abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101438912
De meeste mensen kunnen hun echte vrienden nieteens op 1 hand tellen.
Niks mis mee.
pi_101438972
Ik heb zoveel facebook vrienden dat ik de verjaardagsmails aan heb staan. En ik houd niet van veel email, dus dan weet je het wel :')
pi_101439004
Godverdomme, balen zeker als je een verjaardag vergeet?
pi_101439471
Ik had ook ooit een stuk of 35 vrienden op Hyves ( :') ). En de helft sprak ik niet eens. Op een gegeven moment hyves verwijderd, want ik deed er niks meer mee. Krijg ik irl opeens opmerkingen erover (waarom heb je dat gedaan?).

Achteraf gezien m'n beste beslissing ooit.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_101439490
Het is maar net hoe je het ziet, ik zie het als een 'facebook' van allerlei mensen die ik ben tegengekomen in m'n leven.
hehehehehehehehehehhaeaheaehaehheahaehahaeheheheheheheheh :D;D:D::D;d:D:d;d;d
  donderdag 1 september 2011 @ 10:22:36 #56
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_101441491
http://en.wikipedia.org/wiki/Friendship_paradox

De meeste mensen hebben gemiddeld minder vrienden dan hun vrienden. :) :s)
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
  donderdag 1 september 2011 @ 11:17:31 #57
262 Re
Kiss & Swallow
pi_101442835
facebook is wel leuk eigenlijk, als je er maar mee om weet te gaan en het ziet als een leuk tooltje voor het onderhouden van wat contacten (vooral internationaal eigenlijk)

wat strontirritant is zijn die status updated van mensen die spelletjes spelen, dat ze er weer een huisje of rozenperkje bijhebben in een of ander suf kutspel, die flikker ik meestal er wel gelijk weer uit ja
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 1 september 2011 @ 11:43:28 #58
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_101443487
quote:
3s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:17 schreef Re het volgende:
wat strontirritant is zijn die status updated van mensen die spelletjes spelen, dat ze er weer een huisje of rozenperkje bijhebben in een of ander suf kutspel, die flikker ik meestal er wel gelijk weer uit ja
Dat deed ik ook, maar later kwam ik erachter dat je ook puur al die spelletjes-dingen kunt verwijderen. (Rechts, kruisje, en dan 'verwijder alles van farmville-shit'.)
Gourmetten of steengrillen?
  donderdag 1 september 2011 @ 11:47:23 #59
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_101443579
Mijn lijst bestaat vooral uit:

- Eckte Vrienden
- Oud klasgenoten
- Klasgenoten
- Mensen van de sportvereniging
- Collega's van het werk
- Mensen die mij toegevoegd hebben na een avondje stappen en nooit meer verder zie.
- Wat FOK!ers

Dan tikt het al aardig snel aan.
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_101444248
uiteraard zijn niet al mijn fb vrienden mijn echte vrienden, maar het zijn wel mensen waar ik interesse in heb, waarmee ik het leuk vind om af en toe te kletsen en om wat foto's van te zien.
Maar ik voeg niet zomaar iedereen toe, heb er ook "maar" 129.
Ik ken dus iemand die nu aan haar 2de account is begonnen, ze kent die mensen niet eens, ze voegt gewoon iedereen toe.
Ik zit daar niet op te wachten, er staan ook foto's op van gezin, familieleden en vrienden en die hoeft niet iedereen te zien.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_101445038
Ik zit bij een kleine studentenvereniging dus al die mensen voegen je dan toe op FB, dan zit je al op de 100-150. Dan nog oud-klasgenoten, zo'n 20-30, studiegenoten, ongeveer 30, collega's, whatever. Het zijn niet allemaal echte vrienden maar het is wel leuk om te zien wat hen bezighoudt.
pi_101446233
Ja maar toch, ik lees dan dat iedereen hier toch wel zo minimaal 100 FB vrienden heeft, en die gewoon heel gemakkelijk krijgt. Ik kom niet eens aan de 100, tenminste als ik mensen wil toevoegen die ik dan ook daadwerkelijk ken ;)
♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫
  donderdag 1 september 2011 @ 13:31:43 #63
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_101446477
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 13:22 schreef bierglas het volgende:
Ja maar toch, ik lees dan dat iedereen hier toch wel zo minimaal 100 FB vrienden heeft, en die gewoon heel gemakkelijk krijgt. Ik kom niet eens aan de 100, tenminste als ik mensen wil toevoegen die ik dan ook daadwerkelijk ken ;)
Werk, sporten, uitgaan, andere werkplekken, gewoon vrienden van vrienden die je via via leert kennen, klasgenoten, mensen van studie/studentenverenigingen, chicks, mensen van vakantie.
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
pi_101446713
quote:
En dat erg omdat?

Dat je je zo druk maakt om het feit dat je weinig FB-vrienden hebt zegt denk ik meer dan de hoeveelheid.
  donderdag 1 september 2011 @ 14:16:35 #65
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_101447852
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2011 08:10 schreef Ridocar het volgende:
Ik had ook ooit een stuk of 35 vrienden op Hyves ( :') ). En de helft sprak ik niet eens. Op een gegeven moment hyves verwijderd, want ik deed er niks meer mee. Krijg ik irl opeens opmerkingen erover (waarom heb je dat gedaan?).

Achteraf gezien m'n beste beslissing ooit.
Dat had ik ook :o Ben blij dat ik geen hyves meer heb inderdaad. Als iemand me wil spreken is er altijd nog de telefoon :D
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
pi_101448016
quote:
15 zei ik toch al? Je hebt er dus twee keer zoveel als ik.

En, hoe voelt dat?
It's always funny until someone gets hurt...and then it's just hilarious!
Disneyland? Fuck, man, this is better than Disneyland!
pi_101448983
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 16:11 schreef bierglas het volgende:
Sinds een tijdje doe ik ook mee aan facebook, op aanraden van een paar vrienden van me. Tot nu toe bevalt het me wel, het is wel makkelijk om wat contact met vrienden te onderhouden en ook als ik nieuwe mensen ontmoet, is het een laagdrempelige manier om contact te houden.

Wat mij wel opvalt is, de hoeveelheid facebook "vrienden" mensen wel niet hebben. Sommige hebben er tientallen, maar volgens mij hebben de meeste mensen wel iets van 200+ vrienden op facebook.

Ik kom op dit moment niet verder dan 35 :{ Nu heb ik wel nog geen mensen van mijn oude schoolklassen toegevoegd, maar dan zou ik ook alleen diegene toevoegen die ik mag ;)

Ik denk zelf dat ik toch een vrij sociaal leven heb, ik ga 2x per week uit, spreek zoveel als ik kan met vrienden af, kom net terug van een super geweldige vakantie etc. Maar nu begin ik toch een beetje aan mijzelf te twijfelen.. dat ik eigenlijk helemaal niet zoveel mensen ken? Nu weet ik ook wel dat het vrij overrated is en dat mensen die 200+ facebook vrienden hebben écht niet met al die mensen contact hebben, maar dan nog, ze kennen ze wel anders zaten ze (neem ik aan) niet op hun facebook. Volgens mij ken ik niet eens 200 mensen.

En de laatste dagen zit me dat toch een beetje dwars. Ik heb zelfs mijn vriendenlijst uitgeschakeld voor iedereen want ik schaam me er zelfs voor :@. Het lijkt wel alsof ik totaal geen vrienden heb en/of sociaal leven, terwijl dat toch echt wel het geval is gelukkig :).

Ook maak ik op zich vrij snel contact met mensen, maar meestal is dat dan geen contact wat zich doorzet in het e.e.a. zodat ik iemand een kennis kan noemen. Tenminste, als ik iemands naam ken, noem ik diegene geen kennis. Ik wil dan toch op zn minst een paar keer met iemand gepraat hebben ;) Vrienden word ik wel niet snel met iemand, maar een vriendschap ontstaat ook meer vanzelf als het "klikt" onder mekaar.

Ik weet niet waarom ik dit schrijf, ik wil het waarschijnlijk even van me af schrijven, want het zit me toch dwars ergens :{
Stel je voor je hebt 365 vrienden. En 365 dagen in een jaar. Dan kan je voor elke vriend 1 dag uittrekken. Maar dan zijn het dus geen vrienden meer. Want ja welke vriend zie je nou maar 1x per jaar. sommige mensen zie je ook alleen op bepaalde verjaardagen bijvoorbeeld. Sommigen noemen een ander al snel een vriend, maar ik denk dat je meer het woord contact in de mond moet nemen. Bij twitter werken ze ook met volgers in plaats van met vrienden.
Ik heb zelf 91 vrienden op facebook. Maar echte vrienden heb ik niet zoveel. Geen 91 in ieder geval. Zo zit mijn buurman en buurvrouw ook in mijn facebook account. Als ik ooit ga verhuizen verwacht ik die niet meer te zien, maar nu zijn het contacten. En mijn vriendin heeft ook allerlei mensen van vroeger die ze nu helemaal niet ziet. Dit verzameld ze met de jaren over msn enzo.
Kortom ik zou mij er niet druk over maken. Als die 35 mensen echte vrienden zijn heb je genoeg vrienden. Ik denk dat ik persoonlijk niet verder kom als 15 echte vrienden.
pi_101449227
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 16:46 schreef Kieswiel het volgende:
Een deel van mijn ' vrienden' heb ik geaccepteerd uit sociaal fatsoen, niet omdat ik contact met ze wil hebben o.i.d. Ik kreeg zelfs reguests van mensen die ik nooit gesproken had, maar wel gemeenschappellijke vrienden mee had. Zo serieus zijn veel van die vrienden dus niet. Tel daarbij elk willekeurig familielid bij en je komt al aardig ver. Ik kom trouwens met al die vage kennissen en familieleden alsnog niet boven de 70.
Zo'n soort case heb ik ook. Een oud collega voegde mij toe waar ik niets mee heb, maar kan ooit nog van pas komen mocht ik in de toekomst een andere baan vinden bijvoorbeeld. Maar Die gast spreek je dan misschien over 5 jaar weer. Ondertussen doet hij wel de teller oplopen
  donderdag 1 september 2011 @ 15:25:28 #69
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_101449927
In dergelijke lijstjes staat bij mij echt van alles, vrienden, bekenden, familie, oud-klasgenoten, uit een sportploeg, mede-supporters van een voetbalclub, wat volk dat ik enkel op internet spreek, buurtgenoten, vorige werkgevers etc.
Niet teveel waarde aan hechten, uiteindelijk kan ik m'n echte vrienden ook wel op een hand tellen. :+
pi_101450979
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 13:39 schreef Horchata het volgende:

[..]

En dat erg omdat?

Dat je je zo druk maakt om het feit dat je weinig FB-vrienden hebt zegt denk ik meer dan de hoeveelheid.
Nou ja, mijn wereld vergaat er niet door. Maar het is meer dat ik me schaam voor anderen.., zoals gezegd lijkt het wel alsof ik helemaal geen sociaal persoon ben daardoor. Ja ik weet het, het is allemaal niet het ergste in de wereld er zijn 1000x ergere dingen. Maar toch..., begon eigenlijk beetje aan mezelf te twijfelen :P
♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫
  donderdag 1 september 2011 @ 16:09:41 #71
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_101451249
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:59 schreef bierglas het volgende:

[..]

Nou ja, mijn wereld vergaat er niet door. Maar het is meer dat ik me schaam voor anderen.., zoals gezegd lijkt het wel alsof ik helemaal geen sociaal persoon ben daardoor. Ja ik weet het, het is allemaal niet het ergste in de wereld er zijn 1000x ergere dingen. Maar toch..., begon eigenlijk beetje aan mezelf te twijfelen :P
En je hebt je account net pas sommigen al enkele jaren die hebben dan ook al een klein voorsprongetje. Wie weet ben jij over een tijdje die "vrienden"grens van ook wel gepasseerd. :)
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
  donderdag 1 september 2011 @ 16:10:11 #72
8369 speknek
Another day another slay
pi_101451259
Na vier jaar facebook heb ik 63 vrienden. De laatste tijd gaat het wat harder, omdat nu meer mensen op facebook zitten je er ook minder aan ontkomt dat er mensen zijn die elke vage kennis als vriend willen hebben, maar zelf voeg ik alleen mensen toe die ik goed ken en tenminste een profile pic hebben. Niet te druk om maken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_101452165
Op facebook voeg je al snel iemand toe. Naast echte vrienden, bekenden en familie staan er ook klanten in mn facebook lijst. Er staan ook mensen bij die ik één keer op een feest gezien heb. Vervolgens gooi je iedereen in een bepaalde vriendenlijst en houdt je bij waar je zin in hebt. Zo heb ik mn halve profiel afgeschermd voor klanten en kan ik met een druk op de knop zien wat alle 'belangrijke vrienden' de laatste tijd op facebook hebben gedaan.

Ook als je iemand een keer op een feest hebt gezien is het leuk want facebook geeft dan weer bv een jaar later ook weer aan als ze ook naar datzelfde feest gaan. (als ze het hebben aangevinkt tenminste). Of die hele groep van vakantie toevoegen bijvoorbeeld.

Al met al genoeg redenen om alle vage bekenden die je hebt als vriend uit te nodigen omdat je de belangrijkste informatie eenvoudig kan filteren en het leuk is om te zien als een vage bekende hetzelfde gaat doen als jij.

[ Bericht 2% gewijzigd door Fes1-2 op 01-09-2011 16:55:53 ]
  donderdag 1 september 2011 @ 16:50:49 #74
308021 HTrockstar
Tweakotine-addict
pi_101452476
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 05:18 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Wat nou non-argumenten?
Het gaat mensen gewoon geen ene bal aan wat ik wanneer doe en ik heb geen zin om steeds bezig te zijn met hoeveel "facebookvrienden" je hebt en zo.
Je zegt eerst wat anders

quote:
Alleen maar je zorgen maken of iemand je verzoek wel accepteert of als iemand niet reageert, je afvragen of diegene je geblokkeerd heeft.
Dat slaat natuurlijk nergens op, ten eerste zit niet iedereen 24/7 achter de computer en ten tweede niet iedereen irl mag jou daar maak jij je toch ook niet druk om ?

quote:
Daarnaast gaat het mensen ook niks aan wat ik op welk moment van de dag doe.
Je hoeft toch niet continu te posten wat je doet en bent ?
Dit heb jezelf in de hand.

Heb geen zin om uit te gaan leggen waarom mensen lopen te bitchen op sociale media, maar alle punten die jij aanhaalt om niet mee te doen aan sociale media zijn makkelijk te weerleggen.
Naar mijn mening heb je er gewoon simpelweg behoefte aan of niet, kun je wel allemaal redenen gaan bedenken waarom niet maar daarmee laat je alleen maar merken dat het je wel wat doet aangezien je er over hebt nagedacht en dit nu verkondigd..
pi_101453664
Ik snap nooit dat gezeik met echte vrienden op facebook.. Daar gaat facebook toch helemaal niet om? Ik gebruik facebook om nieuwe mensen later nogmaals te kunnen spreken. het is gewoon heel makkelijk om vage contacten te onderhouden. Ik ga echt niet na mijn vakantie nog uitgebreid met die buitelandse mensen lopen bellen. Wel ff op facebook chatten. Even die fotos van die geweldige stap nacht delen met de hele groep, incl de mensen die je niet zo goed kent.
Mijn echte vrienden spreek ik gewoon wekelijks, daar heb ik geen facebook voor nodig. Voor mijn andere contacten wel.
  vrijdag 2 september 2011 @ 00:50:53 #76
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_101475425
Let niet op het getal.

Ik heb zo'n 250 vrienden op facebook, en daarvan ken ik er zo'n 140 echt persoonlijk. (Plus een aantal FOK!kers die ik via hier ken).

De overige 100? Zijn bijna allemaal "vrienden" die ik heb vanwege een aantal facebook spelletjes die ik speel (zoals Empires en Allies) waarbij je "buren" of anderzijds partners nodig hebt om verder te kunnen levelen in het desbetreffende spel.

Aangezien het toch wel voorkomt dat geen enkele van je echte vrienden dat ene spel spelen, kun je middels fora etc, komen aan andere buren voor je spel. Ikzelf zet al die buren direct in een aparte groep: Deze groep ziet geen posts, geen foto's, geen prive informatie die ik niet kwijt wil, etc, en hebben niet het recht om te reageren op dingen, etc.

Een andere reden is marketing. Ik heb een aantal makelaars in mijn vriendenkring, en die gebruiken facebook flink om de huizen die ze te koop hebben aan de man te brengen. Het is zelfs zo dat huizen soms middels facebook al een potentiële koper hebben, nog voor de (overigens verplichte) listing plaats vindt. Tegenwoordig kun je zelfs business-profielen aanmaken, en daar kun je dan al je klanten "lid" van laten worden, zodat je je waren ook op die manier kunt adverteren. (En met facebook gaat het dan vaak weer van vriend-tot-vriend, ofwel de 21e eeuwse versie van mond-tot-mond.

Je kunt geen "sociale status" of "waarde" verlenen aan zo'n getal. Het is dus echt niet zo dat iemand met 1700 vrienden op facebook ook echt meer echte vrienden heeft dan iemand met 30 vrienden op facebook.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 2 september 2011 @ 00:55:20 #77
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101475553
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:50 schreef HTrockstar het volgende:

[..]

Je zegt eerst wat anders

[..]

Dat slaat natuurlijk nergens op, ten eerste zit niet iedereen 24/7 achter de computer en ten tweede niet iedereen irl mag jou daar maak jij je toch ook niet druk om ?

[..]

Je hoeft toch niet continu te posten wat je doet en bent ?
Dit heb jezelf in de hand.

Heb geen zin om uit te gaan leggen waarom mensen lopen te bitchen op sociale media, maar alle punten die jij aanhaalt om niet mee te doen aan sociale media zijn makkelijk te weerleggen.
Naar mijn mening heb je er gewoon simpelweg behoefte aan of niet, kun je wel allemaal redenen gaan bedenken waarom niet maar daarmee laat je alleen maar merken dat het je wel wat doet aangezien je er over hebt nagedacht en dit nu verkondigd..
Jij denkt beter te weten wat ik denk dan ikzelf?
En ik heb eerst helemaal niet iets anders gezegd.
Ik had er ooit behoefte aan, maar door dat gedoe wat het met zich meebrengt niet meer.
Het brengt me gewoon geen plezier.
Bovendien ben ik gehecht aan mijn privacy.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  vrijdag 2 september 2011 @ 00:56:17 #78
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_101475583
quote:
Het gaat ook wel een stuk sneller als je getrouwd bent. Naast alle leden van je eigen familie die op Facebook zitten, heb je nu ook je schoonfamilie er bij. Als je zoals ik in de VS woont, is Facebook een enorm makkelijke manier om ook contact te houden met oude kennissen, oude vrienden, die je al 10 jaar niet meer hebt gezien. Ik heb tevens een paar oude klasgenoten, en heb er zelfs 1 gevonden die OOK naar de VS is verhuisd, en ergens in Connecticut woont. :D

In Nederland is verder Hyves jarenlang de #1 geweest, terwijl de rest van de wereld al sinds 2007 of zo op Facebook zat zeg maar. Aan het aantal "oude" kennissen, klasgenoten, buren, etc die mij in het laatste half jaar gevonden hebben op Facebook, lijkt daar nu echt verandering in gekomen te zijn. Allen van hen hadden namelijk (of hebben nog steeds) een Hyves account, wat ik niet heb.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_101476094
TS. 35 vrienden, weet je hoe weinig. Vast geen sociaal leven. :')

Maakt toch niet uit, niemand die er echt specifiek naar kijkt denk ik.
  vrijdag 2 september 2011 @ 02:47:17 #80
308021 HTrockstar
Tweakotine-addict
pi_101477261
quote:
15s.gif Op vrijdag 2 september 2011 00:55 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Jij denkt beter te weten wat ik denk dan ikzelf?
En ik heb eerst helemaal niet iets anders gezegd.
Ik had er ooit behoefte aan, maar door dat gedoe wat het met zich meebrengt niet meer.
Het brengt me gewoon geen plezier.
Bovendien ben ik gehecht aan mijn privacy.
Ten eerste, ja je gaf eerst een andere reden waarom je er geen gebruik meer van maakt ..

quote:
kun je wel allemaal redenen gaan bedenken waarom niet maar daarmee laat je alleen maar merken dat het je wel wat doet aangezien je er over hebt nagedacht en dit nu verkondigd..
Als je dit bedoelt met dat ik beter denk te weten wat jijzelf denkt, dat was ook algemeen bedoelt maar heb ik ongelijk dan ? Het doet je wat want je verkondigt hier allerlei redenen waarom je er niet aan doet

Je geeft nu opnieuw drie redenen waarom je er geen gebruik meer van wil maken.
Bijvoorbeeld het punt, ik ben gehecht aan mijn privacy.
Mensen weten niet meer als de dingen die jij er zelf op zet, dit heb je zelf in de hand en dus in mijn ogen een non-argument.

Je zegt ook dat je er geen plezier meer aan beleeft.
Omdat je er geen plezier meer aan beleeft heb je er dus geen behoefte aan, simpel toch ?

Beetje moeilijk om mijn punt duidelijk te maken, maar hoop dat het een beetje duidelijker is nu ? :9
pi_101477474
Op Facebook heb ik 3 mensen staan die ik werkelijk ken, 2 daarvan door een hobby en 1 familielid, de rest zijn mensen met wie ik Facebookspellen speel :'), er staat dan ook weinig of geen informatie bij mijn Facebookaccount en zeker niet mijn echte naam. :P De rest van mijn kennissen/bekenden zit op Hyves (waar ik zelden kom).
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  vrijdag 2 september 2011 @ 05:25:10 #82
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101477965
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 02:47 schreef HTrockstar het volgende:

[..]

Ten eerste, ja je gaf eerst een andere reden waarom je er geen gebruik meer van maakt ..

[..]

Als je dit bedoelt met dat ik beter denk te weten wat jijzelf denkt, dat was ook algemeen bedoelt maar heb ik ongelijk dan ? Het doet je wat want je verkondigt hier allerlei redenen waarom je er niet aan doet

Je geeft nu opnieuw drie redenen waarom je er geen gebruik meer van wil maken.
Bijvoorbeeld het punt, ik ben gehecht aan mijn privacy.
Mensen weten niet meer als de dingen die jij er zelf op zet, dit heb je zelf in de hand en dus in mijn ogen een non-argument.

Je zegt ook dat je er geen plezier meer aan beleeft.
Omdat je er geen plezier meer aan beleeft heb je er dus geen behoefte aan, simpel toch ?

Beetje moeilijk om mijn punt duidelijk te maken, maar hoop dat het een beetje duidelijker is nu ? :9
Voor mij houdt privacy ook in dat mensen mij niet zomaar op zo'n site kunnen opzoeken om te zien hoe ik er nu uitzie, wat voor werk ik doe, waar ik woon, etc.
pi_101478010
Ik heb er 37, ben nogal selectief met de term 'vrienden'.
Laatst iemand verwijderd die mij een 'brother from another mother' noemde ( :') ) maar nooit wat liet horen 'in het echt'.
pi_101478113
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 september 2011 05:25 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Voor mij houdt privacy ook in dat mensen mij niet zomaar op zo'n site kunnen opzoeken om te zien hoe ik er nu uitzie, wat voor werk ik doe, waar ik woon, etc.
Je kan je pagina ook afschermen en je kan laten zien wat je wilt laten zien. Bovendien HOEF je niet al je gegevens in te vullen.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
  vrijdag 2 september 2011 @ 14:25:03 #85
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_101488201
@TS: Joh, sommige van m'n facebook vrienden hebben 500 'vrienden', andere hebben er 15. Het zegt niks over die persoon, de een is niet meer of minder sociaal dan de ander. Het geeft vooral aan hoe enthousiast je bent over het bijhouden.

quote:
Tja, als je dat vervelend vindt zet je die info er toch gewoon niet op? Maar als je dat soort dingen vervelend vindt snap ik niet waarom je ooit een account aangemaakt hebt.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  vrijdag 2 september 2011 @ 15:01:54 #86
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101489663
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 14:25 schreef Catbert het volgende:
Tja, als je dat vervelend vindt zet je die info er toch gewoon niet op? Maar als je dat soort dingen vervelend vindt snap ik niet waarom je ooit een account aangemaakt hebt.
Dat is al jaren geleden en ik heb er negatieve ervaringen mee.
Mensen die social media gebruiken om je uit te schelden :r.
pi_101492072
Tja, Facebook noemt het wel 'vrienden', maar het gros zijn inderdaad vage kennissen. Als ik zo naar mijn FB vriendenlijst kijk (zo rond de 350 personen), dan zijn misschien maar 50 van die mensen personen die ik regelmatig spreek en/of iets mee ga doen (maten, voetbalvrienden, familie, enz.), de rest zijn oud-collega's, oud-klasgenoten, mensen die je tijdens het uitgaan via-via leert kennen en mensen die ik op een lange doorreis van ong. een half jaar ontmoet heb. Het is ook geen actief contact dat je met de meesten hebt, maar wel handig. Zo heb ik bijvoorbeeld enorm veel mensen uit Londen in m'n vriendenlijst die ik tijdens m'n reis heb leren kennen; in December ga ik naar Londen met m'n vriendin en nog geen 10 minuten nadat ik dat op m'n Facebook-wall had gezet, hadden we 5 uitnodigingen binnen om te komen logeren. :)
  vrijdag 2 september 2011 @ 16:12:44 #88
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101492311
quote:

[..]

je bedoelt dat je niet wilt dat ze zien dat je geen werk hebt etc?

By the way ik gebruik facebook ook als spionage-apparatuur om te kijken waar het lekkere wijf dat ik wil nuecken vanavond uitgaat :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 2 september 2011 @ 16:13:44 #89
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101492332
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 16:12 schreef Maanvis het volgende:

[..]

je bedoelt dat je niet wilt dat ze zien dat je geen werk hebt etc?

By the way ik gebruik facebook ook als spionage-apparatuur om te kijken waar het lekkere wijf dat ik wil nuecken vanavond uitgaat :).
En hoe ik eruit zie en waar ik woon, want ik ken helaas wat mensen die geen leuke dingen met die informatie gaan doen.
pi_101492434
Overigens, mensen die niet aan social media doen omdat dat een inbreuk op privacy / privéleven zou moeten zijn: :') Je hebt toch zelf in de hand WAT je precies op je profiel gooit? Overigens heeft Facebook van de week een flinke update gehad waardoor er meer controle over de zichtbaarheid van foto's, berichten, e.d. is. Zo kun je nu bij vrijwel alles aangeven of het alleen zichtbaar is voor geaccepteerde vrienden, vrienden van vrienden (2e graads netwerk) of voor iedereen. Ik ken ook een paar mensen uit mijn directe omgeving die stug Facebook/Hyves vermijden omdat "niemand het wat aangaat wat ze doen, leuk vinden, naar toe gaan, enz.", maar dat zijn me ook aparte, contactgestoorde, verzuurde en/of wereldvreemde figuren zeg... :')
  vrijdag 2 september 2011 @ 16:20:39 #91
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101492569
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 16:16 schreef SecurityException het volgende:
Overigens, mensen die niet aan social media doen omdat dat een inbreuk op privacy / privéleven zou moeten zijn: :') Je hebt toch zelf in de hand WAT je precies op je profiel gooit? Overigens heeft Facebook van de week een flinke update gehad waardoor er meer controle over de zichtbaarheid van foto's, berichten, e.d. is. Zo kun je nu bij vrijwel alles aangeven of het alleen zichtbaar is voor geaccepteerde vrienden, vrienden van vrienden (2e graads netwerk) of voor iedereen. Ik ken ook een paar mensen uit mijn directe omgeving die stug Facebook/Hyves vermijden omdat "niemand het wat aangaat wat ze doen, leuk vinden, naar toe gaan, enz.", maar dat zijn me ook aparte, contactgestoorde, verzuurde en/of wereldvreemde figuren zeg... :')
Het gaat mij niet alleen daarom, maar ik heb er ook geen zin in dat mensen zo makkelijk foto's van mij kunnen opzoeken en zo. En helaas ken ik genoeg mensen die daar misbruik van gaan maken.
  vrijdag 2 september 2011 @ 16:21:54 #92
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101492608
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 september 2011 16:13 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

En hoe ik eruit zie en waar ik woon, want ik ken helaas wat mensen die geen leuke dingen met die informatie gaan doen.
in de ziektewet moet je wel oppassen dat ze je er niet bij naaien als je op hyves foto's plaatst van de omgespitte tuin etc :)
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_101492688
quote:
13s.gif Op vrijdag 2 september 2011 16:20 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Het gaat mij niet alleen daarom, maar ik heb er ook geen zin in dat mensen zo makkelijk foto's van mij kunnen opzoeken en zo. En helaas ken ik genoeg mensen die daar misbruik van gaan maken.
Tja, en wat ALS iemand een foto van jou te pakken krijgt, wat dan? Okee, als jij foto's van jezelf op Facebook gooit waar je een bolus aan het draaien bent of ergens in een berm ligt te kotsen na een hevige stapavond dan vraag je er een beetje om natuurlijk, maar wat willen mensen doen met een normale foto?

Van mij stikt het van de informatie en foto's op het Internet, in het bijzonder op de bekendere sociale media. Ik word ook vrij regelmatig 'getagged' in foto's op Facebook. Ik kan er echter totaal niet wakker van liggen, iets slechts staat er toch niet tussen. :P
  vrijdag 2 september 2011 @ 16:26:25 #94
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101492765
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 16:24 schreef SecurityException het volgende:

[..]

Tja, en wat ALS iemand een foto van jou te pakken krijgt, wat dan? Okee, als jij foto's van jezelf op Facebook gooit waar je een bolus aan het draaien bent of ergens in een berm ligt te kotsen na een hevige stapavond dan vraag je er een beetje om natuurlijk, maar wat willen mensen doen met een normale foto?

Van mij stikt het van de informatie en foto's op het Internet, in het bijzonder op de bekendere sociale media. Ik word ook vrij regelmatig 'getagged' in foto's op Facebook. Ik kan er echter totaal niet wakker van liggen, iets slechts staat er toch niet tussen. :P
klojo's van een ander internetforum hebben ooit mijn foto opgezocht en in een topique gezet toen ik daar gebanned was :'). maargoed maakt niet zoveel uit. en als m'n werkgever me met bier ziet maakt me dat ook nie tzoveel uit, ik neem aan dat ie liever werknemers heeft die er een sociaal leven op nahouden dan mensen die in het weekeinde alleen maar thuis op de bank zitten :).
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 2 september 2011 @ 16:34:49 #95
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101493059
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 16:24 schreef SecurityException het volgende:

[..]

Ik heb wel eens gehad dat een meisje haar vriend mijn foto had laten zien en die mij vervolgens ging bedreigen. Hij zei dat hij me thuis zou opzoeken en neer zou steken. :{
Daarnaast worden er ook vaak genoeg haatsites gemaakt, en ik ken helaas genoeg trieste figuren die daar toe in staat zijn.
pi_101494726
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 september 2011 16:34 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik heb wel eens gehad dat een meisje haar vriend mijn foto had laten zien en die mij vervolgens ging bedreigen. Hij zei dat hij me thuis zou opzoeken en neer zou steken. :{
Daarnaast worden er ook vaak genoeg haatsites gemaakt, en ik ken helaas genoeg trieste figuren die daar toe in staat zijn.
Euh, vreemd verhaal. Dus een meisje laat haar vriend een foto van jou zien en die wilt jou zomaar even in elkaar gaan rossen? Sowieso, vergeet niet dat het Internet is. Ik heb inmiddels ook al 2 doodsbedreigingen via Fok! gehad en ik zou ook al meerdere malen in elkaar geslagen moeten zijn. :') Op Internet is iedereen karateka met zwarte band, heeft iedereen een bovenmodaal salaris en heeft iedereen een piemel van 13 centimeter in de omtrek. Ik bedoel maar, sommige mensen kunnen niet met anonimiteit omgaan. Maar om daarvoor nou te zwichten... Je gaat toch ook niet elke zaterdag thuis blijven in plaats van lekker op stap te gaan met vrienden, omdat er zo nu en dan wel eens een mafkees met een kort lontje rondloopt?
  vrijdag 2 september 2011 @ 17:24:01 #97
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101494826
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 17:21 schreef SecurityException het volgende:

[..]

Euh, vreemd verhaal. Dus een meisje laat haar vriend een foto van jou zien en die wilt jou zomaar even in elkaar gaan rossen? Sowieso, vergeet niet dat het Internet is. Ik heb inmiddels ook al 2 doodsbedreigingen via Fok! gehad en ik zou ook al meerdere malen in elkaar geslagen moeten zijn. :') Op Internet is iedereen karateka met zwarte band, heeft iedereen een bovenmodaal salaris en heeft iedereen een piemel van 13 centimeter in de omtrek. Ik bedoel maar, sommige mensen kunnen niet met anonimiteit omgaan. Maar om daarvoor nou te zwichten... Je gaat toch ook niet elke zaterdag thuis blijven in plaats van lekker op stap te gaan met vrienden, omdat er zo nu en dan wel eens een mafkees met een kort lontje rondloopt?
Je weet nooit wanneer er eens een idioot komt die het ook daadwerkelijk doet.
En ik heb er gewoon geen zin in. Punt.
pi_101495954
quote:
13s.gif Op vrijdag 2 september 2011 17:24 schreef Madame_Paon het volgende:
Je weet nooit wanneer er eens een idioot komt die het ook daadwerkelijk doet.
Tja, je moet het helemaal zelf weten hoor, maar om nou je doen en laten te laten beïnvloeden en maar in 'angst' te leven... ik zou het niet willen hoor! Beetje zo'n redenatie van "een vliegtuig stort wel eens neer, dus kan ik maar beter nooit meer op vakantie gaan!". :P

Om even terug op het topic te komen, mensen die géén Facebook gebruiken zijn naar mijn ervaring vaak van die buitenbeentjes. Ik bedoel maar, interessante dingen op Facebook melden (dingen 'in de groep gooien') of elkaar 'taggen' na een geslaagd weekend is doodnormaal geworden en voor mensen als mezelf zelfs vanzelfsprekend. Hartstikke leuk ook. Vrijwel iedereen doet het. En nou wil ik absoluut niet gaan zeggen om er maar aan mee te doen puur omdat anderen het doen, of omdat het 'hip' is, maar je steevast er tegen blijven verzetten puur om niet mee te willen doen en je bewust te distantiëren van je sociale kringen, stereotypeert jezelf toch wel een beetje. Just go with the flow.
  vrijdag 2 september 2011 @ 18:28:16 #99
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_101496916
Wat een gezever. Wie bepaalt wat interessant is? Misschien hebben die mensen er wel helemaal geen behoefte aan en is hun sociale leven al leuk genoeg. Vroeger deden we het ook zonder Hyves/Twitter/Facebook/Whatsapp/Skype/sms weetikwatvooreenellendejenogmeerhebt. Ik stoor me vooral aan mensen die de behoefte hebben alles te moeten melden op Twitter en Facebook. Dan ben je gewoon een aandachtshoer. Net zoals mensen met 500 'vrienden'. Ik durf er wel een gokje op te wagen dat je hun echte vrienden op één hand kunt tellen.

[ Bericht 43% gewijzigd door goofy_goober op 02-09-2011 18:34:04 ]
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_101497426
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 18:28 schreef goofy_goober het volgende:
Wat een gezever. Wie bepaalt wat interessant is? Misschien hebben die mensen er wel helemaal geen behoefte aan en is hun sociale leven al leuk genoeg. Vroeger deden we het ook zonder Hyves/Twitter/Facebook/Whatsapp/Skype/sms weetikwatvooreenellendejenogmeerhebt.
Even een praktisch voorbeeldje dat zich wekelijks meerdere malen voordoet: ik heb zin om een potje te voetballen maar niet echt iets afgesproken. Dan hoef ik maar een berichtje op Facebook te zetten en ik heb binnen een half uur een clubje bij elkaar geronseld. Ik kan inderdaad al mijn vrienden één voor één af gaan bellen/sms`en/WhatsAppen maar dan zit ik het mezelf moeilijk te maken. Die tijd is inmiddels wel voorbij. Overigens is Facebook enorm handig om overal een beetje van op de hoogte te blijven, zij het gebeurtenissen of iets stoms als een verjaardag. Die vergat ik vroeger nog wel 's.

quote:
Ik stoor me vooral aan mensen die de behoefte hebben alles te moeten melden op Twitter en Facebook. Dan ben je gewoon een aandachtshoer.
Helemaal mee eens. Vooral van die quasi-filosofische BrEeZaHs met van een willekeurige website afgejatte, vaak Engelse citaten en gozers die elk toiletbezoek moeten vermelden. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')