abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? donderdag 1 september 2011 @ 11:56:00 #1
70532 loveli
N
pi_101443822
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
crap in = crap out
pi_101443843
gekookt eitje :9
Ja doei.
pi_101443910
Ewelina!

pi_101443930
:W lunchen, honger!!
  donderdag 1 september 2011 @ 12:04:52 #5
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101444080
Hehe die kwaadaardige drol _O-
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_101444096

Floaters!
pi_101444180
"They all float down there"

Echt goeie drollen zinken toch?

Lijstje:
O: kwark met havermout en banaan
T: boterham pindakaas
L: dubbele boterham honing
T: nectarine
S: bootycamp
D: nader te bepalen!
pi_101444208
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:07 schreef anna82 het volgende:
"They all float down there"
Ik heb nachtmerries gehad van die film, dat wil je niet weten :X :')
pi_101444232
Waarom vertel je het dan :? :P
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_101444257
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:09 schreef V1z0R het volgende:
Waarom vertel je het dan :? :P
:') _O-

V1z0R - Coco
1 - 0
  Vis een optie? donderdag 1 september 2011 @ 12:10:52 #11
70532 loveli
N
pi_101444266
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:07 schreef anna82 het volgende:
Echt goeie drollen zinken toch?
:Y
crap in = crap out
pi_101444314
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:10 schreef loveli het volgende:

[..]

:Y
En je achterkant is in principe nog perfect schoon na afloop. Dus er blijft niks plakken, zeg maar. Theoretisch gezien zou je dan geen papier nodig hebben.

Ik wel. Ik heb veul papier nodig. :+
pi_101444332
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:12 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

En je achterkant is in principe nog perfect schoon na afloop. Dus er blijft niks plakken, zeg maar. Theoretisch gezien zou je dan geen papier nodig hebben.

Ik stel mn lunch nog ff uit ;)
Be someone that makes you happy
pi_101444340
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:12 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Hier ook. Ben altijd erg verbaasd als het een keer niet zo is _O-
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_101444365
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:08 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik heb nachtmerries gehad van die film, dat wil je niet weten :X :')
Me too! Ik heb hem gezien toen ik een jaar of tien was op een kinderfeestje. Daarna heb ik nog weken met een roestig zakmes onder mijn kussen geslapen :')
pi_101444377
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:05 schreef MevrouwPuff het volgende:
[ afbeelding ]
Floaters!
Oooooh, dat zie ik dus altijd. Leuk tijdverdrijf als ik me verveel :+
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_101444463
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:10 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

:') _O-

V1z0R - Coco
1 - 0
:') *;

Was wel een gigantische inkopper Coco :@
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_101444516
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:14 schreef anna82 het volgende:

[..]

Me too! Ik heb hem gezien toen ik een jaar of tien was op een kinderfeestje. Daarna heb ik nog weken met een roestig zakmes onder mijn kussen geslapen :')
Ik had een gorgelende wasbak op mijn slaapkamer :N Doodeng ;(
pi_101444534
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:13 schreef Syrena het volgende:

[..]

Hier ook. Ben altijd erg verbaasd als het een keer niet zo is _O-
:D Precies ja :Y
pi_101444540
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:17 schreef V1z0R het volgende:

[..]

:') *;

Was wel een gigantische inkopper Coco :@
True, maar ik had 'm aan moeten zien komen :{w
  donderdag 1 september 2011 @ 12:21:59 #21
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101444597
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:14 schreef anna82 het volgende:

[..]

Aw :D
Een overactieve verbeelding is geen pretje als je klein bent en moet slapen :')
"Mammaaahaaaaa! Ik wil geen weerwolf zijn :'( "
"Maaaammaaaaaaa! Ik heb een nare denk! :'( " (srsly :') )

Het geheel hield op toen ik een soort space-station had bedacht met een soort magnetisch veld eromheen waardoor monsters/vampieren/etc er alleen in konden en niet uit B-) Die schoffelde ik dan met een denkbeeldig stoffer-en-blik de ruimte in 8-) Dat vond ik dan wel weer zielig, dus bedacht ik er allemaal speelruimtes enzo bij zodat ze zich niet zouden vervelen :') Mens-erger-je-nietende vampieren enzulks. Het werkte als een tierelier, dus dit onthoud ik voor als ik later mini's heb 8-)
pi_101444641
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:21 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Aw :D
Een overactieve verbeelding is geen pretje als je klein bent en moet slapen :')
"Mammaaahaaaaa! Ik wil geen weerwolf zijn :'( "
"Maaaammaaaaaaa! Ik heb een nare denk! :'( " (srsly :') )

Het geheel hield op toen ik een soort space-station had bedacht met een soort magnetisch veld eromheen waardoor monsters/vampieren/etc er alleen in konden en niet uit B-) Die schoffelde ik dan met een denkbeeldig stoffer-en-blik de ruimte in 8-) Dat vond ik dan wel weer zielig, dus bedacht ik er allemaal speelruimtes enzo bij zodat ze zich niet zouden vervelen :') Mens-erger-je-nietende vampieren enzulks. Het werkte als een tierelier, dus dit onthoud ik voor als ik later mini's heb 8-)
O+

Jij moet gewoon kinderboeken gaan schrijven!
pi_101444680
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:14 schreef Syrena het volgende:

[..]

Oooooh, dat zie ik dus altijd. Leuk tijdverdrijf als ik me verveel :+
Ja, ik dacht ook al even dat het in mijn eigen ogen zat ipv op het plaatje _O- .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_101444709
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:23 schreef anna82 het volgende:

[..]

O+

Dit! Geniaal idee :) O+
  donderdag 1 september 2011 @ 12:28:19 #25
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101444787
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:23 schreef anna82 het volgende:

[..]

O+

Plotten zijn niet mijn sterkste kant :D Gekke ideetjes wel oO<

:D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')