abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 13:25:25 #151
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_102581166
Ik heb mijn solliciatiegesprek gehad. Het was een ontspannen gesprek waarin wel het een en ander gevraagd werd natuurlijk, maar het voelde niet als een ondervraging.
Beetje over het werkgebied in het algemeen gepraat, beetje aangegeven hoe ik moet bepaalde praktische situaties omga enzo. En tussendoor ook zelf wel vragen kunnen stellen.

Kortom gesprek ging wat mij betreft goed, nu afwachten wat zij er van vonden :) .
klerkje
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 13:28:13 #152
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_102581230
Spannend, hoeveel mensen hebben ze op gesprek gevraagd?
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
  maandag 3 oktober 2011 @ 13:23:32 #153
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_102646917
Dat heb ik niet gevraagd en is ook niet gezegd. Ik weet zelf dat er nog minimaal één iemand op gesprek is geweest. Er is mij toegezegd dat ik deze week wat zou horen, dus afwachten maar.
klerkje
pi_102651776
O+ eindelijk werk O+

Had enkele weken geleden ( op 22 juli om precies te zijn) een sollicitatie bij de Marks&Spencer. Helaas hadden ze toen voor mij de uren die ik kon werken niet beschikbaar, maar 'ze zouden me in het bestand houden'.

'Jaja...' dacht ik... :')

Maar toen belden ze vorige week, of ik nog werk zocht!

*O* en dat deed ik! *O*

Het is voorlopig voor 2 maanden, voor rondom de kerstdagen (die hier nog hectischer zijn dan in Nederland ;) ) maar met goed fatsoen en hard werken zit er als het goed is ook wel verlenging in!

Ga in Store Operations werken, wat eigenlijk alles achter de schermen inhoudt mbt laden, lossen, inventariseren, etc. etc. etc. Krijg ook basic till (kassa) training, dus bijspringen daar is ook nog een optie. Maar ik ben al een kassa-baas, dus dat komt goed *)

*O* 27 en 28 oktober training en daarna meteen beginnen, 16 uur in de week, ene week 3 dagen, andere week 4 :)
Ja doei.
pi_102653715
Gefeliciteerd!
New in town
  maandag 3 oktober 2011 @ 18:17:36 #156
104963 ETA
European Travel Author
pi_102656385
Van harte! Veel plezier op je nieuwe werk!
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_102665097
Gefeli, leuke ervaring om in het buitenland te werken!
pi_102670949
Mezelf ook maar even hier melden. Momenteel heb ik nog een baantje naast mijn studie, maar deze zal ik aan het einde van het schooljaar moeten opgeven. Nu vraag ik mij af wat voor baantjes er voor mij mogelijk zijn.

Wegens mijn dyscalculie heb ik moeite met eigenlijk alles wat te maken heeft met getallen en rekenen, baantjes als caissière of serveerster vallen daardoor af. Ik heb het één keer geprobeerd, maar met hogere bedragen had ik in de ergste gevallen de hulp nodig van de klant, omdat ik er anders niet uitkwam met het wisselgeld teruggeven. |:(

Daarnaast heb je nog het werk in de categorie vakkenvuller. Niet altijd even licht, veel bukken, opstaan, strekken om bij de bovenste schappen te komen en ga zo maar door. Ook dat is sinds februari niet meer voor mij weggelegd nadat ik een ski-ongeluk heb gehad. Sindsdien moet ik heel erg oppassen met wat ik til en hoe ik mij beweeg.

Ik heb in het verleden bij een callcenter gewerkt (technisch helpdeskmedewerkster), maar daar stelden ze destijds een minimum van 16 uur per week. Met gewone schooluren kon ik dat best halen, maar toen mijn stage (40 uur per week) erbij kwam werd dat net teveel.. Destijds is er gezegd dat ik goed genoeg was om weer terug te komen na de stage, maar ik ging daarna weer een half jaar stage in en noem het maar op, en dan zou ik dus weer een week training moeten volgen en meestal zijn die ook midden in het schooljaar.

Aangezien ik verder niet zo bekend ben met de typen baantjes die studenten verder zoal doen zit ik mij dus af te vragen waar ik wél naar kan zoeken..

Hiker was al bij me opgekomen, maar daar stellen de meeste werkgevers een minimum-eis van HBO voor, dus dat wordt hem waarschijnlijk niet (of ik moet er toevallig één over het hoofd hebben gezien waar ze die eis (nog) niet stellen..)

Lang verhaal kort:
Ik heb na dit schooljaar een nieuw baantje nodig naast de studie, maar in verband met enkele problemen weet ik niet zeker naar wat voor baantje ik zou kunnen zoeken.
  maandag 3 oktober 2011 @ 23:16:06 #159
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102672176
Yay voor Mo! *O*

Hitomi: soms kan je ook iets studiegerelateerds doen! Wat voor studie doe je? Enkele dingen die mij nog te binnen schieten: studentassistent bij je opleiding, secretarieel werk... Ledenwerving zou ook kunnen (voor goede doelen bijv.). Zelf heb ik nu een klusje als tekstschrijver waar ze ook studenten communicatiewetenschappen e.d. voor in dienst hebben. Niet alle callcenters vragen ook of je een week op training kan komen, dat kan schelen.

Eventuele verdere reactie van mijn kant volgt morgen, nu ga ik maffen :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  maandag 3 oktober 2011 @ 23:18:03 #160
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_102672267
postsorteerder misschien? Dat gebeurd hier in Zwolle vaak s'avonds en s'nachts...
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_102672370
Ligt eraan waar je studeert, maar ik vond destijds mijn studentenbaantje als toeristengids erg leuk!
pi_102673145
Ik doe momenteel nog ICT-Beheerder niveau 4, maar vind er eigenlijk niets meer aan en zit het nu nog even uit totdat ik mijn diploma voor MBO 4 heb en dus naar HBO kan om verder te leren in een heel andere richting.

Postsorteerder heb ik net even naar gekeken, het leek me wel iets wat ik kan doen inderdaad. :) Hoe zwaar is chauffeur voor PostNL eigenlijk wat werkzaamheden betreft? Je leegt de brievenbussen, maar hoe zwaar is dat gemiddeld per brievenbus? Tegen de tijd dat ik dat baantje nodig heb heb ik mijn rijbewijs ongeveer een jaar, dus dan komt dat ook open als optie. Maar ik weet dus niet hoe zwaar dat is met die zakken.

Had ik inderdaad misschien er ook bij kunnen vertellen: ik woon en studeer in Zwolle. :)

Dank voor de input tot nu toe ^O^ Zijn er nog meer opties? (wil het natuurlijk wel goed uitgezocht hebben O-) )
pi_102673164
Prut, quote ipv edit. :X

[ Bericht 44% gewijzigd door Hitomi op 03-10-2011 23:38:43 (Hitomi faalt in editen ;)) ]
pi_102676370
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 23:37 schreef Hitomi het volgende:
Ik doe momenteel nog ICT-Beheerder niveau 4, maar vind er eigenlijk niets meer aan en zit het nu nog even uit totdat ik mijn diploma voor MBO 4 heb en dus naar HBO kan om verder te leren in een heel andere richting.

Postsorteerder heb ik net even naar gekeken, het leek me wel iets wat ik kan doen inderdaad. :) Hoe zwaar is chauffeur voor PostNL eigenlijk wat werkzaamheden betreft? Je leegt de brievenbussen, maar hoe zwaar is dat gemiddeld per brievenbus? Tegen de tijd dat ik dat baantje nodig heb heb ik mijn rijbewijs ongeveer een jaar, dus dan komt dat ook open als optie. Maar ik weet dus niet hoe zwaar dat is met die zakken.

Had ik inderdaad misschien er ook bij kunnen vertellen: ik woon en studeer in Zwolle. :)

Dank voor de input tot nu toe ^O^ Zijn er nog meer opties? (wil het natuurlijk wel goed uitgezocht hebben O-) )
Volgens arboregelgeving mag het niet zwaarder zijn dan 25 kg dacht ik.
pi_102677514
Ik ben ook aan het rondkijken naar wat nieuws. Maar als assistent controller ben ik natuurlijk bij veel bedrijven inzetbaar. Dus locatie is voor mij ook een erg belangrijk onderdeel. Is eer een vacaturesite waarbij je dus ook met een kaart kan zoeken. Zoals je bijvoorbeeld ook bij funda (heel wat anders maar het gaat om het princiepe) kan doen. Dus dat je geen lijst van vacatures krijgt maar meer een kaart met de locatie van de vacature?
pi_102678387
Gisteren zag ik de nieuwe site www.jobbird.com en daar kan je op een kaart zoeken. Maar omdat het een nieuwe website is hebben ze misschien nog niet héél veel vacatures.
pi_102684261
Goed om te zien dat sommigen hier * motorbloempje weer een weg weten te vinden naar een baan. Ik ben zelf nog steeds aan het zoeken en met 1 jaar ervaring in de vorm van stages blijkt een lastige klus te worden. De meeste traineeships zijn voor WO dus die zijn ook moeilijk te vinden. Part time banen zijn nu ook een optie geworden, gewoon om maar ervaring op te doen.
pi_102746915
Gaat iemand van jullie morgen of overmorgen nog naar het Career Event in Utrecht? Of is iemand daar in voorgaande jaren al eens geweest?

Ik wil er wel heen maar vrees dat het alleen maar een paar stands betreft waar je foldertjes van bedrijven kan pakken of zo. Of zou het echt nuttig zijn? Kan je er echt netwerken?
pi_102751830
Ik ga vrijdag even kijken ja. Baadt het niet....

Ik merk dat ik het, nu al, lastig vind sollicitatiebrieven etc te maken. Heb met mezelf de afspraak gemaakt dat ik er minimaal 5 per dag opstuur voordat ik iets anders ga doen
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_102752358
Wow, dat vind ik wel een hoge eis! Ik ben al blij als ik er 1 per dag heb opgestuurd. Het kost me zoveel tijd om steeds weer een op de vacature afgestemde brief te schrijven.
pi_102752484
Pff ja ik vind het ook heel lastig, ik kan een brief goed 10x herschrijven voor ik 'm opstuur.. ik doe btw hetzelfde als jij gifkwal: ik pas de brief aan op de vacature en op het bedrijf. Een vriendin van me zegt juist dat ik één standaard brief moet maken die ik dan telkens maar een klein beetje moet aanpassen.. maar ik vind dat juist moeilijk, want je wil toch inspelen op de vacature?
pi_102752863
Ja ik pas 'm ook steeds aan. Ik sla ook iedere brief nu op zodat ik kan kijken welke brief voor welke vacature past. Uiteindeliujk blijft heel zo'n brief onzin, ze kijken toch als eerste naar je cv, en daarna 't gaat erom dat ze je onthouden naar aanleiding van de brief.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_102752934
Bij die 5 brieven zitten ook vaak wel 2-3 open sollicitaties. Gewoon bij bedrijven waarvan ik denk "Hmm daar zou ik best willen werken" Ik denk namelijk niet dat er echt één droomvacature is ofzo, je meot gewoon geluk hebben dat je een keer bij iets leuks terecht komt en blijft
pi_102753140
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:03 schreef hetzusjevan het volgende:
Pff ja ik vind het ook heel lastig, ik kan een brief goed 10x herschrijven voor ik 'm opstuur.. ik doe btw hetzelfde als jij gifkwal: ik pas de brief aan op de vacature en op het bedrijf. Een vriendin van me zegt juist dat ik één standaard brief moet maken die ik dan telkens maar een klein beetje moet aanpassen.. maar ik vind dat juist moeilijk, want je wil toch inspelen op de vacature?
Ik denk dat een aangepaste brief véél beter is dan een standaardbrief. Ik pas zelfs mijn CV soms aan als sommige werkervaring beter uitgelicht kan worden dan andere omdat dat relevanter is voor de functie. Maar na zoveel maanden vruchteloos solliciteren heb ik nu wel een aardige database aan brieven opgebouwd waar ik steeds op kan terugvallen en die ik als basis kan gebruiken, afhankelijk van het type functie :')

quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:12 schreef kalinhos het volgende:
Bij die 5 brieven zitten ook vaak wel 2-3 open sollicitaties. Gewoon bij bedrijven waarvan ik denk "Hmm daar zou ik best willen werken" Ik denk namelijk niet dat er echt één droomvacature is ofzo, je meot gewoon geluk hebben dat je een keer bij iets leuks terecht komt en blijft
Daar heb je gelijk in. Maar juist wanneer ik open sollicitaties schrijf kost het me veel tijd en moeite, omdat je juist moet aangeven waarom je naar dat bedrijf schrijft.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:16:21 #175
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_102753195
Ik ga morgen naar het careerevent :) In het verleden ben ik eens via zo'n beurs aan een baan gekomen. De bedrijven/instellingen die er staan, zijn vaak wel hetzelfde, dus ze hebben mijn cv al... een oude versie tenminste. Maar wie niet waagt ;)

Het is geloof ik meestal de bedoeling dat je je cv upload en dat je dan op de beurs een tag krijgt die ze bij de stands kunnen scannen zodat ze meteen je CV hebben. Natuurlijk kan je een praatje gaan maken bij de stands en folders meepakken. Vaak kan je ook kleine relatiegeschenken meepakken :P Flesjes water of pepermuntjes enzo...dat is wel grappig :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')