20-25 jaar na dato zijn we bijna allemaal even burgelijk geworden...

burgelijkheid +1
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_101537568
Ik kreeg koude rillingen van je verhaal. Maar waarschijnlijk zal ik er over een jaar of tien ook wel anders over denken.
  zaterdag 3 september 2011 @ 22:34:57 #21
301624 Versvandepers
Aaaah motherland!
pi_101537824
quote:
17s.gif Op zaterdag 3 september 2011 22:03 schreef Skylark. het volgende:
Beknopte situatiebeschrijving allereerst, probeer je in te leven:

[i]Je hebt een mooie nieuwbouwwoning met veel lichtinval met een gewone Renault voor de deur,
En daar gaat het al mis. AC/DC en Pink Floyd maken dan weer een hoop goed, samen met Griekenland :)
All I can do is be me, whoever that is ~ Bob Dylan
  zaterdag 3 september 2011 @ 22:46:48 #22
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_101538219
quote:
dit zijn echt mensen die gewoon genieten van de kleine dingen in het leven
Dat huis dat je in de OP omschrijft valt niet echt onder "de kleine dingen in het leven", zeker niet in Nederland.

Die Nederlandse boerin Anna was misschien lekker op haar 18de, maar na jaren huwelijk raak je er wel op uit gekeken. Grote kans ook dat ze "raar" en vaak agressief gedrag begint te vertonen, waarna je na een bezoekje aan de rechtbank de rest van je leven voor de balletlessen van je dochters en homofiele zonen mag betalen. Om de twee weken mag je ook eens komen kijken wat ze er van terecht brengen.

Wat je niet in de OP beschrijft is het saaie kantoorbaantje waar jij iedere ochtend met je Franse rammelbak heenmoet om dat allemaal te financieren.

Ik kan nog wel tientallen andere nadelen geven, maar je snapt het wel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bonzai. op 03-09-2011 22:51:50 ]
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
pi_101538402
quote:
Ik denk dat dit soort mensen de gelukkigste mensen zijn die er zijn. Rijke mensen in hun villa in het bos, keileuk maar hun kinderen kunnen nooit lekker het trapveldje op en weten niet eens hoe hun pa bij de middelste naam heet en wat zijn favoriete band is. Arme mensen hebben meestal teveel aan hun hoofd om echt stil te staan bij hoe mooi het leven is.

Dat denk ik niet. Ik denk dat je tussen alle verschillende type mensen gelukkige en ongelukkigen hebt lopen. Ik denk dat er genoeg rijke mensen zijn die dolgelukkig zijn met hun manier van leven. Zullen ook voldoende tussen zitten die ondanks hun geld niet gelukkig kunnen worden.

Sommige mensen moeten niks hebben van het gebruikelijke huisje-boompje-beestje en zullen doodongelukkig worden in een situatie die jij omschrijft. Anderen hebben juist die behoefte aan een dergelijk ritme / dergelijke sleur.

We moeten gewoon respecteren dat er verschillende mensen zijn met verschillende behoeftes, wensen en dromen.
Krekker is de bom!
  Forum Admin zaterdag 3 september 2011 @ 22:52:31 #24
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_101538416
Op die renault na is er niks mis mee toch?
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_101538538
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 22:46 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Wat je niet in de OP beschrijft is het saaie kantoorbaantje waar jij iedere ochtend met je Franse rammelbak heenmoet om dat allemaal te financieren.

Ik kan nog wel tientallen andere nadelen geven, maar je snapt het wel.
Mensen leggen zich vaak ook neer bij hun manier van leven. Ze accepteren hun manier van leven en vinden een manier om toch gelukkig door het leven te gaan (terecht uiteraard).

Als deze mensen echt de gelukkigste mensen zijn die er zijn VANWEGE hun huidige levensstijl, zouden ze, nadat ze bijvoorbeeld 10 miljoen wonnen, hun leven niet of nauwelijks veranderen. Deze mensen zul je overigens vast hebben. Maar genoeg die ook opeens gaan doen waar ze altijd van gedroomd hadden.
Krekker is de bom!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')