Onder de beklimmingen zijn de Estacion de Montaña Manzaneda, La Farrapona, Sierra Nevada, La Covatilla, l’Angliru, de San Lorenzo del Escorial, de Valdepeñas de Jaen en de Peña Cabarga.quote:1e rit (zaterdag 20 augustus): Benidorm - Benidorm (ploegentijdrit 16 km)
2e rit (zondag 21): La Nucia - Playas de Orihuela (171,5 km)
3e rit (maandag 22): Petrer - Totana (164,0 km)
4e rit (dinsdag 23): Baza - Sierra Nevada (172,0 km)
5e rit (woensdag 24): Sierra Nevada - Valdepeñas de Jaén (200 km)
6e rit (donderdag 25): Ubeda - Cordoba (185,7 km)
7e rit (vrijdag 26): Almaden - Talavera de la Reina (185 km)
8e rit (zaterdag 27): Talavera de la Reina - San Lorenzo de El Escorial (182 km)
9e rit (zondag 28): Villacastin - Sierra de Bejar/La Covatilla (179,5 km)
10e rit (maandag 29): Salamanca - Salamanca (ind. tijdrit, 40 km)
Rustdag (dinsdag 30)
11e rit (woensdag 31): Verin - Estación de Manzaneda (171 km)
12e rit (donderdag 1 september): Ponteareas - Pontevedra (160 km)
13e rit (vrijdag 2): Sarria - Ponferrada (150 km)
14e rit (zaterdag 3): Astorga - La Farrapona/Lagos de Somiedo (173,2 km)
15e rit (zondag 4): Avilés - Alto de l'Angliru (144 km)
Rustdag (maandag 5)
16e rit (dinsdag 6): Villa Romana La Olmeda - Haro (180 km)
17e rit (woensdag 7): Faustino V - Peña Cabarga (212,5 km)
18e rit (donderdag 8): Solares - Noja (169,7 km)
19e rit (vrijdag 9): Noja - Bilbao (157,9 km)
20e rit (zaterdag 10): Bilbao - Vitoria (187 km)
21e rit (zondag 11): Circuit du Jarama - Madrid (94 km
Totale afstand: 3295 km
quote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:49 schreef TheArt het volgende:
Nogmaals, hele knappe etappe gereden door TJS. Toch nog maar net 22 geworden.
quote:1 188 WIGGINS, Bradley SKY 42h 50' 41''
2 183 FROOME, Christopher SKY + 7''
3 1 NIBALI, Vincenzo LIQ + 11''
4 131 KESSIAKOFF, Fredrik AST + 14''
5 103 FUGLSANG, Jakob LEO + 19''
6 157 MOLLEMA, Bauke RAB + 47''
7 104 MONFORT, Maxime LEO + 1' 06''
8 61 COBO, Juan José GEO + 1' 27''
9 209 ZUBELDIA, Haimar RSH + 1' 53''
10 201 BRAJKOVIC, Janez RSH + 2' 00''
Tourwinnaar 2015quote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:49 schreef TheArt het volgende:
Nogmaals, hele knappe etappe gereden door TJS. Toch nog maar net 22 geworden.
Hij zal zich misschien wat opgeblazen hebben met die aanvallen, maar iets zegt me dat hij ook expres wat extra achterstand heeft opgelopen om eventueel later wat ruimte te krijgen.quote:54 155 KRUIJSWIJK, Steven RAB + 5' 25''
Dat lijkt mij ook, ik vond hem sterk ogen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:52 schreef TheArt het volgende:
[..]
Hij zal zich misschien wat opgeblazen hebben met die aanvallen, maar iets zegt me dat hij ook expres wat extra achterstand heeft opgelopen om eventueel later wat ruimte te krijgen.
Samen met Anton de Angliruquote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:52 schreef TheArt het volgende:
[..]
Hij zal zich misschien wat opgeblazen hebben met die aanvallen, maar iets zegt me dat hij ook expres wat extra achterstand heeft opgelopen om eventueel later wat ruimte te krijgen.
De Mollema in deze vorm staat daarna op een podiumplaats lijkt me.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:52 schreef Felagund het volgende:
Nog steeds erg dicht bij elkaar, Angliru gaat een grote rol spelen lijkt me.
Of de dag ervoor, met een klim voor de eindklim is dat misschien een betere optie.quote:
Er zijn ook nog andere mannen uit de achtergrond die eventueel kunnen verrassen, ik denk bijvoorbeeld aan Cobo en Van Den Broeck.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:57 schreef Van_Poppel het volgende:
Rodriguez blijft ook een gevaarlijke klant...misschien is het beter voor Mollema dat de bonificatieseconden zo veel mogelijk door vluchtgroepen worden weggesnoept.
blijft wel erg makkelijk bij iddquote:Op woensdag 31 augustus 2011 18:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het wordt gewoon Kessiakoff, die schijnt ook mee te rijden.
Met zijn mountainbike verleden zie ik hem het op de Angliru ook nog goed doen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 18:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het wordt gewoon Kessiakoff, die schijnt ook mee te rijden.
Zou het ? Hij zal toch wel bij Mollema in de buurt moeten blijven.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:52 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dan mis je toch wel Remmert Wielinga in die ploeg.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 18:10 schreef Sautor het volgende:
Straks een drietapsaanval op de Angirlu, Slagter, Kruiswijk en Mollema
We moeten wel wat te lullen hebben he.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 18:09 schreef Szura het volgende:
Speculeren heeft geen zin jongens, we gaan het vanzelf zien.
Moeilijk te breken in ieder geval, hij geeft vanzelf wel af als het niet meer gaat en zijn tempo zal inderdaad hoog genoeg liggen om dan met klein tijdverlies binnen te komen. Het is een taaie, vorig ook te zien toen hij Mosquera weer kon achterhalen op de Bola del Mundo.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 18:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
Nibali is volgens mij in staat een perfect gecontroleerde, erg beheerste Angliru te rijden. Hij zal op die manier nooit veel winnen op de rest, maar anderzijds ook nooit veel verliezen op iemand die eventueel beter is.
Het een sluit het ander niet uit. Daarnaast bleef TJS heel lang bij Mollema vandaag, dus hoefde Kruijswijk daarvoor niets te doen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 18:04 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Zou het ? Hij zal toch wel bij Mollema in de buurt moeten blijven.
Denk niet dat Steven voor eigen kansen mag gaan, lijkt me in dit geval ook terecht.
Slagter perfect gereden, kon hem nog niet zo goed maar ziet er veelbelovend uit.
Lijkt me ook niet echt handig voor het ploegenklassement waar ze blijkbaar ook voor gaan.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 18:04 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Zou het ? Hij zal toch wel bij Mollema in de buurt moeten blijven.
Denk niet dat Steven voor eigen kansen mag gaan, lijkt me in dit geval ook terecht.
Slagter perfect gereden, kon hem nog niet zo goed maar ziet er veelbelovend uit.
LL, Mollema en Slagter eindigden ver voor Kruijswijk.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:42 schreef wimderon het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet echt handig voor het ploegenklassement waar ze blijkbaar ook voor gaan.
Slagter was constant bezig met Mollema uit de wind houden, leidde een aanval in en is in principe sowieso lager in te schatten dan Kruijswijk. Als ze daarop gegokt hebben pakt het nu goed uit, maar het lijkt me sterk dat het een bewuste keuze was.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:48 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
LL, Mollema en Slagter eindigden ver voor Kruijswijk.
Mengeling van beide.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:10 schreef DeMessias het volgende:
Hoe komt het dat Mollema waardeloos was in de TdF en hier misschien wel het eindpodium zal halen? Heeft hij bewust gepiekt naar de Vuelta of ligt het aan het mindere deelnemersveld?
Hij werd in de Tour ziek(jes) en reed daar vanaf dag 1 niet voor het klassement.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:10 schreef DeMessias het volgende:
Hoe komt het dat Mollema waardeloos was in de TdF en hier misschien wel het eindpodium zal halen? Heeft hij bewust gepiekt naar de Vuelta of ligt het aan het mindere deelnemersveld?
Rodriguez?, die heeft een flinke achterstand....quote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:53 schreef Van_Poppel het volgende:
De odds op Unibet:
Nibali, V 2.30
Wiggins, B 3.00
Mollema, B 8.50
Cobo, J J 13.00
Rodriguez, Joaquim 13.00
Kessiakoff, F 14.00
Fuglsang, J 15.00
Van den Broeck, J 17.00
Froome, C 25.00
Menchov, D 25.00
Brajkovic, J 60.00
Martin, Daniel 60.00
Nibali en Wiggins zijn dus de 2 grote favorieten. Ik zou mijn geld op Rodriguez of Kessiakoff zetten.
Klopt, maar hij is op papier (veruit) de beste klimmer. Bovendien kunnen er nog heel veel bonificatieseconden verdiend worden. Zo ligt bijvoorbeeld a.s. woensdag de finish weer op een steile heuvel. Daar kan Rodriguez incl. bonificatieseconden zomaar een kleine minuut goed maken op de concurrentie.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:59 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Rodriguez?, die heeft een flinke achterstand....
Oh ja?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:07 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Klopt, maar hij is op papier (veruit) de beste klimmer.
Rodriguez ging er af op de Covatilla en in de Giro was hij de mindere van o.a. Nibali maar ook van Menchov. Rodriguez kan leuk een stukje rammen op een steil laatste stuk van een klim maar de beste klimmer is hij toch zeker niet.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:07 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Klopt, maar hij is op papier (veruit) de beste klimmer. Bovendien kunnen er nog heel veel bonificatieseconden verdiend worden. Zo ligt bijvoorbeeld a.s. woensdag de finish weer op een steile heuvel. Daar kan Rodriguez incl. bonificatieseconden zomaar een kleine minuut goed maken op de concurrentie.
Een hele kleine minuut dan, vorig jaar pakte hij daar 28 seconden op Nibali. Wil Rodriguez nog winnen dan moeten er toch al gauw een stuk of 5 man voor hem een complete off-day hebben, zo'n veel betere klimmer is hij ook niet (als hij dat al is).quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:07 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Klopt, maar hij is op papier (veruit) de beste klimmer. Bovendien kunnen er nog heel veel bonificatieseconden verdiend worden. Zo ligt bijvoorbeeld a.s. woensdag de finish weer op een steile heuvel. Daar kan Rodriguez incl. bonificatieseconden zomaar een kleine minuut goed maken op de concurrentie.
Op steile en korte klimmen wel. Afgelopen zondag werd hij gewoon door de wind er van afgeblazen en had hij een zwakke dag. Natuurlijk kan dit weer gebeuren en is de kans dat hij de Vuelta niet wint veel groter dan hij wel wint, maar die quotering bij Unibet is toch wel interessant.quote:
De Angliru is niet kort in ieder geval, wel lange tijd behoorlijk steil. Op de Zoncolan was Rodriguez dit jaar in ieder geval zeker niet behorende bij de betere klimmers, wel nog redelijk goed maar zijn terrein zijn dat soort klimmen toch niet.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:15 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Op steile en korte klimmen wel. Afgelopen zondag werd hij gewoon door de wind er van afgeblazen en had hij een zwakke dag. Natuurlijk kan dit weer gebeuren en is de kans dat hij de Vuelta niet wint veel groter dan hij wel wint, maar die quotering bij Unibet is toch wel interessant.
Hij was daar al eens 3e op minder dan een minuut van Contador. Zal wel meevallen met dat tijd verliezen denk ik.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:11 schreef Felagund het volgende:
Hij heeft tot nu toe vooral tijd gewonnen op korte steile klimmetjes. Zou mij niet verbazen dat hij weer tijd gaat verliezen op de Angliru bijvoorbeeld.
En vandaag liet hij zijn goede vorm zien!quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:44 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Hij was daar al eens 3e op minder dan een minuut van Contador. Zal wel meevallen met dat tijd verliezen denk ik.
quote:Op woensdag 31 augustus 2011 18:09 schreef Szura het volgende:
Speculeren heeft geen zin jongens, we gaan het vanzelf zien.
Hij moet 3 minuten goed maken, waar zou die dat moeten doen. Hij heeft nou niet echt bewezen de beste klimmer te zijn van iedereen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:15 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Op steile en korte klimmen wel. Afgelopen zondag werd hij gewoon door de wind er van afgeblazen en had hij een zwakke dag. Natuurlijk kan dit weer gebeuren en is de kans dat hij de Vuelta niet wint veel groter dan hij wel wint, maar die quotering bij Unibet is toch wel interessant.
Met bonificaties kan hij daar zo al een minuut af doen als hij daadwerkelijk de beste klimmer blijkt te zijn. En dat goedmaken is dan ook nog met de voorwaarde dat Wiggins en anderen geen inzinking krijgen.quote:Op donderdag 1 september 2011 08:33 schreef Blik het volgende:
[..]
Hij moet 3 minuten goed maken, waar zou die dat moeten doen. Hij heeft nou niet echt bewezen de beste klimmer te zijn van iedereen.
en het modewoord van 2011 is nu ook de rabobus binnen gedrongenquote:Op donderdag 1 september 2011 12:14 schreef Remzz het volgende:
http://www.rabosport.nl/video/AQUsxlXIoS4HAPoEatD8raXv
De ploegbespreking voor de koers. Wat denkt Erik Dekker hier nu zelf van, hier heeft toch geen enkele renner wat aanWat een figuur is het ook die Erik Dekker
Haha, verrassend. Goeie actie.quote:Op donderdag 1 september 2011 13:53 schreef TheArt het volgende:
Bauke wint de eerste tussensprintDat is 6 sec. bonus.
Hupsee.quote:Op donderdag 1 september 2011 13:53 schreef TheArt het volgende:
quote:Op donderdag 1 september 2011 13:53 schreef TheArt het volgende:
Haha, inderdaad. Ze zitten er ook zo vrolijk bij.quote:Op donderdag 1 september 2011 12:14 schreef Remzz het volgende:
De ploegbespreking voor de koers. Wat denkt Erik Dekker hier nu zelf van, hier heeft toch geen enkele renner wat aanWat een figuur is het ook die Erik Dekker
Nee....vandaag net 1 van de weinige dagen dat het niet interessant lijkt te gaan worden. Een sprint ligt voor de hand en dat is nog nauwelijks gebeurt deze Vuelta.quote:Op donderdag 1 september 2011 14:18 schreef Tobi-wan het volgende:
Ik ben de vuelta niet echt aan het volgen maar heb vandaag op zich wel zin om even wat wielrennen te kijken en bijgepraat te worden. Is het vandaag een interessante etappe?
Nee, niet echt, grote kans op massasprint met een klein groepje vooruit. Zaterdag en zondag wordt het een stuk leuker, dan gaat het klassement waarschijnlijk beslist worden. Tot nu toe zit alles dicht bij elkaar, met nog 6 man binnen 50 seconden.quote:Op donderdag 1 september 2011 14:18 schreef Tobi-wan het volgende:
Ik ben de vuelta niet echt aan het volgen maar heb vandaag op zich wel zin om even wat wielrennen te kijken en bijgepraat te worden. Is het vandaag een interessante etappe?
De NOS zendt in de weekenden wel de Vuelta uit, maar met Mart als commentator. Ik weet niet of jij hem kunt verdragen, maar voor mij altijd reden om geen NOS te kijken. Eurosport en België zenden ook live uit....ook niet perfect, maar je hebt dus keuze waar je wilt kijken.quote:Op donderdag 1 september 2011 14:29 schreef Tobi-wan het volgende:
Dat wordt een weekendje wielrennen kijken dan. Het wordt zeker niet op de NOS uitgezonden?
Smeets als presentator trek ik opzich nog wel, maar als commentator van een wedstrijd heb ik liever Ducrot & Dijkstra. Maar ik zal wel even rondzappen, kijken wat me het meest aanspreekt. In ieder geval bedankt voor de infoquote:Op donderdag 1 september 2011 14:32 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De NOS zendt in de weekenden wel de Vuelta uit, maar met Mart als commentator. Ik weet niet of jij hem kunt verdragen, maar voor mij altijd reden om geen NOS te kijken. Eurosport en België zenden ook live uit....ook niet perfect, maar je hebt dus keuze waar je wilt kijken.
Same here.quote:Op donderdag 1 september 2011 15:29 schreef Tobi-wan het volgende:
[..]
Smeets als presentator trek ik opzich nog wel, maar als commentator van een wedstrijd heb ik liever Ducrot & Dijkstra. Maar ik zal wel even rondzappen, kijken wat me het meest aanspreekt. In ieder geval bedankt voor de info
Koningsactie.quote:Op donderdag 1 september 2011 13:53 schreef TheArt het volgende:
Valt heel erg mee tot nu toe. De situaties zijn er ook nog niet echt naar geweest.quote:Op donderdag 1 september 2011 16:18 schreef JimboSlice het volgende:
Worden er deze Vuelta nog een beetje kongsies gesloten of niet?
Combines. Ploegoverschrijdend samenwerken. Spanjaarden die voor andere Spanjaarden gaan rijden...dat soort werk.quote:
Nu weet ik het zeker, met zulke ploegleiders zullen de talentvolle raborenners zeker geen podium/klassement rijden. Tsjongejongejonge!quote:Op donderdag 1 september 2011 12:14 schreef Remzz het volgende:
Het is toch echt een gekende term, om wederom met Ducrot te spreken.quote:Op donderdag 1 september 2011 17:00 schreef DutchSL het volgende:
Vlaams? Nog nooit gehoord dat woord, ik noem dat gewoon coalities
Vacansoleil ging gisteren wel om onduidelijke redenen Sky helpen toen het groepje Karpets/Moreno/Kruijswijk weg was.
Het is ook geen specifieke wielerterm, het is een normaal nederlands woord.quote:Op donderdag 1 september 2011 17:05 schreef DutchSL het volgende:
Nou, ik volg al 20 jaar wielrennen en heb er nog nooit van gehoord. Combines is de gangbare wielerterm, of coalities..
Naja, maakt niet uit, weer iets geleerd.
Het klinkt als straattaal.quote:Op donderdag 1 september 2011 17:14 schreef marcodej het volgende:
[..]
Het is ook geen specifieke wielerterm, het is een normaal nederlands woord.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |