!!! Dan mag je helemaal geen tape gebruiken!!!quote:Op vrijdag 2 september 2011 23:34 schreef addictivebeat het volgende:
De gasslang heeft rubberen ringetjes.
Rubber ringetjes: Geen teflonquote:Op vrijdag 2 september 2011 23:38 schreef GizartFRL het volgende:
Is teflontape altijd noodzakelijk? Want zonder teflontape draait ie wel helemaal aan en ontsnapt er geen gas. De gasslang heeft rubberen ringetjes.
Dat dus.
Heb zelf nog nooit tape gebruikt bij een gewone schroefaansluiting met rubbertjes.
Door schade en schande?quote:
Dit.quote:Op vrijdag 2 september 2011 23:37 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
!!! Dan mag je helemaal geen tape gebruiken!!!
quote:Op maandag 26 september 2011 16:31 schreef klusfoobje het volgende:
Wat zullen de buren relaxed op de bank zitten als ze weten dat jij met je gasleiding bezig bent op zo'n manier
Mooi dat alles naar wens is opgelost.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:51 schreef addictivebeat het volgende:
Okay, ik heb dus toch alles laten doen door een loodgieter, want toen ik het zelf deed rook ik gas, ondanks het teflontape.
Wat blijkt? Die zwarte gasslangen die ze verkopen bij de gamma zijn helemaal niet toegestaan voor gasfornuis, alleen voor gaskookplaten. Voor gasfornuizen moet je zo een rvs gele gasslang gebruiken. Loodgieter heeft het aangesloten en het zit echt heel goed. Ik kan nu met een gerust hart koken. Bedankt voor de adviezen en neem mijn ervaring ook mee!
Klopt, als de slang achter en hitte afgevend apparaat loopt is een gele RVS slang verplicht.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:43 schreef blomke het volgende:
Zeker! Zal te maken hebben met de warmte die een gasoven afgeeft waardoor de rubber slang degenereert.
Lekker danquote:Op zondag 9 oktober 2011 13:00 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Klopt, als de slang achter en hitte afgevend apparaat loopt is een gele RVS slang verplicht.
Normaal gesproken worden gastoestellen nooit geleverd met aansluitmateriaal.quote:Op zondag 9 oktober 2011 13:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Lekker dan
Mijn Bosch gasfornuis met elektrische oven kwam met een rubber slang.
Hmm, dan heeft de leverancier gefaald.quote:Op zondag 9 oktober 2011 13:22 schreef exlurker het volgende:
[..]
Normaal gesproken worden gastoestellen nooit geleverd met aansluitmateriaal.
Het kan per situatie verschil uitmaken hoe een toestel aangesloten hoort te worden, de ene keer een vaste aansluiting met buis en de andere maal met een juiste flexibele verbinding
Ik bedoelde eigenlijk een kooktoestel, hoe het met een oven zit weet ik eigenlijk niet.quote:Op zondag 9 oktober 2011 13:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Lekker dan
Mijn Bosch gasfornuis met elektrische oven kwam met een rubber slang.
Mag ik vragen hoeveel de loodgieter heeft gekost?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:51 schreef addictivebeat het volgende:
Okay, ik heb dus toch alles laten doen door een loodgieter, want toen ik het zelf deed rook ik gas, ondanks het teflontape.
Wat blijkt? Die zwarte gasslangen die ze verkopen bij de gamma zijn helemaal niet toegestaan voor gasfornuis, alleen voor gaskookplaten. Voor gasfornuizen moet je zo een rvs gele gasslang gebruiken. Loodgieter heeft het aangesloten en het zit echt heel goed. Ik kan nu met een gerust hart koken. Bedankt voor de adviezen en neem mijn ervaring ook mee!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop