Mezelf ook maar even hier melden. Momenteel heb ik nog een baantje naast mijn studie, maar deze zal ik aan het einde van het schooljaar moeten opgeven. Nu vraag ik mij af wat voor baantjes er voor mij mogelijk zijn.
Wegens mijn dyscalculie heb ik moeite met eigenlijk alles wat te maken heeft met getallen en rekenen, baantjes als caissière of serveerster vallen daardoor af. Ik heb het één keer geprobeerd, maar met hogere bedragen had ik in de ergste gevallen de hulp nodig van de klant, omdat ik er anders niet uitkwam met het wisselgeld teruggeven.
Daarnaast heb je nog het werk in de categorie vakkenvuller. Niet altijd even licht, veel bukken, opstaan, strekken om bij de bovenste schappen te komen en ga zo maar door. Ook dat is sinds februari niet meer voor mij weggelegd nadat ik een ski-ongeluk heb gehad. Sindsdien moet ik heel erg oppassen met wat ik til en hoe ik mij beweeg.
Ik heb in het verleden bij een callcenter gewerkt (technisch helpdeskmedewerkster), maar daar stelden ze destijds een minimum van 16 uur per week. Met gewone schooluren kon ik dat best halen, maar toen mijn stage (40 uur per week) erbij kwam werd dat net teveel.. Destijds is er gezegd dat ik goed genoeg was om weer terug te komen na de stage, maar ik ging daarna weer een half jaar stage in en noem het maar op, en dan zou ik dus weer een week training moeten volgen en meestal zijn die ook midden in het schooljaar.
Aangezien ik verder niet zo bekend ben met de typen baantjes die studenten verder zoal doen zit ik mij dus af te vragen waar ik wél naar kan zoeken..
Hiker was al bij me opgekomen, maar daar stellen de meeste werkgevers een minimum-eis van HBO voor, dus dat wordt hem waarschijnlijk niet (of ik moet er toevallig één over het hoofd hebben gezien waar ze die eis (nog) niet stellen..)
Lang verhaal kort: Ik heb na dit schooljaar een nieuw baantje nodig naast de studie, maar in verband met enkele problemen weet ik niet zeker naar wat voor baantje ik zou kunnen zoeken.