Ik reageerde op degene boven mij.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:16 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar je focust op het verkeerde. Emancipatie betekent dat je autonomie hebt over je eigen leven. Dit betekent keuzes maken en daar ook de verantwoordelijkheid voor dragen.
Een man vindt het volstrekt normaal dat hij keuzes maakt in het leven, dat hij die vrijheid heeft, maar ook dat er niet altijd goudgerande mogelijkheden zijn in het leven. Hij vindt het volstrekt normaal dat hij eigen inkomsten heeft, niet omdat de samenleving dit vraagt, maar omdat er gewoon brood op de plank moet komen en hij in zijn eigen kunnen moet voorzien.
Ik heb het idee dat vrouwen in Nederland bij werken toch meer denken om aan zichzelf of aan de buitenwereld te laten zien hoe zelfstandig ze wel niet zijn. Niet zozeer omdat het vanzelfsprekend is. Zo zoeken velen meer een baan uit die ze leuk vinden, maar niet om in eigen inkomsten te kunnen voorzien. Zo had ik veel vrouwelijke collega's de baan puur deden voor de lol en ze vertelden mij dat ze het zelfs gratis zouden doen, want ze hebben toch wel een vriend met een goed salaris. Het eerste wat Nederlandse vrouwen ook doen zodra ze getrouwd zijn is deeltijd gaan werken, dit terwijl ze geen eens kinderen hebben!
Keuzevrijheid ja, maar er komt meer bij kijken.
Dat kan.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heeft voor mij geen klap met emancipatie te maken.
Nogmaals; je leest het topic verkeerd. Nederlandse vrouwen zijn namelijk helemaal niet zo vrij, dat kun je zo al zien aan de manier waarop ze allemaal hetzelfde gekleed gaan... Waren ze juist maar vrij in hun doen en laten, da's veel charmanter...quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 12:36 schreef Selestha het volgende:
[..]
Precies ja, emancipatie is het recht voor vrouwen om eigen keuzes te maken. Dit topic maakt maar al te duidelijk dat door mannen helemaal niet zo geaccepteerd wordt.
Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt. Jij komt met "vrijheid van keuze" aanzetten.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik reageerde op degene boven mij.
Ja, en dat emancipatie niet betekent dat het ook allemaal moet omdat het allemaal kan.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:24 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt. Jij komt met "vrijheid van keuze" aanzetten.
Het moet niet omdat het kan.... het kan omdat het mag....quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, en dat emancipatie niet betekent dat het ook allemaal moet omdat het allemaal kan.
Wat begrijp ik niet?
Dezelfde eigen keuze die de man maakt om kaal door het leven te gaan met een bierbuikje....quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 13:36 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
De eigen keuzes maken mag wel maar dan niet zeiken als we wat op te merken hebben over die keuze.
Zo is gebleken, dat de vrouw na het kind kiest voor het korte pittige kapsel en wat meer vet rond het lichaam,....een eigen keuze maar dat wil niet zeggen dat wij het accepteren
Heeft niets met het onderwerp te makenquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 16:07 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dezelfde eigen keuze die de man maakt om kaal door het leven te gaan met een bierbuikje....
Of is dat nu ook spontaan de vrouw haar schuld?
Meer nog:quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 16:21 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Heeft niets met het onderwerp te makendaarvoor moet je in het topic van Seven zijn en kijken of mannen hier tegen ageren ... ik denk het niet.
Nu weer terug naar het onderwerp, mannen kiezen steeds vaker voor een buitenlandse vrouw omdat de gemiddelde Nederlandse vrouw een hork is...of zoals Seven zegt, een halve vent is.
Je maakt die keuzes toch zelf? Niks moet, je kiest ervoor.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:25 schreef Lienekien het volgende:
Ja, en dat emancipatie niet betekent dat het ook allemaal moet omdat het allemaal kan.
Zodat vrouwen kunnen zeggen zie je wel mannen moeten bij de eerste vorm van tegenspraak opgepakt worden. Ik kom gewoon op voor mijn eigen rechten. Het valt mij op dat mannen die daar niet over nadenken door vrouwen onarmd worden. Ik heb om me heen gekeken en aardige mannen worden door vrouwen aan de kant gezet, hufters die worden door vrouwen ontarmd. Is het de ene niet pakt de andere het weer op.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 08:47 schreef Copycat het volgende:
Ik sta niet verbaasd als Picardmike over een tijdje in het nieuws komt. Als serial rapist of doorgeslagen gek die in het wilde weg vrouwen neersteekt tijdens een killing spree.
En leg mij eens uit hoe het komt dat van alle vrouwen in heel de wereld alleen de Nederlandse vrouw dit heeft.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 16:56 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Meer nog:
In Nederland doen veel vrouwen horkerig en pretenderen daarbij o zo geėmancipeerd te zijn, maar zijn in werkelijkheid helemaal niet zelfstandig.
In het buitenland zijn vrouwen veelal wel echt zelfstandig, maar zijn helemaal niet horkerig of bijdehand.
Do you see the difference? Precies omgedraaid
Waar huil ik dan? Ik geef juist aan dat de heren in deze gelijk hebben maar dat zij moeten ophouden met janken omdat de NL vrouw er mee wegkomt en dat ligt niet aan de dames, dat is mijn punt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 11:40 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Waarom dan huilen als mannen dit zeggen? Blijkbaar ben je het er of niet mee eens of je komt er toch niet mee weg
[..]
Hoe kom jij aan die onzin??
Uiteraard....zelfverzekerde mannen die weten wat ze willen zitten niet op FOK!quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 21:20 schreef Seven. het volgende:
Die onzin maak ik op aan de trend die hier op te merken is: vrouwen uit het buitenland zijn zoveel beter, Nederlandse vrouwen zijn lomp en onvrouwelijk etc etc. Als je die topics doorspit en een beetje tussen de regels leest, dan zie je dat het stuk voor stuk gefrustreerde en/of onzekere mannen zijn die hierover hun gal willen spuwen.
Hahaha, begin maar met lezen, een hoop van die zooi is in deel 1 al opgeruimd. Eén persoon ging zelfs zover dat ik een drugshoer zou zijn die in Colombia zou wonen wegens de enorme voorraden drugs die ik aldaar zou kunnen verkrijgen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 16:21 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Heeft niets met het onderwerp te makendaarvoor moet je in het topic van Seven zijn en kijken of mannen hier tegen ageren ... ik denk het niet.
Goed onderwerp. Ik denk echter dat het best meevalt met het aantal mannen dat een partner uit het buitenland haalt. Er zal misschien een tendens waar te nemen zijn die samenhangt met de emancipatie, maar eigenlijk zegt deze tendens dan meer over de mannen die er niet mee om kunnen gaan.quote:Nu weer terug naar het onderwerp, mannen kiezen steeds vaker voor een buitenlandse vrouw omdat de gemiddelde Nederlandse vrouw een hork is...of zoals Seven zegt, een halve vent is.
Goed punt. Maar eigenlijk is de hele discussie zinloos, daar we geen betrouwbare bronnen hebben. Tenminste, ik beschouw fok en Telegraaf niet als dusdanig.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 21:38 schreef Scorpie het volgende:
Als zelfs buitenlandse mannen constateren dat de Nederlandse vrouw op zijn best een middelmatig presterend ambitieloos zeurtype is met een totaal gebrek aan mode smaak, dan valt er weinig meer te discussiėren.
http://www.rnw.nl/nederla(...)w-een-slonzige-bitch ook niet?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 21:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Goed punt. Maar eigenlijk is de hele discussie zinloos, daar we geen betrouwbare bronnen hebben. Tenminste, ik beschouw fok en Telegraaf niet als dusdanig.
Het hoeft natuurlijk geen onmacht om in de eigen cultuur te passen te zijn he. Ik begrijp dat het geruststellend is om de schuld bij de man te leggen, iedere keer dat iemand een vrouw in het buitenland zoekt, maar zo werkt het niet. Er zijn ook mannen die in Nederland genoeg vrouwen kunnen krijgen maar toch de voorkeur geven aan een buitenlandse.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 21:33 schreef Seven. het volgende:
Goed onderwerp. Ik denk echter dat het best meevalt met het aantal mannen dat een partner uit het buitenland haalt. Er zal misschien een tendens waar te nemen zijn die samenhangt met de emancipatie, maar eigenlijk zegt deze tendens dan meer over de mannen die er niet mee om kunnen gaan.. Ik kan me er overigens wel in vinden hoor, de 'typisch' Nederlandse man is ook ten slotte. Dus iedereen die liever een buitenlandse chick heeft, mijn zegen heb je. Maar erken dan wel je onmacht om in je eigen cultuur te passen, doe ik ook.
24 buitenlanders, hmmm.. nee.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 21:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
http://www.rnw.nl/nederla(...)w-een-slonzige-bitch ook niet?
Gedegen wetenschappelijk onderzoek naar de perceptie van buitenlanders over Nederlanders in het algemeen zou ik als betrouwbaar beschouwen.quote:
Nooit dusquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 21:53 schreef Seven. het volgende:
[..]
Gedegen wetenschappelijk onderzoek naar de perceptie van buitenlanders over Nederlanders in het algemeen zou ik als betrouwbaar beschouwen.
Geen idee hoe, hier zijn alleen wat mensen die de mening delen dat het zo is. Ik woon nu 6 jaar in Londen en heb ook in Spanje en Canada gewoond, maar het is echt iets typisch Nederlands. Elk land heeft wel zijn eigen stereotypes, en de Nederlandse vrouw bevalt mij over het algemeen gewoon minder. Mijn meeste vrienden hier hebben trouwens ook niks met Nederlandse dames, terwijl ze geen probleem hebben met de andere Europeaanse dames.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 19:52 schreef snakelady het volgende:
[..]
En leg mij eens uit hoe het komt dat van alle vrouwen in heel de wereld alleen de Nederlandse vrouw dit heeft.
Ik denk namelijk dat dit overal in de westerse wereld voorkomt, dat het helemaal niet iets Nederlands is, lijkt me namelijk heel sterk dat alleen "alle" Nederlandse vrouwen horkerig en bijdehand zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |