abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101412108
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_101412125
Deja vu ;)
Be someone that makes you happy
pi_101412183
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 15:30 schreef Goodbye het volgende:
Ik heb een vriendje die het wel snapt allemaal, dat scheelt! *O*
Wij snappen er beide geen hol van :P

Maar goed, dat is natuurlijk ook een kwestie van ons er niet in verdiepen. Zouden we eigenlijk wel eens moeten doen..
  Vis een optie? woensdag 31 augustus 2011 @ 15:33:30 #4
70532 loveli
N
pi_101412193
Zo. Nu ga ik bedenken wat ik vanavond aantrek.
crap in = crap out
  woensdag 31 augustus 2011 @ 15:33:44 #5
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_101412199
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 15:27 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

70 om 70? 70 om 35?

Ik moet me echt een keer gaan verdiepen in belastingen en hun shizzle... Geen idee wat je bedoelt :D
oooh dat ik die bedragen aan toeslag krijg nu! als ik de proefberekening invul, komt er uit dat ik 70 euro huur en 70 euro zorgtoeslag zou mogen krijgen,. en ik krijg dus 70 en 35 euro.
Snap you it?

unddd die tandenborstel is inderdaad om te voorkomen dat mussen van de dakgoot vallen/je toekomstige vader van je kind flauwvalt van de kegel, voordat hij zijn zaakje heeft kunnen overdagen zegmaar :')
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_101412207
Ja, dat doe ik dus ook niet. Ik doe altijd mijn belastingaangifte en dan moet ik nog bij alles vragen wat ik moet doen. En ik hoef alleen loonbelasting shizzle te doen :') _O-
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 15:34:06 #7
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101412211
Belasting kan vast wel leuker zijn dan het nu is! Ik weet het zeker!

Dat je ervoor kan kiezen om je aangifte te doen in de vorm van een online spelletje ofzo! Of dat ze uit de mensen die op tijd zijn met aangifte doen een paar geldprijzen verloten :7 Of dat je na iedere pagina van je online aangifte een paar knuffelende panda's ziet. Zoiets.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_101412251
bank + boek + zon + donderwolken + thee = succes O+

Nu hopen dat de zon zo plaats maakt voor regen en onweer, want: knus O+
Ja doei.
pi_101412279
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 15:27 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
En we kunnen niet rood staan- vonden we wel een veilig idee ;). Creditcard gebruiken we wel, maar eigenlijk alleen voor amazon.co.uk (en dat is misschien 30,- per maand) en op vakantie. Daar hebben we wel een limiet van 1000,- op, dus ook op vakantie kunnen we nooit al te erg over ons budget heen gaan.

We zijn allebei best wel precies met geld. We hebben wel inmiddels besloten dat we ook best wat meer mogen genieten ervan - vooral mr. PPP vindt het nog wel eens lastig om *zomaar* geld aan zichzelf uit te geven (dat doe ik wel makkelijk :P). Nu hebben we bedacht dat we vanaf nu elke maand allebei een X bedrag uitgeven aan onszelf. :)
Wij kunnen ieder max. 1.000 euro rood staan, geloof ik. Martijn staat geregeld rood, omdat alle vaste lasten bij hem eraf gaan, en we ook te vaak de rest van de shizzle via zijn rekening betalen :') Gevolg is dat mijn rekening lekker vol is zodat ik veel kleren kan kopen O+
  woensdag 31 augustus 2011 @ 15:37:03 #10
277802 _Calimero_
pi_101412302
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 15:33 schreef loveli het volgende:
heb je een date?

Ik ga kattevoer kopen en bloemen voor om mijn fiets in A;dam die ik ALTIJD kwijt ben waardoor ik vorge week met de bus moest en telaat kwam en vrijdag dus niet te laat mocht komen en bijgevolg niet durfde te schuilen nadat het KEIhard regende en onweerde en daardoor dus tot op mijn ondergoed natgeregend mijn werk moest doen.

yes duidelijk verhaal?

het wordt tijd dat ik achter de pc wegstap.

pi_101412309
quote:
Oh? Wat is er vanavond dan? Leuk, bioscoop :D Have fun! *O*
  Vis een optie? woensdag 31 augustus 2011 @ 15:38:21 #12
70532 loveli
N
pi_101412348
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 15:37 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

heb je een date?

Ik ga kattevoer kopen en bloemen voor om mijn fiets in A;dam die ik ALTIJD kwijt ben waardoor ik vorge week met de bus moest en telaat kwam en vrijdag dus niet te laat mocht komen en bijgevolg niet durfde te schuilen nadat het KEIhard regende en onweerde en daardoor dus tot op mijn ondergoed natgeregend mijn werk moest doen.

yes duidelijk verhaal?

het wordt tijd dat ik achter de pc wegstap.

[ afbeelding ]
Pics van verzopen Cali?
crap in = crap out
pi_101412350
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 15:33 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

oooh dat ik die bedragen aan toeslag krijg nu! als ik de proefberekening invul, komt er uit dat ik 70 euro huur en 70 euro zorgtoeslag zou mogen krijgen,. en ik krijg dus 70 en 35 euro.
Snap you it?

unddd die tandenborstel is inderdaad om te voorkomen dat mussen van de dakgoot vallen/je toekomstige vader van je kind flauwvalt van de kegel, voordat hij zijn zaakje heeft kunnen overdagen zegmaar :')
Ow, ik had gemist dat het over zorgtoeslag & huur ging :D Ik dacht dat het enkel over zorgtoeslag ging. Dus 70 om 70 klonk heel spannend :Y :7
pi_101412351
quote:
Neem iig iets warms mee. Ik heb een lekkere warme fleece en als je nog ergens een extra fleece dekentje hebt liggen, dan hou ik me aanbevolen. :P

Goede tip van die tandenbostel Cali! B-)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_101412354
Geïnspireerd door jullie wilde ik ook maar even doorgeven aan de BD dat m'n inkomen omhoog gaat. Maar zelfs dat kunnen ze nog best lastig maken... Al is het hebben van drie werkgevers binnen één jaar ook niet zo handig, misschien.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  Vis een optie? woensdag 31 augustus 2011 @ 15:39:13 #16
70532 loveli
N
pi_101412371
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 15:38 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Neem iig iets warms mee. Ik heb een lekkere warme fleece en als je nog ergens een extra fleece dekentje hebt liggen, dan hou ik me aanbevolen. :P

Geem flimsyjurkjesweer?
crap in = crap out
pi_101412377
Ik zou wel de hele dag groenten kunnen eten O+ Groente met dip, rauwkost salades, tomaten... :9~
Be someone that makes you happy
pi_101412407
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 15:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
Geïnspireerd door jullie wilde ik ook maar even doorgeven aan de BD dat m'n inkomen omhoog gaat. Maar zelfs dat kunnen ze nog best lastig maken... Al is het hebben van drie werkgevers binnen één jaar ook niet zo handig, misschien.
Goed dat je het wel alvast bekijkt! 2009 was zo'n jaar voor ons - ik twee werkgevers, man had er drie, huis gekocht, man in ziekenhuis met gebroken knie, rampverhuizing :{ . Ik was toen gewoon blij dat alles rond was, maar was dus één klein dingetje vergeten :') .
pi_101412440
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 15:36 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Wij kunnen ieder max. 1.000 euro rood staan, geloof ik. Martijn staat geregeld rood, omdat alle vaste lasten bij hem eraf gaan, en we ook te vaak de rest van de shizzle via zijn rekening betalen :') Gevolg is dat mijn rekening lekker vol is zodat ik veel kleren kan kopen O+
Nou, wij zijn natuurlijk aan het sparen voor onze reis naar de VS volgend jaar. We zijn daar nu alleen iets te fanatiek in geworden :'). Vandaar dat we nu ook iets meer genieten.

Hoorde eens op tv een discussie waarin iemand die veel van geld wist (financieel adviseur ofzoiets) aanraadde om elke maand 10% van je inkomen te sparen. Wij zitten inmiddels ruim boven de 15%, dus we mogen van de rest ook best genieten vind ik. :)
pi_101412441
En voor Coco: ik rekende het nog eens uit, en kreeg deze melding:

quote:
U krijgt geen zorgtoeslag, omdat uw gezamenlijke inkomen hoger is dan ¤ 54.264.
Dus als je je laatste aangifte bekijkt en je zoekt bij je verzamelinkomen, en die tel je bij elkaar op, dan weet je het (tenzij je nu ineens bakken met geld meer bent gaan verdienen dan eind 2010) .
pi_101412444
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 15:39 schreef loveli het volgende:

[..]

Geem flimsyjurkjesweer?
18 graden, koelt af naar 11 graden.
Ik zou een goede spijkerbroek aan doen waar je kont errug goed in uit komt. B-)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  woensdag 31 augustus 2011 @ 15:41:38 #22
171422 LadyBlack
paint it black
pi_101412445
:W

Een berichtje op facebook geeft mij de indruk dat ik hier misschien wel wat nuttige info kan verspreiden :+
pi_101412472
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 15:41 schreef LadyBlack het volgende:

Een berichtje op facebook geeft mij de indruk dat ik hier misschien wel wat nuttige info kan verspreiden :+
O+ O+ O+ ?
  woensdag 31 augustus 2011 @ 15:42:38 #24
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101412475
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 15:41 schreef LadyBlack het volgende:

Bonjour, Milady! O+ Hoe is het?
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  woensdag 31 augustus 2011 @ 15:43:10 #25
277802 _Calimero_
pi_101412490
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 15:38 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

yeh, genoeg gedate om er een boek over te kunnen schrijven (8>

Maar nu al mijn 6 maanden jubileum soort van gevierd en is het uit met de pret.. Geen eerste dates meer, geen eerste kus, geen... OMG waar ben ik aan begonnen :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')