Die heb ik ook gehaaldquote:Op zaterdag 3 september 2011 15:26 schreef CafeRoker het volgende:
Die banaan is ranzig, maar champignons kunnen lekker zijn.
Vroeger aten wij thuis dat met stukjes banaan. Vind ik persoonlijk erg lekker.quote:
quote:Op zaterdag 3 september 2011 15:53 schreef Jagärtrut het volgende:
stroop, en van die kleine zilveruitjes..en spek, natuurlijk!
Dat is een andere vraag dan "hoe wordt het lekkerder?" Vaak werkt weglaten beter. Maar dat is een algemene opmerking, ik zie vaak de aanname dat dingen lekkerder worden door meer ingredienten toe te voegen, en die klopt meestal niet. Spek met ui is een ijzersterke combinatie, die je eventueel met iets zou kunnen versterken, maar je kunt hem ook stuk maken.quote:Op zaterdag 3 september 2011 15:24 schreef Antaris het volgende:
Ik wil bruine bonen met spek en ui eten.
Daarbij doe ik ook reepjes banaan.
Weten jullie nog ingrediënten die ik kan toevoegen?
Ik wil eigenlijk iets verfrissend er in hebben.quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is een andere vraag dan "hoe wordt het lekkerder?" Vaak werkt weglaten beter. Maar dat is een algemene opmerking, ik zie vaak de aanname dat dingen lekkerder worden door meer ingredienten toe te voegen, en die klopt meestal niet. Spek met ui is een ijzersterke combinatie, die je eventueel met iets zou kunnen versterken, maar je kunt hem ook stuk maken.
Picalillyquote:Op zaterdag 3 september 2011 19:58 schreef Antaris het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk iets verfrissend er in hebben.
Surinaamse bruine bonen met rijst (BB met R)quote:Ingredienten:
- grote pot of blik bruine bonen
- 125 gram zoutvlees of/en in stukjes gesneden kip(filet)
- 1 ui
- 2 knoflook
- 1 tomaat
- beetje suiker
- 1 eetlepel tomatenpuree
- 1 tak selderij
- 1 Madam Jeanette peper
- 2 maggiblokjes
- olie om te bakken
- zwarte peper
- eventueel mespuntje vetsin
zilveruitjes!quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:58 schreef Antaris het volgende:
[..]
"Onee, ze hebben een ander smaak dan ik, dan moet het wel raar zijn!"quote:Op zaterdag 3 september 2011 20:11 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Wat posten jullie voor rare combinaties!
Banaan, perzik en appelmoes in je fucking bruine bonen? Dat is als haring met jam manquote:Op zaterdag 3 september 2011 20:34 schreef Lithia het volgende:
[..]
"Onee, ze hebben een ander smaak dan ik, dan moet het wel raar zijn!"
Dan denk ik ook zilveruitjes. Ik ken wel gerechten met meegekookte zilveruitjes en daarin behouden die hun verfrissende karakter wel behoorlijk. Maar je kunt ze er ook bij doen natuurlijk, het lijkt me dat je ze ook zou kunnen laten caramelliseren. Overigens zou je naast zilverui er ook twee 'soorten' uit in kunnen doen, zacht gebakken snippers en hard gebakken uiringen bijvoorbeeld. Maar zo goed ben ik met het gerecht niet bekend.quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:58 schreef Antaris het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |